Treninger 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Innlegget som Bolly scoret på kom fra Osvold. ( som vel var det eneste Osvold lyktes med i kampen.)
    Nei, det var Furseth.

    Kommentar

    • Fuglamannen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2011
      • 543

      Opprinnelig skrevet av Ungfugl
      Vel hvis man skal se det positive i det så må det vel være at en eventuell skade setter ned prisen, og dermed høyner sannsynligheten for at vi har råd?

      Vi trenger ikke en skada spiller.....

      Kommentar

      • Ungfugl
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2011
        • 113

        Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
        Vi trenger ikke en skada spiller.....
        Ifølge flere her på forumet så er han jo Ujah 2.0 ... Så etter min mening så signerer vi ham nå. Det er ikke tidenes største skade, ingen av beina må amputeres, og hvis han er så god som alle sier så vil han styrke LSK når han kommer tilbake.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          Siden det i en lang artikkel i RB i dag om at Haglund ønsker å signere Fofana snarest mulig ikke står det minste pipp om skaden, regner jeg med at den ikke er særlig alvorlig eller langvarig.

          gilbert

          Kommentar

          • Fuglamannen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2011
            • 543

            Det er det viktigste. Morsomt å se at han glimter til på treningen. Men viktig at vi ikke kjøper katta i sekken. Er han frisk flott! Ser jo hvor mye Kone har fått spille for enga *ler*

            Kommentar

            • PetterH
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2012
              • 668

              Er det slik at vi nå begynner å erstatte de vi kjøpte for 1 år siden nå?

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                Det er det viktigste. Morsomt å se at han glimter til på treningen. Men viktig at vi ikke kjøper katta i sekken. Er han frisk flott! Ser jo hvor mye Kone har fått spille for enga *ler*
                Det har ingenting med Kone å gjøre, så ikke uroe deg for det. Gi det to uker, så er nok hamstringen til Børven strukket til svalbard også.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • ynnor
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 857

                  Bra trøkk på treninga i dag. Godt å se lillebukken i action igjen. Blitt 18 årsgrense på språkbruk igjen etter at han Riise og søgård tilbake. Må jo være bra med"vinnertyper"som dette på alle treninger. God avslutningstrening med knudtzon ,palmi,Fofana og lillebukken. Alle imponerte med mange gode scoringer. Så ikke Roger på treninga i dag.

                  Kommentar

                  • Tittil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2009
                    • 341

                    Dagens trening foregikk i hallen. Spill på stor bane med 2 blandede lag. Sead sto i det ene og Albertsen i det andre. Ingen utmerket seg spesielt, selvom Roger var mest aktiv og hadde ballen mye. Litt labert tempo, men noen flotte crossballer over 40-50 meter var flott å se. Haglund og Wiggen vekslet på å stoppe spillet og instruere.
                    Avslutningsvis spill på liten bane med store mål. 3 lag, hvor laget som fikk mål mot byttet med laget på sidelinjen. Brukbart trøkk, og mye avslutning fra langt hold. En vakker chip av Johan i mål, og et flott skudd i krysset av Frode var høydepunktene. Sead rotet det til ved et par anledninger, som medførte baklengs. Hauger gikk fra treningen med en stor ispose på høytebenet, men jeg registrerte ikke at han haltet. Ble stoppet av Svesengen som håndhilste. Får sikkert status i morgendagens RB

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Trening lørdag 15. september

                      Treninga var inne i LSK-hallen (kunstgras som i Tromsø på mandag) 10.00-11.45. Lasse Staw og Sead Ramovic deltok av keeperne, Lasse trolig nybakt pappa (siden han fikk applaus og gratulasjoner av de andre spillerne). 21 utespillere deltok, alle uten Johan Andersson, som trente inne, men var med for fullt fredag og skal være med igjen i morra og blir med til Tromsø. Johans skadesituasjon er grundig omtalt både i RB (papir) i dag og i RBs LSK-magasin (på nett) i går: Ryggen har ikke vært så bra det siste året. Henning Hauger, som gikk av med ispose i går, deltok for fullt. Stian Ringstad sliter fortsatt litt med lysken, og spiller derfor neppe fra start mandag, men kan likevel kanskje være med nordover. Isak Scheel var blant de 21; som tidligere nevnt trener han jevnlig med LSK, både for å holde kontakten og fordi Bærum har færre treninger. (På samme måte var utleide Marius Høibråten med på treninga i går.)

                      Av Torgeir Bjarmann fikk jeg for øvrig vite at Bassey fortsatt (!) venter på USA-visum for å kunne prøvespille for Colorado. I mellomtida trener han (men spiller ikke) med laget i Nigeria. Det virker nokså klart at han uansett ikke er med i Sportsklubbens planer videre.

                      Etter oppvarminga var det en ganske lang sekvens der to grupper med 10 og 11 spillere, leda av Bård Wiggen, spilte relativt krevende pasningsøvelser med medløp, tilbakelegging, støttepasninger og stor bevegelse, til dels med to baller i samme gruppe.

                      I formasjonstreninga ble det prøvd flere varianter. Starten var med

                      Sead
                      Fredrik-Espen-Anders-Ruben
                      Palmi-Henning-Bjørn Helge-Petter
                      Thorstein-Erling

                      mot

                      Fredrik-Mathis
                      Ohi-Roger-Espen-Moryke Fofana
                      Joachim Osvold-Frode-Isak-Jesper
                      Lasse

                      Stian sto over formasjonstreninga, som nevnt pga litt lysketrøbbel.

                      Flere andre varianter ble altså prøvd ut, blant annet med Frode og Ohi inn på førstelaget, og med bytter mellom Petter, Bjørn Helge, Henning, Palmi og Ohi på midtbanen. Mathis og Moryké (Fofana) bytta, blant annet, som spiss og kant på andrelaget. Spissduoen med Thorstein og Erling (fra start) ser relativt klar ut, og Ruben ser også som ut et klart førstevalg på venstreback, samt Fredrik på høyreback, Sead i mål, Anders som den ene stopperen og mest trolig Frode som den andre. Henning Hauger, Petter og Bjørn Helge er nok også klare på midtbanen, men i hvilke posisjoner? Trolig bestemmer Haglund seg ikke før på treninga i morra klokka 17.00.

                      Treninga ble avslutta med øving på innkast og deretter på frispark over/rundt mur (tommel opp fra meg).

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

                        Noen med update fra dagens trening? Noen tegn på hvordan laget blir i morgen?
                        Twitter

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          Opprinnelig skrevet av Herman
                          Noen med update fra dagens trening? Noen tegn på hvordan laget blir i morgen?
                          Så ikke denne treninga, men RB, som har fulgt treningene med ulike formasjoner nøye de siste dagene, tipper:

                          Sead
                          Fredrik-Anders-Frode-Ruben
                          Bjørn Helge-Henning-Petter-Ohi
                          Thorstein-Erling

                          Blant de som ikke blir med til Tromsø for å sitte på benken er Jesper Westerberg, Espen Søgård og Guy Roger Toindouba, igjen i følge dagens RB.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Odinster
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2008
                            • 160

                            Ref. TV 2s "LSK-stjernene tar selvkritikk" i Nyhetstråden:
                            Kan noen som er på treningsfeltet gi de på laget som mener at de fortjener å ta det "litt rolig", en real ørefik? Eventuelt en omgang god gammeldags juling? Jeg er vanligvis ikke en tilhenger av vold, men her er jeg redd det ikke finnes noen annen løsning.

                            Kommentar

                            • Mariel
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Feb 2012
                              • 26

                              Opprinnelig skrevet av Odinster
                              Ref. TV 2s "LSK-stjernene tar selvkritikk" i Nyhetstråden:
                              Kan noen som er på treningsfeltet gi de på laget som mener at de fortjener å ta det "litt rolig", en real ørefik? Eventuelt en omgang god gammeldags juling? Jeg er vanligvis ikke en tilhenger av vold, men her er jeg redd det ikke finnes noen annen løsning.
                              "LSK-stjernene tar selvkritikk". Dette blir helt feil for meg. Det var vel et par stykker som ble intervjuet, men jeg anser ingen av de som stjerner. Liker ikke at noen trekkes frem som stjerner - en for alle, alle for en.

                              Kommentar

                              • sten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 873

                                Ett spørsmål til dere som er en del på treninger. Stemmer det at treningene er veldig rolige og slappe? Og stemmer det at Haglund kan være direkte ufin mot spillerne? Snakket med en slektning i ett familieselskap i helgen som kjenner ganske godt til Både tippeligaklubber og adeccoligaklubber. Han sa han hadde hørt dette fra en sikker kilde.

                                Kommentar

                                • Tittil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2009
                                  • 341

                                  Opprinnelig skrevet av sten
                                  Ett spørsmål til dere som er en del på treninger. Stemmer det at treningene er veldig rolige og slappe? Og stemmer det at Haglund kan være direkte ufin mot spillerne? Snakket med en slektning i ett familieselskap i helgen som kjenner ganske godt til Både tippeligaklubber og adeccoligaklubber. Han sa han hadde hørt dette fra en sikker kilde.
                                  Treningene virker ikke veldig tøffe de gangene jeg har vært til stede, men nå fikk jo Haglund kritikk for at han hadde trent for hardt i vinter, og da er dette antagelig en justering som følge av dette. Generelt synes jeg fotballspillere trener for lite, og da tenker jeg spesielt på ferdigheter som man beviselig ikke er gode nok på. Profesjonelle spillere burde trent 2 økter minst 2-3 dager i uken hvor den siste økta gikk på idividuell ferdighetstrening. Ingen blir utslitte av dette. Det er helt uforståelig at dette ikke gjennomføres når man tross alt har spillerne til disposisjon utover den 1,5 time økta som har blitt en sedvane.
                                  Mitt inntrykk av Haglund er det stikk motsatte av hva du har hørt, han virker hverken spesielt autoritær og i alle fall ikke ufin mot spillerene. Under kampene virker han jo nærmest "snill". Har snakket med Haglund et par ganger, og jeg oppfatter han som en sympatisk og hyggelig person.

                                  Kommentar

                                  • Odinster
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2008
                                    • 160

                                    Opprinnelig skrevet av Mariel
                                    "LSK-stjernene tar selvkritikk". Dette blir helt feil for meg. Det var vel et par stykker som ble intervjuet, men jeg anser ingen av de som stjerner. Liker ikke at noen trekkes frem som stjerner - en for alle, alle for en.
                                    For så vidt enig, men disse ble vel trukket frem pga sin bakgrunn som utenlandsproff og landslagsspiller. Derfor forventes det ekstra mye av dem.

                                    Mitt innlegg var rettet mot den påståtte interne konflikten i spillergruppa der Frode Kippe forteller TV 2 at uroen grunner i at noen spillere vi ha høyere intensitet og noen vil ta det mer med ro på treningene.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      Opprinnelig skrevet av Odinster
                                      Mitt innlegg var rettet mot den påståtte interne konflikten i spillergruppa der Frode Kippe forteller TV 2 at uroen grunner i at noen spillere vi ha høyere intensitet og noen vil ta det mer med ro på treningene.
                                      Kan dette være ett ønske om en mellomting mellom hardkjøret i vinter og det man har gjort under sesongen? Jeg har ikke sett noen treninger i år, men har jo fått med meg at man mente at man trente for mye og for hardt i vinter, og at Frode Kippe nå hinter om at man har for lav intensitet nå.
                                      I mine øyne så er slike uttalelser fra vår kaptein i media bare en ansvarsfraskrivelse. Som sjefen i spillergruppa bør dette være grei skuring i garderoben uansett, og helt unødvendig å ta i media. T
                                      il syvende og sist er det også opp til hver spiller å ta tak i sin egen treningshverdag, da ingen klarer å gjemme seg bort hvis noen spillere bretter opp armene på trening og trøkker til. Det er også en av årsakene til at jeg ble glad når BHR og Søgård kom tilbake, da de er sånne spilere som går foran i treningen. Det er ikke øvelsene som avgjør intensiteten og trøkket, men gjennomføringen av den.

                                      Kommentar

                                      • woodford
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2004
                                        • 164

                                        Noen som har anledning til å følge treningene denne uken og gi oss andre en status ?
                                        Intensitet, formasjoner, endringer etc

                                        På forhånd takk

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4115

                                          Jeg trodde at kritikken i vinter gikk på for mye, eller for stor økning i, styrke/mengdetrening.

                                          Nå trodde jeg det gikk på trøkk i kamplignende situasjoner. Slik kan det jo også se ut, når vi ser hvor "uforberedte" det virker som spillerne er i begynnelsen av kampene.

                                          Det er klart det er en fare med så mange meriterte, og kanskje noen litt mette, spillere i kombinasjon med en relativt ung og uerfaren trener. Uansett, Haglund må vise at han er sjefen og han må klart og tydelig fortelle hva som kreves. Han skal selvsagt lytte til spillerne, men han må vise at han er sjefen. Klarer han ikke det, er det natta.

                                          Og så må kapteinen og visekapteinen bli introdusert for hverandre, slik at de kan begynne å snakke sammen!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...