Treninger 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Og så må kapteinen og visekapteinen bli introdusert for hverandre, slik at de kan begynne å snakke sammen!
    Kan jo hende de mener det samme, men at en ønsker å ta det i garderoben, mens den andre trenger å snakke med media om det.

    Kommentar

    • trosten
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jun 2010
      • 52

      Noen som vet hvorfor Vaagan Moen, Guldbrandsen og Toinduba ikke trente idag?

      Kommentar

      • lskgogo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 633

        Opprinnelig skrevet av trosten
        Noen som vet hvorfor Vaagan Moen, Guldbrandsen og Toinduba ikke trente idag?
        FG og Roger spilte kamp igår.
        Tar seg en pause til mars 2012..

        Kommentar

        • trosten
          Medlem
          Hoffnarr
          • Jun 2010
          • 52

          Trodde rekrutt kampen var på tirsdag jeg?

          Kommentar

          • lskgogo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 633

            Opprinnelig skrevet av trosten
            Trodde rekrutt kampen var på tirsdag jeg?
            Det har du helt rett i..

            Fredrik gikk vel av litt før slutt med noe som kunne se ut som en liten føling på en strekk.
            Tar seg en pause til mars 2012..

            Kommentar

            • Brækken
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2007
              • 109

              Sakset fra lsk.no


              'Ingen i LSK er fornøyde når laget taper. Spesielt ikke med sifre slik vi så i Tromsø på mandag. Derfor har kanarifuglene nå ligget i hardtrening de siste dagene for å snu LSK-skuta på rett kjøl. Rapportene fra treningsfeltet tyder på en heltent gjeng som vil gjøre alt for å komme tilbake på vinnersporet så raskt som mulig.'


              Er det noen som har vært på treningene i det siste og kan si noe mer om dette?
              Team Wenche Myhre

              Kommentar

              • fjacob82
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 1507

                Trening 28.09.2012

                Noen som var på treningen og fikk med en feeling av start laget?
                Hvordan var treningen og stemningen?
                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                *Brasseberget*

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  Trening lørdag 27. oktober

                  Dagens trening var i kaldt, men solrikt vær på Vigernesjordet 11.00-12.45. Sead og Lasse samt 22 utespillere trente, alle for fullt. De fraværende var Frode Kippe (pga kreftsyk sønn) og Logi (operert og lenge borte). Av spillerne med A-status var heller ikke Osvold eller Bjerkenes til stede, men derimot Marcus Kveen og Markus Furseth fra juniorlaget og prøvespiller Stian Simenstad, 21-årig venstreback fra Gjøvik FF.

                  Etter oppvarming og tekniske øvelser spilte følgende formasjoner

                  Sead
                  Fredrik S-Anders-Espen N-Ruben
                  Palmi-Bjørni-Henning-Mathis
                  Petter
                  Thorstein

                  Ohi-Fredrik G
                  Stian S-Espen S-Erling-Jesper
                  Stian R-Roger-Johan-Marcus
                  Lasse

                  Her ble de drilla i spill mot bestemte, navngitte Brann-spillere, uten at jeg vil gå i nærmere detalj om dette. Johan ble etter hvert flytta over på venstrekant på gult (første)lag, mens Bolly ble flytta over på høyrekant og Palmi gikk inn sentralt på svart (andre)lag, med Erling ut på høyrekant, Jesper ned på venstreback og Marcus Kveen inn for Johan som midtstopper. Haglund håper og håper altså fortsatt at Petter og Thorstein skal finne tonen og åpningene på topp, og har ikke plass til toppskårer (og årets kanarifavoritt) Erling, med mindre Fredrik Stoor blir skadd igjen.

                  De to MF'ene Markus Furseth og Moryke Fofana ble i denne fasen trent i teknikk av Arild Sundgot på sidelinja, og Fofana er dermed heller ikke særlig nær noen start-11'er eller innhopp.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Lurer på hva tanken bak et slik "B-lag" er.

                    Ohi-Fredrik G
                    Stian S-Espen S-Erling-Jesper
                    Stian R-Roger-Johan-Marcus
                    Lasse

                    Hvorfor Johan som midtstopper? Hvorfor Kveen som back? Hvorfor Erling som sentral midt?

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Det var ikke akkurat regulært spill mellom disse to laga, men, som jeg sier, mer slik at "B-laget" fungerte som markører for første-11'erns øving mot bestemte Brann-spilleres antatte ferdigheter og svakheter. SÅ jeg tror ikke du skal legge særlig vekt på andrelagets formasjon. Og Johan skifta som alt nevnt sånn cirka halvveis i formasjonstreninga over til venstre kant. Da ble det også (litt) mer sammenhengende spill mellom de to formasjonene.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 634

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        ...og Moryke Fofana ble i denne fasen trent i teknikk av Arild Sundgot...
                        Er det andre som synes dette høres sykt ut?
                        Nå har jeg kun sett Forana en drøy omgang for 2.laget, men mitt inntrykk er at de i start-11'ern har vel så stort behov for teknikktrening... Fofana har bruk for å spille sammen med kolleger i spillesystemer han ikke er vant til fra hjemlig serie!

                        Nei, vent - fungerende spillesystemer har vi jo ikke uansett, så da er det jo greit.
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av Wanker
                          Er det andre som synes dette høres sykt ut?
                          Kan vel ha noe å gjöre med at han kanskje ikke bruker teknikken sin veldig effektivt. Sundgot var kanskje ikke noen stor dribler, men han hadde noen områder der han var sjef. I tospann med en raskere og mer bakromsorientert type var han perfekt, da han mestret rollen som oppspillspunkt veldig bra og var sjef på å motta og effektivt distribuere ball til makkeren. Kan vel väre den typen teknikk han drilles på. Pluss avslutningsteknikk selvfölgelig. Arild veit hvordan man får ballen inn i målet.

                          Off topic: Vemodig å skrive "var" om Arild. Har ikke helt innsett at han er ferdig som spiller...
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Wanker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 634

                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Kan vel ha noe å gjöre med at han kanskje ikke bruker teknikken sin veldig effektivt.
                            ...
                            Kan vel väre den typen teknikk han drilles på. Pluss avslutningsteknikk selvfölgelig. Arild veit hvordan man får ballen inn i målet.

                            Off topic: Vemodig å skrive "var" om Arild. Har ikke helt innsett at han er ferdig som spiller...
                            Det er jo et godt poeng, jeg tenker bare ikke på det som "teknikk". For meg er det mer i retning samspill/mønstre.

                            Arild, ja - husker godt hvor ofte jeg var frustrert når han så ut til å løpe i lim, eller ha sandsekk på ryggen. Men i dag hadde jeg tatt i mot ham med åpne armer. Mangler en spiss som kan holde ballen eller heade inn noen goaler...
                            Hunter S. Thompson:

                            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              Opprinnelig skrevet av Wanker
                              Mangler en spiss som kan holde ballen eller heade inn noen goaler...
                              Eventuellt flikke/stusse gjennom til en bakromsspiss.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Fuglamannen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2011
                                • 543

                                Noen som har rapport å komme med?

                                Kommentar

                                • Mauer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 270

                                  Noen som vet når og hvor treninga er i morra?

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    Trening torsdag 15. november

                                    Etter et par ukers jobbfravær på 26-33 graders sørlig bredde uten noen særlig Internettilgang og med bare korte, men svært gledelige nyhetsmeldinger om tre seire på rad var abstinensnivået farlig nær en kritisk grense, så jeg måtte ta en tur bortom dagens trening 11.00-12.30 på Vigernesjordet, i høstsol (men det var varmere på den sørlige halvkule).

                                    Alle tre keeperne Sead, Lasse og Jacob Faye-Lund og keepertrener Tom Albertsen stilte.

                                    16 utespillere deltok, alle unntatt Helstad, Knudtzon og Riise fra søndagens seier på Ullevål. De tre hadde en rolig dag. men er med på treninga igjen i morra. Guy Roger Toindouba er på landslagsoppdrag og tilbake lørdag. Av juniorene stilte Marius Høibråten (som avventer hva som skjer videre etter utlånet til en annen klubb i samme kommune) og Markus Furseth. Isak Scheel (på utlån til Bærum) har vært på minst en trening i uka også etter utlånet, og var også med i dag. Verken Nico Solberg eller Erik Midtgarden var å se (men det har bare vært Marius og Isak som har hatt fast opplegg med trening med LSK også under utlånet).

                                    Geir Kåsene kunne fortelle at Lunan Ruben Gabrielsen er operert i kneet og alt har begynt opptrening, halvannen time hver dag. Men prognosen for hvor lang tid det normalt tar etter en slik skade og operasjon er seks måneder. Alt bedre enn det er å regne som en rein bonus. Han kan kanskje rekke seriestarten, men mest sannsynlig være aktuell for spill en gang i mai, så han bør kunne få med seg mesteparten av 2013-sesongen.

                                    Trenerteamet besto av Powell, Wiggen og Sundgot; Haglund var opptatt på annet hold. Etter oppvarming og pasningsspill 4 x 4 og 5 x 3 trente Wiggen seks forsvarsspillere (Fredrik S, Espen N, Anders, Frode, Isak og Stian) i (i) pasninger innen forsvarsfireren for å spille seg ut av egen sone under press (og uten langpasninger opp mot spissene) og (ii) lange crosspasninger fra midtstopper mot offensiv motsatt back og innlegg fra Stian eller Fredrik S. Powell trente midtbanen og angrepsspillerne i angrep mot etablert forsvar (med markørfigurer), pasning opp mot spissene, gjenlegging til offensive midtbanespillere på løp og avslutning, alternativt ut til kantene og innlegg foran buret til spisser og offensive midtbanespillere.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Kjapp treningsrapport 16.11:

                                      Oppvarming i bokser 7 mot 3: Ved ”min” boks var det Bolly, Palmi, Ohi og Fofana som imponerte med nærteknikk og blikk, ellers høyst variabelt. Johan veldig svak, brukte lang tid med ball og satte ofte medspillere i vanskelige situasjoner.

                                      11 mot 10 på full bane etter oppvarmingen:

                                      1. Laget:
                                      Sead
                                      Stoor – Østli – Nystuen – Ringen
                                      Palmi – HH – BHR – Bolly
                                      PVM
                                      Føniks
                                      2. Laget:

                                      Staw (tror jeg, muligens Faye-Lund. Ser for dårlig på 50 m avstand)
                                      En junior ( Markus?) – Kippe – Junior 2 (Furseth?)
                                      Junior 3 – Søgård – Ohi – Fofana
                                      Fredrik – Helstad

                                      Middels innsats i denne sekvensen og mange brudd i spillet for instruksjoner fra Haglund og Wiggen. De var vedlig tydelige på hva de ville se – at en av de tingene er en rettvendt Bolly er ingen overraskelse. Eneste som viste særlig tenningsnivå her var BHR, PVM og Søgård. Bolly gjorde også mye bra. 1. Laget vant 1-0, scoring ved Erling etter fremspill fra PVM. Johan spilte fotballtennis med (Kåsene?) under denne sekvensen.

                                      Gutta avsluttet med en øvelse hvor de startet på midtbanen, spilte 3 mot keeper på en touch. Høyt tempo, og en fin øvelse mtp overganger. Dog, skremmende dårlig presisjon i perioder, og alt for få mål.

                                      Totalt sett er jeg ikke overrasket over at vi ligger der vi ligger om dagens trening er representabel. Mange virker lite fokusert, og de færreste viser killerinstinkt og vinnervilje. Skuffende å se at ikke gutta viser større fokus på trening. Det sagt, dagens høydepunkt kom da Nystyen ga en lagkamerat strekk for å ”sove gjennom hele treninga”. Han burde gitt den til fler, og han bør få lov å gi den igjen neste år. Hans holdning er det vi trenger, og han er åpenbart en viktig mann på feltet.

                                      Til slutt, jeg undrer meg litt over at vi ikke har fått se mer av Fofana i kamp - utvilsomt mye fotball i han, selv om han har et ”afrikansk forhold” til trening.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

                                        Vet ikke helt hvor jeg skal legge denne, men jeg foreslår LSK kjøper seg ett slikt system som dette: http://www.dagbladet.no/2012/11/16/s...mund/24410930/

                                        Hadde vært morro og sett hvordan LSK-spillerne ville ha klart seg i forhold til spillerne i bundesliga.

                                        Kommentar

                                        • Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1591

                                          Opprinnelig skrevet av Boing
                                          Hadde vært morro og sett hvordan LSK-spillerne ville ha klart seg i forhold til spillerne i bundesliga.
                                          Morro? Eller tankevekkende og skremmende?

                                          Kommentar

                                          Working...