Daglig leder i LSK: Jo Henning Espevalen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nebbjævel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2009
    • 511

Stø kurs ? Hmmm....

Kommentar

• Boing
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 711

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
      Stø kurs ? Hmmm....
      Stå kurs rett mot ett isfjell i mitt hode for ledelsen i LSK. Sorry, men min tillit til dem som styrer og steller på åråsen er på bunn-nivå og jeg tror ikke dem har en kontrollert stø kurs mot havn. LSK er gjennomsyret av problemer og motgang nå, og bortsett fra å brette opp ermene og ta i ett tak, både spillere og ledere, og virkelig vise att dere ønsker det beste for LSK. Akkurat nå ser det ut som dem feier problemer under teppet og ikke tar tak.

Kommentar

• Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

Man ser som oftest det man vil se...
        Knurr...

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Opprinnelig skrevet av Leif A
          Man ser som oftest det man vil se...
          Tabellen? De siste 4 åra?

Kommentar

• Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

Opprinnelig skrevet av reka
            Tabellen? De siste 4 åra?
            Og da er det i tilfelle riktig å peke finger mot en daglig leder som har vært ansatt i mindre enn 4 måneder, eller?
            Knurr...

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4263

Opprinnelig skrevet av Boing
              Akkurat nå ser det ut som dem feier problemer under teppet og ikke tar tak.
              Vi er alle ekstremt frustrerte over denne vårsesongen, men at styret i klubben ikke har tatt - og tar - tak, er jo ikke riktig.
              Det er forskjellige meninger om veivalget styret foretok høsten 2011, men det kan ikke være noen tvil om at de viste handlekraft. Sterk handlekraft. Det samme viser de nå, når de varsler at de vil hente 3-4 spillere for å fullføre puslespillet det er å bygge et nytt lag. Jeg er sikker på at alle som er glade i LSK håper av hele sitt hjerte at de lykkes.
              Denne tråden skulle jo handle om daglig leder Jo Henning Espevalen, og som Leif A skriver har han vært kort tid i jobben, nærmere bestemt 3 måneder og 2 uker i dag, og i denne tiden inngår også påsken.
              De som har tatt seg bryet med å lese hele intervjuet med Espevalen vil se at han kommer med veldig tydelig kritikk av hvordan norsk fotball har vært styrt de siste 10-12 årene. (Eller kanskje heller hvordan den har vært helt uten styring.) Det er ikke noe i det han sier som fritar LSK fra denne kritikken.
              Espevalen kommer åpenbart fra et møblert hjem (jøss, finnes det på Kløfta...?) og uttrykker seg på en diplomatisk måte. Oversatt til et språk som kan forstås også i Storgata utafor Martins kl 02.00 natt til søndag sier han jo at norsk fotball har vært styrt av inkompetente amatører, til dels av folk uten respekt for norsk lov (i gråsonen) og uten at forbundet har stilt krav til klubbene og at dette har medført uforsvarlig drift.
              Jeg ser ikke bort fra at Espevalen vil bli en veldig bra daglig leder for Lillestrøm Sportsklubb.
              I anstendighetens navn må han i det minste få tid på seg til å sette seg inn i organisasjonen og sette sitt preg på den.
              Last edited by DoubleHi5; 14.06.2012, 10:13. Begrunnelse: Espevalen for pokker, ikke Espedalen! My bad.
              Elska þetta félag

Kommentar

• mo-bjer58
                Medlem
                Møteplager
                • Nov 2010
                • 73

Jeg synes var flott at Espevalen kom på banen nå. Jeg har lenge ventet på noen fra "ledelsen" skulle det, og nå forventer jeg at Torgeir også kommer på banen og forteller hvilke krav han som sportslig leder stiller til spillerne når det gjelder innsats i kampene og å blø for drakta!

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4263

Fra dagens artikkel i rb.no:

Espevalen sier Søgårds tilbakekomst har vært en prosess helt siden han startet i jobben.

God dialog
                  – Dette har vi tenkt på helt siden i mars. Hvordan kan vi sette sammen det beste teamet, også i administrasjonen. Vi har hatt en dialog, men nå klaffet også sportslig. Samtidig ønsker han sterkt å jobbe i LSK etter karrieren. Og vi vet han han og familien ønsker seg tilbake til Fetsund.

Jeg synes det er verdt å merke seg det Espevalen sier her. Bra jobba, Jo Henning!
                  Elska þetta félag

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Fra dagens artikkel i rb.no:

Espevalen sier Søgårds tilbakekomst har vært en prosess helt siden han startet i jobben.

God dialog
                    – Dette har vi tenkt på helt siden i mars. Hvordan kan vi sette sammen det beste teamet, også i administrasjonen. Vi har hatt en dialog, men nå klaffet også sportslig. Samtidig ønsker han sterkt å jobbe i LSK etter karrieren. Og vi vet han han og familien ønsker seg tilbake til Fetsund.

Jeg synes det er verdt å merke seg det Espevalen sier her. Bra jobba, Jo Henning!
                    Ikke bare bra jobba, men fantastisk jobba. Her har vi tydeligvis en mann som ser kvaliteten i mennesker utover det de leverer på banen. Espen som spiller er ikke topp tippeligaklasse, men holdningene han har, innvirkningen han har på de banen, benken, treningsfeltet og i spillergruppa er topp tippeligaklasse. Deilige mann!
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4263

Jo Henning Espevalen på TV2-sporten nå i kveld i forbindelse med Norges Fotballforbund og Yngve Hallens meningsløse beslutning om å overkjøre samtlige Tippeligaklubber og starte 2013-sesongen samme dag som Holmenkollrennet og Birkebeineren.

Jo Henning har ikke vært den som har stukket nesa si frem i media i tide og utide, men hver gang han viser seg kommer det kloke ord. Han fremstår for meg klarere og klarere som et meget godt valg når styret ansatte daglig leder. Espevalen fremstår som uredd, tydelig og kunnskapsrik, og for meg er dette noen av de viktigste egenskapene en leder bør ha.

Siden styret har fått mye kritikk for det meste, synes jeg de skal ha ros og honnør for valget av Jo Henning Espevalen som daglig leder!
                      Elska þetta félag

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Virker som en stødig kar ja, men hemmeligholdet av tilskuertallene imponerer vel ikke akkurat. Så lenge RB har gjort en sak av det virker det bare rart å bidra til å blåse den opp ved å nekte innsyn. Alle som har vært på Åråsen i det siste veit, og kan selv se, at tallene som presenteres er på trynet.

Kommentar

• Martin83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 794

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Virker som en stødig kar ja, men hemmeligholdet av tilskuertallene imponerer vel ikke akkurat. Så lenge RB har gjort en sak av det virker det bare rart å bidra til å blåse den opp ved å nekte innsyn. Alle som har vært på Åråsen i det siste veit, og kan selv se, at tallene som presenteres er på trynet.
                          Jeg forstår hvorfor RB skrev saken, men for meg er det en litt ikke-sak. Det viktigste er at klubben vet hvor mange som kommer inn på stadion og at de forstår alvoret når folk som har kjøpt billett (sesongkort) ikke kommer. Det viktigste er at klubben setter i gang tiltak og engasjement. Kommentaen til Espevalden på TV2 rundt seriestart er sånn sett et (bittelite) steg på veien.

Kommentar

• Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

Opprinnelig skrevet av Martin83
                            Jeg forstår hvorfor RB skrev saken, men for meg er det en litt ikke-sak. Det viktigste er at klubben vet hvor mange som kommer inn på stadion og at de forstår alvoret når folk som har kjøpt billett (sesongkort) ikke kommer. Det viktigste er at klubben setter i gang tiltak og engasjement. Kommentaen til Espevalden på TV2 rundt seriestart er sånn sett et (bittelite) steg på veien.
                            Ok, jeg forstår att dette kanskje ikke er viktig for noen. Men er ikke dette illevarslende att det er 1500-2000 ubrukte billetter?? Det betyr i praktisk att til neste år så blir det ikke solgt like mange billetter, da LSK har en helvetes lang vei å gå for å gjenvinne tilliten fra tilskuerne. Det verste er att det virker som om att LSK ikke ser dette som noe problem.

Nei, det lukter råttent fra kontorene på åråsen. Stoler ikke på noen LSK-ansatte.

Kommentar

• PetterH
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2012
                              • 668

Opplysningen om totalen av billetter og ikke bare det antallet som er på stadion er noe alle klubber driver med.
                              Alle skjønner at klubben kommer dårlig ut, det ser alle på hver enkelt hjemmekamp.
                              Men her er vi ikke noe dårligere enn andre. MEN å nekte å opplyse dette så blir det faktisk en sak ut av det slik det virker RB har tenkt å kjøre denne saken.

Kommentar

• perrern80
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 603

Lurer på om sponsorsjefen til Elkjøp for full innsikt i tilskuertallene?? Det er vel de som betaler de 100,- pr. tilskuer til vann for livet aksjonen i regi av klubben??

Kommentar

• Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

Tipper dette ble avklart før sesongen (at det er antall betalende som gjelder), men nå har vel toppsjefen i Elkjøp stukket av til Expert...

Var det ikke 10 kr. pr. tilskuer pr. kamp?

Kommentar

• perrern80
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2006
                                    • 603

Opprinnelig skrevet av Martin83

Var det ikke 10 kr. pr. tilskuer pr. kamp?
                                    (Takk) Det kan nok stemme på utvalgte kamper. Hørte over høytaleranlegget på søndag, at snaue 45000.- skulle gå til vann for livet. Det vil si snaue 4500 betalende tilskuere. Om dem tar med sesong kort innehavere, så kan jeg kansje forstå regnestykket.

Kommentar

• jimmybrown
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Feb 2010
                                      • 5

RB melder nå at Espevalen skal slutte 31.01.2013 etter bare et snaut år. Synd, siden han virker som en dyktig kar (sett utenfra!) og det blir en krevende prosess å få en ny person på plass. Sitter med følelsen av at det har vært for mye utskiftninger og endringer både i organisasjon og personer over en lengre periode på Åråsen nå. Det kan gå hardt for seg på banen, men det er nok ikke lett å jobbe administrativt i LSK heller.

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4263

Opprinnelig skrevet av jimmybrown
                                        RB melder nå at Espevalen skal slutte 31.01.2013 etter bare et snaut år. Synd, siden han virker som en dyktig kar (sett utenfra!) og det blir en krevende prosess å få en ny person på plass. Sitter med følelsen av at det har vært for mye utskiftninger og endringer både i organisasjon og personer over en lengre periode på Åråsen nå. Det kan gå hardt for seg på banen, men det er nok ikke lett å jobbe administrativt i LSK heller.
                                        Når det å bli ferkvaresjef på Rema 1000 fremstilles som mer attraktivt enn å være daglig leder i Lillestrøm Sportsklubb, stusser i alle fall jeg.

Jeg ønsker Jo Henning Espevalen lykke til videre i en profesjonell organisasjon!
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Når det å bli ferkvaresjef på Rema 1000 fremstilles som mer attraktivt enn å være daglig leder i Lillestrøm Sportsklubb, stusser i alle fall jeg.

Jeg ønsker Jo Henning Espevalen lykke til videre i en profesjonell organisasjon!
                                          Ønsker han også lykke til! Håper på mye godt i disken på Rema, det skylde du oss nå ( ja, jeg vet dem sponser trøndera...)

Ellers tipper jeg en del av motivasjonen er kjent bransje og ord som begynner på l, har øl i midten og slutter på l.

Kommentar

Working...