Ham-Kam-Lillestrøm: Karakterboka

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Ham-Kam-Lillestrøm: Karakterboka

    Har tenkt å gjøre dette til en noenlunde fast greie, så her kommer andre installasjon av grusom b's børsføljetong. Går nå bort i fra FM-karakterene fra debuten, karakterene vil heretter følge den norske avisstandarden. Synspunkter mottas med takk og stor fare for utskjelling. Haha.

    St. Claus: 5
    Vi har sett hele verdens favoritt-41-åring bedre før. Gjorde litt pussige ting i feltet i første omgang, og det trekker ned. Virket ikke like trygg som han pleier, men spilte seg opp med en flott redning og en solid 2.omgang. Kan ikke lastes for målene, selv om han muligens bommet litt på Corrales innlegg til 1-0.

    Stoffe: 5
    Heller ikke den som hadde sin beste dag. Var ikke like god fremover som han pleier, men potensialet for et magisk samspill mellom ham og Riise er absolutt tilstede. Slet til tider litt med nevnte amerikaner, men hadde god kontroll utover i kampen. Er i form, men bør heve nivået til neste gang.

    Rambekk: 5
    Så ut til å være litt tung i beina, men så har han da også vært skadeplaget over lengre tid. Slet litt på Ham-Kams dødballer, i likhet med resten av forsvaret. Ikke i nærheten av nivået fra cupkampen sist, men uansett en solid spiller uansett hvor han plaseres. Begynner å få litt kulthelt-status i mine øyne.

    PSA: 6
    Løper opp mye med sin enorme hurtighet. Burde ha scoret da han fikk gå opp fritt å heade på corner i 1. omgang, i stedet gikk ballen rett til værs. Det er da også dette som er PSAs problem, ballen går opp i stedet for frem. Når klareringene sitter kommer denne gutten til å nå langt. Best av de fire bak i går.

    Påsan: 4
    Dårlig gjort å sette supermann på back. Mannen er ikke defensivt orientert av natur, i alle fall ikke som fotballspiller. Slet fryktelig med plassering i 1.omgang, og vi skal være fryktelig glade for at Michaelsen ikke spilte. Da kunne det fort blitt stygt. Ville hele tiden frem på banen, men vegret seg for å utfordre slik han pleier. Helt ok dødballer. Frem på vingen igjen neste uke.

    Kasey: 5
    Fryktelig dårlig i 1.omgang, vesentlig bedre i 2. I likhet med laget som helhet åpnet Kasey dårlig, men spilte seg gradvis opp etter vårt første mål. Utover i kampene begynte vendingene å sitte, pasningene å bli mer presise, duellene hardere og tøffere. Godkjent av Kasey, men vi vet jo at han kan så mye mer. Venter fortsatt på sitt store gjennombrudd(nasjonalt), men den kampen kommer i løpet av sesongen. Det er jeg overbevist om.

    Espen: 6
    Mye bedre med ballen i beina enn tidligere. Tar seg noen ganger litt for god tid når han skal sentre, og det trekker ned. Jobber og sliter, og vinner mange viktige dueller på midten. Vi bør faktisk vurdere å legge om formasjonen så Espen kan få ligge på midten og vinne baller. Mye bedre sentralt enn som ving.

    Koren: 7bb
    Er det egentlig noen som vet hvilken posisjon Robbie skulle spille i går? Var overalt, viste blendende teknikk, arbeidskapasitet, oversikt og kulde foran mål. Stor kamp, uten tvil banens(og da mener jeg hele banens) beste. Tre spillere i en.

    Lillebror: 7
    Liten terrier med teknikk. Kan vi få en bedre høyrekant i Norge?`Høyst tvilsomt. Lillebror er på landslaget innen han er 23, det er jeg sikker på. Rask, tøff, aggressiv, gode innlegg. Gjennomført gromkamp av en spiller vi kommer til å ha veldig mye glede av i fremtiden. Et lite gjennombrudd.

    Arildodildo: 4
    Som en av Arilds fremste forkjempere må jeg bare konstatere at LumberArild ikke var i form i går. Scorte sikkert på straffen, men kom ikke godt nok frem på innlegg, og ble litt borte i store perioder. Gjør mye smart, og viser at han har en hjerne for fotball som er så å si unik. Uansett; det er ikke lov å kjefte på Arild, som nå er nr.2 på toppscorerlista.

    Powell: 4
    Skapte en enorm sjanse rett før han gikk ut, ellers hadde han vel strengt tatt ikke dagen. Jobber knallhardt og har en fysikk som er skummlere enn spøkelseskladden. Laber presisjon og inneffektivitet trekker imidlertid ned. Har vært syk, så vi får la nåde gå for rett.

    Innbyttere:
    Lillemann: 6
    GJør det han skal og avgjør kampen. Gutten er rett og slett et kjempetalent, og mer er det vel ikke å si om den saken.
    JPW: 5
    Gjør ikke noe ut av seg. Holder godt på ballen i en periode da det vel egentlig var det mest fornuftige å gjøre. Synes alle kan legge fra seg Antijohanmentaliteten nå. Dette er faktisk en av de fremste og mest lojale klubbspillerne i hele Norge, og det fortjener han faen meg kred for!

    Uwe: 6
    Jeg aner ærlig talt ikke helt hva det var vi spilte i går. Det kan ha vært alle formasjoner i verden. Det eneste jeg vet er at Powell var spiss. De andre foran forsvaret spilte overalt, så jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive her. Vi vant og viste enorm moral, noe Uwe bombesikkert skal ha mye ros for. Gode bytter.

    KFL:
    Den nye river-sangen funket godt, selv om det siste lillestrøm ble trukket ut, noe den ikke skal. Sangen skal ikke slutte med Lillestrøøøøøøøøøm. Var utrolig mye bedre enn den hjernedøde banden Ham-kam har å by på. På et tidspunkt begynte de faktisk å synge "putt den tromma opp i rumpa di", noe som funket omtrent like dårlig som tyttebær og corn flakes. Vi er best i Norge, punktum.

    Staberg: 2
    Elendig. Blåste i stykker 1. omgang. Begge Ham-Kams mål er bare tull, Ringberg bruker hånda på det første, og Rambekk får et alldeles latterlig frispark i mot seg på 2-0. Straffen vår(straffen vår!!!! jeg er i sjokk ennå) var i beste fall strengt idømt. Heldigvis fikk ikke feilene hans noen konsekvens for utfallet, ettersom det beste laget utvilsomt vant. Elendige linjemenn i tillegg. Staberg har vært involvert i mye rart i år, og viste i dag at han ikke holder dette nivået. Trist forestilling.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Re: Ham-Kam-Lillestrøm: Karakterboka

    Stor fan av LilleRiise - tipper han omtales som Store-Riise i løpet av få år! I min mening ett av de beste kjøpene Sportsklubben hart gjort på lenge! All ære til Fjøra for jobben han gjør!
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      St. Claus: 5 Kan ikke lastes for målene, selv om han muligens bommet litt på Corrales innlegg til 1-0.
      Fra KFLs tribune så det ut som innlegget fikk en merkelig bane. Ballen liksom "skjente" slik dårlige baller kjøpt på bensinstasjoner gjorde før i tida. I alle fall var ikke ballbanen helt naturlig.
      Mener å ha lest noe om at disse nye ballene "oppfører" seg litt merkelig av og til.

      PS: Ja, jeg innrømmer at jeg ofte lukker øynene når motstanderen nærmer seg vårt felt, og jeg har ikke sett en corner MOT fugla siden -79. Men dette innlegget SÅ jeg, så her har jeg kred!

      mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      Working...