Utenlandske spillere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglamannen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2011
    • 543

    Utenlandske spillere

    Hei,

    Satt å tenkte på en sak:

    Hva er grunnen til at når vi kjøper norske spillere sliter vi med å "utvikle" potensialet / "beholde" talentet.

    Eks: Simen Brenne ( var på landslaget) - kom til LSK ut av landslaget og slet med å presetere som tidligere - startet i Odd G og var tilbake til landslaget og begynte å prestere som tidligere igjen.
    (Jeg kommer kun på B H Riise som virkelig hadde en solid oppoverkurve)

    Samtidig sammenlikner man de utenlandske talentene vi har tatt inn har de en tendens til å blomstre.

    Robert Koren, Christoffer Anderson, Clayton Zane, Ujah, Nosa, Heidar Helgusson, Runar Kristensson (?stavefeil), Ocean (lykkes men ble brukt feil - ikke det beste eksempelet men dog). Dette er noen og det finnes sikkert mange flere.

    Konklusjonen er vel å satse utenlandsk, men er det noen som har noen tanker rundt dette, hva kan grunnen være? B H Riise har vel vært den siste spilleren våres som har hatt en landslagsposisjon... det sier jo litt i seg selv.
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Mulig klubben rett og slett har kjøpt bedre spillere fra utlandet kontra norske spillere. Kvalitet koster som regel mindre utenfor våre landegrenser, tror ikke det nødvendigvis er så veldig mye verre enn det. Mulig spillestil også har en innvirkning her!

    Kommentar

    • Fuglamannen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2011
      • 543

      #3
      Spillestil selvfølgelig, men flere ganger....Håpet bare noen virkelig satt på gullkornet som åpenbaret meg med morgenkaffen

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        #4
        Frode Grodås, Ronny Johnsen, Geir Frigård, Ståle Solbakken, Henning Berg, Runar Normann, Mons Ivar Mjelde for å nevne noen... Begynner å bli noen år siden det her, men siden du nevner Runar så.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
          Simen Brenne ( var på landslaget) - kom til LSK ut av landslaget og slet med å presetere som tidligere
          Feil - Brenne kom til LSK, og ble landslagsspiller kort tid etter at han hadde signert. Det hadde dog ingenting med hans prestasjoner i LSK-tröya å gjöre. Ellers blei jo Rambekk landslagsspiller da han var hos oss. Ikke det at det var all verdens konkurranse på höyreback i den perioden han var innom landslaget. Når din störste rival om en plass i landslagets startoppstilling heter Jarl Andre Storbäk, så er det kanskje litt dårlig stellt på den posisjonen.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #6
            Tippeligaen holder rekordlavt nivå, noe som bekreftes av resultatene mot svak motstand i Euorpa. Når det finnes ligaer som har dårligere betalt, men holde minst samme nivå bør det ikke være så vanskelig å finne spillere som kan heve nivået. F.eks. spillere fra ligaene på balkan burde kunne gått rett inn og styrket den svært svake stallen LSK har.
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • Oddis
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 2744

              #7
              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
              Tippeligaen holder rekordlavt nivå, noe som bekreftes av resultatene mot svak motstand i Euorpa. Når det finnes ligaer som har dårligere betalt, men holde minst samme nivå bør det ikke være så vanskelig å finne spillere som kan heve nivået. F.eks. spillere fra ligaene på balkan burde kunne gått rett inn og styrket den svært svake stallen LSK har.
              Enig. Var det kun Torbjørnsen (var vel det han het) som hadde forbindelser der? Vi henta jo inn Koren og Husar, og skulle også ha fått Sapara, men den historien kjenner vi. Hva med å engasjere seg igjen?
              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

              Kommentar

              • Rankiz
                Medlem
                Bøffel
                • Aug 2009
                • 39

                #8
                Opprinnelig skrevet av Oddis
                Enig. Var det kun Torbjørnsen (var vel det han het) som hadde forbindelser der? Vi henta jo inn Koren og Husar, og skulle også ha fått Sapara, men den historien kjenner vi. Hva med å engasjere seg igjen?
                Høres ut som en veldig god idé!

                Kommentar

                • Fuglamannen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2011
                  • 543

                  #9
                  Det var forsåvidt nettopp dette som var meningen med starten av denne tråden.

                  Det er så mange spillere der ute som ikke når helt opp til Bundesligaen / Premiere Division / Premier League. Men MER enn god nok for tippeligaen og hvor LSK kan være et springbrett videre. Vi vet de har kvaliteter, vi vet de har "lavere" lønn.

                  Eneste vi mangler (virker det som) er forbindelsene. Se for deg landene; Serbia, Kroatsia, Tsjekkia generelt gamle Jugoslavia. Disse Balkan landene har sterke spillere. Se på Bojan, lojal og meget dyktig. Det kjennetegner ofte disse spillerne. De er harde og brutale, men er det ikke det LSK alltid har vært kjent for? Fysisk sterke spillere med duellkraft.

                  Bojan hos søpla er en type spiller jeg skulle likt å ha i LSK (bare 6 år yngre )

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2505

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                    Se for deg landene; Serbia, Kroatsia, Tsjekkia generelt gamle Jugoslavia. Disse Balkan landene har sterke spillere.
                    Off-topic. Jeg putter det her, siden det ikke finnes noen geografitråd:
                    Tsjekkia var ikke en del av gamle Jugoslavia, men det gamle Tsjekkoslovakia.
                    Det hørte til Østblokken/Warszawapakten, men er ikke på Balkan. Tsjekkia er midt i Europa, i Sentral-Europa.

                    Kommentar

                    Working...