Erlandsens framtid

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

    Erlandsens framtid

    Etter å ha sett samtlige kamper i år, må jeg vel føye meg inn i rekkene hos dem som mener at det til nå har vært prestert under det man kunne forvente før sesongen.Årsaken er nok flere enn det visse personer i media,internett og de som er fysisk til stedet på kamper mener.
    Jeg selv er ikke medlem av kanarifansen,men engasjerer meg voldsomt i klubben å håper på sikt at kan gi klubben noe kapital som jeg jobber med for øyeblikket ved en investeringsgruppe.Det eneste jeg til nå er fornøyd med er det måten dere supportere har støttet laget på hittil i sesongen.
    Endel ting mener jeg er helt opplagt at bør skje både på og utenfor banen.
    Jeg vil gjennom dette innlegget gi mine synspunkter om hva som bør skje.

    Det har vært en rekke ganger denne sesongen jeg har skreket ut min frustrasjon over Arne Erlandsen.Hvordan er det mulig å spille så dårlig og kjederlig med det mannskapet vi har?. For å gå litt i dybden,og ikke bare skrike "Erlandsen ut av Lillestrøm" som blant annet leder av kanarifansen gjør i følge aviser i dag, tror jeg her man skyter seg selv i foten ved så enkle og lettvinte metoder. For det første er det ikke lenge siden Erlandsen ble genierklært ikke bare på Åråsen men av store deler av fotballnorge.Ja da hørte jeg ikke snakk om kjederlig fotball,at ingen ungutter fikk sjansen etc. De siste sesonger har vært for dårlig det er jeg enig i og Erlandsen må selvfølgelig ta noe av ansvaret her. Men her kommer mine innvendinger inn. Jeg er for øyeblikket mer misfornøyd med styret enn det jeg er med Erlandsen.Det skyldes flere faktorer.I flere år nå har jeg vært veldig skeptisk til den jobb som administrasjonen til Lillestrøm har gjort over en lengre periode.I fjor toppet min fortvilese over at klubben i store deler av sesongen stod uten Hovedsponsor.Hvordan er det mulig for en så stor og omtalte klubb som LSK.Noe må ha vært feil å for de som har ansvaret på denne jobben burde fått fyken for lenge siden.Så sniker det seg inn en følese over at dagens avtale med Nordea er svært dårlig.Som økonom er jeg intressert i tall,men når ikke klubben oppgir hvor mye avtalen er verdt ja da ulmer det i posene.Jeg har lenge ettergitt mål og mer hardt arbeid i klubben.Etter å ha sett litt over tall burde en klubb som Lillestrøm ligget på et markedsbudsjett uten hovedsponsoravtale på mellom 25-30 millioner.Er redd beløpet denne sesongen er langt lavere og økonomi er viktig selv om vi har noen investorer i ryggen.Flere kan det bli av investorer hvis klubben trekker i de riktige tråder og gjør jobben sin riktig.Et annet punkt som er administrasjonen er at jeg har en følese at ikke alle gjør jobben sin uten å gå for mye i dybden på dette.At ikke klubben klarte å skaffe noen spisser av kvalitet minner meg også om at man ikke har gjort jobben sin i stor nok grad.Det er så mange unnskyldninger her hvorfor dette ikke ble gjor men en ting er det å si.Det er ikke godt nok.Syntes forøvrig Erlandsen har vært en framtredende figur for Lillestrøm i alle sine år.Han har vært ekstremt lojal selv om han alltid har jobbet under harde kår,og sett den ene brikken etter den andre i hans spillerkabal har forsvunnet med årene.Jeg kan ikke se at noen utenfor kan forandre så mye på det Lillestrøm gjør for øyeblikket.Det beste for klubben tror jeg,kanskje ikke kortsiktlig men langsiktlig er å kunne tilby Erlandsen ny kontrakt med en god plattform.Ok noen vil være misfornøyd med det i spillergruppa,men da legger man en ball død,ogdem som ikke ønsker å jobbe under Erlandensen må jo finne seg en annen arbeidsgiver.Så enkelt er det.Spillerne på banen har også et stort ansvar og jeg tror ikke de blir bedre med en ny trener ved roret.Jeg ser ingen grunn til å henge meg på hylekoret over at Erlandsen skal vekk.Håper at folk som er engasjer å jobber i og for LSK går i seg selv og ihvertfall gjør en så god jobb som overhodet mulig både med seg selv og for klubben.Tre poeng bak Rosenborg,mange kamper igjen og masse spennende kamper utover sesongen blir nok dette veldig bra tror jeg,helst med Erlandesen ved roret også de neste sesongene.
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

    #2
    Jeg støtter fortsatt Erlandsen som trener, men tålmodigheten begynner å gå mot slutten. Er uenig i mange av disponeringene, f.eks. den vanvittige defansive innstillingen mot stao no pao. Når Arne påstår at vi kun har en bra spiss, forstår jeg liksom ikke poenget med at vi henta Soltvedt. Ellers mener jeg som alle andre at våre unge spillere må få mer tid, og ikke bli satt inn 2 minutter før full tid. Det som er helt klart er at jeg ønsker en ny trener for neste år. Er mildt sagt drittlei av 7.plasser.
    Erlandsen har gjort en bra sesong for LSK (2001), resten har vært dårlig utfra forutsetningene man har hatt.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3500

      #3
      Jeg holder med Liverpool ved siden av mitt kjære Lillestrøm, og jeg må si at det var på mange måter greit å høre houllier få sparken idag! Det har kommet til ett punkt der det gikk litt tilbake i forhold til all den fremgangen Liverpool har hatt under han tidligere!
      Det er der jeg mener Erlandsen er nå... Han overtok ett rævkjørt Lillestrøm etter Pellerud, og gjorde en kjempejobb med å få det laget til å stabilisere seg og kjempe i toppen 99 og 01' sesongen, men føler laget har stagnert litt nå! Og nå har han faktisk ett godt lag i motsetning til det han overtok etter Pellerud, ett lag som SKAL kjempe om medalje og Royal League deltagelse. Jeg er veldig glad for den jobben Erlandsen har gjort med de midlene han har hatt, men det er på tide at noen andre overtar!
      Det er ikke bare å vinne fotballkamper lenger, vi må like det vi ser utpå der!!!
      Og da nytter ikke en 4-5-1 med 4 sentrale midtbanespillere... og fantasiløst spill der vi satser på at "Gilbert" skal gjøre noe magisk med ballene som detter ned i feltet! (trodde aldri jeg skulle si det om Gilbert, men han har virkelig imponert meg i år!! Beste Spissen på VG børsen... bøyer meg i støvet)
      Og det at Erlandsen trolig mister jobben etter sesongslutt gjør det ikke noe lettere for ham, han føler sikkert ett utrolig press hver kamp, og det gjør det nok vanskligere for han å slippe til usikre kort som Mato og Soltvedt!!
      Så jeg mener at nå må Erlandsen gå, eller at de snur helt og gir han full tillit med ny kontrakt så han kan gjøre en god jobb igjen!!

      Stiller større spørsmålstegn ved styrets jobb enn Erlandsen sin hvis ikke det skjer NOE snart iallefall!!

      Hvis de mangler kandidater har de jo Tom Lund som kanskje kunne overtatt til de finner noen andre!?

      Men er iallefall dritt lei det spillet de viste på søndag og mot vif. Jeg er utrolig gla i LSK, men er også veldig gla i fotball!! Vil iallefall se ett lag med Powell innsats over hele linja om de ikke får til alt spillet de vil! det kommer de langt med, bare se på Kamma!!

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        #4
        LSK styret burde ringe Houllier omgående. Han takker mest sannsynlig nei til jobben, men initiativet vil føre til at pressen kan skrive positiv omtale om LSK igjen.


        Ola
        -som tror Viking har skutt gullfuglen

        Kommentar

        • rEPPA
          *****istrator
          • Nov 2003
          • 3933

          #5
          Vi fortsetter diskusjonen her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/v...726&highlight=
          www.kfl.no/debatt

          Kommentar

          Working...