LSK - Piast Gliwice, 20. februar kl 16, La Manga
Collapse
X
-
Kommentar
-
Detta blir gull! Husker oppkjøringa til sesongen i 01. I år har ikke RBK penger til å betale dommere og NFF slik de hadde den sesongen så de kan ikke snyte oss for gullet vi fortjener. Spøk til side, dette stinker!I år så tar vi altKommentar
-
Bassey er, i følge rapportene, veldig god på treningene, men sliter med å posisjonere seg og få det ut i kamp. La oss være rause og unne en unggutt på et fremmed kontinent denne lille oppturen! Kanskje det løsner for ham?Elska þetta félagKommentar
-
Jeg jubla litt selv - nettopp fordi det var Bassey. Synes ikke han hår fått vist seg frem nok enda og tror han har en del inne.Kommentar
-
Logi - Haha. Stian Christensen er vel allerede bedre?
Jeppe - Så greit ut. Stort sett safe bakover, dårlige innlegg fremover. Fin corner på slutten som ble scoring.
Isak - Liker fyren. Offensiv i spillestilen, vinner de fleste duellene.
Frode - Oida. Ikke bra. Er noe galt med fotballforståelsen når man pumper langt på Fredrik, gang på gang.
Stian - Herlig 1. omgang. Som jeg skrev tidligere, veldig bra til å ta av press med førstetouchet, og trygg med ball.
Erling - Har ikke akkurat så mye. Tempo har han. Jobber bra defensivt. Katastrofe da han og Fredrik kom 2 mot 2.
Erik - Var ikke han 2. valg på Odds høyreback? Uansett, laaaaaaaangt unna god nok for fast plass.
Ruben - Er for meg en forsvarsspiller. Rett og slett veldig dårlig med ball.
Ohi - Synes jeg gjorde en del spennende. God til å utfordre i 1. omgang, og får også en assist.
Nico - Helt borte vekk i 1. omgang. Én god involvering hele kampen, før 1-1 målet.
Fredrik - Elsker denne karen. Jobber, fighter, vinner dueller og scorer mål. Fortjener bedre spillere rundt seg.
Nå begynner jeg å bli enormt frustrert over at Björn aldri blir klar for å spille skikkelig. Tror vi kan få kjørt oss mot Brann på torsdag, men blir en interessant test hvor vi da sannsynligvis topper laget. Da ser vi hvordan vi står.Kommentar
-
Kjøper den, tenkte ikke helt over det der. Var bare så rart å se noen juble så mye for et reduseringsmål i en treningskampKommentar
-
Resultatet i denne kampen er akkurat som en kunne vente når vi stiller med stort sett samme laget framover og i mål som tok tre poeng på de siste 11 kampene i fjor høst. Bare de fire i forsvaret er ganske sikre på å starte - og de ble etter min vurdering enda sikrere: Stian Ringstad gjorde få og små feil og viste positive ting framover, og Jesper Westerberg sleit langt mindre i forsvar enn det jeg har sett i de andre treningskampene, selv om han ikke egentlig ble utfordra på farta. Av de seks fremste i dag er det få, om noen, som har god sjanse på første-11'ern: Fredrik har best mulighet, men bak Björn Bergmann og Johan Rickard. Ruben eller Erik kan kanskje få sjansen ved siden av Toindouba (så lenge vi ikke har fått den lenge utlovte og etterlengta klassespilleren her), men å spille med de to sammen gir bare mening som en test. En midtbane av de fire i dag vil vi bare se i seriespillet etter mange skader og evt spillersalg. Enkeltvis gjør de seks flere positive inngrep, men ikke mer enn at de er alternativer og innbyttermuligheter. Erling tok for eksempel mange fine initiativ i dag, men trenger bedre folk rundt seg og mer coaching og trening på hva han skal gjøre i siste/nest siste trekk. Også Nico og Ohi viser gode takter i perioder, som på utlikninga, men blir for svake totalt sett, og når de "bare" har spillere på samme nesten-nivå rundt seg. Det er helt opplagt at den totale effekten av en sekser med Palmi-Roger-ny/Ruben/Erik-Mathis på midten og Johan-Björn på topp er mye bedre enn de seks som starta, selv om flere/alle av dem, enkeltvis, kan være akternativer og innbyttere, ofte med godt resultat (etter kampbilde, motstander, kampform).
Verdien av denne kampen kan bare ha ligget for det første i å teste forsvarsrekka. Keeperen ble som venta veid og funnet for lett; mer vil jeg i barmhjertighetens navn ikke si om Logi, men med Sead i mål hadde vi trolig vunnet kampen klart og kanskje holdt nullen. Resten av forsvaret besto testen (når vi ser bort fra Kippes kælking...). For det andre ble de seks "andrevalgene" framover på banen testa, og antagelig fikk Haglund noen svar på hva de kan og ikke kan, iallfall i kombinasjon med hverandre, om ikke med våre beste spillere rundt seg. Jeg antar at vi heretter, fra og med Brann-kampen på torsdag, nå vil (og bør!) begynne å spille inn en første-11'er. Så får øvrige tester komme i form av innhopp og eventuelle andreomganger - og en-og-en takk, ikke alle som skal testes på én gang!
gilbertKommentar
-
Kommentar
-
Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.Kommentar
-
Dagens kamp ble like håpløs som jeg frykta. Blir spennende å se på hva laget kan by på mot Brann. Det bør være noe annet.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.Kommentar
-
A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.
Twitter-brukerKommentar
-
Tar med meg Stian sin fine kamp, godt å se på flere av kommentarene her at flere ser at han leverer varene. Det er ikke en ny venstreback som vil holde oss ute av nedrykkstriden for å si det sånn. En knallgod sentral midtbane derimot.... Det hadde vært noe å plassert ved siden av Roger!Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Og den spilleren bør komme så fort som overhode mulig. Det gutta viste i dag var jo katastrofalt dårlig. Vi mangler noen spillere men synes ikke det ble dramatisk mye bedre etter trippelbyttet. Da manglet Sead, Johan og Bjørn. Disse vil selvsagt heve laget og med den sila vi hadde i mål i dag så hadde vi ikke tapt med Sead i mål. Men vi spiller mot et lag på nivå to i Polen og dette var rett og slet fryktelig dårlig.... Sentral midtbane holdt middels andredivisjonsnivå i dag og vi må få inn en klasse spiller på den plassen så fort som overhode mulig... Det er faretruende kort tid til seriestart og det siste LSK trenger nå er en dårlig start.... Da vil spekulasjonene og usikkerheten komme asap.Fugla ForeverKommentar
Kommentar