Sju kamper igjen - Fugla i medaljestriden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Sju kamper igjen - Fugla i medaljestriden

    Det ser ut til å være enighet om at kampen om medaljene nå står mellom de fem lagene Start (38 poeng på 19 kamper), Vif (37 poeng på 18 kamper), Lyn, Viking (begge 34 på 19) og LSK (33 på 19). Brann (26 på 18 kamper) ligger mest trolig for langt bak.

    Det kan være interessant å se på kampoppsettet for de siste sju kampene:

    START: Kamma H, Brann B, Vif H, TIL B, AaFK H, Glimt B, FFK H
    VIF: (Molde H), FFK B, LSK H, Start B, Lyn H/B, Viking B, RBK H, Odd B
    Lyn: Odd H, Kamma B, Brann H, Vif B/H, TIL H, AaFK B, Glimt H
    Viking: RBK H, Odd B, Kamma H, Brann B, Vif H, TIL B, AaFK H
    LSK: Brann H, Vif B, TIL H, AaFK B, Glimt H, FFK B, Molde H

    Laget som representerer Frontline Tankrederier har åtte kamper og 24 poeng å spille for, men alle fugler husker hvor morsomt det var å ha den festlige hengekampen mot Odd hengende over seg i 2001. Molde er ingen lett motstander for tida, og Fredriksens gutter har også det tetteste kampprogrammet totalt sett, med semifinale og UEFA-cup mot Steua Bucuresti. Av de ordinære sju kampene har bydelslaget fire borte og tre hjemme, mens de øvrige fire tetlagene har fire hjemme og tre borte. Og hvilke sju kamper vif har igjen: alle de fire andre, formlaget Odd (rett nok helt på slutten av sesongen, da futten kanskje er noe gått ut), og et RBK med en brei stall og masse å bevise og hevne mot slutten av sesongen.

    Ingen av de andre lagene har igjen mer enn én av de fire andre, nemlig Vif; de øvrige innbyrdes oppgjøra er unnagjort. Så selv om 37 poeng pluss hengekamp kan se lovende ut er det ingen tvil om hvem som har den definitivt vanskeligste innspurten. Av de andre ser det ut til at Lyn og Viking kanskje kan ha noe vanskeligere program enn Start og LSK.

    gilbert
  • woody
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 374

    #2
    Nettavisen skriver:

    Uwe Rösler er i ferd med å styre Lillestrøm mot medalje i sin debutsesong som trener. Er utenom Vålerenga det sterkeste formlaget i toppen. Møter Brann (hjemme) og Vålerenga (borte) i sine to neste kamper. Med seks poeng der kan det gå helt til topps. For de fem siste kampene ser lette ut. På papiret.

    woody

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #3
      Det som plager meg er at Viking og Lyn ser like sterke ut som Lillestrøm. Sølvet og gullet er delt ut allerede, sånn det ser ut i dag.(Dette kan vi eventuelt revurdere om 4 uker.) Hadde vært veldig bra med bronse, men veldig skuffende med 5.plass.

      FOR en høst dette blir.

      (Brann bør ikke få 3 poeng i dag, vil nødig ha ett lag til som skal kjempe om RL.)

      Kommentar

      • *LILLESTRØM SK*
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 166

        #4
        Det som plager meg er tendensen til å bryte sammen i perioder, som vi så mot Odd og nå mot Kamma. Om Lillestrøm fortsetter sånn tror jeg nok en 5. plass ser realistisk ut.
        Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter

        Kommentar

        • demian
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Apr 2005
          • 228

          #5
          Jeg synes det blir en spennende neste runde.
          Viking tar i mot RBK på Viking stadion. VIF skal til Fredrikstad. Formlagene Lyn og Odd skal møtes. Lukter det Odd gevinst og stang ut for Lyn?



          Gilbert: Molde kan nok ikke anses å være noe formlag lenger, med fire strake tap. Riktignok tøff motstand og mye stang ut, dessuten vant de vel en fin cupseier i kvartgfinalen, skal ikke se bort i fra at de kan stelle i stand trøbbel for Enga, blir bestemt i dag når kampen skal spilles, mest sannsynlig er 9 september og da vil Reka nekte Iversen landslagsspill mot Skottland (får han det igjennom, tro?).


          Synes også det er viktig å poengtere at vi ikke er noen gullkandidat på grunn av vårt tidvis labre spill. Borte mot Kamma kunne vi også se at vi sliter med å holde ballen i laget, selv om det er en skikkelig tøff bortematch. I annen omgang var vi litt bedre. Merkelig hvordan vi alltid hever oss i andre omgangene. Jeg tror vi kan vinne de to neste kampene, VIF virket slitne mot Glimt og er plaget av mange småskader i laget, nå som vi viser en gryende borteform kanskje vi klarer å kapre alle poengene.

          Veldig spennende å se Koren som spiss! Han er virkelig målfarlig, har god skuddteknikk og driver veldig bra med ballen i beina. Da han satte ballen over mål rett før slutt forserte han fint forbi et par forsvarere. Han er vel oppe i seks mål nå? På tredjemålet viser han sitt eminente blikk. Han gjør det riktig: Spiller på en-touch! Og ballen er selvfølglig perfekt. Kanskje Koren kan være et angrepsalternativ fremover?
          ULTRAS FELT C

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #6
            Kanskje Koren kan være et angrepsalternativ fremover?
            Tror absolutt det. Så mye ballberøring som han hadde i går, har han sjelden klart å skaffe seg på midtbanen. Dessuten slipper han en del av de defensive oppgaven, som det ikke ser ut til at han setter mest pris på.
            Som andre har vært inne på så har han meget god fart med ballen i bena. Dette kombinert med teknikken og de gode skuddferdighetene gjør at han er en større trussel mann mot mann enn både Sundgot og Powell.
            Bra grep av Uwe, igjen.... :lol:

            mvh
            Gammer`n
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7100

              #7
              Kjapp vurdering av poengplukkingen utover høsten tilsier at VIF ikke nødvendigvis er favoritter til å vinne gull:

              START: Kamma H, Brann B, Vif H, TIL B, AaFK H, Glimt B, FFK H
              -Bør klare å vinne fem av disse (kamma,brann,aafk,glimt,ffk) - dvs 52-53 p.

              VIF: (Molde H), FFK B, LSK H, Start B, Lyn H/B, Viking B, RBK H, Odd B
              -Her snakker vi. kommer til å få hard motstand i alle kampene, kanskje med Molde som unntak. Kommer Vif med i gruppespillet i Uefa i tillegg tror jeg ikke at de nødvendigvis vinner flere enn tre av disse kampene. Legg til et par uavgjort og tap mot lyn, start, viking så havner vif rundt 47-48 p.

              Lyn: Odd H, Kamma B, Brann H, Vif B/H, TIL H, AaFK B, Glimt H
              -utrolig solide om dagen og slipper ikke inn mål lenger. Kan fint vinne alle kampene som gjenstår. Vil slite mest mot Odd, Vif, Aafk. Tror de plukker opp ca 17 poeng og dermed havner på ca 50-52 p.

              Viking: RBK H, Odd B, Kamma H, Brann B, Vif H, TIL B, AaFK H
              -også i godt slag, men ikke helt like stabile som Lyn. Bør slå RBK, Kamma, Aafk men kan få slite mot Odd, Brann, Vif. Tror på 12-14 p til og dermed rundt 48 p.

              LSK: Brann H, Vif B, TIL H, AaFK B, Glimt H, FFK B, Molde H
              -Har plukket opp borteformen og vil antakelig få mest å gjøre mot Vif og FFK. Har vi flyt og unngår skader og suspensjoner utover kan vi klare seks seire på disse kampene og dermed havne rundt 50-51 p.

              Konklusjon....

              ...jeg tør ikke si det høyt. Les tabellen, be om at vi unngår skader og har marginene på vår side, håp at Vif/Start går på ei mine eller to, så kanskje, kanskje...
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                #8
                Poengligaen, etter VGs telling av mål og assist:

                Robert Koren, Lillestrøm 13 (6/7)
                Robbie Winters, Brann 13 (6/7)
                Alex Valencia, Start 13 (3/10)
                Ole Martin Årst, Tromsø 12 (11/1)
                Egil Østenstad, Viking 12 (10/2)
                Morten Berre, Vålerenga 12 (9/3)
                Arild Sundgot, Lillestrøm 12 (9/3)
                Bengt Sæternes, Brann 12 (9/3)
                Jo Tessem, Lyn 12 (8/4)

                På min telling har Arild Sundgot 4 målgivende, og deler toppen med Robbie, Robbie og Alex. Men det kan jo være at jeg teller feil, siden jeg lyder navnet

                gilbert

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  På min telling har Arild Sundgot 4 målgivende, og deler toppen med Robbie, Robbie og Alex. Men det kan jo være at jeg teller feil, siden jeg lyder navnet
                  På TV2's web-tv kan man raskt og gratis se alle årets LSKs skåringer (ikke det at jeg tror du ikke har dem i hodet), og sikkert også se hvem som er nest sist. Teller f. eks. Sundgots krysstolpeskudd som assist på Robbies skåring mot FFK?
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Kjapp vurdering av poengplukkingen utover høsten tilsier at VIF ikke nødvendigvis er favoritter til å vinne gull:

                    START: Kamma H, Brann B, Vif H, TIL B, AaFK H, Glimt B, FFK H
                    -Bør klare å vinne fem av disse (kamma,brann,aafk,glimt,ffk) - dvs 52-53 p.

                    VIF: (Molde H), FFK B, LSK H, Start B, Lyn H/B, Viking B, RBK H, Odd B
                    -Her snakker vi. kommer til å få hard motstand i alle kampene, kanskje med Molde som unntak. Kommer Vif med i gruppespillet i Uefa i tillegg tror jeg ikke at de nødvendigvis vinner flere enn tre av disse kampene. Legg til et par uavgjort og tap mot lyn, start, viking så havner vif rundt 47-48 p.

                    Lyn: Odd H, Kamma B, Brann H, Vif B/H, TIL H, AaFK B, Glimt H
                    -utrolig solide om dagen og slipper ikke inn mål lenger. Kan fint vinne alle kampene som gjenstår. Vil slite mest mot Odd, Vif, Aafk. Tror de plukker opp ca 17 poeng og dermed havner på ca 50-52 p.

                    Viking: RBK H, Odd B, Kamma H, Brann B, Vif H, TIL B, AaFK H
                    -også i godt slag, men ikke helt like stabile som Lyn. Bør slå RBK, Kamma, Aafk men kan få slite mot Odd, Brann, Vif. Tror på 12-14 p til og dermed rundt 48 p.

                    LSK: Brann H, Vif B, TIL H, AaFK B, Glimt H, FFK B, Molde H
                    -Har plukket opp borteformen og vil antakelig få mest å gjøre mot Vif og FFK. Har vi flyt og unngår skader og suspensjoner utover kan vi klare seks seire på disse kampene og dermed havne rundt 50-51 p.

                    Konklusjon....

                    ...jeg tør ikke si det høyt. Les tabellen, be om at vi unngår skader og har marginene på vår side, håp at Vif/Start går på ei mine eller to, så kanskje, kanskje...
                    Sant som du sier at Lyn ikke slipper inn mål, men de scorer heller ikke spesielt mye. Jeg er enig i at Lyn kan gå resten av sesongen uten tap, men her vil det komme endel poengdelinger.

                    Viking ja... Hvor bra er egentlig det laget? Hva betyr det at Hodgson kan være på vei bort fra Stavanger? De er litt ustabile, akkurat som LSK.

                    Vålerenga. De ER favoritter. De KAN avgjøre selv. Og de har den bredeste stallen. Det vil overaske meg veldig om ikke VIF tar 50+ poeng.

                    Hva skjer med Start? De nevnte ordet "gull" og vips så spiller de ræva. Jeg tror det rakner, men garanterer Start medalje.

                    Også Lillestrøm da... Tar vi 3 poeng hjemme og 1 poeng borte ut sesongen så klarer vi medalje.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av andee
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      På min telling har Arild Sundgot 4 målgivende, og deler toppen med Robbie, Robbie og Alex. Men det kan jo være at jeg teller feil, siden jeg lyder navnet
                      På TV2's web-tv kan man raskt og gratis se alle årets LSKs skåringer (ikke det at jeg tror du ikke har dem i hodet), og sikkert også se hvem som er nest sist. Teller f. eks. Sundgots krysstolpeskudd som assist på Robbies skåring mot FFK?
                      Jeg HAR tatt feil: I følge RBs oversikt har Sundgot FEM målgivende, mot Lyn H, Odd B, Brann B, vif H og Viking H. Og da har de ikke telt med stolpeskuddet mot Freksta'.....

                      Selv om de to VG ikke teller (mot Lyn og mot Viking) kanskje skulle være litt tvilsomme, kan vi vel iallfall regne ett av dem, eller et halvt for hver ? Da har jeg mine ord i behold om fire...

                      gilbert

                      Kommentar

                      • frodekippe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 480

                        #12
                        Tar vi ikke gull, så tar vi medalje...
                        FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                        Bjørn Lindahl

                        Kommentar

                        • Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

                          #13
                          Nå skal jeg begu meg utpå en liten guessing her.

                          Tabellen ved 26 apilte :

                          1. Start 54 P
                          2. LSK 50 P
                          3. Viking 48 P
                          4. pEnga 48 P
                          5. Lyn 46 P

                          Så får vi se...
                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

                          Kommentar

                          • GulMakt
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Apr 2005
                            • 115

                            #14
                            Jeg synes det blir en spennende neste runde.
                            Viking tar i mot RBK på Viking stadion. VIF skal til Fredrikstad. Formlagene Lyn og Odd skal møtes. Lukter det Odd gevinst og stang ut for Lyn?

                            Neste runde:
                            Viking-RBK: Et tent bartelag med flaksen på sin side for første gang siden kampen på Åråsen har gode muligheter til å slå et Viking-lag som ofte er ustabile i prestasjonene. Tror likevel på en U.
                            FFK-Søpla: Fredrikstad på hjemmebane er vanskelige, og jeg tror faktisk plata-folket kan gå på en liten smell - H.
                            Lyn-Odd: Laget med mest flaks og som ellers er det mest kjedelige lag sett i Norge på uallminnelige tider går endelig på en skikkelig smell. B.
                            Start-HamKam: Start er et bedre lag enn HamKam og drar i land en seier etter en litt kjedelig kamp.
                            LSK-Brann: Hjemmeseier, enkelt og greit.

                            Resultat etter 20ende serierunde:
                            Start 41
                            Vif 37 (en kamp mindre spilt)
                            LSK 36
                            Viking35
                            Lyn 34

                            Dermed kommer kampen mot Søpla til å være en utrolig viktig kamp. Seier der betyr for min del at trua på gull virkelig blomstrer.[/quote]

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Jeg håper så inderlig at LSK fullt og helt konsentrerer seg om neste kamp, og glemmer alt snakket om gull og medaljer. Så får vi heller telle opp til slutt.
                              Hver jæ... gang medaljesnakket har begynt i LSK de siste årene, så har det gått komplett på ansiktet i tiden etterpå. Senest i fjor sommer ble det snakket høyt og tydelig om gullkandidat i alle retninger, og dermed ble det bråstopp. (Begynner å ligne på Bergen, på en måte).
                              Jada, det er sikkert "politisk korrekt" å snakke om "en kamp av gangen," men det er faktisk ganske vanskelig å spille flere på en gang. Så da er det kanskje best å la det være? Det er ikke SÅ langt ned til 7. plass...
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3208

                                #16
                                En kreativ, men ikke uinteressant, metode for å rangere vanskelighetsgraden for de gjenværende kampene for de fem topplagene er foreslått på VGD av signaturen excellent (som ser ut til å være Viking-supporter ?). Han legger sammen hjemmepoeng (hittil) for de lagene en skal møte borte, og bortepoeng for de en møter hjemme. Resultatet bekrefter den vurderinga jeg ga ovenfor, at vif har igjen de definitivt vanskeligste motstanderne, og at Lyn og Viking kanskje har det ørlite vanskeligere enn Start og LSK:

                                Vif 111 (17+11+23+15+18+10+17)
                                Viking 82 (10+17+2+17+19+11+6)
                                Lyn 76 (7+20+9+18+7+10+5)
                                Start 72 (2+17+19+11+6+11+6)
                                LSK 70 (9+18+7+10+5+17+4)

                                Vifs hengekamp hjemme mot Molde er holdt utafor dette regnestykket.

                                gilbert

                                som liker å leke seg med litt optimisme, men håper og regner med at ledelsen, trenerne og spillerne holder konsentrasjon ("fokus") på én motstander om gangen.

                                Kommentar

                                • Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

                                  #17
                                  Vi må ha fokus på oss selv og på en kamp av gangen. Den første kampen vi skal spille er den viktigste kampen denne høsten. Vi møter Brann, som har mulighet til å komme inn i RL-kampen igjen, med seier over oss. DET MÅ IKKE SKJE! Slår vi Brann har vi en konkurrent mindre om de lukrative plassene. Vi beviser samtidig at vi hører til der oppe, underbygger Åråsen som fort, setter oss i respekt. Seier her vil skape ekstra blest og ekstra tilskuere de tre siste hjemmekampene.

                                  Neste match er borte mot Enga. Grunnen til at jeg rangerer denne bak Brann, er fordi jeg tror VIF havner foran oss på tabellen uansett utfall av denne kampen. Vi må gå for poeng, bør være fornøyd med ett. (Jeg sitter med følelesen av at det laget som taper denne, vinner cupkampen mellom de samme lagene)

                                  De fem siste kampene rangerer jeg likt. Handler ikke om noe annet enn å karre til seg mest mulig poeng. Man kan si vi er heldige fordi vi møter "enklere" motstand, men det kan også være en bakdel hvis lagene vi møter kjemper i bånn med kniven på strupen.

                                  Søndag 11/9 Lillestrøm - Brann
                                  Søndag 18/9 Vålerenga - Lillestrøm
                                  Lørdag 24/9 Lillestrøm - Tromsø
                                  Søndag 2/10 Aalesund - Lillestrøm
                                  Mandag 17/10 Lillestrøm - Bodø/Glimt
                                  Søndag 23/10 Fredrikstad - Lillestrøm
                                  Lørdag 29/10 Lillestrøm - Molde

                                  Jeg tror vi klarer 13 poeng på siste 7 kampene.(4 seire, 1 uavgjort, 2 tap) Dette er faktisk bittelitt optimistisk, bare ett poeng bak Rekdals "2 poengs skjema". Dette betyr at vi ender på 46 poeng. En score som ikke holder til gull og sølv, men som kan være nok til bronse og høyst sannsynlig 4. plassen.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    Er enig i mye av det du skriver. Kampen mot Brann må ikke undervurderes. Brann spilte bra mot FFK tidligere denne uken, og får heng på topp-4 med seier over oss. Som du skriver: DET MÅ IKKE SKJE !
                                    I en annen tråd har jeg vist til at fugla i gjennomsnitt har tatt 1,7 poeng per kamp i 2005. Fortsetter laget med et slikt snitt vil vi samle 12 poeng på de siste 7 kampene, og dermed ende på 45 poeng. MEN: Marginene er små... Med fokus på hver kamp, og det hell en tross alt må ha, kan vi ende på nærmere 50 poeng - og da....

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #19
                                      Det høres sikkert kjedelig ut, men den viktigste kampen denne sesongen, vil alltid være den neste. Om LSK skulle begynne å tenke på andre kamper enn mot Brann nå, vil det være jevngodt med å gi bort poengene!!!
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      Working...