LSK-Brann, La Manga, Torsdag 23 Februar kl 15.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7135

Hei, godtfolk!

Jeg har vært på herlige Island og ikke sett kampen, så den har jeg ingen formening om. Kom inn døra for en time siden og har bladd meg gjennom de siste sidene av kamptråden. Ser at Kippe av noen utpekes til ny syndebukk. Fra sin gamle status som kaptein, ikon og supporterfavoritt leser jeg at han nå avskrives som ræva, primitiv og omtrent evneveik, og det må jeg virkelig si er oppsiktsvekkende lesning etter en treningskamp i februar.

Uavhengig av om vi var grisedårlige i dag, vil jeg mane til nøkternhet:
    -Vi kommer IKKE til å ta medaljer i år
    -Vi er MINST to førstevalg unna å ha et så slagkraftig lag som jeg håper vi mønstrer i serieåpningen (og ja, det begynner å haste)
    Men:
    -Vi HAR et vesentlig bedre lag enn det høsten 2011
    -Vi KOMMER TIL å bli bedre i år enn vi ble i fjor
    -Men det vil ta TID.

Brann havnet vel på fjerdeplass i fjor og kommer til å bli sterke i år også. Husk også at dette var deres første kamp på La Manga, mens vi har vært der lengre og trent hardere på gress.

(Tar igjen forbeholdet at jeg ikke har sett kampen og derfor objektivt ikke vet hvor dårlig vi spilte i dag.)
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rankiz
      Medlem
      Bøffel
      • Aug 2009
      • 39

Opprinnelig skrevet av trigz
      Hei, godtfolk!

Jeg har vært på herlige Island og ikke sett kampen, så den har jeg ingen formening om. Kom inn døra for en time siden og har bladd meg gjennom de siste sidene av kamptråden. Ser at Kippe av noen utpekes til ny syndebukk. Fra sin gamle status som kaptein, ikon og supporterfavoritt leser jeg at han nå avskrives som ræva, primitiv og omtrent evneveik, og det må jeg virkelig si er oppsiktsvekkende lesning etter en treningskamp i februar.

Uavhengig av om vi var grisedårlige i dag, vil jeg mane til nøkternhet:
      -Vi kommer IKKE til å ta medaljer i år
      -Vi er MINST to førstevalg unna å ha et så slagkraftig lag som jeg håper vi mønstrer i serieåpningen (og ja, det begynner å haste)
      Men:
      -Vi HAR et vesentlig bedre lag enn det høsten 2011
      -Vi KOMMER TIL å bli bedre i år enn vi ble i fjor
      -Men det vil ta TID.

Brann havnet vel på fjerdeplass i fjor og kommer til å bli sterke i år også. Husk også at dette var deres første kamp på La Manga, mens vi har vært der lengre og trent hardere på gress.

(Tar igjen forbeholdet at jeg ikke har sett kampen og derfor objektivt ikke vet hvor dårlig vi spilte i dag.)
      Brann har vært i en flyt sone lenge, med fjerdeplass i fjor. Vi slet i bunnen av tabellen på tampen av fjorsesongen og er helt enig med deg at det vil ta tid før de nye spillerene greier å tilpasse seg.

Kommentar

• Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1453

Opprinnelig skrevet av Lars
        Ett viktig spørsmål er ikke besvart: Trente Brann på formiddagen? Dersom de ikke gjorde det, kan det forklare hvorfor LSK kun hang med i 10-15 minutter.
        Hvis det skulle være (en del av) forklaringen er et like viktig spørsmål: Er det ønskelig at våre spillere blir vant til å tape fotballkamper? Hva gjør det med en spillergruppe som har gått fra nederlag til nederlag i en ganske lang periode nå? I forhold til trening virker det merkelig at man ikke bruker nettopp treningskampene som kvalitetsøkter med tilstrekkelig overskudd, men skal ikke påberope meg noen ekspertise på det.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4263

Opprinnelig skrevet av Rankiz
          Brann har vært i en flyt sone lenge, med fjerdeplass i fjor. Vi slet i bunnen av tabellen på tampen av fjorsesongen og er helt enig med deg at det vil ta tid før de nye spillerene greier å tilpasse seg.
          Fra Magnus Haglunds oppsummering til lsk.no (se nyhetstråden):
          - Det handler om en prosess til å hjelpe spillerne. Det handler også om at vi har fått inn seks-syv nye spillere som skal spilles inn. Dette tar tid. Man vil at det skal gå veldig raskt, men det gjør ikke det. Vi må jobbe videre nå.
          Elska þetta félag

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Når Kippe blir satt til å gjøre ting han ikke kan så blir han et yndet mål for frustrasjon.

Kommentar

• Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

Vi har klart å lage gullfeber i Bergen hørte jeg på nyhetene nå. Brann er gode i år, men tipper de på 4 plass.

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av trigz
                Ser at Kippe av noen utpekes til ny syndebukk. Fra sin gamle status som kaptein, ikon og supporterfavoritt leser jeg at han nå avskrives som ræva, primitiv og omtrent evneveik, og det må jeg virkelig si er oppsiktsvekkende lesning etter en treningskamp i februar.
                Det er ikke akkurat Mensa-ligaen som har stått på barrikadene for å få fjernet Kippe heller da, så jeg tar det med en klype salt. Kommer ofte mye dumt fra den gjengen...
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Det er ikke akkurat Mensa-ligaen som har stått på barrikadene for å få fjernet Kippe heller da, så jeg tar det med en klype salt. Kommer ofte mye dumt fra den gjengen...
                  Ta deg en bolle a.. Må da være lov å kritisere en som presterer under pari så til de grader over flere kamper uten at du skal komme med sånt oppgulp.

Kommentar

• knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9539

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Broren min er nok den jeg kjenner som har best kåll på fotball (seriøst). Hans konklusjon etter dagens kamp: "Kippe har ikke vært god siden jentene fløy i sefa bukse og buffalo sko".

Kommentar

• superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

Opprinnelig skrevet av knut
                      Broren min er nok den jeg kjenner som har best kåll på fotball (seriøst). Hans konklusjon etter dagens kamp: "Kippe har ikke vært god siden jentene fløy i sefa bukse og buffalo sko".
                      Du vet det ikke er lov å dobbeltnicke bror?
                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

Dette innlegget passer best i WTF-tråden.

Han var vel topp 5 på 4 av 5 børser i fjor.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

Leser i VG at Haglund har kjørt spillerne for hardt. Da kommer vel snart kravet om at Haglund må sakke tempoet litt. Derimot fikk vel Berg gjennomgå fordi han etter sigende var for pusekatt og hadde rusletempo på treningene.

At Kippe nå plutselig er syndebukk, og ikke nok med, så elendig at ny midtstopper er førstepri sier meg bare at Rønnern treffer spikker`n på hue i innlegget sitt rett over her.
                          Bølerkanaris

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Opprinnelig skrevet av chrissp
                            Leser i VG at Haglund har kjørt spillerne for hardt. Da kommer vel snart kravet om at Haglund må sakke tempoet litt. Derimot fikk vel Berg gjennomgå fordi han etter sigende var for pusekatt og hadde rusletempo på treningene.

At Kippe nå plutselig er syndebukk, og ikke nok med, så elendig at ny midtstopper er førstepri sier meg bare at Rønnern treffer spikker`n på hue i innlegget sitt rett over her.
                            Men hvorfor spiller vi så annerledes med Kippe på banen? Hvorfor må lagets minst ballvante spiller starte angrepene? Det man så i de første treningskampenene har blitt forsterka på La Manga, er Kippe på banen florerer langballene, og det er ikke fotball som tar oss dit vi vil. Det fyller ikke Åråsen. Det kanskje mest gledelige offensivt sett, linken mellom Palmi og Johan, var naturligvis dermed også helt borte. Jeg var da i LSK-Hallen og hørte frustrasjonen fra flere tilskuere de gangene totalt unødvendige og nærmest motløse langballer ble slått opp på på Fredrik. Det er som å gi bort ballen.

Haglund sier man ikke får til det man driver på med på trening, skal vi spille slik vi har gjort på La Manga blir samhandling et evighetsprosjekt.

Kommentar

• glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1252

Syntes Isak Scheel er en tryggere og smartere igangsetter en Kippe.
                              Kippe er en mer grovspillende midtstopper. Har irritert meg mye over avklaringene hans igjennom årene, flere ganger rett i motspillers bein. Bare og se litt på høydepunkter fra kamper.
                              Man kan mene hva man vill om Kippe. Men fakta er jo at han som kaptein, styrte i fjor norges dårligste forsvar. ( sett i antall innsluppne mål )
                              Trenden er jo nå skremmende lik etter treningskampene. 8 mål i ræva på la manga. 19 mål på 7 kamper. Det gir et snitt på nesten 3 mål.
                              Hvem har skylda.
                              Noe må uansett gjøres.

Kommentar

• *46*

I all denne jakten på Kippe som syndebukk for en kollektiv kollaps og fem baklengs, så vil jeg minne om ett syndrom jeg har sett på Åråsen med egne øyne en rekke ganger. Ved feks innkast. Da kan det se ut som det går sport i å gjøre uspillbar... Jeg vil gå så langt som at det til tider har sett ut som det er 8-9 mann som gjør så godt dem kan for å ikke gjøre seg spillbare. Overfører man dette til når en forsvarer har ballen i beina og skal spille ballen oppover i rettning motstanderens mål, ja da skjønner man at det kan være vanskelig å finne noen å spille på. Da blir nok ofte løsningen å dytte ballen opp til han som ønsker å bli spilt på hele tiden.

Er vel stort sett bare Fredrik som hver eneste kamp vil ha ballen hele tiden. Han hadde sikkert tatt kula med inn i garderoben og hjem i senga om han ønska. Og slik må flere spillere våge å gjøre. Det absolutt værste som kan skje, er at man mislykkes der og da - man må våge å mislykkes. Ingen kommer noen vei uten å trå feil og mislykkes noen ganger. Det har aldri skjedd.

Og ja, jeg er også lei lange oppspill på spillere som ikke er oppspillspunkter/har høyde/fysikk til det. Derimot kan jeg se hvorfor det blir løsningen. Og jeg ønsker ikke å hugge hodet av Frode Kippe av den grunn. Han virker også veldig sliten om dagen. Er nok kanskje greit at trenerene slipper opp litt på treningsmengden?

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9539

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Du vet det ikke er lov å dobbeltnicke bror?
                                  Glemte passordet til Petter Ø bruker'n min

Ba broren min utdype litt angående Kippe, fikk en sms:

"Fevang, Muri, Hovland, Forren, Jim Larsen, Strandberg, Björck, Koppinen, Wangberg, Sigurdsson er mye bedre. I fjor slapp lsk inn 52 mål, året før 40 mål. 2009 sesongen 50 mål. I 2008 var det 40 mål. Dvs 182 mål på fire sesonger. RBK har 124 mål, dvs sluppet inn 58 mål mindre. Jeg gidder ikke gi en forklaring engang. Greit at det er et helt lag, men Kippe er rævva. Han vant kniksen i 2007, men det er fem sesonger siden."

Kommentar

• Ginola
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2010
                                    • 549

Herlig fyr! Snakk om å finne det positive i en dårlig kamp:
                                    - Reduseringsmålet var et vendepunkt for oss. Nå har vi et psykologisk overtak på Brann når alvoret starter. I Tippeligaen kommer vi til å holde tett med aggressivt forsvarsspill i nitti minutter. Så faller avgjørelsen.
                                    Fargeklatten og humørsprederen med bosniske foreldre, balkansk gemytt og en Tippeliga-fortid på Alfheim mener de blytunge treningsøktene må ta ansvaret for manglende LSK-overskudd mot rødtrøyene.
                                    -

Kommentar

• danny85
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2006
                                      • 108

Det som er bra med at vi har fått et par nesestyvere nå er at de kampene ikke betyr noe og vi har tid på å gjøre noe med det.

Handling
                                      nå klubben! (Handling ikke bare i form av kjøp, men også på feltet).
                                      ET LAND - ET LAG!
                                      ----- FUGLA 4 LIFE -----

Kommentar

• Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

Opprinnelig skrevet av danny85
                                        Det som er bra med at vi har fått et par nesestyvere nå er at de kampene ikke betyr noe og vi har tid på å gjøre noe med det.

Handling
                                        nå klubben! (Handling ikke bare i form av kjøp, men også på feltet).
                                        Enig, men ting må gjøres riktig fram til sesongstart. Bare tiden av veien igjen. Lite rom for å prøve og feile nå!

Kommentar

• Martin83
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 794

"Fevang, Muri, Hovland, Forren, Jim Larsen, Strandberg, Björck, Koppinen, Wangberg, Sigurdsson er mye bedre. I fjor slapp lsk inn 52 mål, året før 40 mål. 2009 sesongen 50 mål. I 2008 var det 40 mål. Dvs 182 mål på fire sesonger. RBK har 124 mål, dvs sluppet inn 58 mål mindre. Jeg gidder ikke gi en forklaring engang. Greit at det er et helt lag, men Kippe er rævva. Han vant kniksen i 2007, men det er fem sesonger siden."
                                          Hvis vi kan bruke VGs karakterer så er fasiten slik:
                                          2011: Kippe har kun Hovland foran seg på lista2010: Kippe er fjerde beste stopper etter Denidov, Muri og Koppinen2009: Kippe er syvende beste stopper i ligaen etter Piiroja, Stadgaard, Goodson, Fevang, Demidov, Reginiussen2008: Kippe er 11. beste stopper2007: Kippe er nest beste stopper etter Wæhler2006: Kippe er fjerde beste stopper etter Per Nilsson, Ronny Johnsen og Piiroja

Jeg har laget en maratontabell de siste 6 årene med de spillerne broren din nevner. I tillegg har jeg tatt med Piiroja og Reginiussen ettersom de har vært tonengovende. Wangberg har ikke hatt nok kamper til å komme på VGs liste.

Man kan si mye om VGs karakterer, men de gir en ok indikasjon.

Tabell.jpg

Tabellen viser at Kippe er høyere enn snittet i alle sesongene bortsett fra 2008, også når alt summeres opp. Totalbildet viser at kun Piiroja og Hovland ligger foran.

Av de broren din nevner som «mye» bedre så er det kun Hovland som som i praksis er det.

Er det Kippes feil at han ikke har gode nok medspillere? Jeg synes vi skal være glad for at han har holdt ut så lenge som han har i LSK.

Kommentar

Working...