IFK - LSK, 3. mars kl. 14, Valhalla Idrottsplass

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #81
    Føler meg litt bedre: Nå ble søpla nettopp slakta 4-0 av DIF, de skal jo angivelig ha et helt annet opplegg enn oss lave treningsdoser.

    Kommentar

    • Blåvitt
      Medlem
      Bøffel
      • Feb 2012
      • 35

      #82
      Jag tycker inte att man kan säga att den ena ligan är bättre än den andra efter några träningsmatcher bara. Lagen befinner sig i olika stadier i träningen. Förra veckan spelade IFK bara 1-1 mot Utsikten som ligger i den svenska tredjedivisionen och bara 2-2 mot FFK som sålde halva sin backlinje dagarna före match. Men då var vi tunga i benen efter tuff fys träning.

      Ute i europa har svenska lag varit dåliga i 15 år nu medans det gått bättre för norska lag.

      Men jag måste säga att av det jag har sett så har Göteborg visat upp bättre teknik och passningsspel än de norska lagen (RBK, FFK och LSK) vi har mött nu på försäsongen. Ändå är IFK kända i Sverige för att spela en tråkig fotboll. Mycket långbollar och presspel.

      Kommentar

      • Martin Olsen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jan 2007
        • 186

        #83
        Til dere her inne som tror at IFK ville havnet midt på tabellen i Norge har nada peiling på Skandinavisk Fotball.
        IFK er storfavoritter til å vinne den Svenske serien i år, etter å ha brukt mange millioner kroner på nye spillere.
        de kalles nå for Real Gøteborg.
        Tror faktisk de er bedre enn FCK for øyeblikket.
        Johan Alvbåge er en kjempe keeper,som er aktuell for EM-troppen
        de har Kjetil Waehler som er Norsk Landslagsstopper, Philip Haglund meget bra ung midtbane spiller, vant alle hodeduellene i dag.
        Tobias Hysen en klasse spiss, Daniel Sobralense en Brasilianer som de betalte over 8 millioner kroner for.
        Pontus Farnerud på midten. Robin Söder et kjempe talent som er tilbake fra langtidsskade. Nordin Gerzic offensiv midtbane spiller som også ble kjøpt for ca 8 millioner.
        Så det laget LSK møtte i dag er nok det beste laget i Skandinavia pr. dags dato.
        og de har Stefan Selakovic på benken.

        Kommentar

        • Blåvitt
          Medlem
          Bøffel
          • Feb 2012
          • 35

          #84
          Daniel Sobralense fick vi gratis. De allra flesta spelarna till den här satsningen har varit gratis.
          Vi är inga storfavoriter. Vi har sålt en hel del bra spelare de senaste åren och det tar tid att få ihop ett samspelt lag med så många nya spelare.
          Jag tror att Elfsborg, Malmö, Helsingborg och AIK har lika stor chans som oss att vinna guld.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            #85
            HEr ligger matchen, om noen ikke har sett den enda eller vil se den igjen:

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              #86
              Etter å ha sett kampen å synes jeg ikke det ser like mørkt ut som det som er beskrevet tidligere. Det er ikke _så_ mye som skiller oss og IFK. I 1. omgang så blir vi liggende med to veldig statiske defensive midtbanespillere som ligger for lavt og ikke deltar i midtbanekrigen. Da blir vi fort spilt ut på midten, I tillegg blir den sentrale midtbanen svært lite spillbar når man har to statiske spillere ved siden av hverandre. Førsteomgang ble dermed horribel, men vi fikk i hvertfall se at Ramovic er på gang.

              I 2. så får vi inn Andersson sentralt som trekker opp og bidrar i midtbanekrigen og gir oss bedre press på ballfører. Denne omgangen er ganske bra, men vi blir slitne på slutten.

              Bergmann er ikke i form enda, og vil være en kjemperessurs når han kommer i form. Det samme gjelder kanskje Kippe.

              Passningsspillet blir mye bedre i 2. omgang, men dette blir nok mye bedre etterhvert som vi får noen matcher med samme lag.

              Roger blir mye bedre i 2. omgang når han får den defensive rollen litt mer alene. At det er mer bevegelse på resten av midtbanen fører til at han blir mer spillbar. Tror han blir bra ved siden av V. Moen.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1260

                #87
                Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                Til dere her inne som tror at IFK ville havnet midt på tabellen i Norge har nada peiling på Skandinavisk Fotball.
                Nå har vel de fleste her snakket om hva IFK har prestert de siste årene og det er ikke rare greiene. Jeg nekter også å tro at dagens IFK er bedre enn FC København som du hevder selv om FCK har slitt litt denne sesongen.

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Blåvitt
                  Vi har sålt en hel del bra spelare de senaste åren och det tar tid att få ihop ett samspelt lag med så många nya spelare.
                  Meget kloke ord fra andre siden av grensa. Kanskje noe å ta til seg for en del av oss her inne også?
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #89
                    Om dere går inn og ser på 2-0 målet så kan dere legge merke til hvor utrolig dårlig vi markerer..Alle veit at det kommer et langt innkast men enda så står det 4-5 Lsk spillere og klør seg i ræva... Oppfordrer dere alle til og se på episoden og si hva dere mener... Jentene som jeg trener som er 11 år gamle skjønner mere ...Når jeg ser denne episoden lurer jeg virkelig hva spillerne tenker på.ca 1,15,00 ut i videoen og når jeg ser igjenom nå igjen blir jeg forbanna står jo faktisk 4-5 stk på helt feil side av ballen,nesten så jeg lurer på hva dem tenker på ... Legger også merke til hvor tragisk Bolly er bakover i momentet før innkasten slipper han jo mannen sin totalt..

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                      Meget kloke ord fra andre siden av grensa. Kanskje noe å ta til seg for en del av oss her inne også?
                      Uten tvil. Samtidig er det lov å påpeke ting selv om vi alle veit at dette er et prosjekt som krever tid, og at det fortsatt er flere spillere i troppen som sannsynligvis er på vei ut.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                        Meget kloke ord fra andre siden av grensa. Kanskje noe å ta til seg for en del av oss her inne også?
                        Ja, kanskje lurt å ringe Solskjær og si at det var flaks på første forsøk, slik at han ikke innbiller seg at man kan gjøre slik hver gang man overtar et lag?

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3449

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                          Meget kloke ord fra andre siden av grensa. Kanskje noe å ta til seg for en del av oss her inne også?
                          Selvfølgelig tar det tid å bli samspilt, men jeg føler vi for ofte ser personlige feil som profesjonelle spillere ikke burde foreta. For eksempel har de fleste som har spilt fotball lært tidlig at man må bevege seg for å bli spillbar. Å stå gjemt i pasningsskyggen til motspillere er et tegn på at man ikke vil ha ballen. Ser man på et av suksesskriteriene i Bart City under Eggen så var det bevegelse. Når de gikk i angrep var det gjerne tre-fire spillere som var på løp. Man skulle tro at det var så elementært at ingen som får betalt for å sparke ball burde bli fortalt det.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Ja, kanskje lurt å ringe Solskjær og si at det var flaks på første forsøk, slik at han ikke innbiller seg at man kan gjøre slik hver gang man overtar et lag?
                            Nå hentet vel ikke Solskjær så veldig mange spillere? Uwe Rösler hadde ansvaret for de 8 siste kampene i 2010 før Solskjær tok over. Han vant 6 og fikk to uavgjorte. Mannskapet var bra nok før Solskjær tok over. Uwe tok like mange poeng på 8 kamper enn det Jonevret klarte på 22...

                            Kommentar

                            • perrern80
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 603

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              HEr ligger matchen, om noen ikke har sett den enda eller vil se den igjen:

                              http://www.youtube.com/watch?v=c-wUM...1&feature=plcp
                              Artig hvordan kommentatorene kaller Kippe for "Krippe igjenom hele 1. Omg.

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #95
                                Ble vi så til de grader rævkjørt... Skremmende.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7098

                                  #96
                                  Det er jo tre enkle mål, som kommer som følge av elementære forsvarsfeil. Vi skapte vel to-tre meget store sjanser selv. Hadde forsvarsspillet vært på akseptabelt nivå ville vi fått et mye penere resultat, om ikke annet. Spillet var det vel mer så som så med. Håper vi setter skapet på plass på Jessheim i dag.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  Working...