Kamptråd LSK - Molde. Lørdag 10.03 Kl 14.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    Vaagan Moen og Bergmann spilte stein, saks, papir om å ta straffa i går. Jeg vet ikke om det var reelt, eller om Björn bare ville vise at han også hadde lyst til å ta den.
    Så ut som det var reelt, for Björn ble synlig skuffa når Petter vant.

    Kommentar

    • WAK
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 966

      Det er ikke noe tvil om at denne kampen gjorde godt og økte selvtilliten til spillerne selv om det ble tap og hele 5 baklengs. Det virker som vi til tider kan få til bra offensivt spill og noe er på gang framover på banen.

      En mulig startellver fram mot seriestart ser vel for øyeblikket ut som Vaagan Moen, Roger - Palmason, Bergmann, Andersson - Guldbrandsen. Akkurat denne delen av ellveren mener jeg på papiret er god for topp 4 i tippeligaen. I tillegg har vi i bakhånd Bolly, Knudtzon, Garielsen, Midtgaard og Ohi.

      De fleste mener jo at vi mangeler en spiss som garantert putter 10-15 mål. Selvfølgelig skulle vi gjerne hatt en sånn spiss men jeg har klokketro på at Guldbrandsen etter hvert vil putte flere og flere mål. Ingen kan vel si noe annet enn at han hele tiden har utviklet seg som fotballspiller. Gutten er bare 19 år. En annen ting vi må huske er at spillere som Vaagan Moen, Andersson og Palmason er alle kapable til å putte 5-10 mål. Dette vil garantert gjøre godt for både Guldbrandsen og Bergmann at det ikke forventninges at det bare er de som må stå for måla.

      Men så er det sisteskansen og forsvarsfireren da. Vi lekker som ei sil bakerover.

      Ramovic hadde ikke noe bra kamp mot Molde men jeg er helt sikker på at han bare vil bli bedre og bedre. Ikke umulig at vi avslutter serien men tippeligaens beste keeper.

      I fireren bak er det ingen ting som funger.

      Ringstad; Kan være bra offensivt. Grei fart og god til å passere spillere når han har trua på seg selv. Har sett mange gode raid av Stian (flest på rekruttlaget) og han har en bra innleggsfot. Kan bli en god offensiv "nymoderne" back.

      Deffensiv er han alt for veik og problemer med plasseringa. Powell må ta en pepptalk med han å få gutten tøffere.

      I mangel på venstre backer synes jeg Ringstad fortsatt må få tillit å se om han forbeder seg deffensivt.

      Nystuen; Var litt skeptisk til denne signeringen men Nystuen har imponert meg. Selvskreven i startelleveren per dags dato.

      Kippe har jo rett og slett vært meget dårlig i år og har fått fortjent masse tyn. Men at Kippe får så mye tyn etter Molde kampen skjønner jeg ikke. Sier ikke at han spilte noe bra kamp men synes ikke han var noe dårligere enn de andre i fireren med unntak av Nystuen. Kippe går av banen når det står 2-2 og han kan ikke belastet på noen av målene. Pedersen som der i mot får positiv kritikk av flere synes jeg var del aktig på ihvertfall 2-3 av målene.

      Jeg er ikke for "klippekort" spillere men akkurat nå synes jeg Kippe bør få prøve seg i spann med Nystuen fordi vi vet at Kippe kan reise seg betraktelig. Noe jeg tror han gjør hvis han spiller mot Hønefoss (og mot Tromsø). En annen god grunn til at jeg mener Kippe bør spille er at den ene utforderen (Shceel) har en negativ formkurve og den andre utforderen (Pedersen) må spille høyre back.

      Steinar Pedersen synes jeg bør spille høyre back av en grunn og det er at Westerberg per dags dato ikke holder mål.

      Westerberg; Har skuffet meg stort. Hørte rykter om at vi har betalt 3-4 mill for denne spilleren. Det kan jo ikke stemme. Blir vel sagt at dette er den eneste spilleren vi har betalt overgang for. Ble vel også sagt at dette var den første spilleren Haglund sa han ville ha. Kjente ingen ting til denne spilleren men ut fra de to forutnevnte tinga så fikk jeg høye forventinger. Hvis dere setter dere ned og ser treningskampene våre og følger ekstra godt med på Westerberg tror jeg dere blir overraska over hvor mange gnager han totalt er på bærtur når motstanderen angriper.

      Westerberg må selvfølgelig få mere tid til å bevise at han duger men akkurat nå tror jeg han har gått av noen kamper på benken.

      Scheel; Var negativ til at vi skulle signe denne spilleren. Følte med på han i noen kamper (for Sogndal) når det gikk rykter om at vi var interessert. Ble ikke noe mer positiv etter det. Etter de to første treningskampene for fugla så hadde han imponert meg veldig og jeg tenkte; jøss for en signering. Men etter det har det jo bare gått en vei; nedover for hans del. Han beviste jo i de to kampene at det bor noe i han men per dags dato tror jeg ikke han er klar for å starte.

      En annen ting vi må huske er jo at hvis det offensive spillet nå begynner å funke framover så tror jeg det også automatisk vil hjelpe på det deffensive.

      Per dags dato tror jeg på følgende startoppstilling;

      Ramovic

      Pedersen-Nystuen-Kippe-Ringstad

      Vaagan Moen-Guy Roger

      Palmason-Bergmann-Andersson

      Guldbrandsen

      Kommentar

      Working...