Ny spiller til Fugla.... Andreas Haddad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #21
    Det ser ut til at han relativt tidlig i sesongen i år, etter stor suksess for ham, mens Assyriska nå vel er klar for nedrykk, fikk litt høye tanker om seg selv og sin egen betydning, og sendte en SMS til den (nye) portugisiske treneren der han sa at han ikke ville spille for Assyriska lenger.
    For de som følger litt med i svensk fotball så har de fått med seg at det alltid har vært turbulens i Assyriska. Klubben ble startet som et rent innvandrerlag og har opplevd stor suksess på kort tid. Spillere og trenere med forskjellig etnisk opprinnelse har alltid ført til høy temperatur, livlige diskusjoner og sterke følelser - både innen laget, klubben og på tribunen.
    De kom med i Allsvenskan i fjor høst fordi Örebro ble tvangsflyttet ned i Superettan pga dårlig økonomi (Assyriska ble nummer tre i Superettan i 2004).
    De åpnet sin debut-sesong i det gode selskap på en overbevisende måte, men er nå "trygt" plassert på nedrykk.
    Vår nye mann blir garantert et spennende bekjentskap.

    mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #22
      hmmm...kan ikke akkurat si at jeg hopper i taket av dette og den målstatistikken, 3 mål på en sesong får ikke hårene på ryggen til å reise seg nvneverdig....men ledelsen vet mest sansynlig hva de driver med..håber jeg tar feil og dette er 10årets scoop! *krysse fingra*
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #23
        Jeg er ikke helt sikker hvor mye vekt vi skal legge på den ene henvisningen (uten kilde) der Haddad er beskjeden (!?) og omtaler seg selv mer som target man enn som goalgetter.

        Han har rett nok bare tre skåringer i Allsvenskan i år, men selv om det er spilt 20 kamper har han bare vært på banen i 13 av dem, tre hele kamper, en som innbytter tre minutter for full tid, og ni fra start, men bytta ut, som regel rundt midtveis i andre omgang. Dessuten har Assyriska havna på desidert bunnplass, med målforskjellen 15-29, altså på tjue kamper.

        I 2004 skårte Haddad 13 mål i Superettan, på delt sjetteplass. Suveren topp var Stefan Bärlin (nå innbytter i Start) med 23 mål, deretter fulgte spillere med 16, 14, 14, 14 og altså vår mann og to andre med 13 mål. Sammenlikner vi med Myklebusts 16 mål i norsk 1. divisjon i fjor og med Macs 8 hittil i Superettan i år synes jeg det tyder på mer enn bare en target man.

        gilbert

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #24
          Men hvorfor har ikke LSK eller andre offisielle kanaler bekreftet overgangen? Er den ikke i orden?
          Haddad er tidligere i sommer "erklært" klar både for Start og en klubb i Skottland gjennom svenske medier....

          mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Jan Banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 809

            #25
            Det skal nok bli orden på urokråka når han møter litt tysk disiplin! Ordnung muss sein! :wink:
            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

            Stuart Baxter har forstått det.

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #26
              Opprinnelig skrevet av HSft
              hopper ikke helt i taket av denne signingen, synes ikke vi mangler en stor og lite målfarlig fyr på topp.
              Bra sagt. Håper også at han har noen andre kvaliteter enn de vi har i stallen, men så lenge han scorer mål, skal jeg holde kjeft.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • ketil
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Feb 2004
                • 246

                #27
                Men hvorfor har ikke LSK eller andre offisielle kanaler bekreftet overgangen?

                Er ikke hjemmesiden til Assyriska offisiell nok?

                Kommentar

                • SuperErik
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 535

                  #28
                  Haddad høres ut som en spennende spillertype.
                  Skal visstnok være veldig slepen teknisk.

                  Av de som var "tilgjengelig" på lån før overgangsvinduet gikk ut,så var nok Haddad en av de bedre vi kunne fått.

                  At vi skal forvente at han blir noen frelser,det blir feil..
                  Se på han heller som en joker.

                  Men Haddad har jo i endel år vært fulgt av utenlandske klubber,så det er liten tvil om at det bor et potensiale i han.
                  - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

                  <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #29
                    Haddad scoret forøvrig to av målene da Assyriska sjokk-slo IFK og Arne Erlansen 3-0 i Gøteborg tidlig i sesongen. Mange herlige bilder av vår mann på hjemmesiden til Assyriska - www.assyria.se.
                    Klikk deg inn på "bildarkiv", og sjekk bildene fra kampen som ble spilt 17 april.
                    Klarte ikke å finne en direkte URL til de aktuelle bildene.

                    mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7100

                      #30
                      Vi får vel bare vente og se. Jeg vet ikke om en driblefant med stjernenykker og vanskelig temperament høres ut som det vi primært trenger for å ta medaljer. Men jeg tok feil med Clayton og kan jo gjøre det igjen. Hvem vet.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        hopper ikke helt i taket av denne signingen, synes ikke vi mangler en stor og lite målfarlig fyr på topp.
                        Bra sagt. Håper også at han har noen andre kvaliteter enn de vi har i stallen, men så lenge han scorer mål, skal jeg holde kjeft.
                        Hvorfor er dette så bra sagt ? Jeg hopper heller ikke i taket. Og vi "mangler" ikke en stor og lite målfarlig spiss, i den forstand at en sånn spiss har vi ikke behov for. Det kan vi vel alle være enig i, men spesielt bra sagt eller genialt er det nettopp derfor neppe. Men hvis det med dette antydes at noen av spissene våre er store og lite målfarlige, så synes jeg ikke dette er spesielt "bra sagt". Arild har ni mål og fra tre til fem målgivende (etter hvem som teller, VG eller RB) hittil i år. Powell har ikke spilt veldig mye, selv om dette delvis kan være treffende for ham.

                        Dessuten er jeg som jeg nettopp skreiv ikke helt sikker på at Haddad er så lite målfarlig. Jeg er mer urolig for holdningene, jf turbulensen og hvorfor han ikke har spilt for et desperat Assyriska de siste sju-åtte kampene. Jeg avventer, uten verken skepsis eller spesiell entusiasme, hvordan han vil vise seg å spille, hvis han slipper til, da, selv om jeg nok ser ham mer som reserve enn som rett inn på første-11'ern. Men det vil naturligvis ikke gå lang tid og mer enn et par seriekamper før han er et "bomkjøp" for enkelte, når/hvis han ikke går rett inn (jf Mouelhi, der jeg er helt enig med deg, ikke minst det du skriver om Mouelhi og Suffo på mailinglista).

                        Vi trenger en ekstra spiss, som kan gå inn for enten Sundgot, Myklebust eller Powell ved skader og formsvikt. (Jeg foretrekker de to første, for å spille med "en stor og en liteN målfarlig spiss", men Rösler er nok bedre til dette enn meg. Det viste han bl.a. ved å la lille Robbie veksle med store Powell om den ene spissrollen; hvis det var det som skjedde på Briskeby.) Særlig hvis Mato blir leid ut eller solgt til en tysk klubb, som Fjørtoft tydeligvis synes vil være en god ordning både for Mato og for LSK.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Det kan vi vel alle være enig i, men spesielt bra sagt eller genialt er det nettopp derfor neppe. Men hvis det med dette antydes at noen av spissene våre er store og lite målfarlige, så synes jeg ikke dette er spesielt "bra sagt".
                          Det er bra sagt nettopp fordi LSK gjennom mange år har vært en eksponent for store, tunge spisser som etter eget utsagn er "gode tilretteleggere". Mykle lovet, med et glimt i øyet, sågar Per Mathisen juling i fjor dersom LSK hentet nok en "stor, tung og temposvak spiss". Heldigvis for klubbformannen var det Mifsud som var den nye spissen :wink:

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Arild har ni mål og fra tre til fem målgivende (etter hvem som teller, VG eller RB) hittil i år.
                          Jeg disser ikke Arild. Never!

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Men det vil naturligvis ikke gå lang tid og mer enn et par seriekamper før han er et "bomkjøp" for enkelte, når/hvis han ikke går rett inn (jf Mouelhi, der jeg er helt enig med deg, ikke minst det du skriver om Mouelhi og Suffo på mailinglista).
                          Det har jeg alltid sagt om deg gilbert, du er en fornuftig mann.

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Vi trenger en ekstra spiss, som kan gå inn for enten Sundgot, Myklebust eller Powell ved skader og formsvikt.
                          Jeg tror ikke dette gjelder bare meg, men jeg ønsket meg først og fremst en erstatter for Michael, med noen av de samme kvalitetene, som et alternativ til Myklebust. Jeg foretrekker også Feige-Rösler sin filosofi med å bruke en stor og en liten på topp og da er det etter min mening ikke givende å hente inn en spiller som er som Arild og Powell, i den forstand at de er fortrinnsvis bedre i lufta enn langs bakken (selv om Arild er milevis bedre enn Powell akkurat på det feltet). Men, scorer han mål, kan han være 2.10 og løpe sekstimeteren på 12 blank for min del.

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Det viste han bl.a. ved å la lille Robbie veksle med store Powell om den ene spissrollen; hvis det var det som skjedde på Briskeby.)
                          Robbie ble liggende langt opp på banen, noen ganger nesten som en ren spiss. En genistrek fra Feige-Rösler som ga oss tre poeng i kamp, der en kunne frykte ensidig pumping mot de to på topp. Med Haraldsen bak der, skulle vi fått det tøft med å produsere allverden i lufta, også ved innlegg fra kant. Så kom da også alle målene etter angrepsspill hvor ballen stort sett var langs bakken, mye takket være Robbies behandling av kula.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Lillestrømgutt
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • May 2004
                            • 6

                            #33
                            Da var det bekreftet

                            Kommentar

                            • Soo
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Apr 2004
                              • 80

                              #34
                              Er det noen som har hørt med Assyriske tilhengerene hva de mener om hans kvaliteter? De kunne sikkert gi oss noen vink om hva vi har i vente.

                              Kommentar

                              • Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

                                #35

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kay
                                  http://lsk.no/?did=9068313
                                  Faen, så lik han er Fjørtoft!

                                  (ikke mange managere i verden som legger ved bilde av seg sjøl ved signering av ny spiller)
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                                    Må si jeg er litt skeptisk, virker som han er litt Runar Normann-aktig etter det jeg har hørt og lest. Håper jeg tar feil.

                                    Betyr denne signingen at Powell er på vei ut før overgangsvinduet stenges?
                                    Er det mulig!!
                                    La folk få lov å gjøre en feil før dere begynner å dømme dem.

                                    Folk er så forbanna opptatt av å dømme andre at jeg blir kvalm.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3208

                                      #38
                                      Haddad er nok stor/høy (189 cm), men han veier bare 77 kg og må heller omtales som høy og slank, samt at han dermed også kan beskrives, og blir beskrevet, som rask og hurtig. Når vi spiller med to litt ulike spillere foran, er vel ikke poenget at den ene må være liten, men at minst én må være rask, for å supplere en spiss som er et godt oppspillspunkt (target man) og derfor bør være høy.

                                      At begge er høye gjør ingen ting hvis minst én er rask. Begge spissene bør være målfarlige. Personlig mener jeg som kjent at Sundgot er relativt målfarlig, selv om også han fortsatt kan bli enda giftigere. Og jeg synes, ut fra statistikken for Superettan i fjor, at det ser ut som Haddad også veit hvor målet står.

                                      Alt dette blir bare spekulasjoner basert på tynne fakta foreløpig. Men jeg reagerer på at en høy/stor spiller skaper skuffelse fordi han ikke er "liten" og helt lik Mifsud. Jeg tror godt Haddad kan være den raske (men ikke den "lille") spissen som kan være alternativet til Myklebust.

                                      (For øvrig mener jeg å ha notert meg at Sundgot i år nettopp har skåra mål på vilje og besluttsomhet (bl.a. mot vif og RBK), inne i boksen, og overraskende, for ikke å si skuffende, få mål på den klassiske Sundgot-måten med heading på dødballer og spektakulære volley-skudd. For øvrig en trend som begynte alt i fjor, da Sundgot satte langt flere av sjansene han tidligere "alltid" missa, nettopp de som kom inne i sekstenmeteren.)

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • *LILLESTRØM SK*
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2004
                                        • 166

                                        #39
                                        Da ser det jo ut som vi kan bli litt bedre på dødball også.
                                        Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

                                          #40
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...