Tromsø IL - Lillestrøm SK, Alfheim stadion, 18.03.2012, klokka 15:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Isolert sett var det selvfølgelig et bra resultat, men spillemessig var det svært dårlig. Tiden får vise om dette ga oss en positiv kraft før seriepremieren. At TIL har ballen omtrent tre fjerdedeler av tida bør bekymre, for da vinner man normalt sett aldri fotballkamper.

    TIL har heller ikke tempo som sin force, i motsetning til det vi vil møte i Hønefoss i spillere som Riski. Som har teknikken i tillegg. Westerberg var positiv i dag, men neste helg kommer ilddåpen.
    Jeg er enig i at kampen ikke var en fantastisk oppvisning i fotball, men å holde nullen mot et godt tippeligalag og faktisk vinne en kamp er et langt skritt i riktig retning for denne gjengen.

    For å vinne fotballkamper må vi ha trygghet bakover, og den tryggheten får vi ved å holde nullen mot lag som Tromsø. Om vi ligger an til nedrykk i juli skal jeg begynne å bekymre meg.

    Og jeg er ekstremt glad for at Nystuen ser ut som et varp
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

    Kommentar

    • O'bello
      Medlem
      Møteplager
      • Oct 2007
      • 72

      Fornøyd med tre saker i dag; holder nullen, Jespers beste kamp i fugladrakt og at Bjørn scorer. For øvrig var kampen røvhull, og for å unngå nedre halvdel er vi helt avhengig av at johan og pvm holder seg skadefrie... Fact.
      Team Wenche Myhre

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        Man skal være godt fornøyd. Gutta vinner, får selvtillet, samt at 3 spillere som var fraværende kommer til å gå rett nn på laget. Vi holder nullen, de som kommer inn bidrar garantert til mer kreativt spill... viktig å se at vi også kan vinne kamper uten kippe, pvm og johan!

        Kommentar

        • Rune
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 1229

          Opprinnelig skrevet av O'bello
          Fornøyd med tre saker i dag; holder nullen, Jespers beste kamp i fugladrakt og at Bjørn scorer. For øvrig var kampen røvhull, og for å unngå nedre halvdel er vi helt avhengig av at johan og pvm holder seg skadefrie... Fact.
          Hvilke lag i Tippeligaen er ikke avhengig av at nøkkelspillere holder seg skadefrie for å havne på øvre halvdel?

          I dag har vi tre spillere ute, pluss at vi spiller med juniorkeeper i en omgang. Vi greier allikevel å stable et ganske anstendig lag på beina, og å slå laget som kom på andreplass i fjorårets TL.
          Last edited by Rune; 18.03.2012, 23:02.
          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

          Kommentar

          • Fuglamannen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2011
            • 543

            Opprinnelig skrevet av Rune
            Hvilke lag i Tippeligaen er ikke avhengig av at nøkkelspillere holder seg skadefrie for å havne på øvre halvdel?

            I dag har vi tre spillere ute, pluss at vi spiller med juniorkeeper i en omgang. Vi greier allikevel å stable et ganske anstendig lag på beina, og å slå laget som kom på andreplass i fjorårets TL.
            well said

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              Jeg tror ikke man skal legge så veldig vekt på at det var Tromsø vi slo De har gått målløse av banen i sju av elleve kamper i oppkjøringa og sliter helt klart offensivt. Viktigst er den defensive drillen gjennom matchen. Den bakre fireren ble grundig dirigert fra sidelinja.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                Noen som vet hvor alvorlig "skaden" til Sead er? Han blir serdeles viktig for oss i år hvis erstatningen er på Jacob Faye nivå. Hva skjer med Logi?

                Bekymrer meg litt for keeperplassen da Sead har slitt endel med skader siden han kom.
                Fugla Forever

                Kommentar

                • O'bello
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Oct 2007
                  • 72

                  Opprinnelig skrevet av Rune
                  Hvilke lag i Tippeligaen er ikke avhengig av at nøkkelspillere holder seg skadefrie for å havne på øvre halvdel?

                  I dag har vi tre spillere ute, pluss at vi spiller med juniorkeeper i en omgang. Vi greier allikevel å stable et ganske anstendig lag på beina, og å slå laget som kom på andreplass i fjorårets TL.
                  Såpass ja. Hvis du ikke vil forstå, så kan jeg vanskelig hjelpe deg... Men jeg er ivrig og prøver igjen,

                  1. Fordi forskjellen på 1. rekka og 2. rekka i vår stall er større enn hos mange andre lag (bredden i stallen!).
                  2. Fordi JA og PVM har høyt toppnivå, mens benken vår har under middels toppnivå (bredden i stallen!).
                  3. Tar du din beste brikke og må erstatte med en mye dårligere, påvirker det hele rekka - mye (bredden i stallen!).
                  4. Og fordi innsatsen i denne kampen (som du umulig kan ha sett), og som helt riktig holdt til seier, gir dette utfallet ca. 1 av 10 kamper.

                  Mener du seriøst at bredden i troppen er på høyde med de andre laga? Helt seriøst?? Helt 100 % seriøst??? Grattis.
                  Team Wenche Myhre

                  Kommentar

                  • Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

                    Nøkkelspillerne er alle lag avhengige av. Bedre å glede oss over at vi har spillere som er bedre enn de bak enn å gjøre det til et "problem" at vi har toppspillere. De lagene som ikke blir svekket av å miste sine beste, bør være bekymret over at de mangler noen ordentlig gode spillere. Bredden er kanskje litt tynn på topp, ellers synes jeg det begynner å se rett så bra ut. Som det har blitt nevnt mange ganger, er det ikke bare-bare å prestere med en gang. Store utskiftninger i et lag er alltid en stor utfordring, uavhengig av om kvaliteten på de som drar og de som kommer er bedre eller dårligere. Det er en stund til vi kan dra fordel av å ha samme stamme i stallen. Når laget begynner å sette seg tror jeg imidlertid vi får se et mer stabil lag enn tidligere årganger. Resultatet i Tromsø kan forhåpentligvis være en liten bekreftelse på det, selv om det er tidlig.

                    Kommentar

                    • O'bello
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Oct 2007
                      • 72

                      Jepp, og det er jeg helt enig, Can., og du leser ikke meg si nei takk til gode fotballspillere
                      Utfordringen illustreres med fjorårssesongen, hvor høstlaget vårt ikke var gode nok for tippeligaen. Da har du gått inn i sesongen med for høy risiko (ev. feiltolket virkeligheten). Når et par nøkkelspillere er ute, må stammen være solid nok til kunne kapre noen poeng. Ambisjonsnivået justeres, ja, men ikke en invalidisering av kollektivet. Da er stallen for tynn (eller ambisjonene for lave). I år mener jeg bredden er bedre enn i fjor.

                      Og i fotball er det i aller høyeste grad sannhet i at man ikke er bedre en det svakeste ledd. Gjennomføringskraften bak en slagplan blir enormt redusert hvis det er en eller to spillere som rett og slett ikke har kvalitetene som trengs for gjennomføringen. Da er man ikke bare dårlig skodd i denne posisjonen, men hele spillet er svekket. På et toppet lag vil bunnnivå sjeldnere blir blottlagt, rett og slett fordi man blir spilt bedre av kollegaene. Når disse er ute, havner man oftere i situasjoner som avslører bunnivået. Og dette dreier seg om bredde i stallen. Hvis man har valget, bør et lag alltid heve sitt bunnnivå fremfor å heve sitt toppnivå. Dette bygger et solid lag over tid.

                      Jeg hverken forventer eller forlanger spesielt mye av den troppen vi har nå. Bare konstaterer a thing or two. Er i så måte glad for at Fugla tippes 8-ish i år.
                      Team Wenche Myhre

                      Kommentar

                      Working...