Hønefoss BK - Lillestrøm SK, AKA Arena, Lørdag 24.03.2012, klokka 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Men vi har allerede brukt mer enn planlagt ifølge rapportene. Og vi skal vel ha en slags avtale om at vi kan hente ham tilbake?
    Klubben har jo ikke penger og har vel ikke hatt penger siden... Ja aldri. Men det finnes jo andre personer i og rundt LSK som har penger og som garantert fikk vondt langt inn i tarmen under denne kampen!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Klubben har jo ikke penger og har vel ikke hatt penger siden... Ja aldri. Men det finnes jo andre personer i og rundt LSK som har penger og som garantert fikk vondt langt inn i tarmen under denne kampen!
      Jeg veit ærlig talt ikke jeg. Kanskje Haglund har fått stillingsinstruks på at vi skal fremstå som en karikatur på den form for fotball alle andre forbinder oss med. Med forholdsvis dyre gule statister for show.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Neste kamp:

        ------PVM-Roger------
        Erling-Andersson-Stian
        --------Björn---------
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Geirfugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 561

          Mye gruff i den tråden her gitt. Er enig i at det ikke var en god kamp, men første serierunde forteller ingenting. Noen eksempler: i 2001 startet vi med 0-0 hjemme mot Bryne. Vi tok sølv. Samme sesong vant Tromsø de første kampene, og jeg husker et oppslag der Jonny Hansen sa: "Vi er undervurdert". Tromsø rykket ned. Og alle husker vel hvordan fjoråret startet og sluttet.
          Last edited by Geirfugl; 24.03.2012, 20:31. Begrunnelse: leif

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Björn er fantastisk, men uten spillere som er med frem blir det umulig selv for han. Erling har lært seg å finfte(!?). Så minst 2 overstegsfinter i dag. Begrenset innleggskvalitet da han kun kan slå langs bakken. Nystuen tar nivået.

            Bortsett fra de 2 var det ingen som utmerker seg spesielt positivt. Vi blir heldigvis farlige på dødball en gang.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6079

              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Helt enig i at BBS er best i den hengende posisjonen, men i sum mener jeg at løsningene som du nevner er dårligere enn Anderson og BBS.
              Tror faktisk det hadde vært bedre å spille med Andersson fremst om vi velger Andersson BBS. Klar over at de fleste vil være uenig med meg i det, men BBS må involveres i spillet, han skaper angrep helt på egenhånd. Andersson blir usynlig til tider uansett hvor han spiller, men er målfarlig.

              Kommentar

              • Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Björn er fantastisk, men uten spillere som er med frem blir det umulig selv for han. Erling har lært seg å finfte(!?). Så minst 2 overstegsfinter i dag. Begrenset innleggskvalitet da han kun kan slå langs bakken. Nystuen tar nivået.

                Bortsett fra de 2 var det ingen som utmerker seg spesielt positivt. Vi blir heldigvis farlige på dødball en gang.
                Jeg liker at Erling slår inn lavt. Det kan skje jævlig mye rart da, og det er ofte sånn de beste lagene ute i Europa setter mange av scoringene. Se City f.eks. Hadde Björn og Bolly vært litt mer frampå hadde fort en av de sitti.
                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  At Fredrik må ut så tidlig gjør at vi mister en veldig god førsteforsvarer også. Jeg frykter vi blir enda mer statiske og baktunge når vi ikke har hissigproppen der oppe fremover.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Tror faktisk det hadde vært bedre å spille med Andersson fremst om vi velger Andersson BBS. Klar over at de fleste vil være uenig med meg i det, men BBS må involveres i spillet, han skaper angrep helt på egenhånd. Andersson blir usynlig til tider uansett hvor han spiller, men er målfarlig.
                    Har tenkt tanken selv. Evt at de veksler litt. Anderson er vel best når han kan komme bakfra, men hen har vel ikke spilt spydspiss så mye.

                    Kommentar

                    • Mikki Mifsud
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2005
                      • 244

                      Haglund etter kampen: "Vi skal ha inn en spiss, men må vurdere om vi skal hente inn noen nå, eller vente til sommeren"
                      Er dette noe å vente på? FG er ute i 4-5 uker, vi har pdd ingen som kan gå direkte inn i spissrollen, og Bolly hører ikke til der - det veit vi.

                      Ellers er det mye negativ å lese, og er enig i mye - men velger å se på det virkelige positive, nemlig Björn - for en spiller! Han er et helt lag aleine, rett og slett en spiller som er for god for Tippeligaen. Vi er griseheldige hvis han fortsatt er i stallen etter sommeren, denne spilleren kommer til å blir stor. Hadde bare vi hatt 11 Bjørner ute på banen i dag

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        Dårlig.

                        Greit av EK og Ramovic.

                        Björn gjør magiske ting, men det hjelper lite når avsluttning eller siste-pasning blir svak.

                        Midtbanen elendig og forsvaret på hæla ved flere tilfeller. Trist med Fredrik.

                        En kan bare håpe at pølselaget faktisk er bedre enn hva en tror.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7080

                          Interessant å lese forumfolk som har sett kampen på tv, jeg har et litt annet inntrykk enn flertallet her.

                          Mitt inntrykk:
                          -Björn var bra, men syns ikke han var så magisk som mange mener. Stor feilprosent på ham også. Burde spilt helt umarkerte PVM i stedet for å skyte slapt fra 20 meter i første omgang. Og han kan ikke spille toppspiss i Fredriks skadefravær. Han trekker konsekvent dypt. Vi spilte nærmest 4-6-0 i perioder da Bjørn var fremste angriper.
                          -Espen Nystuen bunnsolid, bestemann i forsvar. Kippe med mange merkelige oppspill uten adresse i dag.
                          -Jesper spillemessig opptur. Riski kom seg forbi ham bare en gang. God kamp fra ham.
                          -Jeg skjønner ikke hvorfor vi satt forsvarslinja så høyt når vi så åpenbart mangler tempo bak der. Flere av Hønefoss' største muligheter kom etter at de ble tredd inn bak stopperne våre.
                          -Bolly burde satt sin sjanse. Ellers variabel, men syntes også han fikk vanskelige arbeidsvilkår.
                          -Sead reddet oss to ganger i dag. Vi kan takke ham for poenget.
                          -Utrolig at Hønefoss ikke satte den siste sjansen. Hjemmeseier ville vært fortjent. Jeg noterte 8-3 i sjanser til Hønefoss.
                          -Palmi gjør seg bedre på flanken. Syns ikke han markerte seg sentralt.
                          -PVM har imponerende god bevegelse uten ball, men lider under at han for ofte blir feilvendt og uten støtte. Dermed blir han heller ikke synlig. Jeg syntes han gjorde en ok kamp. Gode dødballer.
                          -Stian fikk til lite på venstre, men han jobber glimrende uten ball. Holdt høyrebacken Adalsteinsson nesten helt ute av Hønefoss-overgangene.

                          Lyspunktet vil jeg si er at vi holder nullen og tar med oss et poeng, selv om det er noe heldig. Til de som mener vi ikke er bedre enn i fjor høst, ta dere en bolle. I fjor høst ville vi tapt denne kampen 4-0. Vi viste en hel del bra takter i vårt offensive spill i første omgang, og jeg mener iallfall jeg ser konturene av noe som kan bli veldig bra. Men jeg tipper vi kommer til å ryke på noen blemmer i vårsesongen.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Joha
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 314

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Interessant å lese forumfolk som har sett kampen på tv, jeg har et litt annet inntrykk enn flertallet her.

                            Mitt inntrykk:
                            -Björn var bra, men syns ikke han var så magisk som mange mener. Stor feilprosent på ham også. Burde spilt helt umarkerte PVM i stedet for å skyte slapt fra 20 meter i første omgang. Og han kan ikke spille toppspiss i Fredriks skadefravær. Han trekker konsekvent dypt. Vi spilte nærmest 4-6-0 i perioder da Bjørn var fremste angriper.
                            -Espen Nystuen bunnsolid, bestemann i forsvar. Kippe med mange merkelige oppspill uten adresse i dag.
                            -Jesper spillemessig opptur. Riski kom seg forbi ham bare en gang. God kamp fra ham.
                            -Jeg skjønner ikke hvorfor vi satt forsvarslinja så høyt når vi så åpenbart mangler tempo bak der. Flere av Hønefoss' største muligheter kom etter at de ble tredd inn bak stopperne våre.
                            -Bolly burde satt sin sjanse. Ellers variabel, men syntes også han fikk vanskelige arbeidsvilkår.
                            -Sead reddet oss to ganger i dag. Vi kan takke ham for poenget.
                            -Utrolig at Hønefoss ikke satte den siste sjansen. Hjemmeseier ville vært fortjent. Jeg noterte 8-3 i sjanser til Hønefoss.
                            -Palmi gjør seg bedre på flanken. Syns ikke han markerte seg sentralt.
                            -PVM har imponerende god bevegelse uten ball, men lider under at han for ofte blir feilvendt og uten støtte. Dermed blir han heller ikke synlig. Jeg syntes han gjorde en ok kamp. Gode dødballer.
                            -Stian fikk til lite på venstre, men han jobber glimrende uten ball. Holdt høyrebacken Adalsteinsson nesten helt ute av Hønefoss-overgangene.

                            Lyspunktet vil jeg si er at vi holder nullen og tar med oss et poeng, selv om det er noe heldig. Til de som mener vi ikke er bedre enn i fjor høst, ta dere en bolle. I fjor høst ville vi tapt denne kampen 4-0. Vi viste en hel del bra takter i vårt offensive spill i første omgang, og jeg mener iallfall jeg ser konturene av noe som kan bli veldig bra. Men jeg tipper vi kommer til å ryke på noen blemmer i vårsesongen.
                            Det tror jeg og tipper at vi for kjørt oss mot rbk

                            Kommentar

                            • Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

                              Eneste som oppsummerer kvelden er at Björn må få en annen makker med en gang. Blir altfor baktunge og forsiktige uten mer pondus på topp. I tillegg er Andersson bedre som kant eller hengende spiss enn som spisskollega til Bergmann. Uten en spisstype som kan være litt mer komplett og utfylle Björn, ser det dårlig ut offensivt. Med skadehistorikken til Bergmann burde det ikke være mye tvil om at spissjakten bør intensiveres øyeblikkelig. For å ha mål om øvre halvdel bør man ha en betydelig bedre bredde og register å spille på på topp. Björn er et helt angrep alene, men det kunne blitt vanvittig mye farligere hvis han hadde fått en god makker. Bolly som spiss er dessverre helt krise. Blir en dårligere versjon av Kim Holmen. På kant kan han med selvtillit fungere, men som spiss er det prosjektet bare å skrinlegge med en gang.

                              Kommentar

                              • tonkro
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2009
                                • 344

                                Vi trenger en ny spiss NÅ - vårt offensive spill (eller mangelen på...) er rett og slett fryktelig. Ujah & Björn på topp (igjen) er en våt drøm...

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Opprinnelig skrevet av tonkro
                                  Vi trenger en ny spiss NÅ - vårt offensive spill (eller mangelen på...) er rett og slett fryktelig. Ujah & Björn på topp (igjen) er en våt drøm...
                                  Se ikke bort fra at du får rett..

                                  Kommentar

                                  • Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1573

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    I fjor høst ville vi tapt denne kampen 4-0.
                                    Og i fjor vår hadde vi vunnet tilsvarende kamp 3-0

                                    Kommentar

                                    • Mikki Mifsud
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2005
                                      • 244

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Se ikke bort fra at du får rett..
                                      Hadde faen meg pissa blod hvis det ble en realitet.

                                      Kommentar

                                      • Oddis
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 2744

                                        Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
                                        Hadde faen meg pissa blod hvis det ble en realitet.
                                        Merkelig. Hadde feiret med en øl selv...
                                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                        Kommentar

                                        • Mikki Mifsud
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2005
                                          • 244

                                          Haglund: - For en fantastisk gjeng. Vi hadde veldig god supporterstøtte i Elfsborg også, men denne gjengen som kom hit i dag var bare utrolige.

                                          Gled deg til Åråsen!

                                          Kommentar

                                          Working...