Hønefoss BK - Lillestrøm SK, AKA Arena, Lørdag 24.03.2012, klokka 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Orker ikke å være negativ etter denne kampen, så jeg nevner lyspunktene. Holder nullen. Får med ett poeng fra bortebane. Nystuen fremstår som en bauta - var det noen som slo han i luftrommet i dag? Og Haglund - er faen så glad for å se en trener som bytter spillere, rokkerer om på laget og tydligvis ønsker å vinne kamper.

    Synes Trigz hadde en god oppsummering - eneste jeg ikke er helt enig i er at jeg synes det var fortjent med ett poeng i dag.

    Flott stemning på felt A og orkesterplass mot Norges beste fans!

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      Er enig med dem som sier seg brukbart fornøyd med serieåpninga. Marginer for er en kjærkommen avveksling. Jeg tror Hønefoss kommer til å være et brukbart hjemmelag i år, og jeg tror de holder seg (uten å være en komet).
      Opprinnelig skrevet av Kimito
      Jeg tipper frustrerende mange uavgjortkamper, mas om manglende offensiv samhandling og sjette plass
      Synes denne kampen var en tidlig pekepinn på det jeg tror vi kommer til å oppleve denne sesongen. Haglund har aldri lagt skjul på at han ønsker et defensivt fundament og at det offensive vil ta tid. Vi har masse nytt som ikke kommer til å finne tonen helt før midtveis/slutten av sesongen, men vi har bra med kvalitet. Dermed tipper jeg at mange bortekamper kommer til å fremstå som den andre omgangen i dag. Et lavtliggende Lillestrøm (for så vidt nødvendig dersom motstanderen har fart fremover) som satser på hurtige kontringer og dødballer. Mye 0-0 og 1-1, 1-0, 0-1. Jo mer marginer vi har med oss i den første delen av sesongen (spesielt med flere viktige offensive spillere halvskadet), jo høyere kommer vi til slutt. Ett ufortjent poeng i boks. Det er OK. Håper selvfølgelig at vi finner tonen så fort som mulig, men tror det kommer til å ta tid. Uansett kommer vi til å få en brukbar sesong. Det er en stund siden og derfor gleder jeg meg veldig til fortsettelsen.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Tam
        Medlem
        Hoffnarr
        • Nov 2005
        • 61

        Opprinnelig skrevet av Joha
        Det tror jeg og tipper at vi for kjørt oss mot rbk
        Tipper at de "lader" på en annen måte inn mot den kampen.

        Kommentar

        • nebbjævel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2009
          • 511

          Trigz har anbefalt meg en tur til konditoriet etter hvetemelsprodukt, etter at jeg i går skreiv at laget i denne kampen ikke var bedre enn i fjorårets høstsesong. Det påpekes at vi ville ha tapt 4-0 med fjorårets kvalitet i laget.

          Men det er ikke guttas fortjeneste at vi ikke tapte. Det er et forhold som skyldes motstanders mangel på ferdigheter foran mål, og dette tjener oss til liten ære. Satt på spissen kan vi også si at det var en prematur dommeravgjørelse som til slutt halte oss ut av nederlagets siklende kjeft. Mot en kompetent motstander ville vi tapt stygt.

          Det kalde faktum er at det nå er ni måneder siden vi framviste et akseptabelt toppserienivå. Jeg har merka meg at de hardeste drømmerne her inne ønsker å se bort fra treningskampene i vinter, så da regner heller ikke jeg med borteseieren i Nordens Paris
          i kvalitetsvurderingene.

          Vi mangler interaktive ferdigheter i spillet framover på banen samt kvaliteter i avslutningene. Sånn har det vært siden juli i fjor.
          Påstanden fra mitt forrige innlegg opprettholdes: Status etter gårsdagens kamp er at laget foreløpig er på nivå med fjorårets høstsesong.
          Last edited by nebbjævel; 25.03.2012, 08:48. Begrunnelse: presisering

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Opprinnelig skrevet av nebbjævel
            Trigz har anbefalt meg en tur til konditoriet etter hvetemelsprodukt, etter at jeg i går skreiv at laget i denne kampen ikke var bedre enn i fjorårets høstsesong. Det påpekes at vi ville ha tapt 4-0 med fjorårets kvalitet i laget.

            Men det er ikke guttas fortjeneste at vi ikke tapte. Det er et forhold som skyldes motstanders mangel på ferdigheter foran mål, og dette tjener oss til liten ære. Satt på spissen kan vi også si at det var en prematur dommeravgjørelse som til slutt halte oss ut av nederlagets siklende kjeft. Mot en kompetent motstander ville vi tapt stygt.

            Det kalde faktum er at det nå er ni måneder siden vi framviste et akseptabelt toppserienivå. Jeg har merka meg at de hardeste drømmerne her inne ønsker å se bort fra treningskampene i vinter, så da regner heller ikke jeg med borteseieren i Nordens Paris
            i kvalitetsvurderingene.

            Vi mangler interaktive ferdigheter i spillet framover på banen samt kvaliteter i avslutningene. Sånn har det vært siden juli i fjor.
            Påstanden fra mitt forrige innlegg opprettholdes: Status etter gårsdagens kamp er at laget foreløpig er på nivå med fjorårets høstsesong.
            Eller det kan sies med følgende ord: Akkurat så dårlig som frykta.

            Kommentar

            • Ungfugl
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Dec 2011
              • 113

              Jeg tror mye av grunnen til at vi spilte uavgjort i går var at vi hadde minst en spiller i hvert ledd som ikke presterte i det hele tatt, egentlig. Kippe, Palmason, Bolly. En spiller i hvert ledd som ikke fungerte eller gjorde noe særlig positivt i det hele tatt. Det svekker laget. Spesielt at Kippe har en dårlig dag, det svekker veldig. Man kunne se at vi var sårbare bakover, og det tvinger midtbane leddet til å holde seg bakover, som igjen gjør at hønsene kan presse oss. Bolly er god som kant hvor han kan løpe rett fram og forbi, men som spiss er han håpløs, det er min mening. Håper vi får inn en spiss på lån eller noe nå som Fredrik er skadet.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Moderatormelding:
                Innlegg flyttet til stemningstråden; her holder vi oss til det sportslige.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Haglund har aldri lagt skjul på at han ønsker et defensivt fundament og at det offensive vil ta tid.
                  Men vi bygger det defensive fundamentet på spillere som er på tampen av sine karrierer, tre av fire i går har kanskje fire sesonger igjen til sammen. Det er langtifra optimalt. Scheel burde få tillit, synes det ihvertfall ikke er riktig at han står som en slags syndebukk for det som ikke har fungert.

                  Kommentar

                  • Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Men vi bygger det defensive fundamentet på spillere som er på tampen av sine karrierer, tre av fire i går har kanskje fire sesonger igjen til sammen. Det er langtifra optimalt. Scheel burde få tillit, synes det ihvertfall ikke er riktig at han står som en slags syndebukk for det som ikke har fungert.
                    Sånn jeg har opplevd Haglund, så gjør han forandringer. Skal ikke se bort fra at Scheel blir satt inn for Kippe neste kamp. Selv mener jeg ikke Kippe var gårsdagens dårligste, men blandt dem. Rart å si det, men laget har fungert bedre med Kippe på benk/tribune når vi ser på de siste kampene. Det vi vil savne mest er trusselen på offensiv dødball og sikkerheten på defensiv dødball.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av Oddis
                      Sånn jeg har opplevd Haglund, så gjør han forandringer. Skal ikke se bort fra at Scheel blir satt inn for Kippe neste kamp. Selv mener jeg ikke Kippe var gårsdagens dårligste, men blandt dem. Rart å si det, men laget har fungert bedre med Kippe på benk/tribune når vi ser på de siste kampene. Det vi vil savne mest er trusselen på offensiv dødball og sikkerheten på defensiv dødball.
                      Men det kom STORE sjanser i mot på dødball i går, mot rosenborg og odd blir det mål i ræva med sånt slapt press. Jeg syntes man skal ta generasjonsskifte helt ut og sette Isak på laget, hvem som går ut kan Haglund få bestemme.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Jeg syntes man skal ta generasjonsskifte helt ut og sette Isak på laget, hvem som går ut kan Haglund få bestemme.
                        Nystuen var jo en av de beste i går. Han burde ikke settes ut og blir neppe satt ut.

                        Kommentar

                        • 10theri
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2010
                          • 438

                          Jeg syns ingen av de 4 som spilte bakerst i går spilte så dårlig at det forsvare å bli benket mot RBK. At 3 av dem er godt voksne skal heller ikke være noe hinder for dem, så lenge de presterer like godt som de yngre.

                          Mitt lag mot RBK:

                          Sead
                          Jeppe-Espen-Frode-Steinar
                          Roger-PVM
                          Erling-Bjørn-Palmi
                          Johan
                          Heia Lillestrøm......

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av 10theri
                            Jeg syns ingen av de 4 som spilte bakerst i går spilte så dårlig at det forsvare å bli benket mot RBK. At 3 av dem er godt voksne skal heller ikke være noe hinder for dem, så lenge de presterer like godt som de yngre.

                            Mitt lag mot RBK:

                            Sead
                            Jeppe-Espen-Frode-Steinar
                            Roger-PVM
                            Erling-Bjørn-Palmi
                            Johan
                            Enig, med unntak av jeg ville bytta Palmi mot Stian. Tror og mener Roger skulle spilt fra start i år - i etterpåklokskapens lys.

                            Kommentar

                            • mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

                              Opprinnelig skrevet av 10theri
                              Jeg syns ingen av de 4 som spilte bakerst i går spilte så dårlig at det forsvare å bli benket mot RBK. At 3 av dem er godt voksne skal heller ikke være noe hinder for dem, så lenge de presterer like godt som de yngre.

                              Mitt lag mot RBK:

                              Sead
                              Jeppe-Espen-Frode-Steinar
                              Roger-PVM
                              Erling-Bjørn-Palmi
                              Johan

                              Bare bytte Bjørn og Johan, Bjørn er mye raskere. Blir bakrom mot rbk!

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                Er jo helt idiotisk å sette Björn bak Johan. Björn vil spille fremst og Johan vil spille i mellomrommet. Dessuten er det disse rollene som passer dem best ut fra ferdigheter. Blant annet er Björn langt råere fysisk, og kan hamle opp med sterke stoppere. Han er dessuten langt farligere enn Andersson på innlegg. Folk må snart skjønne at Björn briljerer i mellomrommet fordi han er best, og ikke fordi han har fått en slags perfekt rolle. Hadde han blitt satt på kanten, hadde vel folk krevd at han skulle fortsette å spille der, i og med at "han er så jævlig god der". Samme med høyreback, for så vidt. Hvordan skal Björn få bevise at han kan score mål hvis han aldri får spille spiss? Han har jo god uttellingsprosent både på trening og i kamp, det handler mer om å sette han i de rette posisjonene. Da han spilte sammen med Sundgot kom han til sjanser og scoret en del mål. Samme på Island U21. Vi må ikke ødelegge Björn ved å "hindre" ham i å komme i scoringsposisjoner. Husk at Magnus Myklebust kom til Åråsen som en ekstremt god avslutter og bakromsspiss, og dro som en ganske elendig kantspiller, vaksinert mot å score. Hadde Rösler (eller en annen 4-4-2-trener) trent LSK i 2007, hadde Myklebust blitt solgt til utlandet for 20 mill i sommervinduet, så ekstrem var han senhøsten 06 (RL-kampene)/våren 07.

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Vanskelig å väre uenig i det. Offensive spillere som er på et annet nivå enn lagkamerater og motstandere mestrer ofte de fleste posisjoner. Om vi ser på både BHR og Nosa, så herja de ganske bra i fler enn en posisjon. De to kunne lett spille sentralt på midten, höyrekant, venstrekant og hengende spiss/offensiv midt uten problem. Tror Björn kommer til å rive de fleste forsvar i fillebiter om han har Johan og Petter bak seg, samt to patente kantspillere til å fore med innlegg. For to år siden fikk han spille veldig mye som spiss, puttet en del og viste mye bra men var fortsatt uferdig. Siden den gang har han tatt noen store steg og kommer til å fungere enda bedre i rollen. Som Lars sier over; Björn briljerer fordi han er best.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    Vi har Nordens største spisstalent i stallen, og hans høyeste ønske er å få spille ordentlig spiss for Lillestrøm. Nå har vi muligheten. Han kommer ikke til å svikte oss. Minner om denne, for dere som trenger en påminnelse om hvor björn Björn er: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5906935.ece

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4073

                                      Har nettopp sett Fotballekstra sin korte oppsummering av Hønsa-LSK. Der viste de én hønsesjanse - og våre to. (!) Det gir jo ikke et helt balansert bilde av kampen! Hva har skjedd? Har Watne dårlig samvittighet? Ler meg ihjæl!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Du glemte keeper. Björn kan stå i mål også. Stoler mer på ham enn på Logi, td.

                                        Hsft, jeg synes du skal begrunne tommel ned. Larsemann presterer dagens her.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • Johnny Sack
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jun 2007
                                          • 127

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Har nettopp sett Fotballekstra sin korte oppsummering av Hønsa-LSK. Der viste de én hønsesjanse - og våre to. (!) Det gir jo ikke et helt balansert bilde av kampen! Hva har skjedd? Har Watne dårlig samvittighet? Ler meg ihjæl!
                                          Tenkte akkurat på det samme, hva skjer?

                                          Kommentar

                                          Working...