LSK-RBK, Åråsen, Søndag 1 april kl 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

    Opprinnelig skrevet av Simeone
    Klarer ikke å glede meg over bra spill etter nok et bevis på manglende vinnermentalitet.
    Dette er mye mer enn et tap av 2 poeng.

    Positivt at mange av gutta som spiller idag er nye og er ikke vant til at godt spill med uavgjort er bra nok.

    Vi kommer aldri til å reise oss igjen og bli det topplaget vi alle vil hvis dette er ok.
    Så om linjemann hadde gjort jobben sin og vinket for offside så hadde vi vært et topplag?

    Herregud.
    Twitter

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764



      Esten. OMG, for en fyr.

      Den gamle storklubben har fått krefter igjen til å ta poeng uten å motta hjelp fra noen.
      Sånn rent bortsett fra dommern da...
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Simeone
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 761

        Opprinnelig skrevet av Herman
        Så om linjemann hadde gjort jobben sin og vinket for offside så hadde vi vært et topplag?

        Herregud.
        Nei, står det noen steder i mitt innlegg?

        Men det hadde vært et stort steg i riktig retning.
        Er ikke tilfeldig at vi alltid roter bort sånne kamper som dette og ikke klarer å drepe matchen. Skjer gang på gang, og det er min mening at det er pga mangel på vinnermentalitet.
        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
        para gritarle a la FIFA:
        ¡Que ellos son el gran ladrón!

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av andersmm
          http://www.dagbladet.no/2012/04/01/s...trom/20943453/

          Esten. OMG, for en fyr.



          Sånn rent bortsett fra dommern da...
          Hva faen røykes det på kontoret hans? Dette er lavmål. Kjøper ALDRI dagbladet igjen!

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5916

            Jönsson tror ikke overtidsmålet er tilfeldig
            Nei, det tror jamen ikke jeg heller. Lurer bare på hvor dyrt det var.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7080

              Haha. Drit nå en lang marsj i Ester og resten av møkkablekka. LSK dominerte tidvis kraftig mot trøndersvina i 80 av 90 minutter. De måtte legge seg lavt, og turde ikke sende folk framover for å skape overtall overhodet mot oss. At vi mistet to poeng får bare være, helhetsinntrykket etter denne kampen er at noe av stort format er i støpeskjea. Som jeg har sagt fra første stund: Magnus Haglund er en mann med en plan. Og Luke Rodgers. Fy faen, for en kille. Her, etter åtte minutter: http://bambuser.com/v/2520302
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2505

                Det irriterer meg at mange gir Luke skylda for tapet siden han ikke var kynisk og skjermet ballen rundt cornerflagget i stedet for å legge inn. Det finnes ingen garantier for at Sandmoen ikke hadde lagt til enda mer da. Det er dommeren som gjorde ting han ikke burde gjøre.
                Dessuten hater jeg jævla drøying ved cornerflagget.

                Kommentar

                • Ungfugl
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Dec 2011
                  • 113

                  Jeg er mer fornøyd enn jeg har vært på lenge. Vi møter opp med et helt nytt lag med mange nye spillere; hvis jeg ikke husker feil, hadde vi bare tre på banen som spilte ifjor også. Vi spiller mot RBK, Norges desidert rikeste klubb og de møter opp fulltallige. I fjor hadde vi tapt 3, kanskje 4 - 0. Idag er vi et offside mål på overtid fra å ta 3 poeng. Vi spiller til tider fantastisk bra i mine øyne, og vi fører kampen. Vi scorer først, og selvom de utligner scorer vi igjen. Vi beholder ballen i laget, vi triller ball bra, og for en gangs skyld virker det som LSK har en plan med det de gjør, både defensivt og offensivt. Så bra har jeg ikke sett fugla spille på lange tider. Vi spiller dårlige et av Norges beste lag. Roger´n var fantastisk, 10/10 mulige. Ødela alt RBK hadde av overganger. Fordeler baller bra, plasserer seg fantastisk, går 110% inn i hver takling, og bidrar ekstremt bra defensivt, men er også med offensivt. En ekte midtbanegeneral, som til min store overraskelse til og med stjal rampelyset fra Vaagan Moen. Sigurdarson er TLs beste spiss, og det viser han gang på gang. Hver gang han får ballen i beina blir det farlig. Et av kveldens høydepunkt må være da Bjørn står med ballen helt stille nede ved corner flagget, en stor RBK spiller (husker ikke hvem det var) kommer løpende mot ham, og Bjørn blir stående, og forsvareren deiser i bakken uten at Bjørn fortrekker en mine. Veldig bjørnete, og herlig å se på. Knudtzon har vokst veldig, og selvom han ikke er vår beste, er han utrolig mye bedre enn i fjor. Alt i alt er jeg veldig stolt av å være fugl nå, og vi gjør en så fantastisk kamp at jeg ikke akn furte over at linjedommeren var kjøpt og betalt av RBK. Fortsetter vi slik er ikke medalje lenger utenfor rekkevidde, og nå har jeg virkelig trua. Vi sliter litt defensivt, men her er det så mye positivt at det overskygger alt annet. Og skal man avslutte dette alt for lange innlegget med noe, må det bli at Bjarmann har å sette seg ned, og signere en 15 års kontrakt med Rogern. Denne karen skal vi ikke miste i 2013

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    Det irriterer meg at mange gir Luke skylda for tapet siden han ikke var kynisk og skjermet ballen rundt cornerflagget i stedet for å legge inn. Det finnes ingen garantier for at Sandmoen ikke hadde lagt til enda mer da. Det er dommeren som gjorde ting han ikke burde gjøre.
                    Dessuten hater jeg jævla drøying ved cornerflagget.

                    Enig emd det at jeg ikke er noen fan av drøying.. og synes heller ikke Luke skal få for mye skyld i at vi tapte to poeng!
                    Deimot så er jeg sikker på at han hadde blitt geni erklært om legget hans mot Bjørn hadde truffet.. det var rett og slett en sjangse han tok, med så lite tid på klokka så ville de fleste rutingerte spillere ha forsøkt å enten gå mot flagget, eller trekke inn på banen med ballen selv til man fikk en større åpning enten til å sentre eller forsøke på mål.. desverre så valgte han ikke det, men jeg tror ikke det var det mest avgjørende i denne matchen.
                    Skal igrunn bare trekkes frem som positivt at vi har fått inn en som er så angrepsvillig, tydelig at denne gutten vil angripe, og sloss! utrolig fornøyd med denne signeringen ettersom han minner meg såpass mye om Fredrik, godt at gutta blir vant til å spille med en slik type spiller, utover i sessongen kan vi jo bare bytte inn den ene for den andre om en blir sliten.. genialt
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • ChristerH
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2006
                      • 200

                      Gleder meg til resten av sesongen, Kjempe spill og god stemning på Åråsen




                      Hadde også vært gøy å sett hvordan denne kampen hadde blitt med en skadefri Fredrik

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av ChristerH
                        Gleder meg til resten av sesongen, Kjempe spill og god stemning på Åråsen




                        Hadde også vært gøy å sett hvordan denne kampen hadde blitt med en skadefri Fredrik
                        Litt vanskelig for å se hvem man skulle tatt av laget for å gi plass til han i dag men.. Kanskje vi kunne sneket han inn som en 12. mann? Da hadde det kanskje blitt rettferdig mener jeg!

                        Kommentar

                        • Ungfugl
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2011
                          • 113

                          Jeg er mer fornøyd enn jeg har vært på lenge. Vi møter opp med et helt nytt lag med mange nye spillere; hvis jeg ikke husker feil, hadde vi bare tre på banen som spilte ifjor også. Vi spiller mot RBK, Norges desidert rikeste klubb og de møter opp fulltallige. I fjor hadde vi tapt 3, kanskje 4 - 0. Idag er vi et offside mål på overtid fra å ta 3 poeng. Vi spiller til tider fantastisk bra i mine øyne, og vi fører kampen. Vi scorer først, og selvom de utligner scorer vi igjen. Vi beholder ballen i laget, vi triller ball bra, og for en gangs skyld virker det som LSK har en plan med det de gjør, både defensivt og offensivt. Så bra har jeg ikke sett fugla spille på lange tider. Vi spiller dårlige et av Norges beste lag. Roger´n var fantastisk, 10/10 mulige. Ødela alt RBK hadde av overganger. Fordeler baller bra, plasserer seg fantastisk, går 110% inn i hver takling, og bidrar ekstremt bra defensivt, men er også med offensivt. En ekte midtbanegeneral, som til min store overraskelse til og med stjal rampelyset fra Vaagan Moen. Sigurdarson er TLs beste spiss, og det viser han gang på gang. Hver gang han får ballen i beina blir det farlig. Et av kveldens høydepunkt må være da Bjørn står med ballen helt stille nede ved corner flagget, en stor RBK spiller (husker ikke hvem det var) kommer løpende mot ham, og Bjørn blir stående, og forsvareren deiser i bakken uten at Bjørn fortrekker en mine. Veldig bjørnete, og herlig å se på. Knudtzon har vokst veldig, og selvom han ikke er vår beste, er han utrolig mye bedre enn i fjor. Alt i alt er jeg veldig stolt av å være fugl nå, og vi gjør en så fantastisk kamp at jeg ikke akn furte over at linjedommeren var kjøpt og betalt av RBK. Fortsetter vi slik er ikke medalje lenger utenfor rekkevidde, og nå har jeg virkelig trua. Vi sliter litt defensivt, men her er det så mye positivt at det overskygger alt annet. Og skal man avslutte dette alt for lange innlegget med noe, må det bli at Bjarmann har å sette seg ned, og signere en 15 års kontrakt med Rogern. Denne karen skal vi ikke miste i 2013

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av Ungfugl
                            Sigurdarson er TLs beste spiss, og det viser han gang på gang. Hver gang han får ballen i beina blir det farlig. Et av kveldens høydepunkt må være da Bjørn står med ballen helt stille nede ved corner flagget, en stor RBK spiller (husker ikke hvem det var) kommer løpende mot ham, og Bjørn blir stående, og forsvareren deiser i bakken uten at Bjørn fortrekker en mine. Veldig bjørnete, og herlig å se på.
                            Jim Larsen.. 2 meter høy og 250 kg tung, minst.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              Spiller vi sånn, er det kun Molde og RBK som kan matche oss på Åråsen. Er vel en liten fare for at vi hever oss når motstandern heter RBK, akkurat som at RBK hever seg når de møter oss. Gleder meg om 14 dager. Da tror jeg det er et lag på østkanten som skal få kjørt seg...

                              Offsiden er en mye større tabbe enn at dommeren ikke blåser av kampen, selv om han kunne gjort det på siste innkastet. Minimum 3 minutter og scoringen kom 11-12 sekunder over. Vi får heller se hva vi kan gjøre bedre selv i de situasjonene enn å være irritert på andre. Luke burde helt klart ha gjort noe annet enn å sende en 50-50 ball inn i feltet. Dette skapte faktisk en kontring til RBK og det var små marginer fra å klare å spille seg gjennom der. Det er helt unødvendig på overtid når vi leder. Man kan ikke klandre at spillerne står å ser på, når vi har satt RBK-spiller offside.

                              Roger vant midtbanen alene idag. Han gjorde nesten konsekvent fornuftige ting med ball. Bjørn driver en annen idrett enn andre der. Han mangler bare en ting, og det er å få balllen oftere i mål.

                              Kommentar

                              • *46*

                                Ønsker å se sammen tælen bort mot Odd neste mandag. Slik man tar poeng.

                                Kommentar

                                • 10theri
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2010
                                  • 438

                                  Herlig å se 11 menn som blør for drakta!
                                  Heia Lillestrøm......

                                  Kommentar

                                  • Fuglamannen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2011
                                    • 543

                                    Det der var rent episk. Nå som skuffelsen av å slippe inn det siste målet er "litt" borte angrer jeg ikke et sekund på at jeg fornyet sesongkortet... Jeg har i 4 sesonger nå ikke sett lsk spille sånn på åpåsen.....de fleste andre lag ville blitt slaktet. Gleder meg allerede til neste kamp og det positive her er: Det kommer bare til å bli bedre og bedre for hver kamp som går! De bir mer samspilte og angrepet vårt kommer til å lage et helvete for de fleste lagene....dette var ingen 11eplass prestasjon!

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Ønsker å se sammen tælen bort mot Odd neste mandag. Slik man tar poeng.
                                      Ja, det blir jo lakmustesten. Men til en forandring fra tidligere har jeg faktisk stor tro på at vi klarer det. Vi er sårbare for skader, men med vår beste midtbane har vi et spill de aller fleste lag vil slite med, borte som hjemme.

                                      Kommentar

                                      • Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

                                        Roger, Vaagan Moen, Andersson og Björn er en kvartett som er glimrende. Med en Knutzon i form er det farlig. I tillegg kommer garantert Luke og Gulbrandsen utover, som gjør det enda mer slagkraftig. Ikke mist når hele samspillet i elleveren er bedre. Det er noe ordentlig bra på gang med denne LSK-utgaven. Det begynner å ligne et skikkelig lag, men spilletyper som utfyller hverandre. Ikke "bare" et par induvidualister.

                                        Roger er helt enorm i dag. Tar et jerngrep om mitbanen og slår knapt vekk en ball. Var både og høyt og lavt, og pissa totalt på Issah. Björn er også i en egen klasse som vanlig. På sitt beste har vi noen av de aller største profilene i eliteserien. På benken har vi også unggutter med mye kamperfaring. Selv om det er ekstremt bittert, klarer jeg faktisk å glede meg over bekreftelsen over at vi kan bli å regne med og over den fotballen vi viste i hovedkampen. For en gang skyld spiller vi en god kamp i en storkamp, noe vi nesten ikke har gjort siden 2007. Det kan ha mye å si for interessen og tallene utover våren. Gode kamper mot RBK og VIF er alfa og omega for om publikum skal komme neste gang. Dette var en rimelig god start jeg tror ga mersmak for de fleste sett under ett, både på tribunen og banen.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          460 vellykka pasninger mot Ræv, over dobbelt så mange som dem. Ække tell å tru

                                          Kommentar

                                          Working...