Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
LSK-Sigurdarson blir stressa når han skal spille kamp.
LSK-Sigurdarson blir stressa når han skal spille kamp.
ÅRÅSEN (Dagbladet): Lillestrøm har spilt 17 seriekamper på rad uten å vinne. Etter hjemmetapet for Strømsgodset i går måtte kanarifuglene tåle buing fra egne fans.
Last edited by RSP; 29.04.2012, 14:39.
Begrunnelse: Ikke lenger fulltekst i nyhetstråden.
Her er det som omhandler LSK i Knut Espen Svegaardens artikkel:
Johan Anderson, Palmi Palmason - og ikke minst Bjørn Bergmann Sigurdarson - hadde muligheter. Men Strømsgodset scoret på én av bare to sjanser, mens LSK brant fem klare målsjanser.
Dermed fortsetter elendigheten, lista fra 7. august i fjor og fram til mai 2012 teller nå 17 kamper uten seier for Lillestrøm.
Magnus Haglund (38) har ikke ansvaret for hele denne rekka, kun de seks siste kampene. Men det er ikke lite det heller. I går sto han i intervjusonen med anlagt skjegg og tok imot enda flere negativt ladede spørsmål fra pressen. Minner om Elfsborg
- Det er en del av gamet. Det må vi takle, sier svensken. - Skal du ikke ta skjegget før LSK vinner? spurte VG. - Sånn som det ser ut nå, så kan vi hilse på julenissen før skjegget forsvinner, da blir det langt... prøver Haglund seg fleipete med. Mer alvorlig: Han er glad han har vært gjennom nesten akkurat det samme fra jobben sin med svenske Elfsborg.
Da Haglund tok over den svenske klubben i 2005, fikk han en værst tenkelig start: Etter åtte kamper lå klubben sist med ynkelige tre poeng. Mange ropte på Haglunds avgang. Det ble styremøte før neste kamp. Alt lå til rette for en kort karriere som topptrener for den da 30 år gamle svensken.
Så snudde det. Ett år senere vant Elfsborg seriegull.
- Det minner på noen områder om Elfsborg, sier Haglund til VG - etter tre poeng på seks kamper og FK Haugesund og Brann som motstandere i de to neste kampene. - Men Lillestrøms lag er mye bedre enn det laget jeg hadde i Elfsborg den gangen, mener Haglund, som er så overbevist som det går an om at det vil snu i LSK, som det gjorde i den svenske klubben for sju år siden. - For meg er erfaringen fra den gangen i Elfsborg viktig nå. Jeg vet hvordan jeg håndterer dette. Jeg vet hvor viktig det er at vi nå holder sammen, beholder roen. Og at jeg - som lederen i gruppa - viser fram mitt ekte ansikt utad, sier Magnus Haglund.
I går var det nok en gang de forspilte sjansers kamp. Det begynner å bli mange av dem nå. - Det spenner seg litt når vi bommer på sjanser. Du så det utover i 2. omgang. Det ligger mye der, mye mentalt. Vi blir stresset, sier Haglund.
Det kanskje mest skremmende er at det ikke kom noe trykk mot SIF-målet når det var som viktigst. Lillestrøm skapte bare én sjanse i hele 2. omgang, SIF hadde god kontroll. Så er også Strømsgodset kanskje eliteseriens mest ballsikre lag. De gir ikke bort mange baller, og har etter hvert skjønt at de må være noe mer kyniske på bortebane.
Last edited by DoubleHi5; 30.04.2012, 08:05.
Begrunnelse: Lagt til artikkelforfatter
Kommentar