Odd - LSK, Skagerak Arena, mandag 9. april kl 16.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6081

    Tallene fra matchen:

    Odd-LSK:
    Possession 41%-59%
    Skudd(på mål) 14(3)-11(4)
    Cornere 6-5
    Pasninger(vellykkede) 311(248) =79% - 485(392) =80%

    59% posession er vel det man først og fremst legger merke til.

    kilde: http://twitter.com/#!/OptaNor

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Tallene fra matchen:
      59% posession er vel det man først og fremst legger merke til.

      Noe som vel er et uttrykk for en endeløs mengde av støttepasninger bakover i banen og rulling av kula i forsvarsleddet.

      Kommentar

      • Spntneous
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 1990

        Opprinnelig skrevet av reka
        Noe som vel er et uttrykk for en endeløs mengde av støttepasninger bakover i banen og rulling av kula i forsvarsleddet.
        Ikke glem at vi må starte med ballen på midten hver gang motstanderlaget scorer. Da blir det en del possession.
        Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
        Episodene ligger på iTunes og kfl.no

        Kommentar

        • angrybird
          Medlem
          Møteplager
          • Jan 2012
          • 80

          Joa, mange frustrerende støttepasninger som var dørgende kjedelig å se på. Men glem ikke hva Haglund sa da lignende tall ble lagt frem for han etter rosenborgkampen - "Ja det var noe sånn vi pleide å ligge på i elfsborg og". Laget har en plan og kan bare bli mer samspilt i tiden som kommer. Etterhvert vil vi få se mer hensiksmessig bruk av kula. Da slutter vi å gjespe.

          Kommentar

          • erikh
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2008
            • 443

            Med kampen på litt avstand sitter jeg igjen med et inntrykk av at vi spilte en jevn kamp borte mot Odd, som kunne vippet begge veier. Dette på tross av at vi var langt under vårt toppnivå, mens Odd i større grad hadde en god dag. Da synes jeg egentlig det ikke er så verst. Med seier og 3 poeng mot søpla på søndag vil vi ha fått en god start på en sesong som for en gangs skyld faktisk kan by på progresjon spillemessig utover høsten.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7091

              Er det ikke det ene, så er det det andre. Hvis vi spiller direkte, tjates og jamres det over at vi gir fra oss ballen. Når vi spiller Haglund style, klages det jaggu over at det er KJEDELIG. Er det mulig? Gi meg 90 % possession og 1-0-seire herfra til Ragnarok!
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Bukkenbruse
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 515

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Er det ikke det ene, så er det det andre. Hvis vi spiller direkte, tjates og jamres det over at vi gir fra oss ballen. Når vi spiller Haglund style, klages det jaggu over at det er KJEDELIG. Er det mulig? Gi meg 90 % possession og 1-0-seire herfra til Ragnarok!
                Ikke at jeg klager, men det har vel noe med konstruktiviteten i ballspillet. Ja, jeg er stor tilhenger av possesionorientert fotball - men ikke hvis det betyr å slå pasninger til skadede keepere, forsvarsspillere uten nærteknikk og støttepasninger når man har tid og rom til å utfordre (jfmr Erling).

                Det som forundrer meg er ikke at ting ikke går på skinner. Det som forundrer meg er den store raten av komplett uforstålige feil. Hvorfor skal man spille på en skadet keeper når det finnes andre alternativer. Hvorfor klarer ikke spissen holde seg i boksen når vi har ballen i god innleggsposisjon osv. Det har ikke noe med manglende samspill eller manglende ferdigheter å gjøre, i mitt hode har det noe med manglende forståelse for spillet og elendige valg å gjøre.

                Angående det å bli samspilt. Jeg har sett sammenraskede landslag som etter en uke med oppkjøring har sett langt mer samspilt ut enn de fleste tippeligalag som har trent sammen i flere måneder. Er fotballintelligensen stor nok, kommer samspillet raskt - jeg tror det er på det første det skorter en del både i sportsklubben og de fleste andre tippeligaklubber.

                For øvrig kan jeg leve godt med 1-0 seiere til den dagen jeg går av med døden. 1-0 er en deilig seier.

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                  Ikke at jeg klager, men det har vel noe med konstruktiviteten i ballspillet. Ja, jeg er stor tilhenger av possesionorientert fotball - men ikke hvis det betyr å slå pasninger til skadede keepere, forsvarsspillere uten nærteknikk og støttepasninger når man har tid og rom til å utfordre (jfmr Erling).

                  Det som forundrer meg er ikke at ting ikke går på skinner. Det som forundrer meg er den store raten av komplett uforstålige feil. Hvorfor skal man spille på en skadet keeper når det finnes andre alternativer. Hvorfor klarer ikke spissen holde seg i boksen når vi har ballen i god innleggsposisjon osv. Det har ikke noe med manglende samspill eller manglende ferdigheter å gjøre, i mitt hode har det noe med manglende forståelse for spillet og elendige valg å gjøre.

                  Angående det å bli samspilt. Jeg har sett sammenraskede landslag som etter en uke med oppkjøring har sett langt mer samspilt ut enn de fleste tippeligalag som har trent sammen i flere måneder. Er fotballintelligensen stor nok, kommer samspillet raskt - jeg tror det er på det første det skorter en del både i sportsklubben og de fleste andre tippeligaklubber.

                  For øvrig kan jeg leve godt med 1-0 seiere til den dagen jeg går av med døden. 1-0 er en deilig seier.
                  Jeg trur du bør kutte ut tippeligaen og heller se på Engelsk eller Italiensk fotball. Vi lever i Norge, det Lillestrøm og Rosenborg viste forrige runde var av MEGET høy norsk klasse. Kan ikke forvente at norske lag skal holde det nivået i hver kamp.

                  Kommentar

                  • Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                    Jeg trur du bør kutte ut tippeligaen og heller se på Engelsk eller Italiensk fotball. Vi lever i Norge, det Lillestrøm og Rosenborg viste forrige runde var av MEGET høy norsk klasse. Kan ikke forvente at norske lag skal holde det nivået i hver kamp.
                    Jeg forstår egentlig ikke helt hva du mener, og åpenbart har du ikke forstått hva jeg har skrevet heller.
                    Jeg elsker all slags fotball og har sett over 50 kamper live utenlands på "alle" nivåer og finner generelt sett mer sjarm i å se Tranmere vs Stevenage enn Liverpool vs Aston Villa som f.eks når jeg var i Liverpool forrige helg, men mest av alt elsker jeg Lillestrøm.

                    Jeg skjønner ikke helt hvor du får det for deg at jeg bør kutte ut tippeligaen bare fordi jeg "kritiserer" noen åpenbare feilvalg som blir gjort, og som burde vært unngått uavhengig av nivå fordi det går på rein logikk. Til og med i engelsk league 2 (som utvilsomt er lavere nivå enn tippeligaen) ser du spissen(e) gi alt han kan for å komme inn i boksen når vingen eller backen er i god innleggsposisjon. Det har ingenting med nivå å gjøre, men det var f.eks et stort savn i stort sett hele Odd-kampen for min del. Flere ganger måtte innlegget holdes igjen fordi vi hadde to til tre mann som heller fant det lurere å ligge på ca 20 meter enn rundt 11metersmerket.

                    Det samme med de upressede tilbakespillene til Ramovic. Man vet jo at han har et problem, det er rett og slett totalt irrasjonelle handlinger i mine øyne og bør være særs enkle å luke bort. Det har også skapt trøbbel for oss i samtlige 3 kamper hittil i år fordi utspillene til Ramovic blir for dårlige og skaper farlige kontringer i mot.

                    For øvrig er jeg enig i at kampen mot Rosenborg var en god kamp, men ikke at den var av meget høy norsk klasse. Til det har både Lilletrøm og Rosenborg hatt langt bedre lag tidligere, og som fast gjest på Åråsen siden midten av 80-tallet har jeg sett mine kamper på Åråsen gitt. Det var tidsvis mye underholdende angrepsspill begge veier, det deffensive arbeidet var ikke av meget høy klasse i noen av endene (og da tenker jeg i forhold til tippeligastandard, noe som er det logiske å sammenligne med når man kommenterer her inne).

                    Kommentar

                    • Ginola
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2010
                      • 549

                      [QUOTE=Bukkenbruse;504266]Jeg forstår egentlig ikke helt hva du mener, og åpenbart har du ikke forstått hva jeg har skrevet heller.
                      Jeg elsker all slags fotball og har sett over 50 kamper live utenlands på "alle" nivåer og finner generelt sett mer sjarm i å se Tranmere vs Stevenage enn Liverpool vs Aston Villa som f.eks når jeg var i Liverpool forrige helg, men mest av alt elsker jeg Lillestrøm.

                      QUOTE]

                      Kunne ikke hvert mer enig i begge innleggene dine!:

                      Kommentar

                      • Pasi Rasimus
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Feb 2010
                        • 226

                        Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                        Det som forundrer meg er ikke at ting ikke går på skinner. Det som forundrer meg er den store raten av komplett uforstålige feil. Hvorfor skal man spille på en skadet keeper når det finnes andre alternativer. Hvorfor klarer ikke spissen holde seg i boksen når vi har ballen i god innleggsposisjon osv. Det har ikke noe med manglende samspill eller manglende ferdigheter å gjøre, i mitt hode har det noe med manglende forståelse for spillet og elendige valg å gjøre.
                        Spikeren på hodet der Bukkenb. Støtter 100%. Heldigvis er det nye matcher hele tiden i foppal, så håper en forbedring på dette allerede Søndag. FORZA FUGLA.

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          Guy Roger var fryktelig feilplassert defensivt mot odd. Mye svakere enn Gislason i så måte. Vi har nok tapt noen poeng på dette.

                          Kommentar

                          Working...