LSK - vif, Åråsen Stadion, søndag 15. april kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ginola
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2010
    • 549

    #61
    Opprinnelig skrevet av 10theri
    Stoor er klar til kamp mao?
    Har Stoor lov til å spille mot Enga? Hvordan er den regelen i Norge? I England får ikke en spiller spille mot laget han er lånt ut fra. Mulig det er en paragraf i kontrakten.
    Last edited by Ginola; 12.04.2012, 11:16.

    Kommentar

    • 10theri
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2010
      • 438

      #62
      Dette har blitt diskutert tidliger, og da kom man vel frem til at slike avtaler ikke er lov i Norge. Dermed KAN han spille mot vif, hvis han er spilleklar.
      Heia Lillestrøm......

      Kommentar

      • Martin83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 794

        #63
        Opprinnelig skrevet av VIF Fotball
        Det er igjen klart for ett av de virkelig storoppgjørene i norsk fotball når Vålerenga på søndag reiser til Åråsen for å møte Lillestrøm. Vålerenga står med solide fem seiere på rad på Åråsen. Allikevel har Lillestrøm et lite overtak historisk sett på egen hjemmebane. Det samme gjelder totalt, men der er det nesten dødt løp med 25 seiere til Vålerenga, 26 til Lillestrøm og 24 kamper som har endt uavgjort. Målforskjellen er 92-92.
        Ved seier til engen på søndag så vil vi være likt med tanke på antall seiere (hjemme og borte). La oss vise hvem som er størst historisk i norsk fotball.

        Welcome to the jungle!

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9463

          #64


          Jadda, neida. Vi skulle vel slå Hønefoss med 7 mål og?

          Maddafakkings mini-jinx.

          Kommentar

          • 10theri
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2010
            • 438

            #65
            Flashback:

            Kippe - Vi kan ta medalje.

            13. plass...
            Heia Lillestrøm......

            Kommentar

            • rælingen kanaris
              Kaptein Reketråler
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 1446

              #66
              flott... Da tipper jeg vi taper 1-6 på søndag
              Custodes
              I med og motgang

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3209

                #67
                Fansen til svina er ihvertfall ganske høyt oppe, sakset denne fra forumet deres:

                "Vi møter et nytt type Lillestrøm-lag som forsøker å være spillende uten å få det særlig til. Det betyr at vi kan få mye gjenvinning høyt i banen og jeg tror vi ganske sikkert kommer til å dominere kampen".

                BRENN I HEL***E!!!!

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Fansen til svina er ihvertfall ganske høyt oppe, sakset denne fra forumet deres:

                  "Vi møter et nytt type Lillestrøm-lag som forsøker å være spillende uten å få det særlig til. Det betyr at vi kan få mye gjenvinning høyt i banen og jeg tror vi ganske sikkert kommer til å dominere kampen".

                  BRENN I HEL***E!!!!
                  Hehe..

                  I følge Martine så skal de spille som Barcelona, og Hæstad er søplas svar på Xavi, Morsom hu Martine.

                  Noen som har noe konkret om Stoor? Hadde vært morsomt og sett han på søndag

                  Kommentar

                  • Martin83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 794

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Fansen til svina er ihvertfall ganske høyt oppe, sakset denne fra forumet deres:

                    "Vi møter et nytt type Lillestrøm-lag som forsøker å være spillende uten å få det særlig til. Det betyr at vi kan få mye gjenvinning høyt i banen og jeg tror vi ganske sikkert kommer til å dominere kampen".

                    BRENN I HEL***E!!!!
                    Vel, her tror jeg de ser seg blind på sitt eget lag. VIF har ikke dominert noen kamper hittil i år annet enn de siste 20 mot Haugesund og da må det legges til at Haugesund spilte med 10 mann. Vi hadde ballen mest mot Rosenborg (58%) og Odd (59%) og at vif dermed kommer til å dominere kampen har jeg null tro på. Mandag hadde de ballen like mye som Viking (49%) - på hjemmebane(!).

                    Søpla har noen gode spillere og angrepene deres ser giftige ut hver gang, så vi skal uansett passe oss.

                    Note: Har man ballen i 60% av tiden så betyr ikke det festfotball og mye kan forklares i kjedelige støttepasninger. Men det betyr garantert at man har ballen 20% mer enn motstanderen og det betyr at motstanderen har 20% mindre tid på seg til å etablere et angrep/overgang. Så helt ille er det ikke å ha stort ballinnehav selv om man ikke produserer ekstremt mye selv (ref. Odd-kampen).

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #70
                      Spiller liten rolle hvem som spiller best ball, det er måla som teller. Vi har stort sett hatt taket på søpla spillemessig. Det er imidlertid klart at de har mange spillere som kan avgjøre på egenhånd i troppen. Virker som de har mer guts enn oss når de kommer i skåringsposisjon.

                      Personlig venter jeg på at pendelen skal svinge. Søpla har hatt medgang og flaks mot oss flere sesonger på rad. Det vil snu.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4112

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Martin83
                        Note: Har man ballen i 60% av tiden så betyr ikke det festfotball og mye kan forklares i kjedelige støttepasninger. Men det betyr garantert at man har ballen 20% mer enn motstanderen og det betyr at motstanderen har 20% mindre tid på seg til å etablere et angrep/overgang. Så helt ille er det ikke å ha stort ballinnehav selv om man ikke produserer ekstremt mye selv (ref. Odd-kampen).
                        Litt prosentregning: Med forutsetningene som nevnt ovenfor, betyr det ganske riktig at det laget som har ballen 60% av tiden har ballen i 20% mer av spilletiden (hele kampen).
                        Men når man sammenligner lagenes ballkontroll med hverandres, blir prosentene ganske annerledes:
                        (60-40) / 40 * 100% = 50%
                        Laget som har ballen i 60% av spilletiden har ballen i 50% mer tid enn laget med 40%.

                        Men dette ble kanskje bare ball?
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Reyrey
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2010
                          • 379

                          #72
                          driter stort i om stoor spiller i helgen, kansje best han ikke gjør det, for NÅ skal vi knuse rottelaget!!!
                          LSK i med- og motgang <3

                          Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                          Kommentar

                          • Pingla
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 375

                            #73
                            Man kan si mye om ballinnehav, men med mindre man klarer å kombinere innehav med effektiv bruk av ballen blir det bare dørgende kjedelig (i min mening) og lite effektivt. Ballinnehav kombinert med trykk mot mål derimot er jo gull!

                            Et interessant(?) eksempel i diskusjonen om ballinnehav er kampen mellom Swansea og Newcastle for noen dager siden, hvor førstnevnte hadde 77% ballinnehav (!) men hvor bortelaget vant 2-0. Dette fordi de beholdt roen og fasongen på tross av balltrillinga til Swansea, og angrep direkte og effektivt, samt selvsagt at Swansea virka å ha et mål om å holde ballen lengst mulig istedenfor å forsøke å gjøre mål.

                            Edit: Håper å se et fuglalag med rettvendte spillere som truer rommet både foran og bak forsvarsrekka til søpla, litt likt med Viking som til tider hadde en kø av rettvendte spillere som trua forsvaret til søpla - men som desverre ikke klarte å få tredd de avgjørende pasningene eller å putte ballen i nettet.
                            Last edited by Pingla; 12.04.2012, 18:23. Begrunnelse: glemte halvparten av mine to slags poenger...
                            ¯\_(ツ)_/¯

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 742

                              #74
                              Jeg orker ikke vente flere år nå! Jeg vil ha grusing på søndag, jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil!!

                              Kommentar

                              • fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1507

                                #75
                                Hva er skadesituasjonen vår? Var jo enkelte som har slitt litt. Tenker spesielt på Nystuen, roger, anderson
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  #76
                                  Ramo
                                  Jeppe-Sjel-Kippe-Ringen
                                  Palmi-Roger
                                  BBS-PVM-Johan Rikard
                                  Luke
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • Mikki Mifsud
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Sep 2005
                                    • 244

                                    #77
                                    Jeg ønsker Petter i en mer offensiv rolle i denne kampen. I de tre første kampene blir han for "enkel", med det mener jeg at vi ikke utnytter kapasiteten fullt ut - når han ligger på midten med Roger blir det for mye støttepasninger og blir litt for defensiv når vi går i angrep. Spilleren veit jo hvor målet står (ref, tida i Brann). Vi bør utnytte dette i større grad, vi snakker en spiller av klasse med de aller beste midtbanespillerne i Norge! La Palmi styre midten med Roger og få Petter frem!

                                    Kommentar

                                    • angrybird
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jan 2012
                                      • 80

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Pingla
                                      Man kan si mye om ballinnehav, men med mindre man klarer å kombinere innehav med effektiv bruk av ballen blir det bare dørgende kjedelig (i min mening) og lite effektivt. Ballinnehav kombinert med trykk mot mål derimot er jo gull!
                                      Fullstendig enig. Og eksempelet du kommer med etterpå er et godt et. Swansea er døøøøve, men(!!!) så ligger de også forbausende komfortabelt på tabellen. Jeg mener at hvis vi først skal være rævva en kamp er det skritt av Armstrongdimensjoner for LSK å kunne vise til såpass ballinhav. La meg presisere at jeg kom med et tjuetalls "aaaguh" utrop underveis i kampen mot Odd som reaksjon på hvor tannløse vi framsto. Men tallene som ble presentert her i etterkant forbauset meg. I de siste åra har vi på det verste ikke klart å holde på ballen i mer enn to trekk av gangen en gang. Etter min hukommelse har dårlige kamper av LSK vært ensbetydende med at vi knapt får låne ballen, og motstandera kan rulle opp angrep etter angrep. Klisjeen om at motstandera ikke skårer når vi har ballen kan trekkes frem, dermed trur jeg vi kan sanke flere enpoengere på dårlige dager (som swansea :P). Men ikke minst: hvis bunnivået tilsier at vi har 59% ballinnhav på bortebane, har vi Bjørnete toppnivåer i vente. Om ikke annet vil iaffal mine kjære negler, etter fire bedritne år, omsider se dagslys.

                                      i all iveren glemte jeg hvilken tråd jeg var i. Måtte vi endelig knuse denne oppblåste møkkagjengen så grundig at tilogmed den oslobaserte media innser hvor oppskrytt vif egentlig er. ååååå marginer! Hvis det faktisk er slik at dere over tid går opp i opp, bevis det ved å påføre vif et tap som får selv garvede stabæksupportere til å rødme.
                                      Last edited by angrybird; 12.04.2012, 19:40. Begrunnelse: Glemte det viktigste

                                      Kommentar

                                      • armykanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 742

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                        Hva er skadesituasjonen vår? Var jo enkelte som har slitt litt. Tenker spesielt på Nystuen, roger, anderson
                                        Har det skjedd noe med disse etter odd-matchen?

                                        Kommentar

                                        • Seb.R
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 4159

                                          #80
                                          Nå er det kun igjen ca 250-270 (!) billetter igjen på kanarifeltet i billettsystemet. I morgen leveres tilbake de resterende billettene fra nettverkssalget, så det blir spennende å se hvor mange som har blitt solgt derfra.
                                          www.sebastianramsland.com
                                          www.twitter.com/sebramsland

                                          Kommentar

                                          Working...