LSK - vif, Åråsen Stadion, søndag 15. april kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Syns Jesper hentet seg bra inn etter en dårlig førsteomgang, men ble rundlurt ved ett tilfelle i andre omgang. Nielsen gjorde forresten en veldig god kamp. Han og keeperen var lett vifs beste.

    Espen Berntsen viser seg nok en gang som en gedigen kukk. Snyter oss for et klokkeklart straffespark, overser at Dawda Leigh opphever offsiden når Palmi spilles gjennom og lar Marcus Pedersen slippe unna 90 minutter med grisespill i hver eneste duell. Ynkrygg.

    Marginer og det der er greit nok, det, men dette er et faktum: Vi trenger en seier snart.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • jmfurz
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Oct 2005
      • 24

      Jesper var rundingsbøye...

      Opprinnelig skrevet av Dole
      Jeg er egentlig vel så skuffet over Jesper - som tross alt kostet noen millioner. Han fikk kjørt seg kraftig mot Håvard Nielsen i dag, og har etter mitt syn fortsatt til gode å spille en veldig god match.
      Jesper var IMHO rundingsbøye i første og heller ikke spesielt vanskelig å runde, kom vel til kort 8 av 10 - så dette var langt under middels forventning. Kan ikke forstå at han ikke ble bytta, men de ser vel ikke så godt hva som skjer der borte fra benken. Steinar var heller ikkje bra men flyter muligens på rutinen og blir kanskje et lite hakk bedre men med noen farlige i andre.

      OK, når vi ikke scorer på alle de tusener av sjanser framover - så er det tross alt bra at vi ikke driter oss ut tilsvarende bakover da, kanskje :-/ Et snev av (over)ivrigheten til Luke Skywalker, da han kom innpå - hadde heller ikke gjort noe (dvs. et snev). Vålerenga var IMHO faktisk flere strået hvassere og "på" i første. Det hjelper kanskje å på gutsinga å putte ett såpass tidlig...? Det kunne jo vi også prøvd :-)
      Last edited by jmfurz; 16.04.2012, 00:17. Begrunnelse: minor details...
      Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Defensivt sleit vi langt mer i dag enn mot RBK, spesielt på vår høyreside. Mer frustrerende er det likevel at vi brenner jævlig mange 100% sjanser. Kanskje spesielt Rodgers som tilnærmet samtlige med to bein burde klare å få mellom stengene. Vi får igjen ta med oss at prestasjonen de siste 25 av andre omgang er veldig bra, med gode prestasjoner kommer også gode resultater etter hvert. Laget har hatt litt utur med poengfangsten i mine øyne, jeg synes spillet har vært relativt oppløftende og det viser at Tromsø-kampen ikke var noe blaff. Glem ikke at Tromsø p.d.d er serieledere, vi har potensiale til å kjempe i toppen, forhåpentligvis er det bare et spørsmål om tid før det løsner foran boksen.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9463

          Som det også halvveis blir nevnt i karakter-tråden: 100% sjansen til Luke var ikke mer enn en 15% sjanse. Ballen ble slått inn langt bak han, så det er bare så mye Luke får gjort der. Bergmann sitt innlegg som forhindra mål mao.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3209

            NEGATIVT:

            1) Jesper ble pissa på og latterliggjort av håvard nielsen. En lidelse å se på. Fortjener ikke benken engang.
            2) Vi spilte store deler av kampen uten en venstreside.
            3) Steinar var tidvis meget utrygg, og toppet det med tidenes mest håpløse tversover som så nære forærte søpla et mål.
            4) Palmason var konsekvent feilplassert, Var lite involvert fremover og ble konsekvent overløpt bakover.
            5) Vår manglende målteft er i verdensklasse.
            6) Vi manglet innbyttere som kunne løfte kampen. Bolly var mer usynlig enn Spøkelseskladden.

            POSITIVT:

            1) Vi skaper vannvittig mange sjanser (hadde vi hatt normal uttelling hadde vi scoret 5-6 mål).
            2) Etter fadesen på søplas mål spilte Frode og Espen til godkjent resten av kampen.
            3) Vi har en særdeles god keeper.
            4) Andersson var knallgod, med stor fotballforståelse så lenge kreftene holdt.
            5) Bjørn manglet en del på presisjon og evne til å score, men viser glimt av et vannvittig potensiale. Dog ikke Gud i denne kampen som mange vil ha det til.
            6) Erling fortsetter utviklingen (selv om han fortsatt gjør en del feilvalg).
            7) PVM viser at han også er på gang, og har dessuten endelig gitt oss en farlig dødballsfot igjen.
            8) Rogers overblikkmog ro med ballen (selv om det kan bli for mye av det gode iblant).
            9) At Frode står opp og tar igjen mot det jævla rasshølet pedersen kampen igjennom. Har noen sett et større svin?

            Kommentar

            • Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

              Nå bryr jeg meg ikke om hva søpla og deres bydelsrotter mener om LSK, men kan faktisk si meg enig i denne uttlalesen:

              Nettavisen:Til tross for at han synes poenget er fortjent, er Fellah imponert av årets LSK-utgave. - De er et bra lag, og skaper mye. Jeg synes dette var en bedre versjon enn tidligere LSK-lag, sier Fellah.
              Han benyttet samtidig anledningen til å skryte av rammen rundt kampen.
              - Fantastisk, og dette var blant de kuleste kampene jeg har spilt. Rammen rundt kampen var helt perfekt, sier Fellah

              Kommentar

              • Ginola
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2010
                • 549

                Opprinnelig skrevet av A.Bilet
                Må ikke glemme scoringen mot Rosenborg da. Han kunne scoret i dag også. Bare tilfeldig at han ikke avgjør i dag. Han er nok ikke hentet som noe førstevalg på topp heller, den dagen Fredrik er tilbake.
                Rodgers har absolutt ikke imponert meg. Virker treg, og mangler presisjon.

                Kommentar

                • El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

                  Jeg er enig i at Westerberg ikke hadde en god kamp igår, og ble rundet flere ganger på Nielsen. I mine gode dager spilte jeg back, og det verste som er, er når ingen sikrer deg når du blir utfordret. Jeg tror ikke Erling hjalp Jesper EN JÆVLA gang, og dette gir jo seff Nielsen mer guts, når det ikke er noen bak. Samtidig er posisjoneringa til Nystuen (som også skal hjelpe til med sikring) helt horribel. Skjønner faen ikke hva han driver med. Vi har tidenes tregeste forsvar, og da hjelper det ikke at våre raske vinger ikke hjelper til defensivt.
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                  Kommentar

                  • Martin83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 794

                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    4) Palmason var konsekvent feilplassert, Var lite involvert fremover og ble konsekvent overløpt bakover.
                    Et veldig bra innlegg og jeg er enig med i de fleste punkter.

                    Dog er jeg litt uenig kritikken din mot Pálmason. Etter matchen satt jeg igjen med en følelse av at Pálmi hadde gjort en ok match og jeg fikk forsterket det inntrykket når jeg så hele kampen i opptak når jeg kom hjem. Offensivt hadde han vel tre (fire?) muligheter til å score selv og er egentlig litt på «hugget» gjennom hele kampen. Defensivt synes jeg han klarer seg ok uten de større blemmene. I mine øyne den beste kampen til Pálmi hittil.

                    Kommentar

                    • magnuslt
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Oct 2011
                      • 213

                      Enig at Westerberg ikke hadde en god kamp i går, men jeg syns han hvertfall viste en skikkelig stå-på-vilje, ga ikke opp. Det er positivt.

                      Kommentar

                      • flisbyen
                        Utestengt
                        • Sep 2010
                        • 305

                        Svakheten til Erling er at han blir for stillestående. Han blir stående og se på når medpsillere går i dueller, istedetfor å feks true bakrom, bruke bredden. Jeg blir stressa av å se på Erling uten ball.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av magnuslt
                          Enig at Westerberg ikke hadde en god kamp i går, men jeg syns han hvertfall viste en skikkelig stå-på-vilje, ga ikke opp. Det er positivt.
                          Og han gjorde noen gode valg også. Stoppa vel en baklengs også ved god jobb hjem. Overrasket meg veldig med ett klokt løp hvor han nesten endte opp alene med vif sin keeper. Men selvsagt gjorde han mye dårlig... Til hans forsvar møtte han en av banens beste spillere i går - Håvard Nielsen var meget god i går. Det tror jeg til og med de aller fleste fugler er enige i.

                          Kommentar

                          • Fuglamannen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2011
                            • 543

                            For enga var det vel bare den canadiske keeperen og Nielsen som presterte spør du meg....synd vi ikke slår enga på en dårlig dag for dem. De ser nok på dette som en stor seier.....

                            Det skortet ikke akkurat på sjansene våres.....

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Jepp, Westerberg gjorde det bra på Pedersens kjempemulighet, hadde han ikke fulgt opp hadde vel returen Ramovic ha blitt ekspedert i nettet og kampen på langt nær avgjort. Men det er bekymringsverdig at vi ikke hadde noe å svare Nielsens herjinger med. Det eneste var at Westerberg falt av mer og Nielsen fikk stå på krittet mutters aleiene. Hele Diadora skrek på sikring og gispet hver gang han fikk ballen, det var en fryktelig opplevelse.

                              Haglund har ellers fremstått med jernkontroll på ståa i norsk Tippeliga, men Westerberg-kjøpet fremstår noe merkelig. Erlings, og til del Rogers defensive jobbing, kan ikke redde ham hver gang.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Man skal forsvare seg som et lag. Nielsen var i slaget i går, og er bra når han får utfordre som han fikk. Da må midtbanespillerne tre inn og sikre backen, eventuellt la Westerberg ta seg av sikringsjobben. I går blei Jesper mutters aleine alt for ofte. Stopperne kan jo ikke fly ut i sikring heller, for da blir det nakent inne i feltet om Nielsen skulle lykkes med et innlegg. Skal dog sies at Nielsen er bedre på å utfordre og komme seg rundt, enn han er i avleveringsfasen. Kom seg rundt flere ganger, men avleveringene gikk jo sjeldent på medspillere. En spiller med bedre passningsfot og overblikk hadde gjort det virkelig farlig. Uansett spiller det liten rolle hvem vi möter, vi kan ikke la backene väre så ensomme mot kantspillere gjennom hele kampen.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Man skal forsvare seg som et lag. Nielsen var i slaget i går, og er bra når han får utfordre som han fikk. Da må midtbanespillerne tre inn og sikre backen, eventuellt la Westerberg ta seg av sikringsjobben. I går blei Jesper mutters aleine alt for ofte. Stopperne kan jo ikke fly ut i sikring heller, for da blir det nakent inne i feltet om Nielsen skulle lykkes med et innlegg. Skal dog sies at Nielsen er bedre på å utfordre og komme seg rundt, enn han er i avleveringsfasen. Kom seg rundt flere ganger, men avleveringene gikk jo sjeldent på medspillere. En spiller med bedre passningsfot og overblikk hadde gjort det virkelig farlig. Uansett spiller det liten rolle hvem vi möter, vi kan ikke la backene väre så ensomme mot kantspillere gjennom hele kampen.
                                  Det jeg synes er rart, er jo at Erling har vært så flink på akkurat det defensive de siste kampene. Har han kanskje fått beskjed av Haglund om å ikke falle så dypt mtp kontringer? Isåfall helt utrolig at han ikke gjør endringer ettersom Jesper ble lekt med.
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

                                    Westerbeg var tildels en vandrende katastrofe i går, solgte seg alt for lett.
                                    Erling er for "treig" med innleggende sine og skal alltid ta et steg for mye synes jeg, samtidig som at engriperne er litt trege med å komme seg inn i boksen,kansje fordi erling er for rask for dem ;-) det gjør at Erling kommer i innleggsposisjon for tidlig, og dermed må ta en ekstra bevegelse for å holde igjen innlegg til mottakerne er kommet inn i boksen. Dette la jeg merke til flere ganger i går.
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3209

                                      Har sett kampen igjen, og har følgende tilleggskommentarer:

                                      1) Jeg var kanskje i overkant kritisk med Palmi. Han jobber iherdig, det skal han ha. MEN... han trekker altfor mye inn i midten, noe som gjør at vi blir overbefolket på et mindre område mens venstresiden ligger stor og åpen. Venstresiden fikk først liv når Johan og Bjørn begynte å bruke den - og de viste hvor lett det var å fosse gjennom der.
                                      2) Jeg var kanskje i overkant positiv ed Erling. Han stiller seg altfor mye utenfor spillet, og bruker ikke farten sin nok i denne kampen. I takt med at Jesper fikk mer og mer panikk bak der burde Erling også involvert seg mer defensivt.
                                      3) Kritikken mot jesper er berettiget. Han jobber som en helt og leverer topp innsats, MEN... han ble ufrivillig komisk å passere etterhvert, han rygget og rygget, og verst av alt - han holdt seg høflig på avstand og lot nielsen få initativet, HVER ENESTE GANG. Det var nesten så jeg trodde vi hadde hentet tilbake Essediri på det verste.
                                      4) Dommerne var ENDA VERRE enn jeg opplevde på kampen. Hvordan er det mulig????

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2936

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        4) Dommerne var ENDA VERRE enn jeg opplevde på kampen. Hvordan er det mulig????
                                        Jeg visste hva vi fikk når Berntsen ble satt opp som dommer i denne kampen. Hvem glemmer vel kampen han gjorde mot Tromsø på Åråsen for noen år siden? Det var en av tidenes dårligste dommerprestasjoner i dette landet noensinne. Kampen i går føyde seg inn i rekken. For en klovn av en dommer. Han ligger på linje med Roy Helge og Øvrebø i min bok.
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • ynnor
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 857

                                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                          Jeg visste hva vi fikk når Berntsen ble satt opp som dommer i denne kampen. Hvem glemmer vel kampen han gjorde mot Tromsø på Åråsen for noen år siden? Det var en av tidenes dårligste dommerprestasjoner i dette landet noensinne. Kampen i går føyde seg inn i rekken. For en klovn av en dommer. Han ligger på linje med Roy Helge og Øvrebø i min bok.
                                          Tror aldri jeg har vært så sint etter en kamp som etter den Tromsøkampen. Her mener jeg forbundet burde gått inn med en undersøkelse for så graverende var det. Godt andre ikke har glemt den

                                          Kommentar

                                          Working...