Rekruttlaget 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    Roger dominerer midtbanen. Sterk og teknisk god med fine pasninger. Merkelig at han ikke er god nok for benken?

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av Tittil
      Roger dominerer midtbanen. Sterk og teknisk god med fine pasninger. Merkelig at han ikke er god nok for benken?
      Tipper at han vrakes av andre grunner enn det sportslige.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        Kippe ut til pause og vips var det 3-6, tilfeldig?

        Kommentar

        • Egumen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2011
          • 202

          Opprinnelig skrevet av dollyholly
          Kippe ut til pause og vips var det 3-6, tilfeldig?
          Hvis du får en skala på 1-50, hvor høyt elsker du Kippe?

          Og ja, 2 av måla er tabber fra Staw og Glasø, står det.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4564

            "76. Gulbrandsen går av! Holder seg til lysken, er det strekk igjen da? Utrolig trist hvis det er et faktum. Litt usikker på det der altså. Lillestrøm spiller med ti mann nå."

            Fy faen, er til å grine av! Krysser fingra for at det ikke er noe alvorlig

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Ref fra kampen ligger på Åkrene sine sider,Lsk klart beste i dag var med poeng der 10 er best... Bolly 9, Palmi 7,Kippe 7,Fofana 8,Rogern 7,Rånern 6,Westerberg 6,Fredrik 7,Staw 4..

              Kommentar

              • *46*

                Det de fleste av oss lurer på - hva slags skade var det Fredrik gikk av med? Bare en føling? Ny strekk?

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3500

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Ref fra kampen ligger på Åkrene sine sider,Lsk klart beste i dag var med poeng der 10 er best... Bolly 9, Palmi 7,Kippe 7,Fofana 8,Rogern 7,Rånern 6,Westerberg 6,Fredrik 7,Staw 4..
                  Dette må vel være tidenes beste 3.div 11'er på papiret?

                  Kommentar

                  • Tittil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2009
                    • 341

                    Satt rett ved når Frerik så ut til å ha fått en strekk foran i hoftefestet, han prøvde å riste den av seg og så ikke nevneverdig skadet ut umiddelbart, da han både løp og spurtet i etterkant. Men hadde tydeligvis en kjenning, og ble sikkert tatt av for ikke å forverre skaden.

                    Kommentar

                    • Tittil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2009
                      • 341

                      Drømmescenariio: Fofana og Bolly på topp med mye bakrom. Fantastisk fart på begge; i tillegg virker Fofana veldig god en mot en. Bruk begge mot Ålesund på lørdag, og tett igjen fra midtbanen og bakover.

                      Kommentar

                      • Ungfugl
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2011
                        • 113

                        For de som ikke så kampen så kan den raskt oppsummeres slik : 1. Omgang er helt utrolig bra og de scorer 6 mål. 2. Omgang er helt ræva og vi slipper inn 3 mål. Tror de som var i hallen alle vi si at Bolly framsto utrolig bra den tiden han spilte. Må også si at jeg er spent på Fofana, var egentlig ikke kjempemye involvert, men scoret et godt mål, og viste fram noen finter. Den elegansen og farten den gutten har når han drar overstegsfinter er rett og slett vakkert å se på!

                        Kommentar

                        • Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

                          Rekruttlaget slo Gruner 3-0 i Oslo i dag. På en kald kveld startet vi vel med: Staw - Westerberg - Nystuen - Ukjent (Nordermoen?) - Kolbjørnsrud - Roger - Søgård - Fofana - Ohi - Knudtzon og Osvold.

                          Gruner åpna friskt og kunne leda 2-0 etter 10 min, skremmende med tanke på at dette er den suverene bunnersen i avdelingen og det er ingen overdrivelse å si at noen av gutta på det laget neppe løper 60meteren under 10 blank. Ble etter hvert en kamp vi styrer uten å imponere. Westerberg presterte å slå et innlegg over et tak som må være 30-40 meter høyt og ut av stadion, forsvarsrekka ble til tider løpt fra av en pjokk fra Gruner og Søgård viste til tider teknikk godt ned på 3.divisjonsnivå. Etter hvert som Gruner ble tomme ble det mer og mer spill mot ett mål og Fofana må vel ha hatt over 10 avslutninger uten at det ble direkte farlig mer enn en gang.

                          Vi gjorde et par bytter, men ble så kaldt etter hvert at jeg ikke fikk med meg alt, men Roger spilte stopper store deler av 2.omgang.

                          Målene: Osvold som chipper over keeper etter et fint gjennomspill, Roger på en solid straffe og Søgård etter litt klabb og babb i feltet.

                          Strålende: Ingen
                          Bra: Roger, Fofana (men burde putta), Nystuen + unggutten som spilte sentral midtbane i deler av 2.omgang.
                          Middels: Ohi, Kolbjørnsrud, Erling, Staw, Osvold, Søgård
                          Svake: Westerberg og gutten som starta som stopper.

                          Kvalitetsmessig var Gruner et lag man bør slå med minimum 6-7 mål med det laget vi startet med i dag.
                          Last edited by Bukkenbruse; 24.09.2012, 21:56. Begrunnelse: Glemt en spiller.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            Stopperen var Lars Marius Heier Glasø. Han gode som kom inn sentralt var Joakim Holmedahl. Simen Nordermoen kom inn mot slutten for Kolbjørnsrud. Mellom disse to kom Christian Bjerkenes inn for Joachim Osvold. Kanskje jeg skriver mer i morgen. Fortsatt kald på fingra...

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Så 2. laget for første gang i år i dag og ble ikke spesielt imponert over det jeg fikk se.

                              Vi spilte ekstremt direkte fotball med 2 bakromsspisser. Roger viste tydelig at han har et høyere nivå enn 3. div inne og serverte crossere og bakromspassninger som Xabi Alonso. God kvalitet på mange av passningene, men når vi prøver å skape et posessionorientert lag så synes jeg det virker merkelig med alle de lange passningene og null spillere i mellomrom mot den definitive bunnen i 3. div. Det må være mulig å spille kortpassningsspill på dette nivået?

                              Fofana kom seg ofte forbi på kanten, men innleggene hadde for det meste dårlig kvalitet og ble slått mer eller mindre rett på keeper. Kanksje kom dette av dårlig plaserte medspillere og to spisser som gikk i samme rom, men det er vanskelig å si noe om når man ikke får se repriser. Generelt skuffa Fofana litt selv om han tydelig har god fart og er en grei dribler. Jeg skulle gjerne sett at han fikk utvikle seg på et litt mer spillende lag eller mot bedre forsvarere. Det er ikke mye utviklingspotensial i å løpe forbi 3. div backer. Om vi skal ha 3. div som utviklingsarena bør vi prøve på et litt mer ambisiøst spill.

                              Staw hadde en del forferdelige løsninger med bena i denne kampen.

                              Roger var solid som stopper i 2. omgang.

                              Ohi er helt klart den mest lovende på dette laget.

                              "Osvold som chipper over keeper etter et fint gjennomspill" Synes det høres mye lekrere ut enn målet var. Keeper tima en passning i bakrommet feil og Knudtzon kom først til ballen. HAn legger den ut til Osvold med låret og Osvold plasserer den sprettende ballen på halv volley i det tomme målet.

                              Westerberg ble felt i forkant av straffa av en rimelig klønete forsvarsspiller. Det morsomme med straffa var at keeper valgte feil hjørne. Men keeper på dette nivået slenger seg ikke, så han løp så fort han kunne til feil hjørne uten at han gjorde tegn til å slenge seg.

                              Ohi ble felt i forkant av Søgård sitt mål, og det hadde nok vært straffe om ikke Søgård putta på fordelen.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2371

                                Så også kampen igår. Helt ved en tilfeldighet. Passerte Dælenga og myste gjennom gitteret, og synes jeg så en som ligna på Erling. Er det? Kan det være? Jo, det var det.
                                Er ikke helt enig med Hfst. Synes vi spilte oss igjennom midten stort sett hver gang Grüner var i balanse. Hvem er 8'ern (som forøvrig ligner litt RBKs Selnæs(sp?))? Synes han fordelte ganske bra. Noe lett enda, men fin oversikt.
                                Ohi fremstår som playmakeren i laget. Tar ansvar, utfordrer. Når det gjelder Fofana så var han kveldens beholdning. Enig at
                                nivået på motstanderen ikke var det beste, men timingen på rykk og driblinger er det ingen andre i stallen som er i nærheten av. Hans maxfart er kanskje ikke like høy som Erlings, men kompenserer det med teknikk og balanseoverføring. Grüner-spillerne på hans side fikk kjørt seg kraftig. Synes ingen av de andre utmerket seg spesielt.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  nr 8 var Joakim Holmedahl. Jeg regner med at du så 2. omgang? Da ble ROger flytta ned i forsvaret, Erling ut på høyre og Ohi inn i midten. Da ble det færre lange baller siden Roger som slo den ble flytta ut av posisjon og Ohi fylte mellomrommet bedre enn i 1. Men jeg skulle fortsatt gjerne sett at vi hadde flere trekk med ballen i laget og øvd på passningsspillet med mer enn 5-6 trekk i hvert angrep.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3210

                                    Så ikke kampen i går, men så rekruttene i kampen mot Skedsmo for noen dager siden. Det som trygt kan sies er at prestasjonene varierer voldsomt med skiftene på laget. I første omgang var vi gode og angrepsvillige. I denne omgangen startet vi med stort sett kjente a-lagsspillere. Var to forsvarere jeg ikke er jelt sikker på hvem var. En relativt høy, mørkhåret fyr, og en mindre lyshåret. Ifølge noen på tribunen var sistnevnte Kolbjørnsrud. Denne omgangen vant vi som kjent 6-0. I andre omgang kom det bytter, og LSK falt sammen. Andreomgangen tapte vi 3-0,og det kunne blitt verre.
                                    Enkelte spillere utmerket seg positivt. Spesielt Roger (selv om han også sutrer utrolig mye), men også Bolly, Fofana og de to nevnte forsvarsspillerne. (Blir glad om noen kan bekrefte hvem disse var).
                                    Mer bekymringsfullt var det å se kjente spillere være helt anonyme også på dette nivået, deriblant Westerberg, Gulbrandsen og Søgård. Minst ett av innbytterne våre (ikke Osvold) var også direkte svak.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      de to nevnte forsvarsspillerne. (Blir glad om noen kan bekrefte hvem disse var).
                                      Kolbjørnsrud var nok den blonde og den mørke var Marcus Kveen. Han er 94 modell som spilte for vif frem til i år. Han har noen landskamper på yngre landslag for g15 og g16.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3210

                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Kolbjørnsrud var nok den blonde og den mørke var Marcus Kveen. Han er 94 modell som spilte for vif frem til i år. Han har noen landskamper på yngre landslag men ikke for g19.
                                        Takker så mye. Alltid bra å få knyttet et ansikt og et navn sammen. Vet du tilfeldigvis også hvem som ble byttet innpå i andre omgang? Jeg vet at Osvold var en av dem.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Takker så mye. Alltid bra å få knyttet et ansikt og et navn sammen. Vet du tilfeldigvis også hvem som ble byttet innpå i andre omgang? Jeg vet at Osvold var en av dem.
                                          Jeg så ikke kampen, så her trenger jeg litt oppslagsverk:



                                          Var nok Mark Tønnesen og Lars Marius Glasø.

                                          Lars Marius Glasø er 94 modell og Mark Tønesen er 94 modell og ble henta fra Raumnes før sesongen i år. Ingen av dem har landskamper. Glasø er stopper, Tønnesen er ving.

                                          Tønesen: http://www.raumnes.no/Sport/tabid/44...ticleView=true

                                          Kommentar

                                          Working...