Molde - LSK, Aker Stadion, mandag 23. april kl 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LOMPA
    I karantene
    Bøffelpromp
    • Apr 2012
    • 17

    Dette lukter GULL,med 2 svenske taktikkere på sidelinja blir det nok bra

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av kimmern
      vi er et bånnlag
      Siste sesongene tilsier jo ikke noe annet, så det er ingen overraskelse.
      Men det er veldig lite som skal til for at dette laget skal komme seg helt opp i toppen, derfor blir man ekstra frustrert når selv de enkleste ting ikke fungerer.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Ingen tvil om at Haglund har en ambisøs målsetning med tanke på hvordan vi skal fremstå. Men selv støttepasninger virker å være en for stor utfordring for enkelte. Det er bare noe usedvanlig puslete over alt som gjøres til tider, og vi blir straffa hardt for det. Tror også Haglund har fått seg en liten aha-opplevelse hva angår tempo, i TL er det en større utfordring å reparere feil og hindre kontringa.

        Roger viste også ved flere anledinger tydelig frustrasjon over manglende bevegelse og spillbarhet hos de gule, mange gjemmer seg fortsatt bort og vil ikke ha ballen. Det gjør Haglunds ambisjon nær umulig, og det blir så uendelig mange pasningsfeil ut av det.

        Skal Haglund lykkes, og vi få et topplag, må de riktige spillertypene hentes. Det er fortsatt en veldig lang vei å gå, spørsmålet er om vi en gang har ressursene som trengs.

        Kommentar

        • Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

          Opprinnelig skrevet av Folke
          Siste sesongene tilsier jo ikke noe annet, så det er ingen overraskelse.
          Men det er veldig lite som skal til for at dette laget skal komme seg helt opp i toppen, derfor blir man ekstra frustrert når selv de enkleste ting ikke fungerer.
          Er det det? Vi slipper inn håpløse mål i HVER eneste kamp. Vi har til tider godt spill, men vi har et forsvar som ikke holder adecco nivå. Vi trenger en midtstopper som både har fart og en helvetes innstilling, en som gir 110% i alle dueller. På 2-2 målet i går ser det ut som Kippe ikke tør å gå skikkelig inn i mann, fordi han har et gult fra før. Synd ikke alle har samme rulleblad som Luke

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            Igjen har Per Berg puttet inn masse penger, og igjen har han fått minimalt igjen. Igjen har sannsynligvis lønnsbudsjettet økt til over smertegrensen, men poengfangsten er like elendig som tidligere. At vi var et bånnlag i fjor høst kunne man se ut fra spillerstallen. At vi er det i år skyldes i stor grad dårlig mentalitet i laget og liten vilje til å ofre seg. Svært få på dette laget jeg ville tatt med meg i krigen for å si det sånn. Vi fremstår som klover i kamp i forsvarsrekka, med Kippe og Pedersen som veteranklovner og en svensk back som får Danton til å fremstå som et godt kjøp.

            Vår nye nr. 10 snur ræva til på skudd i mot. Andre spillere på laget er så porselen at de ikke klarer fullføre hele kamper, treninger eller kunstgresskamper. Vi har hentet konsekvent skadeutsatte spillere, som gjør at vi må sette utpå (relativt dårlige) unggutter når kampene skal sikres inn.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3975

              Jada, jeg vet det er å banne i kjerka, men dette er jo så altfor, altfor åpenbart: Vi har midtstoppere som var gode i forrige århundre, men som ikke på noen som helst måte henger med i dagens tempo. Hvis vi ikke har noe annet å komme med, vil denne sesongen kunne bli den siste for LSK i Tippeligaen.
              Vi kan ikke holde på spillere som ikke holder mål, bare på grunn av lang og tro tjeneste.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Synes begge backene våre får ufortjent mye tyn. Jesper var ikke elendig, spesielt ikke med tanke på at han måtte bytte side.
                Her er du ved selve kjernen i problemet, men ikke slik du mener.

                Utfordringen er denne: når man har en dårlig høyrebent høyreback, blir situasjonen bedre av å sette denne på venstre? Nei, den blir verre! Har vi intet lært?

                Gi Haglund en video med hvordan spillere som Eriksen, Pedersen, Brenne, Myklebust m.fl. har blitt feilbrukt de siste årene. Er det nødvendig at hver eneste trener skal drite seg ut på samme måte? Hvorfor ikke lære av tidligere feil?
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • Ginola
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2010
                  • 549

                  Vi fortjente ikke poeng i går, det er sjelden jeg har sett så mye feilpassninger. Gang på gang på gang. Det må da være mulig å spille fotball på bortebane? Og stallen er skremmende tynn når vi må spille 90 min med Bolly på topp som viser absolutt null og niks. Han bidro ikke med noe som helst! Og så, når vi leder 2-1 og det er 6 min igjen, da setter han #¤*#*# ta meg innpå Ringstad og Ruben. Etter det får vi knapt låne ballen. Helt utrolig at han setter innpå spillere vi vet ikke er gode nok når det er 6min igjen. Da er det bedre å stå med slitne spillere. Det samme hendte mot RÆV når Haglund tok ut Roger. Lærer man aldri? Er så oppgitt at jeg ikke får sagt det. Vi manlger presisjon, vi er trege, vi er taktisk fullstendig på bærtur og spillerne har ikke trua på det de driver med. Er så oppgitt at jeg bare må le av hele greia. Skal det aldri ta sluttt?

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                    Er det det? Vi slipper inn håpløse mål i HVER eneste kamp. Vi har til tider godt spill, men vi har et forsvar som ikke holder adecco nivå. Vi trenger en midtstopper som både har fart og en helvetes innstilling, en som gir 110% i alle dueller. På 2-2 målet i går ser det ut som Kippe ikke tør å gå skikkelig inn i mann, fordi han har et gult fra før. Synd ikke alle har samme rulleblad som Luke
                    Tydelig at vi manglet en Nystuen i midten der. Han har kanskje ikke farten, men innstillinga er definitivt til stede.
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3178

                      Nå går negativiteten over alle støvleskaft her inne. Vi var bedre enn Rosenborg og bare en dårlig dommeravgjørelse unna å slå dem. Vi var bedre enn søpla, og bare utrolige marginer unna å slå dem. Vi var 5 minutter unna å slå regjerende seriemester på bortebane. Vi spiller tidvis meget bra fotball, og selv LSK-hatere må i media innrømme at vi har blitt et spillende lag som virkelig har noe på gang. Ja, det gjøres foreløbig for mye feil. Ja, det er enkeltspillere som nok desverre har gått ut på dato. Ja, benken virker for tynn. Men, FAEN HELLER - å snakke om at Per Berg har kastet bort pengene og at vi er på vei til Adecco er like idiotisk som alle apene på søplas forum som hevder at de rundspilte oss i 90 minutter på Åråsen i forrige runde. Det er vanvittig mye på gang i LSK. Det vil svinge, men vi har definitivt topp 6 potensiale allerede denne sesongen. Det siste alle i og rundt klubben trenger å høre nå er dette kollektive selvmordet blant oss de mest trofaste supporterne!

                      Kommentar

                      • Ginola
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2010
                        • 549

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Nå går negativiteten over alle støvleskaft her inne. Vi var bedre enn Rosenborg og bare en dårlig dommeravgjørelse unna å slå dem. Vi var bedre enn søpla, og bare utrolige marginer unna å slå dem. Vi var 5 minutter unna å slå regjerende seriemester på bortebane. Vi spiller tidvis meget bra fotball, og selv LSK-hatere må i media innrømme at vi har blitt et spillende lag som virkelig har noe på gang. Ja, det gjøres foreløbig for mye feil. Ja, det er enkeltspillere som nok desverre har gått ut på dato. Ja, benken virker for tynn. Men, FAEN HELLER - å snakke om at Per Berg har kastet bort pengene og at vi er på vei til Adecco er like idiotisk som alle apene på søplas forum som hevder at de rundspilte oss i 90 minutter på Åråsen i forrige runde. Det er vanvittig mye på gang i LSK. Det vil svinge, men vi har definitivt topp 6 potensiale allerede denne sesongen. Det siste alle i og rundt klubben trenger å høre nå er dette kollektive selvmordet blant oss de mest trofaste supporterne!
                        Har du sett de 3 bortekampene til LSK? De stinker lang vei. På Åråsen har vi vært brukbare, men laget henger ikek sammen i stpore deler av kampen. Mot Vif var vi heldige som ikke lå under med 2 eller 3 mål tidlig i kampen. Mot MFK i går var laget i perioder minst like dårlige som i fjor høst. og når vi har spilt 16 kamper uten å vinne og har noe sånt som 9-30 i målforskjell må det være lov å være kritisk. Noen som vet hva Norgesrekorden er i antall kamper uten seier? Vil tro at vi nærmer oss... Og ingen skal tro at forsvaret vårt får en lett dag på jobben mot hurtige og presise godet-spillere på lørdag. Skrekk og gru!

                        Kommentar

                        • GulMakt
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Apr 2005
                          • 115

                          Helvete som folk svartmaler situasjonen da? Ja, det har vært jævlig dårlig i noen kamper, og det har tidvis vært sykt bra i andre kamper. Forsvaret er dårlig, midtbanen og angrepet varierer fra dårlig til veldig bra. De som ikke var klar over at dette kom til å være situasjonen må begynne å tenke. I fjor høst var vi tippeligaens dårligste lag, og poengtapene var stort sett fortjent. Etter 5 kamper i år kunne vi fort stått med 10 poeng og vi har kanskje den tøffeste starten på sesongen av alle lagene. Prat om at Adecco banker på døra er idiotisk på dette tidspunktet, vi har spilt 5 fuckings kamper, og tre av dem mot de tre lagene som ble tippet i gullstriden (selv om alle oss normale vet at Søpla ikke kommer til å være der).

                          Ja, vi ser alle at forvaret må jobbes med, og at Kippe er ute av form er tydelig. I fjor hadde vi et av ligaens dårligste forsvar, og det hadde spilt sammen over lengre tid. Nå har vi byttet begge backene og også i midtforsvaret. Jeg har troen på at det blir bedre, men er realist nok til å forstå at det tar tid.

                          For de som er frustrert over dårlig poengfangst. Jeg forstår dere, men årets fangst kommer ikke som noen overraskelse. Før hver sesong setter jeg opp en liste over alle kampene og hva jeg tenker er mulig å få av poeng. I en kolonne er den realistiske poengfangsten(med litt negativ tankegang), i en annen kolonne er den poengfangsten jeg håper vi kan klare. Før denne sesongen forventet jeg å stå med 2 poeng etter de fem første matchene. Jeg håpet på å stå med 5 poeng.

                          Edit: Ginola, vær så snill og ikke trekk inn fjorårets kamper i denne diskusjonen. Nesten ingen i den offensive delen av spillet i fjor var over 20, og vi hadde det dårligste laget vi har hatt på så lenge jeg kan huske.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3178

                            Jeg vet med sikkerhet at minst to spillere følger debattene her inne. Når selv kapteinen innrømmer at de sliter med selvtilliten, tror du vi hjelper til ved å svartmale alt? Jeg tror nok spillerne selv bedre enn noen vet hvor skoen trykker.
                            Jeg synes hjemmekampene har vært langt bedre enn "brukbare", og det er mulig å se bak to av bortekampene. Mot Hønefoss debuterte "nye" LSK, og vi unngikk tap. Mot Odd var det ille, enkelt og greit. Mot Molde var alle våre 3 spisser ute med skade, og vi spilte i praksis uten spiss. Da er et knepent tap anstendig.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3975

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Nå går negativiteten over alle støvleskaft her inne. Vi var bedre enn Rosenborg og bare en dårlig dommeravgjørelse unna å slå dem. Vi var bedre enn søpla, og bare utrolige marginer unna å slå dem. Vi var 5 minutter unna å slå regjerende seriemester på bortebane. Vi spiller tidvis meget bra fotball, og selv LSK-hatere må i media innrømme at vi har blitt et spillende lag som virkelig har noe på gang. Ja, det gjøres foreløbig for mye feil. Ja, det er enkeltspillere som nok desverre har gått ut på dato. Ja, benken virker for tynn. Men, FAEN HELLER - å snakke om at Per Berg har kastet bort pengene og at vi er på vei til Adecco er like idiotisk som alle apene på søplas forum som hevder at de rundspilte oss i 90 minutter på Åråsen i forrige runde. Det er vanvittig mye på gang i LSK. Det vil svinge, men vi har definitivt topp 6 potensiale allerede denne sesongen. Det siste alle i og rundt klubben trenger å høre nå er dette kollektive selvmordet blant oss de mest trofaste supporterne!
                              Jeg er enig i noe av det du sier.
                              MEN: Vi må ha baller til å tørre å påpeke de åpenbare problemene i midtforsvaret. Uansett hvor mange dommerfeil som har ført til poengtap er det Lillestrøms egne spillere som får panikk gang på gang, som viser manglende teknisk og taktisk kompetanse gang etter gang, og det er dette som gjør at vi gang etter gang kommer i disse situasjonene som fører til baklengsmål. Uansett dommerfeil.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Ginola
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2010
                                • 549

                                Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Jeg vet med sikkerhet at minst to spillere følger debattene her inne. Når selv kapteinen innrømmer at de sliter med selvtilliten, tror du vi hjelper til ved å svartmale alt? Jeg tror nok spillerne selv bedre enn noen vet hvor skoen trykker.
                                Jeg synes hjemmekampene har vært langt bedre enn "brukbare", og det er mulig å se bak to av bortekampene. Mot Hønefoss debuterte "nye" LSK, og vi unngikk tap. Mot Odd var det ille, enkelt og greit. Mot Molde var alle våre 3 spisser ute med skade, og vi spilte i praksis uten spiss. Da er et knepent tap anstendig.
                                Det er aldri anstendig å tape, uansett. Det er klart vi preges av at vi ikke har spisser mot MFK. Og vi fortjente å tape. Vi var rett og slett dårlige i går, igjen. Det var enormt mye feilpasninger. Mot Hønsa hadde vi rett og slett maks flaaks at vi ikke tapte. Mot Odd var vi om mulig dårligere enn i går. Men hjemmekampene våre mot ræv og Søpla var til tider gode. men vi hadde flaks også der at vi ikke slapp inn flere mål, samtidig som vi burde puttet på flere. det jeg frykter nå er at vi spilelr godt/brukbart mot gode lag, og ikke klarer å heve oss mot antatt svakere lag, spesielt på bortebane. Jeg tror vi kommer til å begynne å plukke 3poengere snart, men fremstår vi slik som vi gjør nå på bortebane frem til sommeren kommer vi til å havne langt nede på tabellen. Og etter somemren har vi sannsynligvis ikke Bjørn. Og det at de antatt dårligste lagene plukker bra med poeng om dagen er ikke heldig for oss. Jeg sier ikke at vi skal begynne å snakke om adecco, men klok av skade fra de 3 siste sesongene skal vi ikke late som at det ikke gjør noe at vi ikke plukker poeng nå. Det er klart det er kritisk at vi kun har 3 poeng etter 5 kamper. Dette medfører også negativitet i gruppa og rundt laget. Ikke bra.

                                Og spillerne må gjerne lese hva som skrives her inne, men da må de samtidig tåle å høre hva folk mener.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3178

                                  Jeg er enig DoubleHi5, men det du påpeker er en mental greie, og der er det heldigvis mulig å endre mye på kort tid.

                                  Kommentar

                                  • fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1507

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Jeg vet med sikkerhet at minst to spillere følger debattene her inne. Når selv kapteinen innrømmer at de sliter med selvtilliten, tror du vi hjelper til ved å svartmale alt? Jeg tror nok spillerne selv bedre enn noen vet hvor skoen trykker.
                                    Jeg synes hjemmekampene har vært langt bedre enn "brukbare", og det er mulig å se bak to av bortekampene. Mot Hønefoss debuterte "nye" LSK, og vi unngikk tap. Mot Odd var det ille, enkelt og greit. Mot Molde var alle våre 3 spisser ute med skade, og vi spilte i praksis uten spiss. Da er et knepent tap anstendig.
                                    Flott at de leser hva som skrives her inne. Da vet de hvor skoen trykker for oss supportere og har alle muligheter for å gjøre noe med det. Kanskje stå igjen etter trening og kjøre litt egentrening e.l.?

                                    Jeg tror egentlig ikke så mange forventet at vi skulle vinne eller i det hele tatt score i Molde, men når vi faktisk gjør det og leder med 10 min igjen og gir fra oss knallsterke poeng på bortebane så blir folk frustrerte. Som andre sier her så var jeg også sikker på at vi kom til å rote det bort når molde scora 2-2. Mentalt var vi helt i ørska, og dette skjer om og om igjen. Panikk og manglende beveglighet samt enkle feil fra slitne føtter gjør at vi feiler på slutten. En skulle tru at rutinerte folk som Pedersen og Kippe (og PVM) skulle klare å få roet ned folk og hale iland ihvertfall ett poeng.

                                    Selv om vi hadde et knallhardt program, så håper jeg vi nå klarer å sanke litt poeng. Det trenger vi ellers blir det kamp for å unngå sumpa. Sånn er kokkosliagen i Norge desverre.
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Når LSK tar ferie i år, så har dem samlet over 20 poeng. Det er jeg ganske så sikker på. Over 20 poeng på 13 kamper vil være helt ok. Må levere noen positive kommentarer i blant også, ikke bare edder og galle. På lørdag skal jeg på Åråsen på kamp og trua er nok tilbake etter en nedtur i en kamp LSK vinner 2-1 frem til 80 min og taper med 2-0 de siste 10 min + 3 min overtid.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7056

                                        Nå som blodtåka har lagt seg, sitter jeg igjen med dette:
                                        -Egentlig en solid gjennomført bortekamp, med unntak av de siste ti minuttene. Molde skaper veldig lite.
                                        -Vi har bra defensiv struktur mot etablert angrep, men er veldig sårbare for overganger og balltap på vei framover, på grunn av manglende tempo bakerst
                                        -Fredrik Stoor er en veldig solid signering for oss, men jeg er usikker på om ham eller Westerberg bør spille venstreback.
                                        -Skadesituasjonen vår i denne kampen var nesten parodisk. Tre spisser i stallen, tre spisser skadet. Det gjorde ikke utgangspunktet noe enklere.
                                        -Vi har fortsatt for lite bevegelse foran ballfører, og jeg syns både Erling og Palmi ble liggende for høyt og ble for lite spillbare de gangene vi hadde muligheten til å kjøre etablerte angrep.
                                        -Vår virkelig store akilleshæl er tempoet i midtforsvaret, og nettopp derfor frykter jeg overgangene til Strømsgodset. Håper i det lengste at Kovacs starter for dem, Kippe pleier alltid å dominere som han vil mot Kovacs.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Nå som blodtåka har lagt seg, sitter jeg igjen med dette:
                                          -Egentlig en solid gjennomført bortekamp, med unntak av de siste ti minuttene. Molde skaper veldig lite.
                                          Det er den blodtåka som kommer snikende hver eneste gang det vipper feil vei.... Kjenner til det

                                          Som jeg sa ovenfor - LSK vant de 80 første minuttene 2-1, men tapte de siste 10 2-0. De 80 første minuttene bør man ta med seg en del fra videre. De 10 siste burde man studere hva som går galt.

                                          I grunn er jeg ikke skuffa over tap borte mot sist års serievinner, men når man leder 2-1 når det står 80 minutter på uret og man ikke får med seg ett eneste poeng hjem blir man skuffa.

                                          Kommentar

                                          Working...