Molde - LSK, Aker Stadion, mandag 23. april kl 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

    Bare noen kjappe kommentarer til sakene lsk.no har:
    Bolly: Nei, det er ikke sånn det er en gang i blant. Det er sånn det er hele jævla tida! Da er det ikke lenger tilfeldigheter og uflaks.
    Pedersen: En fotballkamp varer ikke i 86 minutter. Og nei, vi fortjente ikke en dritt.
    Palmason: Takk, i hvert fall en som har skjønt det!
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      Tipper det snart er natta for Kippe som automatisk førstevalg. Sjanseløs når det gikk fort på bakken. Men det store spørsmålet: Hvor var PVM? En bra corner, ellers så jeg ham faktisk ikke. Palmi på venstre er totalt meningsløst. Bytt om på dem og bruk en (ahaa!) VENSTREBEINT spiller på VENSTREFLANKE.

      Ellers fikk vi jo som fortjent etter å ha prøvd å vente på sluttsignalet i et kvarter. 7-2-1 fungerer dårlig når vi legger igjen ti meter mellom forsvar og midtbane og Molde angriper med fem mann. Hjelpeløst.

      For en sjelden gangs skyld delvis enig med maxpayne: De tre neste kampene handler om troverdighet opp mot hva resten av sesongen skal dreie seg om. LSK har ikke vunnet en seriekamp på åtte, snart ni måneder, og når vi faktisk tar ledelsen, savner jeg røstene som bretter opp ermene og sier at dette SKAL vi faen meg vinne. Hvis Sogndal klarer det, hvorfor i helvete klarer ikke vi det?!
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        Hadde vi fått poeng i denne kampen ville det vært latterlig ufortjent. Selv på 2-1 scoringen vår klarte jeg ikke å juble for mye, for jeg visste egentlig at vi ville få flere baklengs. Og selvfølgelig kom det. Vi leder faktisk når det gjenstår 5 min av kampen, for så å slippe inn 2 mål på 3 (!!) minutter. Utilgivelig. Mot RBK og VIF har vi hatt uflaks, på bortebane har det vært håpløst.

        Jeg mener virkelig at det er på tide å prøve ut noe nytt der bak. Isak Scheel er fremtiden, og så lenge de rutinerte ikke leverer bedre enn de gjør, så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke skal få muligheten. Han og Nystuen holdt nullen sammen i Tromsø, og kan gjerne få sjansen igjen på lørdag. For det er faktisk en kamp som virkelig bør vinnes.
        Twitter

        Kommentar

        • Geirfugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 561

          Tapet i dag har et navn, og det er Guy Roger. Har har balltap i forkant av de to første målene. I tillegg har han en rekke andre balltap som gir Molde overganger. Vi har ikke råd til å ha en sånn spiller sentralt på midten. Få bort de taktene og du er best i landet.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7092

            Forresten fikk vi jo i dag også et glimt av hva vi har å rutte med på topp når Björn blir solgt til sommeren, dersom vi ryker på et par skader. Det var et skremmende syn. Spillbarhet, bevegelse, gjennombruddshissighet var mangelvare hos samtlige som skulle regissere angrepsspillet vårt. Vi må sanke så mye poeng vi overhodet kan før Björn blir solgt og håpe erstatteren hans holder skyhøy klasse.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              PVM har herlige dødballer, men hvor er sjefstaktene fra oppkjøringa? Han sjefet på banen, nå er han i lange perioder borte og er langtifra noen venn med ballen. Det er nesten så man aner en slags psykose når spillere først kommer inn i LSK-systemet, feilpasninger og mottak som steinblokker.

              Godset hjemme er en måste-kamp! Alle mann til Åråsen!!

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Forresten fikk vi jo i dag også et glimt av hva vi har å rutte med på topp når Björn blir solgt til sommeren, dersom vi ryker på et par skader. Det var et skremmende syn. Spillbarhet, bevegelse, gjennombruddshissighet var mangelvare hos samtlige som skulle regissere angrepsspillet vårt. Vi må sanke så mye poeng vi overhodet kan før Björn blir solgt og håpe erstatteren hans holder skyhøy klasse.
                Ingen kjøper en såpass skadeutsatt spiller.

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Hva faen er det med Lillestrøm... Med en gang spillet ser greit ut så slipper dem inn mål.. Faen!



                  Taperkultur. Vi har byttet ut et halvt lag. På tide å bytte ut resten. Få inn noen forsvarere med litt stake nå.

                  Mentaliteten i dette laget er bånn. Selv om vi leder klarer vi hvertfall ikke å øke en ledelse, eller ri av en ledelse. Ikke faen. Det er ikke akkurat Barcelona akkurat vi treffer uke etter uke i tippeligaen og likevel har vi til dels rutinerte spillere der ute som ser ut som de de pisser på segselv og rygger inn i eget mål i ren skjær frykt. For hva? Spiller for spiller er vi minst like bra som noe annet tippeligalag. Mentalitetsmessig er vi komplett søppel, i forhold til andre lag som fighter inn til fløyta går.

                  Bytt kaptein, ta en sjanse og ta bindet fra Kippe. Gi det til den av spillere som er mest forbanna for dagens tap. Jeg tror det er Palmi. Tror han vil være en god kaptein som kan vokse med oppgaven og ta ansvar. På tide å få litt ledelse på midten igjen, så får de der bak begynne å konsenterere seg om å tette igjen - eller finne seg noe annet å jobbe med.

                  Hadde det ikke vært for at vi treffer nettopp Godset og Kovacs i neste kunne gjerne Kippe fått seg en hvile, for makan til slett konsing og pinglete opptreden på 2-3 målet da mann!
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    En Björn fra seier.

                    Forsvaret må snart på plass!
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      For en merkelig kamp. Starter bra og skaper den første gigantiske sjansen ved Palmi. Molde tar mer over og scorer på sin første store sjanse. Da er det egentlig natta og etter det er det mye Molde og lite Fugl... Før Palmi scorer på sitt fantastiske brassespark (godt hjulpet av Buggen). 1-1 til pause er et greit resultat ut fra sjanser, mens Molde nok har vært det førende laget.

                      I andre omgang er vel ikke LSK i nærheten av Moldes mål de første 20 min. Som troll ut av eske klarer Andersson å pirke seg til en corner som Kippe header i mål. Molde er heller ikke særlig farlige i denne perioden, selv om de har mye av spillet. Hadde litt trua da, Molde hadde mye spill, men ingen sjanser. Det fikk LSK med farlig headinger fra Roger og Ruben samt Bolly sitt gode skudd...

                      Men, det kunne jo ikke vare... Vi måtte selvfølgelig kløne det til, som vanlig!

                      Det som undrer meg er vreden over forsvarsfireren... Kippe taper den avgjørende duellen på 3-2, men det er da faen meg en del trekk før den situasjonen oppstår hvor man bør kunne forvente noe hjelp fra resten av laget.

                      Man kan si hva man vil om Bolly, men han har to kamper for LSK, begge kastet inn som spiss i en ren nødløsning på bortebane. Bolly klarte seg helt ok, med to farlige skudd og en gjennomløpning hvor han kom for skrått på keeper. Men farten hans ble jo nesten ikke brukt. Når vi har en lynrask på topp, så må vi bruke bakrommet. Det var jammen ikke mye han fikk å jobbe med, stort sett hodedueller som neppe er hans største styrke som spiller.

                      Roger er en knallgod ballvinner, men var tidvis knalldårlig med å distribuere ballen. Må bli mer stabil.
                      PVM var usynlig bortsett fra da han skulle ta cornere. Hvorfor slipper han unna alt som heter kritikk? Han er jo lagets store stjerne og nr. 10!
                      Andersson var helt sørgelig. Dersom Bolly må ned to divisjoner for å forsvare sitt yrke som fotballspiller, hvor langt ned skal man da sparke Andersson? Ikke mange positive bidrag fra ham i dag, Bolly pissa på ham dersom vi skal sammenligne.

                      Det er da forbanna utgjort at vi har tre gode spisser som alle er ute med skade. Vi har gode dekning på topp, men har en håpløs og meget skjev skadesituasjon.

                      Nå MÅ vi vinne hjemme mot Godset!
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        Opprinnelig skrevet av merch
                        Det er lenge siden det var gøy nå!!
                        Har vel ikke vært noe gøy siden 2007, cupfinalen.

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                          Tapet i dag har et navn, og det er Guy Roger. Har har balltap i forkant av de to første målene. I tillegg har han en rekke andre balltap som gir Molde overganger. Vi har ikke råd til å ha en sånn spiller sentralt på midten. Få bort de taktene og du er best i landet.
                          Du glemmer å nevne at han kampen sett under ett er knallsterk, vinner masse baller og dueller og spiller for det meste kloke pasninger. Touindouba hadde ikke skylden for dagens tap. Forsvarsfireren bør straffetrenes.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                            vinner masse baller og dueller og spiller for det meste kloke pasninger.
                            Ja, vinner det meste. Men i dag tror jeg du kan telle på en hånd hvor mange pasninger som gikk til medspillere fra han.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Fryktelig skuffa i dag. Vi har har marginene på vår side og får servert poengene på sølvfat. Bare å plukke dem med seg, men vi spiller så ekstremt ræva og mister ballen på midten gang etter gang etter gang. Hadde vi ikke hatt marginene med oss i denne matchen så hadde det blitt stygge siffre. Redd vi er en nedrykkskandidat om vi selger BBS i sommer.

                              Roger er stor og sterk og vinner mange baller, men i dag er det ALT for mange passningsfeil. PVM står ikke frem som en ledertype når spillet vårt ikke vil seg. Andersson holder fortsatt ikke 90 min. PAlmason er ballmistsentral som vi har sett tidligere. Stoor var tydelig rusten, blir nok bra fremover. Westerberg er ikke _så_ ille i dag, men har store tempoproblemer.

                              Glad vi i hvertfall har en ordentlig keeper nå.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Det som undrer meg er vreden over forsvarsfireren... Kippe taper den avgjørende duellen på 3-2, men det er da faen meg en del trekk før den situasjonen oppstår hvor man bør kunne forvente noe hjelp fra resten av laget.
                                Vreden over forsvarsfireren kommer av de åpenbare temposvakhetene, kamp etter kamp blir det slått baller over dem og de blir runda med største letthet. Vi har en fryktelig svakhet og hele fotball-Norge er klar over den og piner oss, vi må i det minste addressere problemet selv.

                                Joda, man angriper og forsvarer seg som et lag, men en hel forsvarsfirer kan ikke ha så mye sirup under beina hvis vi skal komme noen vei. Og i tillegg slite så mye med pasningsspillet. Vi har en ubalanse her som sender oss rett ned i bunnstriden.

                                Kommentar

                                • KanariLance
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • May 2006
                                  • 59

                                  Enig med Geirfugl. I første omgang var Roger god, men i andre traff han omtrent ikke med en eneste pasning. Men jeg for min del har ikke begynt krisemaksimeringa enda. På disse fem kampene hadde jeg regna med fem poeng, vi ligger to bak, men det er nå serien begynner for alvor. Nå møter vi såkalt "lettere" motstand, og hvis vi spiller som vi har gjort på Åråsen, og første omgang mot Molde, tror jeg vi kommer til å plukke mange poeng fremover. Det er ikke i år vi skal slåss i toppen i følge Haglund, men vi skal forbedre plasseringen fra ifjor. Jeg har klokketrua på Haglunds opplegg enn så lenge. Men som MaxPayne poengterte tidligere i tråden, de tre, fire neste kampene kommer til å bety svært mye for hvordan sesongen vil bli. FORZA!
                                  FORZA FUGLA
                                  I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                                  FUGLA FOR LIFE!

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Redd vi er en nedrykkskandidat om vi selger BBS i sommer.
                                    Han må først holde seg frisk og finne veien til nettmaskene. Og det over tid.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Det som undrer meg er vreden over forsvarsfireren... Kippe taper den avgjørende duellen på 3-2, men det er da faen meg en del trekk før den situasjonen oppstår hvor man bør kunne forvente noe hjelp fra resten av laget.

                                      Man kan si hva man vil om Bolly, men han har to kamper for LSK, begge kastet inn som spiss i en ren nødløsning på bortebane. Bolly klarte seg helt ok, med to farlige skudd og en gjennomløpning hvor han kom for skrått på keeper. Men farten hans ble jo nesten ikke brukt. Når vi har en lynrask på topp, så må vi bruke bakrommet. Det var jammen ikke mye han fikk å jobbe med, stort sett hodedueller som neppe er hans største styrke som spiller.
                                      Enig i mye her. Vi taper kampen på horrible balltap på midten på vei frem, som fører til at laget er i total ubalanse. Ikke lett å være forsvar da. Når vi var i balanse virka det rimelig trygt.

                                      Bolly gjorde også en ok kamp, viste glimt av teknikk, og jeg likte måten han gikk i kroppen på forren før corneren vi putta på. Han hadde også bra snert i skuddene- Men, det er ikke lett å spille på Bolly i bakrom. Han tar ca. to skritt på løpet sitt før han krysser offsidegrensen, og om passningen blir slått før han starter løpet så løper han ikke på den. Det betyr at de som slår gjennombruddspassningen har ca ett sekund på å se hvilken rettning han løper og slå passningen. Om man f.eks sammenligner med løpene gulbradsen pleier å ta så løper han gjerne 4-5 meter før han krysser offsidegrensa. Da skjønner passningslegger hvor han vil løpe og får tid til å time passninga.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4384

                                        Savner viljen til å virkelig DØ for seieren når vi leder 5 minutter før slutt. Det er jo like forbanna tafatt hver gang vi slipper inn mål. Det samme er reaksjonene etter matchen, hvor de fleste mener man bare må se framover å satse på seier i neste kamp. Hvorfor er det ingen som er fly forbanna etter å gang på gang miste alt i sluttminuttene? Det har faen meg sneket seg inn en taperkultur de siste årene, hvor ingen er rett og slett forbanna nok, og nok glad i å vinne til å dra det i land. Jeg savner spillere med den mentaliteten at "den her kampen bare SKAL vinnes!".
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Enig i mye her. Vi taper kampen på horrible balltap på midten på vei frem, som fører til at laget er i total ubalanse. Ikke lett å være forsvar da. Når vi var i balanse virka det rimelig trygt.
                                          Men nå er det Stoor som roter seg bort og mister ballen rundt midtsirkelen forut for utligninga da, og som skaper ubalansen. En feil jeg tipper man kan skylde mye på at han mangler matchform og var sliten.

                                          Kommentar

                                          Working...