Molde - LSK, Aker Stadion, mandag 23. april kl 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

    Sead - Har vel ikke så veldig mye å gjøre utenom målene. Positivt at han i hvert fall tok 5-meterne i dag, lyskeproblemene er kanskje på bedringens vei?

    Stoor - Tydelig at han er kamprusten, men leverer vel helt ok. Villig med offensivt til tider, og har ikke noe problemer med Jo Inge Berget. Kommer bare til å bli bedre.
    Steinar - Tja. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor han får spille.
    Frode - Er konge på målet, men sliter så jævlig mye når det går hurtig langs bakken. Uten å ha sett det noe særlig i reprise, så mener jeg han kunne gjort det bedre på siste målet. Må det være mulig å prøve i hvert fall?!
    Jeppe - Jeg liker ikke mobbingen av ham. Sist fikk han null hjelp av Erling, i dag hjelper Palmi mye til, og han har bra kontroll på Tripic. Men så er det denne opphevingen av offsiden på 0-1 som folk sitter igjen med.

    Erling - Har hele tre involveringer i kampen. Én horribel feil på egen halvdel som resulterer i sjanse for Angan, én seriøst stusselig feilpasning på Molde sin halvdel, og et innlegg som Molde-spilleren klarerer til Palmi. Benk neste, takk.
    Roger - Vinner en del ball og er god sammen med laget de første 15-20. Så er det feilpasninger resten av kampen. De to involveringene helt på slutten av kampen var forferdelige, når vi hadde mange mann i boks.
    PVM - Står ikke frem som den lederen vi trenger på midten. Er vel en spiller som mange her inne kunne tenkt seg som kaptein, men dette holder ikke. Fine dødballer som alltid er et pluss.
    Palmi - Jeg digger Palmi. Når vi ikke har spisser som scorer, synes jeg det er viktig med en midtbanespiller som Palmi som alltid kommer i farlige posisjoner og sjanser hver kamp. Lekker scoring, med hjelp fra Bugge. Men synes han kan spille på høyre kant neste gang, det er en posisjon han er litt mer vant med, og kan åpne plass for Stoor til å komme rundt. Tror de to kan herje på høyresiden.

    Johan - Virket frustrert uten en Björn ved siden av seg. Skaffer corneren før 2-1. Synd at han fortsatt ikke klarer å spille 90 min, det trenger vi snart.
    Bolly - Synes litt synd på ham. Når han endelig skal få sjansen, så er det helt ut av posisjon. Med det sagt, så var han elendig. Enten i offside, eller dårlige touch som gjorde at vi mistet ball. Én ok avslutning med venstrefoten.
    Twitter

    Kommentar

    • brisbane-kanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2006
      • 595

      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Det som undrer meg er vreden over forsvarsfireren... Kippe taper den avgjørende duellen på 3-2, men det er da faen meg en del trekk før den situasjonen oppstår hvor man bør kunne forvente noe hjelp fra resten av laget.
      Forsvarsfireren har vel store deler av skylden idag. Det er individuelle feil og individuelle svakheter som går igjen hele veien. Angan brukte vel i underkant av 20 minutter på å finne ut av den største svakheten han kunne utnytte var tempomangelen til Kippe. Kippe har ikke sjanse når det kommer en rettvendt angriper mot seg med ballen i beina. Jesper opphevet offsiden til 1-0 målet. Stoor hadde et flåsete balltap rundt midtbanen før 2-2 målet. Kippe tapte duellen mot en liggende Chima på 3-2 målet.
      Virker ikke som det er stort igjen av fighterinnstinktet til vår kaptein. Etter en lang karriere er det vel naturlig å bli mett på ett eller annet tidspunkt.

      Forsvarsfireren skulle fått mer hjelp av midtbaneleddet, men det er i bunn og grunn personlige feil og svakheter ved nettopp forsvarsspillerene våre som gir Molde alle tre målene.

      Kommentar

      • *46*

        Neste kamp vil jeg se:
        Stoor - Scheel - Nystuen - Westerberg

        Westerberg var ikke så dårlig som mange skal ha det til. Begge på hans kant ble bytta ut og først med friske bein skapte de noe på sin høyre kant. Kommende uke burde vies til å drille de fire bak og healing av klubbens spisser. Med lekasjer i bakerste ledd og uten spisser vinner man ikke fotballkamper - noe Godset kommer til å forsøke til helga.

        Nå må det man blød for drakta og ermene brettes opp. 5 kamper i år og 16 kamper på rad uten seier er ikke akseptabelt. Bort med klippekort. Jeg vil se 11 mann som ønsker å kjøre over Godset på lørdag. 11 mann som har ett eneste mål for øyet og er sultne på å vinne fotballkamper igjen. Haglund må stille hver enkelt spiller spørsmålet om dem ønsker å vinne kamper og om det vil bidra til det. Man må ønske å vinne kamper mer enn man frykter å tape dem.

        Ha en fortreffelig natt!

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Fatter ikke at vi tar ut Anderson eneste mann som kan holde på ballen....Fatter ikke hvorfor vi ikke sparker ballen langt over tribunetaket hver gang vi får tak i den når det står 1-2 og er 5 minutter igjen ...For faen jentene jeg trener som er 12 år er jo mere kyniske en Lsk spillerne....SKJERP DERE..

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            Kampen sett under ett er det ikke ufortjent at Mollie tar med alle poengene hjem, men måten det skjer på likner en finansrådgiver sitt ran av en 89 år gammal pensjonist, dessverre så var det vi som inviterte svinet inn. Frode var helt konge på målet, men hadde tydeligvis glemt å på løsne håndbrekket sitt resten av kampen, her ble han overraskende ofte på etterskudd. Offensivt så viser vi til tider veldig mye bra, men synes at Erling sitt håpløse forsøk på å spille rolig på tvers (som blir snappa umiddelbart) midt i et angrep det lukta krutt av, er et godt bilde på hvordan vi holder på om dagen. Mye bra, men også mye ræva dustefeil, og dustefeil kan vi rydde opp i. Inkludert Frode.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av *46*
              Neste kamp vil jeg se:
              Stoor - Scheel - Nystuen - Westerberg
              Vil gjerne se den fireren selv. Scheel og Nystuen holdt nullen mot Tromsø og burde kanskje ha fått fortsette etter den matchen. Men akkurat mot Godset og Kovac kan jeg kanskje tenke meg å gi kippe en ny mulighet.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Over det som tilsvarer en halv sesong uten seier! Det er faen ikke til å fatte! Jeg tror det må skje noe drastisk for å komme ut av uføret, slag som dette gjør bare komplekser verre.

                Kommentar

                • stiandahl
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Apr 2004
                  • 61

                  Dette er en skandale.3 elendige drittkamper av 5 hittil i sesongen,ingen seire hittil i år og vel 15 kamper uten seire i seriesammenheng.Klart at noe er gærnt.Og nå må folk faen meg se seg selv i speilet og noen må si ting alle tenker men ikke sier.For det første.Kippe burde vær benka for lenge sidrn og kapteinsbindet skulle han ha mista for lenge siden.Se på fjorårssesesongen,oppkjøringa i år og seriekampa hittil.Det er faen meg ikke godt nok og har ment lenge at han ikke er en opplagt kapteinstype.Det er flere som burde tatt sin hatt å forsvunnet fra åråsen i høst.Bjarmann tok med seg lynkulturen sammen med Henning Berg inn på åråsen.Er heller ikke overbevist om at Per Mathisen burde vært lengre i klubben.Klubben er syk tvers gjennom.De eneste som kan se seg i speilet gjennom de siste år er supporterne.At vi gidder å møte opp å bli svikta vær jævlig uke er utrolig.Dessuten er resultater det viktigste i fotball og man har dårlig tid som Drillo sier det.Har en magefølese av at før været er så varmt at man kan se fotball i shorts på åråsen vil Solbakken være på plass som ny trener og prøve å skaffe oss den første seieren i sesongen 2012.Og til slutt.Jeg orker ikke flere unnskyldninger.Skader,dårlig vær,kunstgress etc....Problemene stikker dypere enn det folk er villig til å innrømme.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9463

                    Opprinnelig skrevet av stiandahl
                    Dette er en skandale.3 elendige drittkamper av 5 hittil i sesongen,ingen seire hittil i år og vel 15 kamper uten seire i seriesammenheng.Klart at noe er gærnt.Og nå må folk faen meg se seg selv i speilet og noen må si ting alle tenker men ikke sier.For det første.Kippe burde vær benka for lenge sidrn og kapteinsbindet skulle han ha mista for lenge siden.Se på fjorårssesesongen,oppkjøringa i år og seriekampa hittil.Det er faen meg ikke godt nok og har ment lenge at han ikke er en opplagt kapteinstype.Det er flere som burde tatt sin hatt å forsvunnet fra åråsen i høst.Bjarmann tok med seg lynkulturen sammen med Henning Berg inn på åråsen.Er heller ikke overbevist om at Per Mathisen burde vært lengre i klubben.Klubben er syk tvers gjennom.De eneste som kan se seg i speilet gjennom de siste år er supporterne.At vi gidder å møte opp å bli svikta vær jævlig uke er utrolig.Dessuten er resultater det viktigste i fotball og man har dårlig tid som Drillo sier det.Har en magefølese av at før været er så varmt at man kan se fotball i shorts på åråsen vil Solbakken være på plass som ny trener og prøve å skaffe oss den første seieren i sesongen 2012.Og til slutt.Jeg orker ikke flere unnskyldninger.Skader,dårlig vær,kunstgress etc....Problemene stikker dypere enn det folk er villig til å innrømme.
                    Mellomrom etter punktum, please?

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Vreden over forsvarsfireren kommer av de åpenbare temposvakhetene, kamp etter kamp blir det slått baller over dem og de blir runda med største letthet. Vi har en fryktelig svakhet og hele fotball-Norge er klar over den og piner oss, vi må i det minste addressere problemet selv.
                      Det var ikke tempoproblemer som gjorde at vi tapte kampen, men duellspillet. Ingen av målene kom som følge av tempoproblemer i den bakre fireren. Om Molde var klar over det, klarte de ikke å utnytte de i alle fall. På lik linje som vi ikke klarte å utnytte at vi har TLs raskeste spiller på topp mot "lynraske" Molde-forsvarere...
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Vil gjerne se den fireren selv. Scheel og Nystuen holdt nullen mot Tromsø og burde kanskje ha fått fortsette etter den matchen. Men akkurat mot Godset og Kovac kan jeg kanskje tenke meg å gi kippe en ny mulighet.
                        Ser ikke noen grunn til at Nystuen skal gjøre det dårligereen Kippe mot Kovacs.

                        Kommentar

                        • Simeone
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 761

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Savner viljen til å virkelig DØ for seieren når vi leder 5 minutter før slutt. Det er jo like forbanna tafatt hver gang vi slipper inn mål. Det samme er reaksjonene etter matchen, hvor de fleste mener man bare må se framover å satse på seier i neste kamp. Hvorfor er det ingen som er fly forbanna etter å gang på gang miste alt i sluttminuttene? Det har faen meg sneket seg inn en taperkultur de siste årene, hvor ingen er rett og slett forbanna nok, og nok glad i å vinne til å dra det i land. Jeg savner spillere med den mentaliteten at "den her kampen bare SKAL vinnes!".
                          Dette tok jeg opp etter kampen mot trøndera, men da fikk jeg delvis slakt her inne. Det er en taper mentalitet/kultur og den har fått holdt på altfor lenge. Blir enda mer forbanna av å lese på lsk.no. Tror spillerene på at ting er uflaks?
                          Våkn opp! Dere er ikke kyniske, dere taper mange avgjørende dueller og dere unnskylder dere etterpå.

                          Jeg husker Bjørn Helge Riise uttalte etter en kamp mot Fredrikstad hvor vi gikk til pause med 0-4 i ræva at han var så forbanna at det kokte og at han bare ville sparke alt han så.

                          Henger meg også på de som synes PVM slipper billig unna, han bør snart begynne å vise seg verdig nr 10.
                          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                          para gritarle a la FIFA:
                          ¡Que ellos son el gran ladrón!

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2936

                            Skjønner ikke hvorfor jeg ikke setter penger på at LSK driter seg ut i sluttminuttene hver gang for det samme skjer jo gang på gang og alle veit det kommer. Minuttet før Stoor dreit på leggskinna og vi fikk 2-2 i hatten sier jeg at dette blir 3-2 og sannelig skjer det ikke igjen. Forsvarsfeil, igjen! Jeg var ikke nervøs de siste 10 engang, jeg visste hva som ville skje. Tok meg selv i nesten å le når Molde gikk opp til 3-2, for man kan jo nesten ikke gjøre annet. Hvor mange ganger har vi sett dette skje de siste 20 åra? Nei, Kippe og Pedersen, takk for lang og tro tjeneste men nå er det dessverre over, dere holde ikke mål. Jeg har vel aldri vært så skuffa over en spiller som Westberg heller. Fy faen jeg hadde trua på han, men skuffelsen er blitt total. Resten av laget orker jeg ikke nevne engang. Nå bør det gå en faen i alle på laget, ikke bare i oss på tribunen!
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Det var ikke tempoproblemer som gjorde at vi tapte kampen, men duellspillet. Ingen av målene kom som følge av tempoproblemer i den bakre fireren. Om Molde var klar over det, klarte de ikke å utnytte de i alle fall. På lik linje som vi ikke klarte å utnytte at vi har TLs raskeste spiller på topp mot "lynraske" Molde-forsvarere...
                              I tillegg til tapte dueller, så må taktiske vurderinger fra våre svenske backer ta skylda for 2-2.

                              Stoor mister ballen håpløst på vei framover med 5 min igjen. Molde kontrer og Westerberg blir dratt for langt inn i midten og etterlater seg mannen sin alene på utsiden.

                              Stoor gjorde forøvrig en elendig debut hvor han knapt traff med en pasning.

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                Nok et skuffende nederlag i sluttminuttene, men come on; hva hadde vi egentlig forventet borte mot Molde? At vi i det hele tatt gir de så god konkurranse på en bane der de har 15(?) strake hjemmeseiere er slettes ikke så dårlig som alle skal ha det til.

                                For en gang skyld er vi effektive, noe som vel må kunne karakteriseres som positivt. Dersom vi er like effektive i neste hjemmekamp, samtidig som vi fortsetter det gode spillet på Åråsen, kommer poengene til å komme. Hovedgrunnen til frustrasjonen ligger åpenbart i mangel på poeng og tabellplasseringen. Vi har sålangt spilt 5 kamper av årets Tippeliga og avstandene er ikke alt for store enda.

                                Det er kanskje på tide med en liten reality check for enkelte kokende hoder her inne. La oss se tilbake på hvor LSK befant seg i 2011. Etter hjemmeseieren mot Sarpsborg 08 hvor vi heller ikke presterte særlig godt, var vi ikke i nærheten av å vinne en eneste Tippeligakamp resten av året. Vi var Tippeligaens soleklart dårligste fotballag. Etter sesongen hentes en ny hovedtrener og 11(?) nye spillere. Fra fjorårets lag finner vi igjen Knudtzon, Pedersen, Kippe og Björn i den foretrukne første elleveren. Med andre ord har vi 7 nye spillere som skal spilles inn i laget. Dette var "alle forberedt på" før sesongstart, det vil si; vi sa alle at vi var villige til å gi Haglund og nye spillere tid til å spille seg inn. Som Haglund sa selv, det blir først fra sommerperioden og utover at vi vil se tydelige kontuerer av hva laget er gode for.

                                Haglund sa også at hans viktigste jobb var å få orden på forsvarsspillet. Det var lite som tydet på hverken godt forsvarsspill eller angrepsspill i treningskampene i vinter før vi leverte susende god angrepsfotball med tilsvarende bedritent forsvarsspill i nest siste treningskamp mot Molde. Deretter leverer vi en kamp med bedriten, dog effektiv, angrepsfotball med tilsvarende godt forsvarsspill mot foreløpig serietoer Tromsø. Første seriekamp er vi heldige som holder nullen og leverer dårlig angrepsspill. Hjemme mot Rosenborg leverer vi særdels god fotball og blir frastjålet 3 poeng ca 30 sekunder på overtid av et offsidemål. Igjen en dårlig match mot Odd, før vi igjen burde ha slått Vålerenga med gjennomsnittlig god uttelling. Mot Molde har vi veldig god uttelling, men er igjen for svake defensivt.

                                Så, hva forteller dette oss? Vel, egentlig akkurat det vi burde forventet da serien ble sparka i gang. Ustabilitet som resultat av nye spillere og nytt spillesystem. Jeg ser flere etterlyser mer kynisme i LSK-laget når vi leder mot slutten. Vel, velkommen til Magnus Haglunds nye LSK. Vårt nye system baserer seg på ballinnhav og hurtig pasningsspill. Dersom vi skal kælke når vi leder de siste 10 minuttene undergraver vi det systemet vi ønsker å spille inn. Med et spillesystem som fører til økt risiko i innføringsfasen er vi nødt til å akseptere at feilpasninger som vi så igår vil komme. Både i innføringsfasen og når vi er mer etablerte.

                                Fasiten etter de første 5 seriekampene er at vi har levert ganske god angrepsfotball og ganske dårlig bakover. Det er liten tvil om hvor fokuset burde ligge på treningsfeltet de neste ukene. Samtidig er det positivt at til tross for langtidsskade på Fredrik i første seriekamp, har vi levert bra framover. Vi var ekstremt uheldige som fikk både Luke og Björn ute samtidig mot Molde, ingen lag i Tippeligaen har 4 jevngode spisser å putte inn. Forsvaret må bli bedre til å jobbe sammen og sideforskyve og den sentrale midtbanen må bli flinkere til å falle av og plukke ut midtbanespillerne i rommet foran 16-meteren. Samtidig er det rimelig å forvente at jo bedre pasningsspillet vårt sitter, jo mindre farlige overganger får vi i mot mot et uorganisert forsvar. Det virker som det er der skoen trykker mest for øyeblikket.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • Helguson
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • Jul 2009
                                  • 36

                                  LSK`s bestemann borte mot Røkkegutta? Matrialforvalter`n.

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5916

                                    "Vårt nye system baserer seg på ballinnehav og hurtig pasningsspill"??

                                    Hvor så du det? Riktig nok er alt vi har av spisser skadet, men det jeg så i kampens mest marerittaktige øyeblikk var det vi har sett så alt for mange ganger før: lemping av lange baller framover mot en ensom spiss, når man vet at den ikke når fram, og dårlig pasningsspill. Legg til forsvarsspill under lavmål, så har du oppskrifta på Adecco 2013. Dit skal vi ikke!
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3209

                                      Synes begge backene våre får ufortjent mye tyn. Jesper var ikke elendig, spesielt ikke med tanke på at han måtte bytte side. Stoor leverte en helt ok debut. Midtforsvaret vårt derimot viste nok en gang at det er katastrofe hver eneste gang de blir utfordret på bakken. Vi kan leve med en treg og keitete midtstopper som er god på hodet, men ikke to. Scheel må jo helt ubemerket ha brukket beinet og styrtet to liter metanol om han ikke fortjener å få prøve seg nå.

                                      Kommentar

                                      • kimmern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 1174

                                        vi er et bånnlag

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          "Vårt nye system baserer seg på ballinnehav og hurtig pasningsspill"??

                                          Hvor så du det? Riktig nok er alt vi har av spisser skadet, men det jeg så i kampens mest marerittaktige øyeblikk var det vi har sett så alt for mange ganger før: lemping av lange baller framover mot en ensom spiss, når man vet at den ikke når fram, og dårlig pasningsspill. Legg til forsvarsspill under lavmål, så har du oppskrifta på Adecco 2013. Dit skal vi ikke!
                                          Fordi man ikke så det i Molde-kampen betyr det ikke at det ikke er det systemet man jobber mot. Haglund har vært tydelig på at det er slik han ønsker at laget skal fremstå, dersom man ser på Elfsborgs fotball de siste 6 årene burde vel det være argumenter nok for å stole på at dette stemmer. Godt pasningsspill kommer ikke av seg selv, relasjoner mellom spillerne må bygges og omstillingen fra et direkte kontringssystem til et mer ballbesittende system går ikke over natta. Forøvrig burde det være mulig for de fleste med menneskelige kunnskaper å forstå at for et lag som ikke har vunnet en seriekamp siden august 2011 kan det snike seg inn en form for frykt og manglende selvsikkerhet i sluttminuttene når man leder, ikke minst når man tidligere i sesongen har mistet seieren på over-overtid. Det er en selvfølge at laget ikke vasser i selvtillit med kun en seier i 2012 i en treningskamp, fotballspillere er også mennesker som trenger positive opplevelser for å lykkes. Et godt eksempel på det er Molde, som har vunnet sine siste 15 hjemmekamper. Da kan man snakke om å ha trua på at det snur. Under Uwe hadde vi også Fort Åråsen der vi var umulige å slå. Inntil gutta får et par seiere under beltet får vi smøre oss med tålmodighet og innse at spill og resultater kommer til å svinge.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...