LSK - Strømsgodset på Åråsen Stadion lørdag 28. april klokken 16.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Kamptråd LSK - Strømsgodset på Åråsen Stadion lørdag 28. april klokken 16.00

Ny lodder, nye sjanser. På tide å grave seg ut av frustrasjonen over å ha tapt de siste 10 minuttene + tillegg mot sist års seriemester med 2-0. På tide å se frem til kampen mot laget som pr d.d. ligger på 3 plass i Tippeligaen. På eget gress har LSK spilt to gode kamper i år.

Til denne kampen regner jeg med at BBS er klar igjen hvis man stoler på meldingene som kom i går.. Luke og Fredrik er nok også nærmere å spille kamp igjen - man vet sikkert en del mer om disse to når helga nærmer seg.

Godset har levert dette hittil i år:
    Molde - Godset 1-0
    Godset - vif 3-2
    Godset - Haugesund 3-3
    Brann - Godset 1-2
    Godset - Viking 1-0

Som vanlig samler dem i snitt en del mer poeng hjemme enn borte, men vant bort mot ett svekka Brann.

LSK sin historie hittil i år kjenner vi. Antatt startoppstilling:
    Ramovic
    Stoor - Pedersen - Kippe - Westerberg
    Knudtzon - Roger - Moen - Palmason
    BBS - Andersson

Samme lag som startet sist. Tror neppe Haglund roterer så mye, men mulig han gjør noe i forsvaret.

Jeg kommer med familien. Kommer du? Det burde du for å støtte ditt lag i med og motgang - oppfordringen er herved sent.
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

Vinner ikke LSK denne kampen, så vil jeg bli skuffet. Så allt annet enn seier vil skuffe meg. Vil ikke høre unnskyldninger på dommeren eller annet piss. Spillerne og trenere må selv sørge for å bevise hva som bor i laget.

Kommentar

• Herman
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 1101

Godset er et lag vi har hatt god kontroll på hjemme de siste sesongene. De har startet sesongen bra, og gjorde en god kamp borte mot Molde, og slo også Brann i Bergen. Det er vanskelig å si hvem som er favoritter, men vi har vært gode hjemme så langt, og håper vi klarer å mobilisere like kraftig som til kampene mot RBK og vif.

Jeg håper på endringer i laget. Isak og Espen holdt nullen i Tromsø, og så lenge de andre som har spilt ikke har levert, så synes jeg de kan få muligheten. I hvert fall Isak bør få sjansen snart. Erling fikk ikke til noe som helst sist, og nå er det på tide at han starter på benken. Også skal selvsagt Björn inn om han er klar.

Sead
      Stoor - Nystuen - Isak - Jeppe
      Palmi - Roger - Petter - Stian
      Johan - Björn
      Twitter

Kommentar

• sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1825

Årets første livekamp for min del! Forventer 3 points

Kommentar

• andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

---------Sead----------
          Stoor-Espen-Isak-Jesper
          ------Roger-Petter-----
          -Erling---Johan---Palmi-
          ---------Björn---------
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Håper:

Sead: Selvskreven.

Stoor: Trenger kamptrening. Stort potensiale

Kippe: Må ta ut Skotten som kanskje er den eneste utfordringa han møter i lufta i TL. Spillere som Alkis og Mongo-Pedersen har ikke vunnet EN hodeduell.

Scheel: Vi trenger fart i forsvaret. God langs bakken.

Ringstad: I mangel på noe bedre. Jeppe har vist fint lite. Steinhard er nærmere.

Føniks: Har ikke spilt seg ut. Viktig defensivt. Håper han klarer å komme seg rundt backene igjen å slå 45 ut.

Kai Roger: Selvskreven. I de beste kampene vinner han alle dueller.

PVM: Selvskreven. Står for kreativiteten.

Palmi: Feilplassert og kan byttes ut mot Bolly eller Ringstad hvis Steinhard tar backen (som er sannsynlig). Er Luke kampklar vil jeg ha Johan her eller flytte erling over på venstre.

Johan: Best rettvendt og kan godt ta en backplass. I mangel på spisser blir han hengende spiss.

Björn: Bli Björn igjen! Hadde fått poeng på krillarenaen med han på banen.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• mats
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 621

Opprinnelig skrevet av andersmm
              ---------Sead----------
              Stoor-Espen-Isak-Jesper
              ------Roger-Petter-----
              -Erling---Johan---Palmi-
              ---------Björn---------
              Stiller dette laget vinner vi 4-0

Kommentar

• bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2987

Opprinnelig skrevet av mats
                Stiller dette laget vinner vi 4-0
                Du trur vi holder nullen? Stiller meg tvilende til det men har trua på seier igjen i denne kampen. Vinner vi ikke denne kan vi begynne å snakke krise igjen
                I år så tar vi alt

Kommentar

• Ginola
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2010
                  • 549

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Håper:

Sead: Selvskreven.

Stoor: Trenger kamptrening. Stort potensiale

Kippe: Må ta ut Skotten som kanskje er den eneste utfordringa han møter i lufta i TL. Spillere som Alkis og Mongo-Pedersen har ikke vunnet EN hodeduell.

Scheel: Vi trenger fart i forsvaret. God langs bakken.

Ringstad: I mangel på noe bedre. Jeppe har vist fint lite. Steinhard er nærmere.
                  .
                  Hadde du droppet å sette inn Ringstad på vb, hvor han ikke blir vurdert for tiden i følge Haglund, skulle du fått tommel opp. Er Nystuen klar kan du glemme Scheel. Nystuen spilte seg ikek ut av laget mot VIF. Og Kippe blir aldri vraket, spesielt ikke i en kamp hvor Kovacs spiller på det andre laget. Og Johan som back? Skrivefeil?

Jeg tror, ikke håper, at dette blir laget:
                  Sead: Ingen konkurranse om plassen.
                  Stoor: Viser at han er på vei til å finne go' formen. Viktig tilvekst for laget.
                  Kippe: Trenger hodestyrken.
                  Nystuen: Rutinert og god på hode, dessverre like treg som resten av forsvaret.
                  Jesper: Ikke umulig at Steinar velges på vb, men Haglund har tydligvis stor tro på jesper. Steinar var forrresten på rundens lag i VG etter sin forrige opptreden på VB og spilte seg ikke ut. Uansett, det blir en av disse to, og jeg tror det blir Jesper.
                  Erling: Tror han får en sjanse til, selv om det buttet i mot i Molde.
                  Roger: Selvskreven, men må heve seg. Hadde i overkant mange balltap og feilpassninger i Molde.
                  PVM: Også han er bankers, men på tide at han tar mer tak i kampene. Forsvinner til tider ut av kampen.
                  Palmi: Scorer mål og kommer til sjanser. Må bidra mer defensivt. Vrakes ikke pga de offensive ferdighetene.
                  Johan: Kreativ og finner åpninger. Bankers.
                  BBS: Kommentar unødvendig.

Er Bjørn fremdeles ute tror jeg vi får se Luke, men han holder neppe hele kampen. Ser ikke ut til å være topptrent. Er Nystuen også ute tror jeg vi starter med samme back4er som mot Molde.

Kommentar

• *46*

Kommer aldri i livet til å bli slik, men dette kunne jeg tenkt meg å se mot Godset:

-------------Ramovic---------------------
                    Stoor - Nystuen - Scheel* - Westerberg
                    -----------Roger - Palmason-------------
                    --------Erling - PVM - Andersson--------
                    -----------------BBS----------------------
                    *= Kippe eller Pedersen. Nystuen må være bankers når han er skadefri.

PVM må lengre opp i banen etter min menig. Han får i dag i for mye defensivt ansvar, noe som "tar for mye av han" som spiller fremover i banen - det er offensivt han er en strålende spiller. Palmason er for meg litt "potet" og klarer å bekle flere roller på banen. Å flytte PVM fremover i banen er ikke noe annet enn strengt tatt en nødvendighet pr d.d. Mer kreativ kraft fremover i banen trengs. Alternativ kan også Ringstad spille venstre kant og Andersson høyre kant (hvor Erling kan avlaste etter 60-70 min med kjappe, utvilte bein fra benken) - noe som nok er en god løsning, men jeg liker ikke tanken på for store endringer.

Også må spillerne vite at dem faktisk er god nok til å slå Godset. Jeg har trua, men det må dem ha også. Laget er helt klar godt nok til å slå hvem som helst på Åråsen. Hadde gårdagens kamp vært hjemme, er jeg sikker på at det hadde blitt 3 poeng.

Vil nok neppe bli slik, men dette er mine tanker om hvordan jeg kunne tenke meg at laget ser ut mot Godset på lørdag.

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6099

Ser at det er fler som vil ha Palmi sentralt. For meg er det uforstålig. Han er en alt for dårlig passningsspiller og mister alt for mange baller til å brukes der. Da tror jeg faktisk Ruben er et bedre alternativ. Men PVM er det beste alternativet.

Kommentar

• Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

Å si at Ruben er et bedre alternativ sentralt enn Palmi blir bare useriøst. Men enig i at Palmi er bedre på kanten. Jeg liker det jeg har sett av ham så langt. Hardtarbeidende, anvendelig, fotballsmart og i hver kamp kommer han seg i farlige posisjoner og avslutninger. I fjor var han toppscorer for Stabæk med 8 mål fra midtbaneposisjon, og nå har han fått sin første scoring for oss. Blir brukt litt feil på venstrekanten kanskje, men så snart Fredrik er tilbake går vi nok tilbake til det som egentlig var planen før sesongen, med Björn og Fredrik på topp, Johan venstre og Palmi høyre.
                        Twitter

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Herman
                          brukt litt feil på venstrekanten kanskje, men så snart Fredrik er tilbake går vi nok tilbake til det som egentlig var planen før sesongen, med Björn og Fredrik på topp, Johan venstre og Palmi høyre.
                          Hvis han ikke blir benka til fordel for Erling.

Kommentar

• Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

Opprinnelig skrevet av *46*
                            Hvis han ikke blir benka til fordel for Erling.
                            Haha, nei.
                            Twitter

Kommentar

• *46*

Haha, nei.
                              Hvorfor ler du og ser du på det som usannsynlig?

Kommentar

• Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

Hvorfor ler du og ser du på det som usannsynlig?
                                Har sikkert skrevet 100 innlegg på dette forumet om hvorfor jeg mener Palmi er et enormt mye bedre valg. Er du interessert, kan du søke på mine gamle innlegg.
                                Twitter

Kommentar

• Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2192

Sead
                                  Stoor - Nystuen - Isak - Ringstad
                                  Palmi - Roger - Petter -Erling
                                  Johan - Björn

Kommentar

• *46*

Har sikkert skrevet 100 innlegg på dette forumet om hvorfor jeg mener Palmi er et enormt mye bedre valg. Er du interessert, kan du søke på mine gamle innlegg.
                                    Hva du mener, er vel ikke spesielt viktig? Haglund har vært ganske klar på at Erling har spilt seg inn på høyre kant. Og jeg kan ikke helt se at han har spilt seg ut av den plassen enda.

Kommentar

• Herman
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 1101

Hva du mener, er vel ikke spesielt viktig? Haglund har vært ganske klar på at Erling har spilt seg inn på høyre kant. Og jeg kan ikke helt se at han har spilt seg ut av den plassen enda.
                                      Hvorfor spurte du meg da?

Hvordan Erling kan ha spilt seg inn forstår jeg ikke, da han fortsatt ikke har spilt 90 bra minutter. Mot Hønefoss fikk han starte siden Johan ikke var klar, og Roger ble hvilt på grunn av underlaget. Så ble Fredrik skadet, Johan og Björn dyttet én plass opp, og da ble det en ledig kantrolle. Derfor har han spilt, og derfor tror jeg også at han er ute av laget når Fredrik er 100% klar. Palmi kommer ikke til å benkes til fordel for Erling, hva har gitt deg indikasjoner på at det kan skje?
                                      Twitter

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

Opprinnelig skrevet av Ginola
                                        Hadde du droppet å sette inn Ringstad på vb, hvor han ikke blir vurdert for tiden i følge Haglund, skulle du fått tommel opp. Er Nystuen klar kan du glemme Scheel. Nystuen spilte seg ikek ut av laget mot VIF. Og Kippe blir aldri vraket, spesielt ikke i en kamp hvor Kovacs spiller på det andre laget. Og Johan som back? Skrivefeil?
                                        Mente så klart kant på Johan. Ringstad på back syns jeg ikke er håpløst hvis han får hjelp fra midtbanen. Vi har vel ingen andre gode alternativer? Steinar er vel den eneste sammen med Ringstad som har spilt ok der de siste årene.

Det var et ønskelag. Ikke hva jeg trur vi stiller.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...