LSK - Strømsgodset på Åråsen Stadion lørdag 28. april klokken 16.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Hva skal man si? LSK er et bunnlag. Enkelt og greit.

Jeg har vært på kamp og sett på 11 mann som ikke er i nærheten av å vinne. Kapteinen sier at det ikke er gøy å spille fotball. Håper Haglund får med seg det. De som ikke synes det er gøy å spille fotball, får sikkert plass på benken eller tribuna - på banen behøver de ikke å være. De som ønsker å spille fotball, blø for drakta og vinne kamper kan melde seg.

Kommentar

• Herman
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 1101

Kampen i dag ble som jeg hadde fryktet. Når vi ikke møter RBK eller vif, og er hypermobiliserte, så får vi se hvilket nivå vi egentlig er på pdd. I dag fikk vi også se hvilket utrolig lavt bunnivå vi har. Selv om det er noe vi er vant til.

Vår keeper og eneste matchvinner sliter konstant med skader, vårt midtstopperpar har ikke spilt en god kamp siden 2010, vår nr 10 har ikke vært nær ballen de to siste kampene og vår store stjerne klarer ikke score mål. Er ikke rart det ser så tungt ut akkurat nå. Kampen i dag var en eneste lang vits. Forferdelig skuffende. 6200 på stadion i dag. Neste helg får vi juling i Haugesund, så blir vel fort rundt 5000 hjemme mot Brann?

Hvis jeg hører snakk om Haglund ut så blir jeg forbanna. 3 måneder etter han tok over så sier det seg selv at alt ikke sitter. Allikevel så er det jævla tungt for alle oss som følger Fugla, når det akkurat nå ser ut som det blir den 5. helvetes-sesongen på rad. Spørs hvor mye mer folk gidder. Stemningen på feltet i dag var i hvert fall ræva.
      Twitter

Kommentar

• sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1826

Godset lå utrolig kompakt og strukturert defensivt, pluss at samtlige ga 100% .. Hvorfor kan ikke vi klare det? Er faen ikke mirakler som skal til, bare et par enkle grep og skikkelig innsats

Kommentar

• Emil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 306

Det er alt for mange stjerner og primadonnaer på dette laget. PVM, Andersson, Roger, de driter i hvordan det går og gidder ikke legge ned det trøkket som kreves for å vinne kamper. De starter jo uansett hva som skjer. På tide å endre litt, Haglund må vise at han kan håndtere denne typen spillere. Vi spiller med en gjeng oppblåste stjerner som tror alt går av seg selv. PVM har litt innsats og prøver litt i andreomgang, men det her er alt for tynt. Det handler ikke om formasjon eller teknikk, det handler om stolthet og ære! Ingen på laget har lyst til å vinne i dag! Ingen av de gjør et forsøk! Vi ligger under 0-1 hjemme på Åråsen mot et juniorlag fra Drammen, brett opp ermene for faen. På tide å ta av silkehanskene og fortelle gutta hvor skapet står, skal vi holde på på denne måten her blir det ikke poeng i år. Det virker som om alle står og venter på at noe skal skje, men det er ingenting som kommer av seg selv. Jeg er fryktelig redd for at apparatet ikke tør å kjefte på de tre jeg har nevnt ovenfor her, Bjørn i tillegg.

Kommentar

• Jannis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 266

Helt tydelig at dette sitter i knollen på alle sammen, nå MÅ vi få inn en hjernevasker for å få det ut det som sitter i topplokket til spillerne.
            Mange andre lag som har hatt suksess med dette, så hvorfor ikke prøve når vi sliter noe så jævlig?

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7134

Psykologhjelp har jeg ingen tro på. Det eneste som kan bringe LSK ut av uføret, er godt gammeldags hardt arbeid.

Selv om andreomgang i dag var skammelig dårlig, skapte vi seks store sjanser i førsteomgang og burde gått til pause med tomålsledelse. Når det først løsner foran mål, vil spillerne se at det er mulig. Jeg tror ikke vendepunktet er så langt unna, men jeg er veldig usikker på om det kommer i Haugesund, for å si det mildt. Men i sommer MÅ forsvarskrisen vår tas tak i. Vi trenger mer fart i alle ledd.

Strømsgodset angrep med tyngde og i lengderetningen når de først kom, og spilte en forbilledlig bortekamp. Griseflaks at de ledet til pause, men fullt fortjent seier etter 90 minutter. De kvalte oss de siste 45 minuttene, og vi fant ingen mottrekk. Det er ikke akkurat all verden til bredde på benken vår, så vi er nokså sårbare for skader, og for at de 11 som starter kampene, får det til å stemme. Det er vår store hemsko. Jeg kunne gjerne ønsket meg en sentral midtbanespiller og en spiss i sommer. Selv Godset har større stallbredde enn oss: Sætra, Keita, Kovacs, Strand og Konradsen er alle meget habile TL-spillere, og alle begynte på benken i dag.

Samtidig må det være lov å spørre hva Isak Scheel har gjort som er så galt, hvis han ikke er aktuell til en av plassene i midtforsvaret. Det forstår jeg ikke.

PVM har vært en stor skuffelse så langt, og jeg er ikke enig i at han skal spille sentralt. Slipp ham til på venstresiden, og bruk heller Pàlmason sentralt på midtbanen. Venstresiden vår er stein daud med to høyrebeinte spillere der som må vende innover hver eneste gang de kommer framover, og det er med på å gjøre oss forutsigbare og enkle å demme opp for.

Toindouba har en del ballmist i dag, men gjør fremdeles en utrolig viktig jobb for laget. Han plukker opp enormt med andreballer, vinner dueller og bryter pasninger. Björns problem foran mål er mer mentalt enn noe annet, og jeg syntes Johan var tildels veldig god i førsteomgang i dag.

Vi har kvalitetene i laget, det gjelder bare å få hull på den jævla nullen i tabelloppføringen vår. Jeg verker i hele kroppen av irritasjon og sinne selv, men jeg er veldig sikker på at vi bare er nødt til å gi laget tid. Og sparking av treneren er faen meg så fjollete å komme drassende med etter seks serierunder at det ikke går an. Haglund kan ikke spille kampene selv, men det er en del taktiske vurderinger (bl.a. Pàlmason-PVM vs venstreflanke-sentralt, Björn som toppspiss, valget av midtstoppere) jeg mener han bør ta et seriøst blikk på.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av trigz
                Psykologhjelp har jeg ingen tro på. Det eneste som kan bringe LSK ut av uføret, er godt gammeldags hardt arbeid.

Samtidig må det være lov å spørre hva Isak Scheel har gjort som er så galt, hvis han ikke er aktuell til en av plassene i midtforsvaret. Det forstår jeg ikke.
                Tar bare med de to poengene jeg synes er mest essensielt pr d.d.

Spillerene må ta tak i dette selv. De som ønsker å spille, må ta sjansen og Haglund må forklare hvor skapet står med å vise at dem som ikke bidrar ender opp på benken eller tribuna. Gjelder også dem som sier rett ut at dem ikke synes det er gøy å spille fotball - det er tidenes dårligste signal. Feks Stian synes jeg grep sjansen i dag og viste seg mer frem enn tidligere.

Som du sier Trigz, hvorfor er Isak Scheel helt ute i kulda? Noen uheldige valg i to-tre treningskamper burde ikke gjøre at man er helt ute av vurderinga. Jesper har fått plenty med sjanser.

Jeg forventer topp lag på tirsdag med unntak av keeper - Sead har vel godt av litt vile har jeg forstått? Der burde det bli noen mål og kanskje det hjelper litt på selvtilliten?

Kommentar

• Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

Røsk av kunstgresset i lsk hallen, fyll på med grus! Lillestrøm har ikke prestert etter at vi fikk kunstgress. La spellera blø for drakta!

Kommentar

• Herman
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 1101

Luke ser faktisk mer ut som en deltaker fra pausekonkurransen på Åråsen.
                    Twitter

Kommentar

• bingolfs
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Apr 2006
                      • 36

Denne gjengen liker å tape ingen tvil i min sjel lenger. Antagelig gir det en slags tilfredsstillelse å fremstå som en gjeng tapere. Hvorfor ikke prøve med et lag bestående av lokale juniorer som år etter år imponerer i interkrets og andre turneringer. Kan da umulig bli verre? Makan til taperskaller skal man lete lenge etter. Og hurra meg rundt for backene som er hentet, trodde Stig Arne Gjellestad på backen skulle bli et permanent nullpunkt, men jommen har man ikke klart å senke nivået etter at vi ble kvitt LKE og Essediri og skapt et nytt nullpunkt. Antar at man i tillegg har klart å gi disse backene solid lønn også. Fy så trist!! Skam dere jævla taperskaller! Som jeg savner Uwe han lot ikke slik passere med pisspreik om at vi skaper mye og at prestasjonene er gode. Han satte da krav til spillerne. Den gjengen som loket rundt på Åråsen i dag skylder alle en solid unnskyldning!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av bingolfs
                        Som jeg savner Uwe han lot ikke slik passere med pisspreik om at vi skaper mye og at prestasjonene er gode. Han satte da krav til spillerne.
                        Tror neppe Haglund luller hver og en av spillerene i søvn i kveld for å si det enkelt. Tipper skapet blir skissert på bakrommet og forklart hvordan ståa er. Aldri i verden om han snakker like pent til spillerene bak lukkede dører.

Har etter en tids tenkning kommet over en positiv ting. Banens beste i alle de tre hjemmekampene LSK har spilt i år, har blitt motsanderens keeper. Så man kommer jo frem til sjanser og setter dem på prøve.
                        Last edited by Gjest; 28.04.2012, 23:04.

Kommentar

• sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1826

Opprinnelig skrevet av *46*
                          Har etter en tids tenkning kommet over en positiv ting. Banens beste i alle de tre hjemmekampene LSK har spilt i år, har blitt motsanderens keeper. Så man kommer jo frem til sjanser og setter dem på prøve.
                          hvordan er det positivt????

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                            hvordan er det positivt????
                            Man kommer i hvertfall til sjanser. Giftige sjanser som det sannsynligvis ikke skal justeres mye på før dem sitter.

Kommentar

• bingolfs
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Apr 2006
                              • 36

Mye mulig han forsøker å forklare noe bak lukkede dører, men ser ut som det er laaaang vei inn til hva som enn måtte være i topplokket på spillerne. Men bare for å ha klargjort det, jeg er av de som mener at trenere ikke skal sparkes i tide og utide. Pep Guardiola hadde nepep klart å gjøre underverker med en gjengen av noen jævla tapere som luntet rundt på Åråsen i dag. Og det at vi skaper mange sjanser blir muligens artig å tenke på når vi neste år må spille lokaloppgjør mot 2010 og Ull/Kisa. 6 kamper 3 poeng og et Stabæk lag bak oss som har et budsjett på størrelse med lønna til rundingsbøya Westerberg, min gud for en hjelpeløs klovn. Det som ble vist på Åråsen i dag var rett og slett tragikomedie med svarte undertoner. Jeg har spillere på J10 laget mitt som leverer vel så sterke prestasjoner i match og som slett ikke har 500' + for å trene fotball daglig!

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7134

Tør garantere at Haglund ikke degger med spillerne sine. Han var kjent for å gi direkte tilbakemeldinger til spillerne sine da han trente Elfsborg, og det er neppe annerledes i LSK. To bytter ved pause, som i dag, er et kraftig signal.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  To bytter ved pause, som i dag, er et kraftig signal.
                                  Betryggende å se at han tar grep. Å oppføre seg som en tulling på linja eller i foran kamera vinner ingens gunst (alla Rekdal eller MA).

Kommentar

• Dinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2006
                                    • 884

"Racing Santander rykket ned"

17 kamper på rad uten seier.

LSK 2012?

twitter @amundsakis
                                    ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• angrybird
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jan 2012
                                      • 80

Kan vi slutte å køøde rundt å bare hente tilbake Søgård nå?

Kommentar

• angrybird
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Jan 2012
                                        • 80

med det sagt så var vi ikke et milligram dårligere en godset idag. Forskjellen ver at vi slapp på en forbanna corner. også mot oss som er "dødballaget" da. Gud hvor glad jeg hadde vært om det var noe hold i denne myten.

Kommentar

• Rankiz
                                          Medlem
                                          Bøffel
                                          • Aug 2009
                                          • 39

Opprinnelig skrevet av angrybird
                                          Kan vi slutte å køøde rundt å bare hente tilbake Søgård nå?
                                          Nei, han er ikke god nok.

Kommentar

Working...