Haugesund - LSK 6. mai 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Første laget som reiser hjem fra Haugesund med poeng i sekken i år. Gjorde det Molde ikke klarte. Eller Brann. Tørre fakta og det er det som vises når tabellen summerer seg opp etter 30 runder.

    Har trua på tre poeng neste søndag!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av runarM
      Før match: Får vi ett poeng skal vi være sinnsykt fornøyd
      Etter match: Fy faen vi var ræva. SÅ dårlig har jeg ALDRI sett LSK før, bla bla fuckings bla.

      Samme oppskrift hver gang vi ikke vinner. Regner med at når man sier FØR match at man er fornøyd med 1 poeng, så er det 1 poeng etter at vi har best og produsert målsjanser på løpende bånd, men ikke klarer - pga uflaks og feil dommeravgjørelser - å omsette det til 3 poeng? Eller hvordan mener man en match der man skal være glad for ett poeng ser ut?
      Første omgang var ok, andre omgang var vi dårligere enn FKH, men det var vel egentlig ikke annet enn forvente. Å si at dette er det veste man har sett av LSK noen sinne er idiotisk.
      Det er måten det skjer på som skaper spørsmålene. Både etter Molde og FKH sitter man igjen med dårlige følelser, selv om det på forhånd begge var kamper vi har forventa lite ifra. Vi tåler ikke lede, og vi gjør personlige feil som rett og slett ikke hører hjemme på dette nivået.

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Første laget som reiser hjem fra Haugesund med poeng i sekken i år. Gjorde det Molde ikke klarte. Eller Brann. Tørre fakta og det er det som vises når tabellen summerer seg opp etter 30 runder.
        Jada, vel og bra det. Ikke poenget som irriterer. Måten vi fremstår på.

        Har alltid trua på tre poeng, men begynner å bli slitsomt nå.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Herman
          Herregud da, så god var han virkelig ikke. Trygg i feltet, men de to redningene 1 mot 1 går rett på ham. Mulig han også klønet det til på utlikningsmålet.
          Du mener den glitrende beinparaden han hadde gikk rett på han? Logi gjorde en god kamp. Han har ikke overbevist de siste gangene jeg har sett han, men i dag gjorde han da vitterlig en god kamp!

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Du mener den glitrende beinparaden han hadde gikk rett på han? Logi gjorde en god kamp. Han har ikke overbevist de siste gangene jeg har sett han, men i dag gjorde han da vitterlig en god kamp!
            Jeg mener det er noe en Tippeligakeeper skal ta. I dag var det mye dårlige avslutninger fra Haugesund-spillerne. Men nok om det. Flott å se at Logi er bedre med konkurranse.
            Twitter

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4384

              Blir vel feil å slakte laget totalt. Haugesund har ikke tapt hjemme på ett år.

              Det positive er at jeg synes vi viser bra fightermentalitet bak der. Nystuen er en bauta, og Kippe renser unna mye på huet. Men vi står for høyt noen ganger og gir mye bakrom. Logi står bra.

              Det som ikke er bra er at vi er altfor feige. Hvor er viljen til å vinne? Vi gir også bort ufattlige mye baller på egen halvdel. Rett og slett slurvete pasningsfeil, som ikke hører hjemme i det hele tatt. Ganske ufattelig at det går ann å være så upresise. I tillegg har vi ikke noe som minner om eget spill, bortsett fra et par frekke kombinasjoner i første omgang som er ganske nært ved å lykkes. Alt i spillet vårt ligger i tilfeldigheter.

              Alt i alt et heldig poeng, hvor vi ikke var i nærheten av å vinne. Skuffende at vi ikke skaper noenting. Vi trenger selvfølgelig en seier, men ett poeng er tross alt bra å ta med seg.
              ..................

              Kommentar

              • runarM
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 565

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Dette var på nivå med kampen mot Kaerjeng. Dette er noe av det verste jeg har sett ja!!
                Dessuten er måten du bygger opp på merkelig. Du blander hva forskjellige mennesker har sagt for så å bruke dette som argument om at vi ikke klarer bestemme oss?
                Jeg sa nemlig ikke at 1 poeng ville vært bra.
                Da tar du ikke hensyn til mostanderlagets kvaliteter. Og beklager at jeg tilla deg den meningen, det var mer generellt rettet mot forum-vesenets resignerte holdningen før match, og dramaqueen-hylinga etterpå.

                PS; Tippa ikke du 5-0 til haugesund? Du bør jo være over deg av begeistring over den uventede gode prestasjonen :-)
                runarM

                Kommentar

                • magnuslt
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2011
                  • 213

                  Ser frem mot kampen mot Brann nå. Bør klare å slå de med en Nystuen som rydder Ojo bort.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Kippe,Nystuen og Logi får godkjent resten var ræva..

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      Opprinnelig skrevet av runarM
                      PS; Tippa ikke du 5-0 til haugesund? Du bør jo være over deg av begeistring over den uventede gode prestasjonen :-)
                      Jeg burde vært det, men med innsatsen vi viser så er jeg bare oppgitt.

                      Edit: Du som driver og flagger i Haakon Tveters vei?

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Kippe,Nystuen og Logi får godkjent resten var ræva..
                        Men hva driver Nystuen med i situasjonen som er foranledningen til utligninga? Det er slike feil som feller oss gang på gang.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7092

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Dårlig inngripen på målet. Men flere klasseredninger gjør opp for det.
                          Spøker du? Stoor blir dyttet av svensken, og faller inn i Logi. Det er derfor han mister ballen. Jeg mener scoringen burde vært annullert.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7092

                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Dette var på nivå med kampen mot Kaerjeng. Dette er noe av det verste jeg har sett ja!!
                            Får du skjerpe deg litt. Etter de to sjansene tidlig i kampen og til den heldige utlikninga skapte Haugesund omtrent null og niks. Vi hadde fullstendig kontroll på dem. Etter scoringa sprer nervene seg, og det er da jeg savner en brølende jævel av en kaptein som hudfletter de som gjemmer seg bort og ikke vil ha ballen. Alt i alt selvsagt et heldig poeng, men jeg tror ikke vi ville vært så grenseløst dårlige den siste halvtimen dersom vi hadde hatt et par seiere i sekken fra tidligere i sesongen.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Får du skjerpe deg litt. Etter de to sjansene tidlig i kampen og til den heldige utlikninga skapte Haugesund omtrent null og niks. Vi hadde fullstendig kontroll på dem. Etter scoringa sprer nervene seg, og det er da jeg savner en brølende jævel av en kaptein som hudfletter de som gjemmer seg bort og ikke vil ha ballen. Alt i alt selvsagt et heldig poeng, men jeg tror ikke vi ville vært så grenseløst dårlige den siste halvtimen dersom vi hadde hatt et par seiere i sekken fra tidligere i sesongen.
                              Ja, det var et utsagn berørt av skuffelse. Enig i resten du skriver.
                              Men jeg blir så utrolig provosert av å se på feilpasning på feilpasning og til tider tilsynelatende umotiverte spillere.

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Får du skjerpe deg litt. Etter de to sjansene tidlig i kampen og til den heldige utlikninga skapte Haugesund omtrent null og niks. Vi hadde fullstendig kontroll på dem. Etter scoringa sprer nervene seg, og det er da jeg savner en brølende jævel av en kaptein som hudfletter de som gjemmer seg bort og ikke vil ha ballen. Alt i alt selvsagt et heldig poeng, men jeg tror ikke vi ville vært så grenseløst dårlige den siste halvtimen dersom vi hadde hatt et par seiere i sekken fra tidligere i sesongen.
                                Leser kritikk av dagens kaptein i ditt innlegg, og dersom det stemmer har du seriøse problemer. En av de få gode i dagens kamp, nei jeg har sagt det hele tiden. Midtbanen er for svak, dårlig en mot en, dårlig med ball, alt for tregt gjennom ledd i lengderetning, masse feilpasninger. Ikke rart forsvaret sliter!

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Leser kritikk av dagens kaptein i ditt innlegg, og dersom det stemmer har du seriøse problemer. En av de få gode i dagens kamp, nei jeg har sagt det hele tiden. Midtbanen er for svak, dårlig en mot en, dårlig med ball, alt for tregt gjennom ledd i lengderetning, masse feilpasninger. Ikke rart forsvaret sliter!
                                  Over siste 3-4 år har vel klubben hatt uendelig mange forskjellige spillere på midtbanen, alle er ræva mener du? Mens Kippe er god som gull? Ta deg sammen Dolly, det er smakløst å holde på sånn. Kippe spiller ok i dag, men jevnt over til nå i sesongen har han skuffet stort.. Desverre.

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1446

                                    Positivt overasket over Logi idag. Endel gode redninger og inngripener, men det er da det er så kjipt at han (sammen med stoor) kløner det til ved målet til Haugesund. Aldri bra for selvtilliten å være, delvis, skyldig i det eneste baklengsmålet. Synes fortsatt han har altfor dårlige utspark til at han bør være førstevalg (noe han ikke er), men tror ikke jeg kommer til å være like nervøs før neste kamp Logi står som jeg var idag.
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                      Leser kritikk av dagens kaptein i ditt innlegg, og dersom det stemmer har du seriøse problemer. En av de få gode i dagens kamp, nei jeg har sagt det hele tiden. Midtbanen er for svak, dårlig en mot en, dårlig med ball, alt for tregt gjennom ledd i lengderetning, masse feilpasninger. Ikke rart forsvaret sliter!
                                      Ved første blikk er det jo en kritikk av at Kippe ikke er vokal nok på banen, men det gjelder jo i prinsippet hele laget. Alle burde vært like pønsj som Logi og Sead er. Vi trenger en sånn spiller i hvert ledd når det begynner å gå til helvete. På LSK-lagene som spilte for 5-25 år siden var det vel ingen som turde å gjemme seg vekk. Da var Bjerkeland, Dyrstad, Vaadal, Amundsen, Bjarmann, Kristinsson, Solbakken, Erlandsen, Powell, Søgård, Helguson eller McManus oppe i trynet på dem og pisket dem til å ofre helsa for laget. Vi trenger to-tre psychoer. Jeg burde kanskje formulert innlegget litt annerledes, det er ikke bare Kippe jeg henviste til.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • dennis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 872

                                        Lei inn Ståle for ett par uker på treninger , en som kan "skrike" litt samt har endel erfaring med lag det blåser i mot.
                                        Ikke noe kritikk mot Haglund men føler vi trenger en som kan få i gang "maskineriet som vi ser at det bor i laget!!

                                        Kommentar

                                        • Pingla
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 376

                                          Brukbart med poeng, relativt fornøyd med backfirern - og happy med Logis comeback.

                                          Ellers sitter jeg fortsatt å undrer på om det virkelig er meninga vi skal spille uten noen som helst som truer rommet bak Haugesunds bakre firer (eller nærmest uten spiss)? Det virker for meg helt meningsløst å overfylle midtbanen og mellomrommet, når det i 9 av 10 tilfeller ikke er noen som truer bak firern. Bjørn kommer fortsatt dypt for å hente ball/kombinere, og Haugesunds forsvar får jo verdens enkleste oppgave med å pushe ut og vinne ballen gang-på-gang-på-gang på midtbanen.
                                          Var det meninga Palmi og Knudzon skulle gå i kanalene mellom back og stopper kanskje, muligheten var jo der - men førstnevnte går jo også inn i midten (og overlot kanten til Pedersen som aldri helt klarte å komme høyt nok til å bidra) mens sistnevnte .. tja...
                                          I tillegg Roger slo 30 bakromspasninger uten en kjeft på noe som ligner et løp i bakrom...
                                          Samme greia er når Haugesund legger litt press på våre ikke helt ballsikre forsvarsspillere, vi måker da mange baller opp på/bak firern til Haugesund - men igjen er det ikke en kjeft der, så de kan umiddelbart reisirkulere presset. Weird...
                                          Nå er jo jeg bare en stakke FM-manager, så hva vet vel jeg...
                                          Men skulle nesten tro gutta hadde vært i separate spillermøter med ulik kampplan før kampen...

                                          Jeg synes forøvrig ikke Andersson og Sigurdarsson fungerer som en offensiv duo i det hele tatt på bortebane, mens de har fungert tålelig på hjemmebane.
                                          ¯\_(ツ)_/¯

                                          Kommentar

                                          Working...