LSK - brann, søndag 13.4 kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KickassKlemp
    Medlem
    Møteplager
    • May 2005
    • 88

Jeg er også bra lei av alt detta pratet om jinxing. Det må være lov å si at man er optimistisk uten å få et hylekor av overtroiske sutretryner etter seg. Jesus, Julenissen, Märthas engler og jinxing. Grow up.
    Klempern. Translation german-english: Hammer
    Hammer: To defeat (a person, a team) resoundingly

Kommentar

• armykanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 744

Opprinnelig skrevet av KickassKlemp
      Jeg er også bra lei av alt detta pratet om jinxing. Det må være lov å si at man er optimistisk uten å få et hylekor av overtroiske sutretryner etter seg. Jesus, Julenissen, Märthas engler og jinxing. Grow up.
      FULLstendig enig!!!! Faen til prat om denne jævla Jinxinga! stakkars spillerne blir vell pissnervøse for hver gang de skal gi et intervju for lsk.no. For at de vet at uansett hva de sier så blir det feil.

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Kjøper meg en boks valium og går i dekning i stedet. Jesus. Den skriftlige verden har blitt ødelagt etter smiletegnene kom med sitt inntog.

Kommentar

• jonfugl
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jun 2009
          • 181

Om ikke dette gir blod på tann, så vet jeg ikke.
          En en blir motivert av å lese dette Vi skal knuse Brann
          Brann-kaptein Mjelde: - Vi er inne i en tung periode

** Trener Skarsfjord opplever måltørke i laget: - Vi er klar over at vi har tatt lite poeng

BERGET POENG: Brann fikk med seg ett poeng fra vestlandsderbyet mot Viking, mye takket være en solid straffebom fra gjestenes André Danielsen. Foto: NTB Scanpix
          Publisert 08.05.12 - 08:15, endret 08.05.12 - 08:15 (VG NETT)
          Av Henrik Horjen

• 2
          • Tips en venn
          • Skriv ut artikkelen

BERGEN (VG Nett) (Brann - Viking 0-0) Branns nåværende scoringsvegring er den verste i trener Rune Skarsfjords Brann-historie.
          Se video

Se video «FOPPALL» Ep. 26: Lilleheie og Deila - om «United» og Godset

VG Nett følger

- Ingen av oss er fornøyd med den sesonginnledningen vi har hatt. Men vi har definitivt vært uheldige og har måttet omrokkere og endre mye på laget. Men selvfølgelig har vi ikke vært gode nok, sier daglig leder i Brann, Roald Bruun-Hanssen i pressesonen etter den begredelige 0-0 kampen i Vestlandsderbyet mot Viking.

Etter at Skarsfjord tok over for Steinar Nilsen i mai 2010 endret laget karakter til det både mer målfarlige og mer sprudlende enn det sesonginnledningen da med fire seks tap på tolv kamper hadde bydd på.

Tilbake sto et lag med åpne sluser bakover, men med en Erik Huskeklepp som bøttet inn mål fremover. Lagets 48 mål var tolv mer enn Tromsø som tok bronseplass, akkurat som fjorårets 51 var i konkurranse med det øverste sjiktet i eliteserien.

Forskjellen før og etter Skarsfjord var merkbar, der målsnittet i 2010-sesongen lå på 1,83 med narvikingen bak roret. Med Steinar Nilsen som trener scoret rødtrøyene samme året bare litt over ett mål i snitt per kamp.

VG LIVE: Les fyldig referat fra gårsdagens kamp!

Svakeste målsnitt siden Nilsen

Brann anno 2012 er så langt et trist skue. Skarsfjords mannskap scorer nesten ikke mål, og Ojo fremstår til tider som svært ensom alene på topp. Åtte mål på syv kamper har resultert i fire poeng og foreløpig bunnstrid for rødtrøyene.

MÅ TENKE FRAMOVER: Rune Skarsfjord mener det er viktigere å tenke på de kampene som gjenstår å spilles, enn å gremme seg over tapene. Foto: NTB Scanpix
          Likevel vil ikke Skarsfjord sammenligne årets Brann-lag med det som så vidt karret seg over streken i 2010, året han selv overtok hovedansvaret for rødtrøyene.

- Det var andre forutsetninger, en annen spillerstall og uten annet enn poengfangsten er det vanskelig å finne sammenligninger, sier Skarsfjord.

Like fullt har Brann unektelig fått en svært trang fødsel på sesongen der de var tippet i toppen.

For man må helt tilbake til 1998 for å finne sist Brann hadde en tilsvarende svak sesonginnledning. Da sto laget med null seiere, tre uavgjorte og fire tap etter sesongens syv første kamper. I den ellevte serierunden fikk Kjell Tennfjord sparken, ikke ulikt hva som skjedde med Steinar Nilsen i 2010-sesongen.

Nøkkelspillere forsvunnet

Når sant skal sies var Brann heldige som ikke forverret sesonginnledningen ytterligere i går. André Danielsens straffemiss sørget for at Brann tross alt hentet sitt først eliteseriepoeng på en måned.

- Vi er klar over at vi har tatt lite poeng, men vi kan ikke gjøre noe med de kampene som har blitt spilt. Vi ser fremover mot de neste kampene nå, og det er mange muligheter for oss til å ta poeng, sier Brann-trener Rune Skarsfjord.

Samtidig har ikke omstendighetene gjort det lett for Skarsfjord. Mot Viking hadde treneren seks etablerte spillere ute og stilte med en benk med gjennomsnittsalder 18,5 år og med elleve eliteseriekamper på deling.

I forhold til laget som tok 4. plass i fjor, og tapte i cupfinalen mot Aalesund, er de offensive nøkkelspillerne Guastavino og Carl-Erik Torp begge forsvunnet ut dørene under uheldige omstendigheter.

Assistkongen borte

Guastavino scoret ni mål og noterte seg for ni målgivende i eliteserien i fjor. Samarbeidet med spydspiss Kim Ojo var av det fruktbare slaget, og nigerianeren scoret hele 15 mål, mye takket være uruguayanerens evne til å finne sin spissmakker.

- Det er ikke bare tapet av Guastavino som har svekket oss offensivt, Torp har også vært vond å erstatte. Det har endret den offensive delen vår, og vi opptrer på en annen måte. Det er ikke fordi jeg har tegnet nye piler på taktikktavla, men vi har nye spillere i nye roller, sier Skarsfjord til VG Nett.

Rune Skarsfjord vil likevel ikke innrømme at laget ikke har klart å fylle hullene etter de to profilene.

- Om vi har slitt med å erstatte dem er ennå for tidlig å si, sier Skarsfjord - vel vitende om at Brann gikk målløs av banen for første gang på 225 dager.

Kaptein Erik Mjelde synes det har vært vanskelig å ikke kunne spille med den samme elleveren i flere kamper på rad.

- Det er ingen god situasjon selvfølgelig. Mange som ikke får spille til vanlig får spille seg, og det er jo bra. Men det er klart det er tungt med så mange rokkeringer i laget som vi må gjøre. Vi er inne i en tung periode, og at marginene går i mot er ikke uvanlig for et lag i motgang.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

Opprinnelig skrevet av Ginola
            Bare så synd at Sandmoen og assistentene hans ikke kan offsideregelen...
            Jeg er sikker på at de kan regelen, men den anvendes bare ikke imot RBK alternativt til fordel LSK...og hvertfall ikke når dommernes gullhår-i-ræva-gullegutt Micke Dorsin spiller (!)
            LSK Norges beste lag

Kommentar

• El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

Starter Fredrik, vinner vi.
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

Noen som har status på Luke? Fortsatt skada?

Kommentar

• knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9537

JÆVELI bekymra før Brannkampen nå. Kan ikke vært taktikken at alle bortsett fra Nystuen og Kippe (og Logi) skal spille til "ikke godkjent" mot Ottestad...

Kommentar

• Ginola
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2010
                    • 549

Dette var det siste vi trengte. Greit at PVM ikek har vært opp mot sitt beste i det siste, men han er uansett en av våre aller viktigste spilelre og vi har ingen som kan erstatte han. Stallen er altfor tynn, det beviste de som spilte i høst.

Kommentar

• Øystein
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2006
                      • 79

Vi mister en av tippeligaens beste på dødballer. Rent spillemessig har han vel kanksje ikke vært helt opp i mot det man vet han kan klare. Selvsagt kjipt å miste han, men vi har andre alternativer her. Med bukken tilbake blir bbs trukket ned i leddet bak, andersson kan gå ut på venstre, og palmi eller ruben kan spille sammen med roger på midten. Ikke noe dårlige alternativer det.

Men han blir savnet på dødballer så klart.

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7131

Er ikke så veldig bekymret for dødballene. Både Fredrik Stoor, Jesper Westerberg, Stian Ringstad og Pàlmi Pàlmason har bra dødballfot. Jeg er mer bekymret for at PVM nå ikke vil bli helt innspilt i laget før utpå høsten. Han viste i Haugesund at han endelig var på gang etter noen anonyme kamper.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Ginola
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2010
                          • 549

Opprinnelig skrevet av trigz
                          Er ikke så veldig bekymret for dødballene. Både Fredrik Stoor, Jesper Westerberg, Stian Ringstad og Pàlmi Pàlmason har bra dødballfot. Jeg er mer bekymret for at PVM nå ikke vil bli helt innspilt i laget før utpå høsten. Han viste i Haugesund at han endelig var på gang etter noen anonyme kamper.
                          Selvom ikke PVM har vært opp mot sitt beste så kan jeg dessverre ikke se at ruben har eller Palmi har bevist at de er bedre enn PVM om dagen. Tvert i mot. Uansett hvordan vi vender på det så er vi svekket når PVM er ute.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Opprinnelig skrevet av trigz
                            Var vel Johan som var fus på dødballer før PVM kom. De var meget bra fra begge sider.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

Opprinnelig skrevet av knut
                              JÆVELI bekymra før Brannkampen nå. Kan ikke vært taktikken at alle bortsett fra Nystuen og Kippe (og Logi) skal spille til "ikke godkjent" mot Ottestad...
                              Taktikken var vel "friske bein" til søndag. Det bør ikke være mangel på utholdenhet som feller oss mot Brann.
                              Vidar Evje

Kommentar

• joacim
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2009
                                • 559

vil ha
                                ---------Logi/sead
                                Westenberg - Nystuen - Kippe - SP ( kan stoor eller jesper spille VB?)
                                -------Roger - Ruben --------
                                -- Palmi - BBS - Johan---
                                ---------Fredrik ------
                                Styremedlem 2016

Kommentar

• mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

Jeg kommer til å savne døballfote til Petter.. den har skapt mange muligheter for oss i år. Er ingen andre på laget som er i nærheten av han!

Håper:
                                  Jeppe- Espen- Frode- Stoor
                                  ----Roger--Palmi---
                                  Johan--BBS--Bolly
                                  ---Fredrik---

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av mats
                                    Jeg kommer til å savne døballfote til Petter.. den har skapt mange muligheter for oss i år. Er ingen andre på laget som er i nærheten av han!
                                    Johan har en ganske så habil dødballfot. Han var tross alt fus i hele vinter før Petter kom.

Kommentar

• Fuglamannen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2011
                                      • 543

Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Johan har en ganske så habil dødballfot. Han var tross alt fus i hele vinter før Petter kom.
                                      Helt enig. Han har en følsom fot som definitivt kan skade ethvert lag.

Kommentar

• Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

Har mer eller mindre begynt å gi faen i hvem som starter og hvem som gjør hva ute på banen. Har bare en ting å si til spillere og trenere i LSK: Overrask meg!!!

Men sliter med å få folk jeg vet holder med LSK til å komme på kamp, dem synes det er drøyt å betale 200-300 kroner for å se LSK spille den fotballen dem gjør om dagen. Og jeg kan desverre ikke si meg uenig i det og klarer ikke å finne argumenter for att dem skal komme seg på kamp.

Kommentar

• Brækken
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jun 2007
                                          • 109

Opprinnelig skrevet av Boing
                                          Men sliter med å få folk jeg vet holder med LSK til å komme på kamp, dem synes det er drøyt å betale 200-300 kroner for å se LSK spille den fotballen dem gjør om dagen. Og jeg kan desverre ikke si meg uenig i det og klarer ikke å finne argumenter for att dem skal komme seg på kamp.
                                          Du får tenke på at du støtter klubben og med bidraget ditt gir du dem mulighet til å trene slik at de forbedrer seg.

Tenk!! 3 kamper uten tap!?! På søndag blir det 4!
                                          Team Wenche Myhre

Kommentar

Working...