Viking - LSK, onsdag 16.5.2012 kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    #21
    Opprinnelig skrevet av Skinke
    Denna kampen her er jeg fornøyd om vi kommer hjem med ett poeng. Derimot etter Viking kampen så har vi lag vi kan ta noen poeng fra:



    Runde 10
    Lillestrøm - Sogndal - 3poeng

    Runde 11
    Lillestrøm - Aalesund -1poeng

    Runde 12
    Stabæk - Lillestrøm - 3poeng

    Runde 13
    Lillestrøm - Sandnes Ulf - 3poeng

    Runde 14
    Fredrikstad - Lillestrøm - 3poeng


    detta ordner seg!
    Vi vinner alle disse kampene

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      #22
      Merkelig hvordan et supporterhode fungerer. Etter at spillera gir bort tur til Stavanger, så har jeg fått litt trua igjen.
      De skjønner at nå er det alvor, nå skal det sloss og nå skal det blø.

      Kommentar

      • *46*

        #23
        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Merkelig hvordan et supporterhode fungerer. Etter at spillera gir bort tur til Stavanger, så har jeg fått litt trua igjen.
        De skjønner at nå er det alvor, nå skal det sloss og nå skal det blø.
        Det står respekt av det spillerne gjør ved å gi bort bussturen!

        Kommentar

        • norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

          #24
          Ramovic

          Stoor - Pedersen - Nystuen - Ringstad

          Andersson - Gabrielsen - Palmason

          BBS - Gulbrandsen

          Kippe

          Jeg orker ikke mer av de fryktelige brudd-pasningene til Roger. Vi har null offensivt spilt og kan like gjerne lempe langt opp mot Kippe og la Bjørn, Fredrik og Johan ta seg av nedfallet.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #25
            Opprinnelig skrevet av norskpoker
            Ramovic

            Stoor - Pedersen - Nystuen - Ringstad

            Andersson - Gabrielsen - Palmason

            BBS - Gulbrandsen

            Kippe

            Jeg orker ikke mer av de fryktelige brudd-pasningene til Roger. Vi har null offensivt spilt og kan like gjerne lempe langt opp mot Kippe og la Bjørn, Fredrik og Johan ta seg av nedfallet.
            Kippe forran Fredrik? WTF?

            Ser poenget i å bruke Kippe som spiss på slutten av kamper, men trur ikke dette er den beste løsningen for laget.

            Et oppspillspunkt er han om ikke annet
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

              #26
              Dette laget håper jeg å se på banen i morgen:

              Ramo (Vær så snill, spill med strekk i låret du er uansett bedre enn Logi!)
              Stoor-Nystuen-Kippe-Westerberg
              Scheel-Roger
              Johan-Bjørn-Palmi
              Fredrik

              Tanken er at Scheel faktisk kan dempe en passning og treffe medspillere med egne passninger. Så i steden for å skyve 5 mann i forsvar kan Scheel ligge sammen med Roger def.midt. Her kan han demme opp for overganger etter feilpassningene til Roger. Roger har tendenser og er den enste som evner å finne rom med kreative passninger av de vi har i dag, dessverre har han foreløpig alt for høy feilprosent. Men med en ekstra defensiv kraft lavt på midtbanen kan Roger kanskje få roen og tryggheten til å fortsette å prøve og slippe å ta all defensiv jobb alene.

              Johan var elendig på VK og jeg vil heller gi han en mulighet på høyre. Ser for meg at han og Stoor kan kombinere godt sammen, og innleggsfoten til Johan er 1000hakk bedre enn EK sin. Palmi gjorde ikke nok til å få spille sentralt igjen, og ser heller at han tar VK hvor han har fungert ok. BBS og Fredrik sier seg selv.

              VB er pest eller kolera. Jeg velger ikke SP pga dårlige prestasjoner i det siste. Og jeg ønsker helelr ikke Ringstad da jeg kan se at han har gjort noe som tilsier at han er god nok. Han er for veik og uinspirert på banen. Han MÅ bli tøffere!!! Jeppe velger jeg fordi han har mest å bidra med offensivt. Skulle vi hatt en venstrebent spiller på VB måtte vi ha satt Kippe der, men har mine tvil om at det ville fungert... Men han kunne stått VB og klinket avgårde bjørneby-passninger til Johan på HK som igjen serverte Fredrik og BBS foran kassa. frister faktisk litt å sette Kippe på VB, men tør rett og slett ikke.
              Last edited by Ginola; 15.05.2012, 10:05.

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                #27
                Opprinnelig skrevet av norskpoker
                Vi har null offensivt spilt og kan like gjerne lempe langt opp mot Kippe og la Bjørn, Fredrik og Johan ta seg av nedfallet.

                Problemet er bare at vi har sluttet å vinne andreballer også... Vi har vært grusomme i gjennvinnigsfasen... Det er noe som er fryktelig feil med laget om dagen og dette vil ta tid å rette opp i... Det går både på det mentale og også det taktiske planet... Virker faktisk ikke som det er noen plan lenger. Jeg er bekymret. Veldig bekymret.
                Fugla Forever

                Kommentar

                • norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Kippe forran Fredrik? WTF?

                  Ser poenget i å bruke Kippe som spiss på slutten av kamper, men trur ikke dette er den beste løsningen for laget.

                  Et oppspillspunkt er han om ikke annet
                  Kippe foran Fredrik fordi han skal vinne dueller hvor Fredrik så kan bruke hurtigheten sin på gjennomløpninger, enkelt og greit. I lengden er dette helt klart langt fra å være en optimalt løsning for laget, men når vi ikke klarer å få til et offensivt spill som gjør større skade defensivt enn det gir goder offensivt, ville jeg lagt om til et spill hvor vi risikerer langt mindre enn vi har gjort til nå. Det er en grunn til at Sogndal slipper inn få mål, og det er ikke først og fremst på grunn av glitrende enkeltspillere.

                  Kommentar

                  • Tittil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2009
                    • 341

                    #29
                    Fornuftige vurderinger Ginola. I denne kampen må LSK legge opp spillet etter motstander. Ligge lavt (ala Chelsea mot Barca) og satse på kontringer. Jeg vill satset på Bjørn og Bolly fremme. En gang må jo Bolly lykkes, men er selvsagt avhenigige av pasninger. Tror minibukken trenger å spille seg i form, før han starter. Alt annet en tap i Stavanger er bonus.

                    Kommentar

                    • Ginola
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2010
                      • 549

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Tittil
                      Fornuftige vurderinger Ginola. Jeg vill satset på Bjørn og Bolly fremme. En gang må jo Bolly lykkes, men er selvsagt avhenigige av pasninger. Tror minibukken trenger å spille seg i form, før han starter. Alt annet en tap i Stavanger er bonus.
                      Jeg tror vi trenger råskapen til fredrik mer enn steget til Bolly. Bolly er litt som Ringen for meg, han viser ingen spilleglede eller råskap på banen. Det er noe tamt over innsatsen. Det oser ikke duellstyrke og innsats, og det trenger vi nå. Skulel bare ønske at Ringen og Bolly ble voksne snart. Se på BBS, og til en viss grad Ruben, det oser innsats og ønske om å vinne dueller. Det er det vi trenger nå.

                      Kommentar

                      • Oddis
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 2744

                        #31
                        Vil ha inn Midtgarden snart. Han viste i det minste MYE fighting-spirit i treningskampene!
                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                        Kommentar

                        • *46*

                          #32
                          Det blir uavgjort. Vi i Tippelaget på jobben har tippa med markeringene H og B i systemet

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            #33
                            Bra for spillerne at det kommer en kamp allerede imorgen, både mentalt ifht søndagskampen og revansjelysten(?) er sterkere så kort tid etter.
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • 10theri
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2010
                              • 438

                              #34
                              Heia Lillestrøm........
                              Heia Lillestrøm......

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7092

                                #35
                                Viking er ikke fryktinngytende på noen måte. Grått, profilløst og kjedelig. Men de slipper inn ganske lite mål. Håper vi er smarte og bruker fart lengst framme. De skal være sårbare overfor kontringer.

                                Ramovic har forresten ikke strekk i låret, det er lysken han sliter med.

                                Jeg tror Sogndal hjemme blir en mye jævligere motstander enn Viking. De tre-fire kampene etter det bør vi derimot klare å vinne.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

                                  #36
                                  Til denne kampen må aggressiviteten opp mange hakk. Ballfører må presses tidlig. Samtidig må vi unngå å gi dem for stort bakrom. Vi MÅ få brukt farta til Erling. Klarer vi også å slå nøyaktige dødballer så kan vi overraske. Kanskje spillerne skal kikke litt på ishockey kampen mellom Norge og Tyskland for å se hva lagarbeid og innsats er for noe.


                                  Jeg gidder ikke å grave meg ned riktig ennå, og tusler uansett bort til stadion i morgen. Håper mange finner veien over fjellet!

                                  Kommentar

                                  • Ginola
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2010
                                    • 549

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Viking er ikke fryktinngytende på noen måte. Grått, profilløst og kjedelig. Men de slipper inn ganske lite mål. Håper vi er smarte og bruker fart lengst framme. De skal være sårbare overfor kontringer.

                                    Ramovic har forresten ikke strekk i låret, det er lysken han sliter med.

                                    Jeg tror Sogndal hjemme blir en mye jævligere motstander enn Viking. De tre-fire kampene etter det bør vi derimot klare å vinne.
                                    Potet eller pottit, samme om det er lyske eller lår Ramo sliter med, det viktigste er at han er på banen og spiller. Ramo har mentaliteten og styrken vi trenger mot Viking. Ser stygt ut om han ikke kan spille.

                                    Kommentar

                                    • Herman
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 1101

                                      #38
                                      Håper på: Sead - Stoor, Nystuen, Scheel, Westerberg - Roger, Palmi - Ohi, Björn, Johan - Fredrik
                                      Men blir garantert: Logi - Stoor, Nystuen, Kippe, Pedersen - Knudtzon, Roger, Palmi, Johan - Björn, Fredrik.
                                      Twitter

                                      Kommentar

                                      • Serbern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 5496

                                        #39
                                        Håper Sead kun spiller hvis han er helt klar for det. Å bruke han delvis skada, selv om det er bedre enn Logi, og så risikere at han bare gjør skaden verre og blir borte ennå lenger tjener vi ikke noe på.

                                        Kommentar

                                        • Mikki Mifsud
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2005
                                          • 244

                                          #40
                                          Hva har vi å tape på å prøve ut Scheel med 0 spilte minutter i år? Spilte jo stort i vinter (de første kampene). La Kippe få merke hvordan det er å starte på benken. Hvorfor skal han ha klippekort når en ikke presterer? Haglund kommer garantert ikke til å sette ut Kippe, men jeg håper jo i det minste han kunne ha baller til å prøve det ut. 2-0 mot TIL i vinter med Nystuen og Scheel var jo en opptur. Scheel er i tillegg en spillende midtstopper som tør å holde på ball. Hver gang Kippe får ballen i beina er det om å gjøre å kælke ballen opp mot Erling/Fredrik/Andersson = det funker ikke! Er så utrolig lei av all kælkinga av ball.

                                          Hva med å sette ut Pedersen som overhodet ikke er noen back. Er det noen som seriøst synes han har vært god i år? Ringstad = prøv, ingen som taper på dette. Skulle han gjøre en feil eller to er det helt i orden for min del, jeg ønsker bare å se at treneren tør å gjøre forandringer. For det kan rett og slett ikke bli dårligere enn det det var mot Brann.

                                          Kommentar

                                          Working...