Lillestrøm SK- Sogndal IL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rælingen kanaris
    Kaptein Reketråler
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 1446

    Da må vi bare enes om å være uenige. Vi hadde, etter min mening, mye dårligere spill i lange perioder i 2008 og og 2002. Da fikk vil heller ikke poeng i det hele tatt.
    Custodes
    I med og motgang

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Første omgang i dag var lavmål. Til dere som mener noe annet, jeg tar gjerne et par av de pillene dere bruker. De tre siste kampene pluss frem til pause i dag er uten tvil det dårligste jeg har sett av LSK.
      Andre omgang var bra, men fortsatt mye igjen å jobbe med.
      Seriøst. Du kan bare se én vei på banen. Jeg, med flere (vil jeg tro), har levd med kronisk potensielt hjerteinfarkt hver gang motstanderen har bevegd seg i nærheten av eget straffefelt i snart et år. I dag satt jeg nesten med hvilepuls, bortsett fra ved et par små anledninger. Panikken var borte, men det var fortsatt grusomme feilpasninger og merkelige vurderinger fremover. Likevel hadde jeg følelsen av at det kunne gå veien og jeg er ikke den til å kimse av to 3-poengere på rad etter det konstante marerittet som har pågått siden i fjor, før jeg flyttet til Kina. (For et par serierunder siden kom jeg på at jeg faktisk var på forrige hjemmekamp mot Sogndal, to kamper etter sist seier. Nå skal jeg snart flytte hjem fra Kina og før Viking-kampen begynte jeg å bli redd for at det kom til å bli uten en eneste seier mens jeg bodde her.)

      Du har for så vidt rett i én ting. Angrepsspillet tok seg litt opp i andre. Nok en grunn til at det er helt på viddene å sette den nesten høyest på en fadeseliste over 25 år. Litt edruelighet må kunne ventes selv fra supportere, og i en ideell verden også fra en sportssjournalist.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Skjønner ikke sytinga. 6 poeng de siste to matchene, heng på 7 plassen og endelig litt flyt. Hvordan kan man fokusere på alt det negative? Ingen stor kamp, men vi plukker 3 poeng hjemme mot Sogndal, en ekstremt viktig seier for oss. Vi har gode muligheter både mot Aalesund og Stabæk før pausen, slår vi Aalesund er jeg nesten sikker på at vi slår Stabæk som spikrer nedrykket for Stabæk allerede, mens vi kan bykse godt opp på tabellen. FFK og Sandnes-Ulf første to etter ferien, det betyr at nøkkelkampene kommer på rekke og rad framover, men også at vi har enklere kamper foran oss enn sesongåpninga. Jeg er hvert fall glad for at vi har redusert risikoen i spillet vårt og leverer bedre defensivt i dag, ved å holde nullen plukker man lettere billige trepoengere.

        Ohi var også veldig positiv i dag, han burde definitivt starte også neste.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2601

          Æsj! Tull og ball! Vi har tatt to seire på rad!!! Hipp hipp!
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Selvfølgelig er 6 poeng på de to siste bra. Men må da gå an å sette fokus på det negative uansett. Ellers blir man aldri bedre.
            Forsvaret var bra, det var det eneste positivet som har skjedd etter kampen mot vif. Forruten det er det helsvart, eks BBS.

            Basisferdigheter er fraværende, det samme er samspillet.

            Men jada, hipphurra, 6 poeng. Alt er rosenrødt.

            Kommentar

            • ynnor
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 857

              Det sjukeste for meg i dag er at Stian Ringstad spiller over en halv time skada. Forbanna på at han ikke ber om å bytte og forbanna på benken som ikke klarer å se det.

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                En svært god defensiv kamp, unøyaktig angrepsspill, Bjørnete mål, 3 poeng. Kort, konsist og RIKTIG oppsummert ..
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                  Selvfølgelig er 6 poeng på de to siste bra. Men må da gå an å sette fokus på det negative uansett. Ellers blir man aldri bedre.
                  Forsvaret var bra, det var det eneste positivet som har skjedd etter kampen mot vif. Forruten det er det helsvart, eks BBS.

                  Basisferdigheter er fraværende, det samme er samspillet.

                  Men jada, hipphurra, 6 poeng. Alt er rosenrødt.
                  Selvfølgelig går det ann å sette fokus på det negative, men med to strake seiere etter en rekke på 17(?) kamper uten seier har man vel hatt nok av muligheter til å sette fingern på det negative. Til tross for at spillet ikke begeistrer all verden i dag velger jeg å vente til vi ikke får med oss poeng før jeg kritiserer alt for mye. Gutta har fått noen positive opplevelser nå og vist at de kan vinne fler kamper på rad, vist at de kan hente hjem seieren på slutten i stedet for å miste den. Satser på at sambafotballen kommer etter sommerpausen.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • LSK-supp.
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 1023

                    Hvordan kan man være positiv etter nok en fryktelig forestilling!?

                    Vi var totalt underlegne i 2x90 min mot Viking og Sogndal, og at vi har fått med oss poeng er like fortjent som at Chelsea slo ut Barca og Bayern i CL.

                    Jeg er helt enig med Morten Stokstad på tv2 sport som sier at han aldri har sett et dårligere LSK lag.

                    Jeg så knapt noen lyspunkter i dag, så her er det enormt mye å ta tak i for trenerteamet.

                    Regner med at et nytt forsvar er på plass til høstsesongen.
                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2601

                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                      Selvfølgelig er 6 poeng på de to siste bra. Men må da gå an å sette fokus på det negative uansett. Ellers blir man aldri bedre.
                      Forsvaret var bra, det var det eneste positivet som har skjedd etter kampen mot vif. Forruten det er det helsvart, eks BBS.

                      Basisferdigheter er fraværende, det samme er samspillet.

                      Men jada, hipphurra, 6 poeng. Alt er rosenrødt.
                      Det er forskjell på å sette fokus på det negative og overdrive så langt inni helvete hvor ille kampen(e) var. Har allerede sagt at det var elendig fremover på banen to ganger i denne tråden, så jeg sitter ikke med rosemalingen. De siste uttalelsene dine tyder på at du trekker tilbake den voldsomme overdrivelsen, og da har jeg egentlig ikke så mye mer å klage på.

                      Hipp hurra for seks poeng! Vi må bli bedre i angrep fremover (se, det er ingen selvmotsigelse der).
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        Det er forskjell på å sette fokus på det negative og overdrive så langt inni helvete hvor ille kampen(e) var. Har allerede sagt at det var elendig fremover på banen to ganger i denne tråden, så jeg sitter ikke med rosemalingen. De siste uttalelsene dine tyder på at du trekker tilbake den voldsomme overdrivelsen, og da har jeg egentlig ikke så mye mer å klage på.

                        Hipp hurra for seks poeng! Vi må bli bedre i angrep fremover (se, det er ingen selvmotsigelse der).
                        Igjen, jeg snakker om de fire siste kampene under ett. Jeg skrev innlegget før pause i dag.
                        Jeg mener fortsatt det jeg sa, men i andre omgang bedret det seg betraktelig.

                        Kommentar

                        • Marit
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2010
                          • 885

                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Hvorfor ta sånn på vei på grunn av Stokstad? Det som er skremmende er at vi begynner bli så vant til det at vi anser det som bra kamp av fugla, ikke at en sportsjournalist tar av.
                          Fordi han bidrar til krisemaksimering og et ekstremt negativt fokus på et lag som virker å ha selvtillit som et av sine største problemer. Konstruktiv kritikk er en ting, men det der var så utrolig unødvendig og bidrar på ingen måte positivt.

                          Skjønner han er supporter, men er ikke ulovlig å tenke bittelitt før man spyr ut av seg. Nystuen ble mektig irritert på han, og det skjønner jeg godt.
                          Andas in och andas ut
                          Orkar jag så orkar du

                          Kommentar

                          • forzafugla!
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 461

                            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                            Hvordan kan man være positiv etter nok en fryktelig forestilling!?

                            Vi var totalt underlegne i 2x90 min mot Viking og Sogndal, og at vi har fått med oss poeng er like fortjent som at Chelsea slo ut Barca og Bayern i CL.

                            Jeg er helt enig med Morten Stokstad på tv2 sport som sier at han aldri har sett et dårligere LSK lag.

                            Jeg så knapt noen lyspunkter i dag, så her er det enormt mye å ta tak i for trenerteamet.

                            Regner med at et nytt forsvar er på plass til høstsesongen.
                            Om du mener at vi var totalt underlegne idag og ikke fortjente poengene så vil jeg påstå at vi var totalt overlegne mot søpla og RBK, og burde hatt 6 poeng + 10-0 i målforskjell.

                            Vi har helt klart mye å ta tak i, men det å si at vi var totalt underlegne idag blir for dumt. Og mål og poeng er da det viktigste i fotball, samme hvordan laget fremstår.

                            Kommentar

                            • tonkro
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 344

                              Herregud, la oss nå nyte seieren nå ikveld, så kan hylekoret heller starte imorgen!

                              Ramovic, Scheel, Nystuen og Stoor klarte seg greit, og for første gang på LENGE slapp jeg å få nervøse sammenbrudd hver gang motstanderen nærmet seg 16-meter'n.

                              I tillegg var Ohi og Bolly bedre enn på lenge, og Björn... er jo Björn... <3

                              MEN! Vi trenger virkelig en ny spiss. Vi er så og si ufarlige foran mål! Fredrik (når spilleklar) er god, men burde ennå ikke være noe førstevalg i Tippeligaen. Savner Ujah jeg...

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2601

                                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                Hvordan kan man være positiv etter nok en fryktelig forestilling!?

                                Vi var totalt underlegne i 2x90 min mot Viking og Sogndal, og at vi har fått med oss poeng er like fortjent som at Chelsea slo ut Barca og Bayern i CL.

                                Jeg er helt enig med Morten Stokstad på tv2 sport som sier at han aldri har sett et dårligere LSK lag.

                                Jeg så knapt noen lyspunkter i dag, så her er det enormt mye å ta tak i for trenerteamet.

                                Regner med at et nytt forsvar er på plass til høstsesongen.
                                Totalt underlegne? I samfulle 90 minutter? Og så skylder du på forsvaret i vår tryggeste kamp bakover på snart ni måneder? Live-sidene til RB har 2-1 i sjanser til LSK og du klager på forsvaret og sier vi er totalt underlegne? Tror jeg er ferdig med denne tråden for i dag.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • Stabellmaster
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • May 2008
                                  • 112

                                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                  Hvordan kan man være positiv etter nok en fryktelig forestilling!?

                                  Vi var totalt underlegne i 2x90 min mot Viking og Sogndal, og at vi har fått med oss poeng er like fortjent som at Chelsea slo ut Barca og Bayern i CL.

                                  Jeg er helt enig med Morten Stokstad på tv2 sport som sier at han aldri har sett et dårligere LSK lag.

                                  Du er helt ute å kjøre, og bør se kampen i reprise.

                                  Jeg så knapt noen lyspunkter i dag, så her er det enormt mye å ta tak i for trenerteamet.

                                  Regner med at et nytt forsvar er på plass til høstsesongen.
                                  Du er helt ute å kjøre og bør se kampen i reprise.

                                  Kommentar

                                  • 10theri
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2010
                                    • 438

                                    Underlegne Sogndal? Har jeg vært på feil stadion idag? Greit vi var ikke gode, men saftkokera var FAEN ikke bedre.
                                    Heia Lillestrøm......

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7080

                                      Selvsagt var det dårlig, hjemmekamper mot motstandere som ikke er interesserte i å spille fotball blir sjelden morsomme å se på. Men vi hadde stort sett fullstendig kontroll defensivt, og vi knep seieren. Det er alt som interesserer meg. Vi har Vaagan Moen, Toindouba, Gulbrandsen og Kippe ute, og det er faktisk mesteparten av sentrallinja.

                                      Lyspunkter:
                                      Scheel. Solid! Med unntak av de to fryktelige tilbakespillene var han faktisk prikkfri. Fungerer godt i spann med Nystuen.
                                      Ohi. Mye mer voksen i valg og disposisjoner. Bra da han ble flyttet ut på kant. En sleip jævel å få tak på. Fortjener flere sjanser.
                                      Bolly. Kanoninnhopp! Fortjener utvilsomt å få sjansen på høyreflanke i neste kamp. Knudtzon hadde ingen stor kamp og ser ut til å mangle selvtillit.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • angrybird
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Jan 2012
                                        • 80

                                        Har man helt fortrengt kampene vi har vært vitne til de siste årene? Stokstad er jo helt på jordet med sine beskrivelser. Store deler av andreomgangen klarte vi å etablere spill på sogndals banehalvdel men det skortet litt på kreativiteten (sogndal gjorde det også trangt). Det var noen blemmer i forsvarspillet, men laget i sin helhet forsvarte seg bra og vi holdt fortjent nullen. Tallene fra Vg viser at vi hadde 63% prosent ballbesittelse. Det var ingen knallkamp, men å trekke fram dette som et slags bunnivå får meg til å måpe av undring.
                                        Kudos til Haglund for et helt genialt bytte med Bolly. Et veldig godt innhopp!

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Lyspunkter:
                                          Scheel. Solid! Med unntak av de to fryktelige tilbakespillene var han faktisk prikkfri. Fungerer godt i spann med Nystuen.
                                          Ohi. Mye mer voksen i valg og disposisjoner. Bra da han ble flyttet ut på kant. En sleip jævel å få tak på. Fortjener flere sjanser.
                                          Bolly. Kanoninnhopp! Fortjener utvilsomt å få sjansen på høyreflanke i neste kamp. Knudtzon hadde ingen stor kamp og ser ut til å mangle selvtillit.
                                          Må legge til Björn også. Den passninga til Andersson i 1. omgang var i verdensklasse. Også scorer han for 4. kamp på rad.

                                          Ramovic er også feilfri.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...