Lillestrøm SK- Sogndal IL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    Lyspunkter:
    • Ingen baklengs, bare det i seg selv sier at dette IKKE var tidenes mest ræva kamp av Sportsklubben.
    • Positivt overrasket over Scheel (selv om han hadde 2(?) grove feil). Endelig en reell utfordrer til Kippe, og det er alle som holder med Sportsklubben tjent med, også Frode.
    • Björn.
    • Vi vant. Det er jo det som i det lange løp betyr noe?


    Hallo folkens, vi vant! Vi holdt nullen! Selv er jeg der hvor jeg ikke forventer sambafotball i neste kamp, men har faktisk fått trua på at ting er i ferd med å snu. Vi holdt tross alt nullen.
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • flisbyen
      Utestengt
      • Sep 2010
      • 305

      Rimelig lei denne setninga:
      "Erling mangler selvtillit"

      Det er bull, han er ikke bedre, forferdelig dårlig i dag, vemmes over at han får spille så lenge, og hadde vel spilt samfulle 90 om han ikke hadde blitt skadet. Ullern neste.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7088

        Fatter ikke hvor Stokstad får kommentarene sine etter kampen fra. Sogndal var "best"? De hadde èn stor sjanse, Holsæter etter 62 minutter, og et skudd fra Brochmann (?) etter Scheels grusomme tilbakeheading. Utover det lå de i to rekker utenfor egen 16-meter og dunket ballen til himmels. Ubegripelige påstander. Fikk han ikke med seg at Sogndal knapt hadde ballen den siste halve timen? Greit at vi ikke skapte mye, men at Sogndal var det beste laget? Hvilken planet kom DET fra?!

        (Og når traff Sogndal stanga, slik VG Live påstår?)
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4380

          Vi var dårlig. Sogndal var enda værre.

          Vanvittig mye unødvendig tull fra oss. Enkle feilpasninger som man knapt nok kan tro er mulig på dette nivået. Lite initiativ fra de fleste. Savner at (hvertfall noen av) spillerne tar mer tak i kampen. MEN, jeg bryr meg egentlig ikke akkurat nå. Sinnsykt digg at den gikk inn på slutten, og 3 poeng er helt klart det viktigste! Viktig!!
          ..................

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            Mange kamper de siste ti årene som har vært betydelig være enn dette her! Tveit imot vil jeg vektleggge at det er veldig lenge siden jeg har sett LSK ha så mye ball i en kamp som i dag. Vi spiller mye langs bakken, og bruker midtbanen til å spille oss gjennom. Når Sogndal går defensivt ut, er ikke det noen stor prestasjon i seg selv. Men vi evner å holde på ballen, og bruke den. I "sånne" kamper sendte vi før opp planløse oppspill gang etter gang, uten å involvere midtbanen og bygge opp angrepene. Stor forbedring. Så får det være at vi savnet en spiss som går på løp bak Sogndal-forsvaret, og kan strekke forsvaret litt. Bergmann og Andersson sammen blir baktung mot en motstander som er nettopp det. Tendensene er likevel bra.

            Hjemmekampene mot Sogndal i 2004 og i fjor var betydelig verre enn denne, hvis man bare skal holde seg til Sogndal. Bare å nevne flere kamper fra 2004, som 0-1-tap mot Ham-Kam hjemme og 0-4 mot Odd hjemme for 3000 tilskuere. Eller 0-3 mot vif eller 0-0 hjemme mot Ham-Kam i 2008. Uavgjortkampen hjemme mot KIL i 2010 var også mer begredelig, og det er sjelden vi har spilt så totalt elendig som i Molde-kampene hjemme i 2009 og 2010. Jeg er mer optimist etter denne kampen. Stokstad kommer ikke bare med overdrivelser, han tar rett og slett feil.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6079

              Synes Andersson gjorde ting greit sentralt på midten i dag også. Vi mangler en spiss som kan spille ved siden av Björn, men ellers tok laget litt form utover i denne kampen.

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                Viktig å se bak resultatene, også i "medgang". Fotballen er slik at enkeltkamper ofte ikke ender med en rettferdig fordeling av poengene. Mot Molde, vif og RBK var vi uheldig og rotet bort 5 poeng. Mot Viking, Sogndal og Hønefoss var vi heldige og karret til oss 5 poeng mer enn fortjent. Betyr dette at det utjevner seg? Vet ikke, men sannheten er at vi har fremstått forferdelige de siste 4 kampene, og jeg kan ikke huske en så dårlig periode spillemessig.

                Et tankekors at vi blir tryggere bak uten Kippe. Registrere at Johan og Jesper klart begynner å utmerke seg som gedigne feilsigneringer. Jeg tror fortsatt at vi må forsterke i sommer om vi skal overleve, for lykken varer ikke evig.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Fatter ikke hvor Stokstad får kommentarene sine etter kampen fra. Sogndal var "best"?
                  Var vel jevnspilt, og man bør vel ha anstendighet nok til å sette anførselstegn rundt "spilt". Jevn"spilt", mao.

                  Kommentar

                  • *46*

                    I dag synes jeg det ble satt to streker under svaret - Bolly er høyre kant, ikke venstre kant.

                    Gledelig med tre poeng. Og de som mener dette er noe av det værste av LSK - hvor var dere sist helg mot Brann? Eller mot Godset for noen uker siden?

                    Kommentar

                    • mats
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 621

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Synes Andersson gjorde ting greit sentralt på midten i dag også. Vi mangler en spiss som kan spille ved siden av Björn, men ellers tok laget litt form utover i denne kampen.
                      Enig i at Johan var ålreit.. derfor vil jeg ha han tilbake i den "frie rollen" på vestre kant.. han er best redtvendt der..

                      Sead
                      Stoor-Kippe-Espen-Jeppe (NB! Isak er rolig og god med ball, men ja 2-3 håpløse ting - mann for fremtiden)
                      Ohi-Roger-Palmi(Johan)- Johan(Palmi) avhengig av kampsituasjon
                      Bjørn- Luke

                      Vinner 3-0

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        Jeg mener vi må gi Stoor en skikkelig makker på høyrekant. Da kan vi få en høyreside som virkelig lukter svidd og står ikke tilbake for Schiller/Pedersen som herjet på begynnelsen av 90-tallet. Erling holder ganske enkelt ikke mål når vi møter lag som ligger lavt. Velger ofte feil løsninger og når han endelig velger rett løsning, er presisjonen for dårlig. I tillegg mister laget ballen for lett. Han bør brukes slik han ble brukt mot Viking. Da kommer Erling til sin rett!

                        Jeg vet ikke hvem som passer best med Stoor, men det må være en som har fotballinteligens og gode basisferdigheter. Det må enten bli Jeppe, Johan eller Palmi. Bolly viste gode tendenser idag, men han mangler en del på presisjonen som gjør at han vil få et fruktbart sammarbeid med Stoor. Jeg har tro på at Stoor (høyre back), Roger (sentral), Jeppe (høyre kant) og Johan (hengende spiss) kan linke godt sammen å få et spill som gjør at vi kan ligne på et bra fotballag.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5099

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Og de som mener dette er noe av det værste av LSK - hvor var dere sist helg mot Brann? Eller mot Godset for noen uker siden?
                          Eller hjemme mot Sogndal i fjor.

                          Kommentar

                          • angrybird
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Jan 2012
                            • 80

                            Faen, detta er jo egentlig det beste på år og dag

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2364

                              Ekstremt pinlig og pubertil journalistikk av Stokstad. Har han fulgt med i år? Selv med flere sentrale spillere spilte LSK en relativt solid kamp, men vi sliter med å skape sjanser. Tror vi var heldige at Sogndal valgte den relativt defensive taktikken de gjennomførte. En godkjent laginnsats men meget variable personlige prestasjoner. Fortsatt gjøres det helt uforståelige og enkle feil. AaFK vil antagelig spille mer offensivt og da tenker jeg vi kommer mer til vår rett offensivt også. To seiere til før pausen og vi har heng på topp 4 hvor enn utrolig det høres ut.

                              Kommentar

                              • fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1507

                                Opprinnelig skrevet av holmiz
                                Lyspunkter:
                                • Ingen baklengs, bare det i seg selv sier at dette IKKE var tidenes mest ræva kamp av Sportsklubben.
                                • Positivt overrasket over Scheel (selv om han hadde 2(?) grove feil). Endelig en reell utfordrer til Kippe, og det er alle som holder med Sportsklubben tjent med, også Frode.
                                • Björn.
                                • Vi vant. Det er jo det som i det lange løp betyr noe?


                                Hallo folkens, vi vant! Vi holdt nullen! Selv er jeg der hvor jeg ikke forventer sambafotball i neste kamp, men har faktisk fått trua på at ting er i ferd med å snu. Vi holdt tross alt nullen.
                                Vil ta med Nystuen også som lyspunkt. Tydelig leder som sa ifra og pusha folk. Vant alt av dueller og var en kaptein type jeg har savnet i kippe i forhold til utøvende lederskap på banen.

                                Forøvrig utrolig deilig med en 3 poenger sånn på tampen. Tar gjerne en reprise av dette mot Ålesund
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

                                Kommentar

                                • nebbjævel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 511

                                  Stokstads intervjuer etter matchen bar preg av stort engasjement. Det var helt tydelig at mannen hadde fått mer enn nok. I øyeblikkets hete var han ute etter blod, og hadde ikke kamera gått tror jeg Nystuen gjerne hadde tatt ham litt i kraven. Som fugl har nok Stokstad aldri hatt større vanskeligheter med å svelge en seier. I dag, når alt har stilnet og utgangspunktet før matchen tas med i betraktningen, er det nok litt lettere for ham å bite i seg triumfen.

                                  I tillegg til intervjuene synes jeg den siste halvtimen av selve kampen var oppløftende.

                                  Kommentar

                                  • Boing
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2005
                                    • 711

                                    Det positive: Vi vant, fikk 3 poeng, smultering bakover og BBS fortsetter å putte ballen i nettet.
                                    Det negative: En drøss med feil og en utrolig dårlig kamp av begge lag, skulle tro man så på 2.divisjon, ikke tippeligaen.

                                    Men jeg tar med meg seiern og tre poeng inn i uka med glede, men prestasjonene som ble gjort av spillerne gir meg flere spørsmål enn svar.

                                    Kommentar

                                    • Jan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2007
                                      • 386

                                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                      Forøvrig utrolig deilig med en 3 poenger sånn på tampen. Tar gjerne en reprise av dette mot Ålesund
                                      Jeg er forøvrig ganske uenig i det. Sett heller 3 mål før første omgang er over. Er fortsatt relativt ung, men har ikke hjerte til det her. Selv om det føles veldig godt

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2925

                                        Opprinnelig skrevet av Ola

                                        Et tankekors at vi blir tryggere bak uten Kippe. .
                                        Ikke bare tryggere bakover, men også mer spillende bak i banen. Noen nevnte at før ville det kommet planløse oppspill i en slik kamp. Grunnen til at vi ikke så dette igår er fordi Kippe ikke spilte.
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • El Caco
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2009
                                          • 2286

                                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                          Ikke bare tryggere bakover, men også mer spillende bak i banen. Noen nevnte at før ville det kommet planløse oppspill i en slik kamp. Grunnen til at vi ikke så dette igår er fordi Kippe ikke spilte.
                                          Du må også se på hvordan kampen utartet seg. Sogndal la seg dypt, og hadde et lavt press. Dette gjorde at forsvaret kunne spille ballen mellom seg selv og midtbanen. Er vel det første laget vi spiller mot som ikke har et høyt press. Usikkerheten i forsvaret er der uansett hvem som spiller, dessverre.
                                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                          Kommentar

                                          Working...