Det er mulig jeg ikke forstår deg, men mener du vi skal tilbake til en ingen stil hvor vi legger opp taktikken etter motstander og da ikke har noen stil sjøl???? Det er jo kommet kritikk på at man ikke ser egentlig hvordan vi skal spille. Da mener noen at vi ikke har en stil vi spiller etter. Hvordan kan da motstander sjønne hvordan vi spiller?? Men sånn vil det alltid være at noen lag gjør alt for å ødelegge for andre.
Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør
Collapse
X
-
Det er mulig jeg ikke forstår deg, men mener du vi skal tilbake til en ingen stil hvor vi legger opp taktikken etter motstander og da ikke har noen stil sjøl???? Det er jo kommet kritikk på at man ikke ser egentlig hvordan vi skal spille. Da mener noen at vi ikke har en stil vi spiller etter. Hvordan kan da motstander sjønne hvordan vi spiller?? Men sånn vil det alltid være at noen lag gjør alt for å ødelegge for andre.
Jeg syns vår neste trener skal ta en studietur til Bayern eller Dortmund, for nærmere perfekt fotball er ikke mulig å oppdrive. De kan gjerne snoke litt på ungdomsakademiene i samme slengen. Kanskje mulig å få til en ørliten låneavtale***Større baller enn vett***Kommentar
-
Jeg får fullstendig mark av dette, men har tittet litt på svensk fotball i det siste og oppdaget at dette er gjennomgangsmelodien. ALL fokus ligger på ballbesittelse fremfor kontringer, noe som er ufattelig traurig å se på... Sjelden scores det mer enn 2-3 mål pr kamp og det er også grunnen til at Haglund kunne lykkes i Elfsborg ett år, for så å ikke klare å gjenta det igjen iløpet av 6 år. Det blir for jevnt når begge lag bare skal ligge å dytte pasninger kampen gjennom og håpe de klarer å spille seg gjennom 1-2 ganger.
Studietur til Tyskland er sikkert gøy. Bare ikke glem at det er en viss forskjell på spillermateriale.....Sint og tverr på felt NKommentar
-
Påstand - du har ikke sett mye svensk fotball. Du finner en rekke kontringer også i svensk fotball. Jeg må si at jeg ikke helt kjenner igjen din beskrivelse av svensk fotball.
Studietur til Tyskland er sikkert gøy. Bare ikke glem at det er en viss forskjell på spillermateriale.....***Større baller enn vett***Kommentar
-
Jeg mener vi burde organisere forsvaret på samme måte som idag, men med et betraktelig høyere fokus på hurtighet i lengderetningen når vi gjenvinner ballen (noe vi faktisk er gode på til tider). De få gangene Riise, Moen, Palmason osv vinner ballen mens motstanderen er på vei oppover på banen, roer vi ned og slenger ballen tilbake i forsvarsrekka, selv om det er meget gode muligheter for å spille raskt frem på kantspillere. Jeg får fullstendig mark av dette, men har tittet litt på svensk fotball i det siste og oppdaget at dette er gjennomgangsmelodien. ALL fokus ligger på ballbesittelse fremfor kontringer, noe som er ufattelig traurig å se på... Sjelden scores det mer enn 2-3 mål pr kamp og det er også grunnen til at Haglund kunne lykkes i Elfsborg ett år, for så å ikke klare å gjenta det igjen iløpet av 6 år. Det blir for jevnt når begge lag bare skal ligge å dytte pasninger kampen gjennom og håpe de klarer å spille seg gjennom 1-2 ganger.
Jeg syns vår neste trener skal ta en studietur til Bayern eller Dortmund, for nærmere perfekt fotball er ikke mulig å oppdrive. De kan gjerne snoke litt på ungdomsakademiene i samme slengen. Kanskje mulig å få til en ørliten låneavtaleKommentar
-
Bosman
Torgeir bør få signert Piermayer og Magnar, resten kan sleppes.
Lillestrøm Bosman
Thorstein Helstad
Fredrik Stoor
Marius Høibråten (enig med Godset)
Thomas Piermayer
Magnar Ødegaard (låneavtale utløper)Kommentar
-
Lillestrøm Bosman
Thorstein Helstad
Fredrik Stoor
Thomas Piermayer
Magnar Ødegaard (låneavtale utløper)Kommentar
-
Jeg ser helst at vi slipper Helstad da han tjener godt over snittet. Ønsker ny spiss inn, en målgjører med tempo og styrke.
Signer Piermayer og Ødegaard, resten - takk for innsatsen. Lykke til videre(med unntak av Høibråten).Kommentar
-
Helstad virker meget motivert og gira for en sesong eller to til for Fugla, og virker å akseptere en vekslende rolle (ikke at han er fornøyd med det, men det blir ikke støy selv om han blir benka noen kamper, av taktiske eller formmessige grunner).
Syns Helstad var pigg inntil strekken i Skien, og skadefri vil han være en ressurs for klubben 1-2 år til, trolig uten å kreve noe i nærheten av de største lønnskakestykkene i klubben.TS05 - Felt CKommentar
-
Enig. Helstad virket utrolig pigg før skaden mot Odd. Han virker såppas seriøs og motivert til å fortsette, at 1-2 sesonger til med lavere lønn ikke kan skade.Kommentar
-
Lillestrøm Bosman
Thorstein Helstad
Fredrik Stoor
Thomas Piermayer
Magnar Ødegaard (låneavtale utløper)Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Her er spillerne på utgående kontrakt i Tippeligaen:
Aalesund
Lars Fuhre
Edvard Skagestad
Sten Grystebust
Andreas Nordvik
Tor Hogne Aarøy
Mathias Rasmussen
Akeem Latifu (låneavtale utløper)
Houcine Zaidoune (låneavtale utløper)Hassan El Fakiri.
Foto: Marit Hommedal
Brann
Hassan El Fakiri
Jørgen Mohus
Kennedy Ashia (låneavtale utløper)
Haugesund
Trygve Nygaard
Umaru Bangura
Hønefoss
Erik Midtgarden
Steve Clark
Magnus Hjulstad
Arnor Adealsteinsson
Helge Haugen
Tor Hovda
Alexander Mathisen
Remond Mendy
Simon Larsen (låneavtale utløper)
Lillestrøm
Thorstein Helstad
Fredrik Stoor
Thomas Piermayer
Magnar Ødegaard (låneavtale utløper)
Molde
Kristoffer Vatshaug
Daniel Berg Hestad
Børre Stenslid (lagt opp)
Sean Cunninghamvang.
Foto: Svein Ove Ekornesvåg / Scanpi
Odd
Morten Fevang
Frode Johnsen
Snorre Krogsgård
Mattias Andersson
Nicklas Gunnarsson (enig med VIF)
Rosenborg
Jon Inge Høiland
Erik M. Brathen
Sandens Ulf
Aslak Falch
Milos Mihajlov
Fredrik Thorsteinbø
Nemanja Jovanovic
Steinthor Thorsteinsson
Steffen Haugland
Sarpsborg 08
Magnus Sylling Olsen
Torarinn Valdimarsson (låneavtale utløper)
Steffen Ernemann
Berat Jusufi
Alvaro BaigorriAzar Karadas
Foto: Alf Vidar Snæland/NTB Scanpix
Sogndal
Eivind Daniel Røed
Thomas Ness
Hannu Patronen
EspenNæss Lund
Anders Hella
Magnus Stammestrø (låneavtale utløper)
Gilbert Koomson (låneavtale utløper)
Azar Karadas
Start
Christian Tveit
Alain Delgado
Henrik Dahlum
Sondre Tronstad
Birger Madsen
Markus Heikinnen
Strømsgodset
Razak Nuhu (låneavtale utløper)
Abdi Ibrahim (låneavtale utløper)
Ola Kamara (låneavtale utløper)
Lars Stubhaug
Tromsø
Steffen Nystrøm
Josh Pritchard (låneavtale utløper)
Benny LekströmOla Kamara.
Foto: Rune Stoltz Bertinussen / Scanpix
Viking
Rune Jarstein
Johan Lædre Bjørdal
King Osei Gyan
Patrik Ingelsten
Eirik Schulze
Joan Edmundsson
Christoffer M. Lunde
Pål Vestly Heigre
Richard Ekunde
Benjamin Sulimani
Jon-Helge Tveita
Vålerenga
Bojan Zajic
Morten Berre
Jan Lecjacks (låneavtale utløper)
Joseph Baffo (låneavtale utløper)
Fitim Kastrati (korttidskontrakt)
Mathias Blårud (korttidskontrakt)Kommentar
-
Takk begge to, jeg fant den rett før. Mye interessant der, håper vi prøver å ta noen kids fra andre for å om ikke annet gi litt inntrykk av at vi i det hele tatt er interessert i unge spillere.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Om du sikter til meg, og ev. kunnskap om lønnsnivå i Helstads nåværende kontrakt, så blir det hakk i plata-repetisjon fra en annen tråd noen dager sida, hvor jeg stilte spørsmålstegn ved en uttalelse om at bl.a. Helstad og Mjelde hadde "millionlønninger» (med 2012-skattelistene som eneste kilde). Noe jeg betvilte, da jeg ikke har hørt Helstads (eller Mjeldes) navn nevnt når de største sjekkene er blitt omtalt.
Og vedr. eventuelt nytt kontraktsforslag, så virker Helstad som en aldeles snusfornuftig og brillefin herremann som veit hvor han er og hva han er verdt, og det kombinert med at han virkelig trives i klubben, antakelig ønsker å holde seg på Østlandet og allerede har «tjent penga sine», håper jeg bunner ut i et nytt kontraktsforslag klubben og Thorstein er tjent med.TS05 - Felt CKommentar
-
Som en stor Bjar-fan jf nick osv, så smerter det litt å si detta, men han må gå. Det samme gjelder hele styret. Vi må ha nye kluter. Styret har sitti hele den værste nedgangsperioden i klubbens historie og intet er gjort foruten at de selv fyrer og ansetter feil trenere i hytt og gevær. For ikke å snakke om storparten av spillerinnkjøpene vi har gjort. Noe må skje. Styret må gå! Få inn folk med baller som tør å gjøre ting annerledes og gå i mot strømmen. Hele jævla klubben trenger både en oppvask og en oppussingI år så tar vi altKommentar
-
Som en stor Bjar-fan jf nick osv, så smerter det litt å si detta, men han må gå. Det samme gjelder hele styret. Vi må ha nye kluter. Styret har sitti hele den værste nedgangsperioden i klubbens historie og intet er gjort foruten at de selv fyrer og ansetter feil trenere i hytt og gevær. For ikke å snakke om storparten av spillerinnkjøpene vi har gjort. Noe må skje. Styret må gå! Få inn folk med baller som tør å gjøre ting annerledes og gå i mot strømmen. Hele jævla klubben trenger både en oppvask og en oppussingSyvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
Anders, Tidligere styremedlem KFLKommentar
Kommentar