Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Forrige ukes hakkekylliing: Ringo. Denne ukas hakkekylling: Torgeir Bjarmann. Hvem blir neste ukes hakkekylling? Følg med, følg med, godtfolk.
    Sett i lys av at du er på et forum bestående av brønnpissere, reirdritere og idioter du helst så fant seg en ny favorittklubb, er det pussig at en god diskusjon skal avspores av DINE meningsløse,ubegrunnede betraktninger....
    Det må da være rom for å diskutere Bjarmanns rolle i LSK.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3449

      Opprinnelig skrevet av Dole
      At Stabæk har rykket opp og ned utallige ganger, er vel en overdrivelse? De rykket ned i 2004 og 2012. Mens vi fortsatt lever på en sølvmedalje fra 2001, har Stabæk siden den gang tatt to bronsje, sølv og gull.

      Om du ser på de spillerne og trenerne Stabæk har hatt i klubben gjennom årenes løp, er det vel heller ikke noe stort mysterium at de også denne gangen klarte å lete frem en kapasitet?

      At de omtrent uten penger i kassa har klart å stable på beina et så godt lag som de har i år, er intet mindre enn svært imponerende. Alle som så gårsdagens kamp mot Vålerenga, innser at Stabæk består av langt mer enn en dyktig trener og et par gode spillere. De har en spillerstall, juniorstall - og et fundament som er vel så sterkt som det man finner på Åråsen.
      To nedrykk på 20 år (de rykket opp første gang i 1995) med på følgende opprykk er kanskje noe sterkt, men det er allikevel ikke til å komme unna at Stabæk varierer mye. Min påstand er at når Bradley forsvinner får de en gedigen nedtur, og selv om de forhandler om en forlengelse så er han der på lånt tid.

      Ellers er jeg også imponert over hva de har klart å få til i år.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1591

        Opprinnelig skrevet av MortenA
        To nedrykk på 20 år (de rykket opp første gang i 1995) med på følgende opprykk er kanskje noe sterkt, men det er allikevel ikke til å komme unna at Stabæk varierer mye. Min påstand er at når Bradley forsvinner får de en gedigen nedtur, og selv om de forhandler om en forlengelse så er han der på lånt tid.

        Ellers er jeg også imponert over hva de har klart å få til i år.
        Ja, Stabæk varierer en del. Deres bunnivå er omtrent som vårt toppnivå

        Om de klarer å forlenge med Bradley og få inn et par forsterkninger, ser jeg ikke bort i fra at de kan kjempe om seriemesterskapet neste sesong.

        Kommentar

        • Møkkamannen
          Medlem
          Hoffnarr
          • Aug 2014
          • 61

          Har dette blitt Stabæk tråden?? Nei slutt å kritisere Bjarmann han gjør en knall jobb. Kan ikke signere folk på lange kontrakter når man ikke har penger. Bjarmann jobber etter lommeboka til LSK og den jobben gjør han jævlig bra. Bedre å ha en klubb som eksistere enn ingen klubb.

          Kommentar

          • CFC1976
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2015
            • 341

            Spilleren Bjarmann gjorde en fantastisk jobb

            SD Bjarmann er en vits som hadde fått fyken for lenge siden i privatnæringslivet. Ingen visjon. Ingen tydelig lederskap. Dårlige resultater. Stadig svakere publikumstall. Spiller som stikker av så fort de får anledningen.

            Kommentar

            • AG-3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 1081

              Opprinnelig skrevet av CFC1976
              Spilleren Bjarmann gjorde en fantastisk jobb

              SD Bjarmann er en vits som hadde fått fyken for lenge siden i privatnæringslivet. Ingen visjon. Ingen tydelig lederskap. Dårlige resultater. Stadig svakere publikumstall. Spiller som stikker av så fort de får anledningen.
              og ingen penger.
              Med de korta han hadde på hånd for et år siden, så har han ikke vært helt håpløs eller? Vi er fortsatt en fotballklubb, er ikke konk og har til og med signert en spiller i sommervinduet.
              Vi er blakke. Tore Torell kunne ikke tryllet bedre.

              Kommentar

              • CFC1976
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2015
                • 341

                Opprinnelig skrevet av AG-3
                Vi er fortsatt en fotballklubb, er ikke konk og har til og med signert en spiller i sommervinduet.
                Erm... Vi solgte den beste spiller vi hadde og ga en av våre mest erfarne spillere gå gratis

                Du er ikke så kravstor, er du vel ;-)

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  Til hakkekyllingene:

                  Det vi vet er at LSK har økonomi som er på gyngende grunn, likviditeten er skremmende lav. Penger finnes ikke.

                  Hva vet vi om Bjarmann: Jo han jobber etter styrets sammenslåtte arbeidsinstruks. Vet vi hva den består av? NEI!
                  Vet noen av dere hva Bjarmann har som oppgaver? Trolig ikke! Det handler ikke om å kjøpe/selge på FM. Må ta høyde for at troppen er godt balansert sammen med trenerapparatet.

                  Kan man diskutere hva vi som supportere forventer - JA!

                  Kutt ut alt pisset og kom dere på Årårsen eller Vigernes og ta en prat med Bjarmann selv. Tror dere ville lært litt om hva arbeidsdagen hans består av. Selv har jeg spurs om hva, hvorfor og hvem flere ganger. Får ikke svar på alt en ønsker seg men man kommer et stykke.

                  Bjarmann gjør en god jobb for LSK. Kunne han gjort mer, om ja mulig men ikke legg all skyld på han for ting du/dere ikke har greie på!

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    På sikt har "tradisjonen" med å selge/la være å forsterke i sommervinduet kjørt klubben ut i en økonomisk hengemyr. Det kan ikke drives toppklubb med 3-4 000 betalende tilskuere og tilsvarende reklameverdi. Klubben har selv bedt om å slippe tilskuere over flere sesonger ved å prioritere spillersalg fremfor resultater etter ferien, hvem kjøper sesongkort når klubben sliter i gjørma hver høst? I år selger vi altså pga sviktende publikumsinntekter, og vi selger oss nok et steg nærmere obos-ligaen. Der er vi dømt til å havne så lenge ingen tar grep for å bryte ut av nedrykksspiralen.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Opprinnelig skrevet av CFC1976
                      Vi solgte den beste spiller vi hadde og ga en av våre mest erfarne spillere gå gratis
                      1. Vi fikk sårt trengte 3.5 millioner for en spiller som ikke kom til å fornye kontrakten, og ville gått gratis om få måneder. Han var hele tida ansett som et utviklings- og investeringsprosjekt, men tok ett til ett og halvt år lenger enn beregna å få utvikla; hadde han vist seg fram tidligere, kunne vi fått langt mer, men 3,5 millioner, gitt dagens utgangspunkt og marked, er mer enn OK.

                      2. En av våre mest erfarne spillere ville kosta rundt 10 millioner (det AaFK bød i sign-on-fee pluss 2,5 millioner i året til og med 2018) å fornye kontrakten med. Spilleren framsto som full av kampvilje, vinnervilje og innsats, men realiteten er at han på banen i år bidro med null og niks spillemessig og ikke er savna verken på høyreback eller andre plasser. At han på treningsfeltet stort sett bidro med utskjelling og negativitet kan de fleste som har overvært treninger bekrefte. Spilleren var "offer" for vårt helt nødvendige nye lønnstak, ville av høyst forståelige grunner ikke tatt et lønnskutt på 70-75 prosent (fra overbetalte 2,5 til under eller rundt 0,8 millioner) og ville uansett gått etter sesongen. Når han da ikke bidrar med noe særlig på banen er det helt OK å spare 1,4 millioner ved å la ham gå. En innsparing på 1,4 millioner er ikke "gratis" (selv om AaFK ikke betalte oss noe).

                      Greit være kravstor, men en viss grad av realisme og saklighet kan også ha sine fordeler.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2940

                        Gilbert – jeg måtte bare logge meg inn for å si følgende, som jeg dessverre ikke har gitt klart nok uttrykk for tidligere: Du er en av få som er god grunn til å følge dette forumet. Ditt siste innlegg burde henges opp i glass og ramme for å få slutt på den endeløse jamringa over at Fofana blei solgt og at han sunnmøringen pakket snippeskene sine og reiste hjem.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          På sikt har "tradisjonen" med å selge/la være å forsterke i sommervinduet kjørt klubben ut i en økonomisk hengemyr. Det kan ikke drives toppklubb med 3-4 000 betalende tilskuere og tilsvarende reklameverdi. Klubben har selv bedt om å slippe tilskuere over flere sesonger ved å prioritere spillersalg fremfor resultater etter ferien, hvem kjøper sesongkort når klubben sliter i gjørma hver høst? I år selger vi altså pga sviktende publikumsinntekter, og vi selger oss nok et steg nærmere obos-ligaen. Der er vi dømt til å havne så lenge ingen tar grep for å bryte ut av nedrykksspiralen.
                          For at publikum, sponsorer og media skal bry seg om LSK, så er man 100% avhengig av profiler. En stall med spillere som skal tjene det samme og der man slipper de få profilene man bygger opp vil aldri bli særlig interessant for andre enn de mest hardbarka supporterne. At man også velger å la toppkamp nummer 1000 på rad forbigå i stillhet viser at man er mer opptatt av å spare pengene en markering ville kostet enn å bruke det som en pådriver til å få flere på kamp og TV2 eller Cmore til å lage et TV-innslag om laget med lengst fartstid i den øverste divisjonen i Norge.

                          Det "gilbert" skriver om BHR støtter jeg på mange måter, men samtidig kan man ikke legge skjul på at allerede nå har vi tapt eksponering på TV i form av hans vesen, der han alltid ble hentet opp til studio etter kampene og sørget for TV-tid for sponsorene til LSK og laget som merkevare. Som jeg sa når han forsvant; jeg er mindre bekymret for det sportslige tapet enn tapt TV-tid for LSK.

                          Jeg liker bedre en stall bygd opp på et par topplønninger for å tiltrekke seg profiler og en del unge spillere på lavere lønninger rundt, enn at man har et lønnstak der alle som er i klubben mer enn 3-4 år uansett vil nærme seg dette over tid.

                          Vi har en potensiell profil i Ahmal Pellegrino med sine sure oppstøt og uortodokse spillestil. Fred Friday kan kanskje også bli en sportslig profil, selv om språket vil hindre han i å bli noen stor kjæledekke for mediene.

                          Som du sier, så er LSK i ferd med å bygge seg sakte men sikkert ned som toppklubb. Når profilene forsvinner, resultatene svikter og klubbens leder er ikke-synlig i det hele tatt, så synker også publikumsnittet og inntektsgrunnlaget. Det betyr at man sakte men sikkert må satse litt mindre for hvert år, før man er blant favorittene til å rykke ned.

                          Spare seg til fant har vel aldri passet bedre enn i dagens LSK.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            Må mann så må mann. Noe jeg forsøker å lære barna mine.
                            Jeg vil ha, jeg vil ha. Så må den duste, kjipe, tulingen av Pappa si nei, det har vi/jeg ikke råd til.

                            Men så kan jeg jo drite i å kjøpe ny mobil, ny sykkel og heller spare litt så neste sommer så får hele familien glede av noe stort og morsomt! Den dagen, den blir fet og morsom den!!

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                              Må mann så må mann. Noe jeg forsøker å lære barna mine.
                              Jeg vil ha, jeg vil ha. Så må den duste, kjipe, tulingen av Pappa si nei, det har vi/jeg ikke råd til.

                              Men så kan jeg jo drite i å kjøpe ny mobil, ny sykkel og heller spare litt så neste sommer så får hele familien glede av noe stort og morsomt! Den dagen, den blir fet og morsom den!!
                              Det er jo sånn det er, men for en fotballklubb som LSK er dette veien til nedrykk over tid. Klubben trekker så lite publikum at man snart kan vurdere å arrangere en DDE konsert hver 14 dag på Åråsen istedenfor for å tjene litt mer penger.
                              Så kan man diskutere om man hadde blitt tvangsflyttet før den tid om man ikke hadde tatt alle grepene man nå gjør.

                              Kommentar

                              • CFC1976
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2015
                                • 341

                                Som SD er du ansvalige for det sportslige. Punktum.

                                Rekruttlaget rykker ned.
                                Siste kampen a-laget spilte fikk de 3881 tilskuere.
                                Sist gangen A laget spilte hjemme hadde tabelljumboen 56 prosent ballbesitelse og 19 avsluttninger.

                                Disse her er de rene fakta jeg bryr meg om....
                                (ja ja... Fellesferie hører jeg)
                                Last edited by CFC1976; 04.08.2015, 12:05.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                  Som SD er du ansvalige for det sportslige. Punktum.

                                  Rekruttlaget rykker ned.
                                  Siste kampen a-laget spilte fikk de 3881 tilskuere.
                                  Sist gangen A laget spilte hjemme hadde tabelljumboen 56 prosent ballbesitelse og 19 avsluttninger.

                                  Disse her er de rene fakta jeg bryr meg om....
                                  (ja ja... Fellesferie hører jeg)
                                  Med all respekt, sesongen er ikke over. Punktum.

                                  Kommentar

                                  • woody
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 374

                                    Vi har 24 poeng etter 18 serierunder, selv etter poengtrekk. Positiv målforskjell. 9 poeng over kvalifiseringsplass, og er nærmere 3. plass enn kvalifiseringsplass (riktignok hårfint på målforskjell).

                                    Bare fire lag som har sluppet inn færre mål enn oss; men riktignok 9 som har scoret flere enn oss.

                                    Har vært flust av sesonger hvor neglebitinga har vært adskillig tøffere enn nå.

                                    Skjønner ikke hvorfor så mange skal skyte så negativt på alt og alle ?
                                    woody

                                    Kommentar

                                    • 10theri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2010
                                      • 438

                                      Hvis jeg ikke husker feil, har vi vel også bare tatt 2 poeng færre enn på samme tid i fjor? (Riktig nok 3 bak skjema med minuspoenget). Rett meg gjerne om jeg tar feil.
                                      Heia Lillestrøm......

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9466

                                        Opprinnelig skrevet av 10theri
                                        Hvis jeg ikke husker feil, har vi vel også bare tatt 2 poeng færre enn på samme tid i fjor? (Riktig nok 3 bak skjema med minuspoenget). Rett meg gjerne om jeg tar feil.
                                        Og det i sesong 1. Makan!

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4384

                                          Poengmessig er det helt greit foreløpig. Det som bekymrer er at Fofana har stått bak mange av de poengene vi har tatt til nå. Enkeltmannsprestasjoner og tilfeldigheter har avgjort mer enn godt spill. Nå er jo både han og Riise borte. Er mer skeptisk til om vi klarer å ta like mange poeng nå på høsten. Så får vi se om de gutta som er igjen kan få til det. Det er godt mulig! Vi møter en del lag på hjemmebane som vi normalt sett skal slå. Mjøndalen, Tromsø, Aalesund, Haugesund og Sarpsborg skal det være mulig å ta hjemme.
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...