Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av Trooond
    Har tenkt litt over rollen til Bjarmann i ansettelse av Runar.
    Her så resultater på Island bra ut. Runar sier at Haglunds arbeid skal videreføres, og Runar kjenner klubben.

    Det er ikke så rart at Bjarmann ikke gikk over elva etter vann.
    Det ble kanskje ikke evaluert grundig nok, det arbeidet Runar som trener hadde gjort, men selv om Bjarmann har ansvar for ansettelsen så synes jeg det er vanskelig å klandre ham?

    Han har og gode kontakter, og har fått til endel bra signeringer, så dersom han gjør jobben sin videre, mener ikke jeg dette er grunn for at han må gå.
    Uten at jeg nødvendigvis mener at Bjarmann må gå: Det er vanskelig å ikke kritistere ham for ansettelsen av Runar.

    Blir litt som at man ansetter en leder uten å sjekke referanser eller gjøre noen som helst objektiv research om personens utdannelse. I stedet går du på magefølelsen, da du kjenner fyren og synes han er en real fyr som gjerne bretter opp ermene. Plutselig viser det seg at du har ansatt en person som ikke har relevant utdanning, og at ingenting som ble sagt på intervjuet var sant.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Herman
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 1101

      Opprinnelig skrevet av Trooond
      Runar sier at Haglunds arbeid skal videreføres, og Runar kjenner klubben.

      Mulig han "kjente" klubben etter å ha spilt der for 20 år siden, men det var en helt annen fotball på den tiden som LSK anno 2014 hadde beveget seg (langt) bort fra. Og hva gjør kjennskap til en klubbs tradisjoner han kvalifisert til å fortsette med det komplekse og grundige taktisk-strategiske arbeidet Haglund hadde innført? De to har ingenting med hverandre å gjøre.

      Opprinnelig skrevet av Trooond
      Det ble kanskje ikke evaluert grundig nok, det arbeidet Runar som trener hadde gjort, men selv om Bjarmann har ansvar for ansettelsen så synes jeg det er vanskelig å klandre ham?

      Vanskelig å klandre ham for en skandaløs ansettelsesprosess som du selv sier ikke er grundig nok? Hvordan er det mulig å ikke klandre ham dersom researchen var for dårlig? Vi var ikke med bak kulissene da ny trener ble diskutert men faktum er at LSK ansatte en trener uten noen særlig interessant trenererfaring, uten utstråling, uten et moderne fotballsyn og tilsynelatende uten noen intensjon overhodet om å fortsette Haglunds arbeid. Hva var det vi egentlig fikk med Runar? Vel, han kjente jo klubben, da...

      Opprinnelig skrevet av Trooond
      Han har og gode kontakter, og har fått til endel bra signeringer, så dersom han gjør jobben sin videre, mener ikke jeg dette er grunn for at han må gå.

      Ja, dette er et vanskelig spørsmål. Han gjør åpenbart veldig mye bra for klubben, samtidig som ansettelsen av kompisen Runar er så skandaløs at det knapt finnes ord. Som nevnt tidligere fremstår han som et geni og en idiot på én og samme tid.
      Det eneste som er soleklart er at når/om Runar får sparken, så vil det være livsfarlig dersom det nok en gang blir utdelt et fullstendig ansvar til samme person. Jeg mistenker at klubben/styret kommer til å gi Bjarmann mye makt igjen (han traff jo blink med Haglund), så da gjenstår det å se om han selv innser at han behøver hjelp med å finne riktig mann. For å sitere Raymond Verheijen, så avhenger det av om han er "unconsciously incompetent" eller "consciously incompetent". Stemmer det første kan det bli en ny tulletrener inn utifra hva magefølelsen sier. Er han derimot bevisst på sine manglende fotballfaglige vurderinger og tar hjelp av annen ekspertise så har vi langt bedre muligheter.
      Twitter

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5916

        Torgeir er ikke komplett idiot heller og forumet har gullfiskhukommelse når det koker. Dette var Runar Kristinsson i 2014. Ikke helt ueffen tankegang å ansette ham når det også var viktig å ha LSKs verdier i blodet. Jeg er virkelig lei meg for at han ikke klarer å innfri.
        http://www.thefa.com/news/my-footbal...terview-260614.
        Når det er sagt så tror heller ikke jeg at det er håp for at han kan makte å snu skuta.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Jeg vil at Bjarmann fortsetter. Han er god på å sette sammen en konkurransedyktig tropp ut i fra midlene han disponerer. Når ny trener skal inn, nå eller i fremtiden, må de prosessen være god.

          Selv om han forsvinner mye fra mediebildet, så liker jeg jobben han gjør. Alle gjør feil i blant. Da retter man opp i dem etter beste evne.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            Jeg tror ikke det gjøres feil neste gang, man lærer av feil.
            Poenget mitt er at når man går tilbake og ser premissene for ansettelsen av Runar, så var det mye som talte for. Og når det ble sagt at Haglunds jobb skulle videreføres, så hadde vel Bjarmann også tro på at det ville skje?

            At Runar er alt for anonym og lite offensiv i personlighet burde kanskje vært et tegn, men jeg vet ikke hvor mye reasearch som ble gjort, men tydeligvis litt mindre enn ønsket, om man i det hele tatt ville fått det med seg.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Med Runar ut bør det være en passende anledning for Bjarmann å følge etter.

              Kommentar

              • joacim
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2009
                • 559

                jeg velger denne tråden til denne http://www.rb.no/chinedu-obasi-ogbuk.../s/5-43-327967.

                om dette stemmer, så er det jo slett jobb av klubben..
                Styremedlem 2016

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 807

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Han er god på å sette sammen en konkurransedyktig tropp ut i fra midlene han disponerer.
                  Er LSK bedre enn andre lag i tippeligaen til å sette sammen en konkurransedyktig tropp?

                  Bjarmann har sagt i flere intervju at ettersom LSK ikke har råd til speidere er i praksis det eneste de gjør å lese eposter som tikker inn fra agenter rundt om. Personlig mener jeg det er kontakten med Aneke som redder det hele fra å fremstå som utrolig sørgelig og strengt talt har Aneke kontakter med flere enn Bjarmann.

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5916

                    Opprinnelig skrevet av joacim
                    jeg velger denne tråden til denne http://www.rb.no/chinedu-obasi-ogbuk.../s/5-43-327967.

                    om dette stemmer, så er det jo slett jobb av klubben..
                    Mye historier på Edu nå.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • Frode D. Homb
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 982

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Jeg vil at Bjarmann fortsetter. Han er god på å sette sammen en konkurransedyktig tropp ut i fra midlene han disponerer. Når ny trener skal inn, nå eller i fremtiden, må de prosessen være god.

                      Selv om han forsvinner mye fra mediebildet, så liker jeg jobben han gjør. Alle gjør feil i blant. Da retter man opp i dem etter beste evne.
                      Bjarmann har fikset gode spillere gratis i overgang, og han har hentet billige spillere som er solgt med god fortjeneste. Han skal selvsagt fortsette i klubben som han jobbet gratis for da det var som dårligst stilt. Det mange her inne vil, er vel at noen fra KFL skal drifte klubben og at KFL skal ansette og sparke trenere. Husk at KFL er en supporterklubb som skal støtte klubben, ikke overta den og drive den.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9466

                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                        Bjarmann har fikset gode spillere gratis i overgang, og han har hentet billige spillere som er solgt med god fortjeneste. Han skal selvsagt fortsette i klubben som han jobbet gratis for da det var som dårligst stilt. Det mange her inne vil, er vel at noen fra KFL skal drifte klubben og at KFL skal ansette og sparke trenere. Husk at KFL er en supporterklubb som skal støtte klubben, ikke overta den og drive den.
                        Kunne KFL framskaffa kald brus på Åråsen hadde de hatt min stemme!

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Jeg vil at Bjarmann fortsetter. Han er god på å sette sammen en konkurransedyktig tropp ut i fra midlene han disponerer.
                          Vi er enige i mye Børge, men ikke dette. OK, han har kanskje en god CV på å hente spillere, men cluet er jo om de faktisk innehar de ferdighetene som gjør LSK til et godt lag. Alt dette handler igjen om den berømte røde tråden og komplimentære ferdigheter i hver posisjon. Og uten å repetere altfor mye av det jeg allerede har skrevet om Bjarmann, så mener jeg det kanskje er det som klarest viser at han mangler kompetanse på en viktig del av det som faktisk skal være jobben hans som sportslig ansvarlig.

                          Jeg dro frem Skogseid i siste kamptråd som eksempel på mangelen på fornuftig lagbygging. At Bjarmann selv sa at dette var en spiller han lenge hadde sett for seg i LSK beviser for meg at han mangler en visjon for laget som matcher de forventningene vi har. Er han ikke god nok for Viking, skal han da være god nok for LSK? Med innoverkanter som krever ganske mye offensivt av en back, får man virkelig det med en som nærmest er et skoleeksempel på en begrenset back? Nei, det sier seg selv. Skogseid har nå over tid fått vise at han har mer enn nok med det defensive, og det som en etablert spiller.

                          Og nå har Bjarmann vært ute og sagt han rår over et topp fem-lag, nærmest stikk i strid med hva treneren mener man bør forvente. Det er klovneskole det. Nå fremstår en plass på øvre halvdel nærmest som en fjern drøm, og skal virkelig Bjarmann da få løpe fra ansvaret? Det har allerede skjedd en gang. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me! Vil vi virkelig ha forandringer nå må vi slutte å finne på unnskyldninger for de som sitter med ansvaret, eller skal klubblegender ha fripass i ledelsen? Nå må vi få en frisk ny start. Skrot Bjarmanns stilling, la en ny trener stake ut identiteten klubben har blitt enig om. Og er han mediemessig av det grå slaget, få inn en som kan selge klubben til omgivelsene, eventuelt gjør som plantemiddel er inne på, bruk penger på skikkelig scouting. Som faktisk kan gi oss svar på det som er det viktigste, passer spilleren inn i LSK?

                          La tomlene ned hagle!

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            Her var det mye rør. Bjarmanns rolle er ikke å selge klubben inn hos sponsorer. Bjarmann skal drifte klubben på daglig basis og har det sportslige ansvaret sammen med Runar.

                            Rent budsjettmessig så ligger vi litt under der vi bør ligge i år.

                            Resten blir for håpløst å kommentere, men noe sier meg at du liker å få tomler ned. Det er på tide å ikke blande kortene og projisere alt negativt du finner om LSK på enten Runar eller Torgeir.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Gif har noe personlig i mot Bjarmann hva det er veit jeg ikke men noe er det.. Torgeir har gang på gang invitert han ned på kontoret hans på Åråsen men neida det er letter og sitte her bak et nick og slenge dritt. Gif jeg utfordrer deg ta turen ned på kontoret så får du di svarene du leiter etter. Og et ? til deg Gif når var du sist på en hjemmekamp og støtta klubben din???
                              Last edited by tullebukk; 19.07.2016, 15:40.

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Bjarmann skal drifte klubben på daglig basis og har det sportslige ansvaret sammen med Runar.
                                Bjarmann har vært sportsdirektør siden 2009? Vi har på den tiden han har hatt ansvaret for det sportslige hatt den fantastiske rekka med resultater 11-10-13-9-10-5-8. Det er på tide å gjøre forandringer i klubben?

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5916

                                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                                  Bjarmann har vært sportsdirektør siden 2009? Vi har på den tiden han har hatt ansvaret for det sportslige hatt den fantastiske rekka med resultater 11-10-13-9-10-5-8. Det er på tide å gjøre forandringer i klubben?
                                  Som å skaffe klubben det budsjettet den hadde før?
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1591

                                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Som å skaffe klubben det budsjettet den hadde før?
                                    Eventuelt å få mer ut av ressursene, slik som flere andre tippeligaklubber får til.

                                    Kommentar

                                    • 10theri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2010
                                      • 438

                                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      11-10-13-9-10-5-8
                                      Har du samtidig en statistikk på det økonomiske; midler til spillerkjøp, lønninger, budsjetterte salg, gjeld osv? Det er vel tross alt en ikke ubetydelig faktor for hva Bjarmann kan få til i forhold til tallene du viser til.
                                      Heia Lillestrøm......

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                        Som å skaffe klubben det budsjettet den hadde før?
                                        Det er da ikke mange Tippeligalag utenom Molde, godset og Odd som ikke har kuttet vesentlig i budsjettet siden 2009. De to sistnevnte har forøvrig vært igjennom denne kuren de også, men klart å bygge seg opp igjen til et topplag med høyere inntekter via et nedrykk.

                                        Hadde vi vært de eneste, så hadde jeg støttet deg.

                                        Kommentar

                                        • AG-3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 1081

                                          Vi var i praksis konk. Det brant på dass. De andre klubbene har ikke vært i nærheten engang...

                                          Kommentar

                                          Working...