Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4384

    Dette bør være Bjarmann's siste sesong på Åråsen. Nå er jeg dritt lei. Bidrar i aller høyeste grad til at dette er en klubb ingen bryr seg om lenger. Vinnerskallen han hadde på banen ble lagt på hylla samtidig som fotballskoa. Det eneste "minuset" er at afrika-linken sikkert blir kraftig svekket, men ærlig talt. Alle andre klubber klarer å hente veldig gode spillere. Se på Thomas Berntsen i S08. I en helt annen liga enn Bjarmann. Et eksempel er Tokstad. Et annet er Glesnes som vi hadde på prøvespill for vi sendte han videre uten kontrakt. Bare disse to ble hentet gratis, de har klart å utvikle de til solide Tippeliga spillere med riktige holdninger! Og solgt med kjempefortjeneste.

    Nei... Nok er nok, Mister "ingen kommentar"!
    ..................

    Kommentar

    • Laksen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 287

      Jeg synes Bjarmann gjør en god jobb. Jeg er mer redd for at han ikke skal orke å jobbe i denne oppoverbakken mer, og slutte selv.

      Etter gilbert sin fabelaktige gjennomgang av spillerene i stallen virker det mer som om det er disponeringen av talent som er problemet, fremfor mangelen på talent. Da er vi vel utenfor Bjarmanns ansvarsområde?
      Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

      Kommentar

      • Robertkoren91
        Medlem
        Bøffel
        • Jan 2013
        • 30

        Synes Erik Solér burde være en god kandidat til å ta over jobben til Bjarmann.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av Robertkoren91
          Synes Erik Solér burde være en god kandidat til å ta over jobben til Bjarmann.
          Hadde han ikke samme jobb i New York?

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            Hadde han ikke samme jobb i New York?
            Og i start?
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              Mitt ønsker er at Bjar kan gå inn i en 100% speider stilling.

              Da kan han gjørde det han (etter min mening) er desidert best på + at vi kan få inn nytt blod, noe som er ganske tydelig at vi trenger.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4384

                Opprinnelig skrevet av Laksen
                Jeg synes Bjarmann gjør en god jobb. Jeg er mer redd for at han ikke skal orke å jobbe i denne oppoverbakken mer, og slutte selv.

                Etter gilbert sin fabelaktige gjennomgang av spillerene i stallen virker det mer som om det er disponeringen av talent som er problemet, fremfor mangelen på talent. Da er vi vel utenfor Bjarmanns ansvarsområde?
                At han eventuelt skulle slutte selv er noe av det jeg bekymrer meg minst over, for å si det pent.

                Jeg kan gå med på at han har satt sammen en spillerstall som ser grei ut, ut i fra lite ressurser. Men hvor godt er det? Hvor mye har Sarpsborg08, Haugesund etc brukt av midler i forhold til oss? Jostein Grindhaug og Thomas Berntsen har gjort en minst like god jobb der spør du meg. Og der har vi to karer som i tillegg viser seg for folk og står fram, spesielt førstnevnte, som opptrer med tydelighet. Bjarmann hater jo media. Er så vidt han stikker fram huet når det er pressekonferanse ved nye spillersigneringer. Vi trenger noe mer! Bjarmann er selve definisjonen på LSK utad. Forbanna kjedelig!

                En annen ting som er ganske vesentlig er jo ansettelsen av Kristinsson. Den taler heller ikke for Bjarmann i fortsettelsen. Nei, jeg står på mitt her. Denne fyren er hyggelig, og en legende som spiller, men jeg tror ikke han kan være så vanskelig å erstatte som sportsdirektør.
                ..................

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7098

                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                  Mitt ønsker er at Bjar kan gå inn i en 100% speider stilling.
                  Han har en halv milliard på bok, så det beste ville kanskje vært at han gikk inn i en investorrolle...
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4115

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Han har en halv milliard på bok, så det beste ville kanskje vært at han gikk inn i en investorrolle...
                    En halv milliard? Er du sikker på det beløpet? De arvet vel en del etter faren, men jeg mener det ikke var i nærheten av det beløpet. Han skulle vel forvalte for seg og familien på børsen, hvis jeg husker rett. Vært rimelig dyktig der da!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      Står oppført med formue på 26 mill. Mye penger, men langt fra en halv milliard
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • jerven
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 272

                        Opprinnelig skrevet av Robertkoren91
                        Synes Erik Solér burde være en god kandidat til å ta over jobben til Bjarmann.
                        Han har jo faktisk fått prøve seg i jobben med å hente spillere ved ett tilfelle. Han "henta" Luke Rodgers til klubben

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7098

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          En halv milliard? Er du sikker på det beløpet? De arvet vel en del etter faren, men jeg mener det ikke var i nærheten av det beløpet. Han skulle vel forvalte for seg og familien på børsen, hvis jeg husker rett. Vært rimelig dyktig der da!
                          Han arvet rundt 400 millioner, hvis jeg ikke husker feil, så han har nok iallfall mer flesk på bok enn både du og jeg...
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Bibaboy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 712

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Dette bør være Bjarmann's siste sesong på Åråsen. Nå er jeg dritt lei. Bidrar i aller høyeste grad til at dette er en klubb ingen bryr seg om lenger. Vinnerskallen han hadde på banen ble lagt på hylla samtidig som fotballskoa. Det eneste "minuset" er at afrika-linken sikkert blir kraftig svekket, men ærlig talt. Alle andre klubber klarer å hente veldig gode spillere. Se på Thomas Berntsen i S08. I en helt annen liga enn Bjarmann. Et eksempel er Tokstad. Et annet er Glesnes som vi hadde på prøvespill for vi sendte han videre uten kontrakt. Bare disse to ble hentet gratis, de har klart å utvikle de til solide Tippeliga spillere med riktige holdninger! Og solgt med kjempefortjeneste.

                            Nei... Nok er nok, Mister "ingen kommentar"!
                            Hva med Mål-Martin(Trøen) som nå bøtter inn mål i Strømmen. Han burde vært hentet til klubben for lenge siden. På Åråsen er skylappene så store at de ser ikke skogen for bare trær. Det burde være enkelt å hente en local lad som bøtter inn mål for sine klubber. Vi er ikke akkurat bortskjemte med lokale stor scorere.
                            Fugla Forever

                            Kommentar

                            • 10theri
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2010
                              • 438

                              Jeg tror LSK og Bjarmann har hatt et så enormt fokus på å finne spillere med stort videresalgspotensialet og derfor har brukt (litt for mye) energi på å lete i utlandet, fremfor å hente gode norske spillere. Nå som klubben er i ferd med å lande økonomisk, burde vi se en betydelig oppgang i satsing av unge og lokale gutter.
                              Heia Lillestrøm......

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4384

                                Opprinnelig skrevet av 10theri
                                Jeg tror LSK og Bjarmann har hatt et så enormt fokus på å finne spillere med stort videresalgspotensialet og derfor har brukt (litt for mye) energi på å lete i utlandet, fremfor å hente gode norske spillere. Nå som klubben er i ferd med å lande økonomisk, burde vi se en betydelig oppgang i satsing av unge og lokale gutter.
                                Helt enig. Etter min mening vil vi aldri komme noen vei med å holde på sånn vi gjør nå. Vi vil kanskje forbli et middels tippeligalag og økonomien vil gradvis komme på stell, men det er vanskelig å bygge et sterkt kollektiv når man baserer seg på afrikaimporter som skal selges innen kort tid. Rbk er ekstremt bevisste på dette og henter sjeldent eller aldri annet enn nordiske spillere etter at Kåre I kom til klubben, for å bygge relasjoner og kollektiv. Sarpsborg ser jo også ut til å ha blitt bevisste på akkurat det her og de har lykkes ekstremt godt i år med omtrent kun nordiske spillere. Og de har fått meget raske resultater etter å ha bytta ut omtrent hele stallen kontra i fjor.
                                ..................

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4115

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Han arvet rundt 400 millioner, hvis jeg ikke husker feil, så han har nok iallfall mer flesk på bok enn både du og jeg...
                                  Først: Snakk for deg selv! Selv vil jeg ha meg frabedt at du - eller andre - spekulerer i min privatøkonomi!

                                  Så til tema:

                                  Thor Bjarmann, Torgeirs far, var konsernsjef i Elkjøp fra 1987. Han hadde kjøpt opp aksjer i eget konsern og da den britiske elektronikkjempen Dixons Group kjøpte Elkjøp i 1999, tjente Thor Bjarmann 280 millioner norske kroner på salget av sine aksjer.

                                  Den britiske elektronikk-kjeden Dixons kjøpte i går den norske Elkjøp-kjeden for 5,7 milliarder kroner. Kjøpet gir Elkjøp-sjef Thor Bjarmann en gevinst på svimlende 280 millioner kroner.


                                  Da Thor Bjarmann døde, plutselig og uventet og altfor tidlig i mai 2001, arvet Torgeir, hans 2 søstre og hans stemor formuen. I et intervju i VG høsten 2001, under overskriften ”Norges rikeste fotballspiller”, forteller Torgeir ganske åpent om de store verdiene han på det tidspunktet forvaltet på vegne av familien.

                                  (I parantes bemerket ble dette intervjuet gjort rett før serieinnspurten i 2001, mens LSK fortsatt kjempet med RBK om seriegullet! Sukk! Drømme seg tilbake.)

                                  Her fremgår det at han da (høsten 2001) forvaltet samlet rundt 300 millioner kroner på vegne av seg selv, sine 2 søstre og sin stemor. Torgeir var på det tidspunktet styreleder i Solstrålen AS, men i dag er det hans to søstre som er styreleder og styremedlem i familieselskapet.

                                  Jeg har ikke tilgang til systemer som er oppdatert per 2014, som sannsynligvis er de nyeste tilgjengelige tallene. Der kan kanskje andre bidra?

                                  Hvis denne formuen er forvaltet med hell og dyktighet (eller omvendt), og de kom seg unna finanskrisen på en grei måte, kan selvsagt tallet ha økt til 2 milliarder i løpet av 15 år. Hvis så er tilfellet, vil jo Torgeirs del av dette tilsvare den summen trigz kom med, altså en halv milliard eller 500 millioner kroner.

                                  Det som imidlertid er verdt å merke seg, er at Torgeirs del av denne familieformuen på ingen måte er ”frie midler” som han kan gjøre hva han vil med.

                                  Jeg gjengir et avsnitt fra intervjuet i VG i 2001: ” - Det er helt sikkert at jeg kommer til å gjøre noe for klubben den dagen jeg legger opp. Om jeg tar lønnet arbeid, et verv eller kjøper meg inn, vet jeg ikke ennå, sier Bjarmann.

                                  Til trigz ”forslag” om at Bjarmann burde gå inn som investor: Jeg er usikker på om det eventuelt kunne ha vært mulig. Som vi vet, ble reglene endret for en tid tilbake, slik at klubbene ikke lenger har anledning til å la investorer kjøpe spillere. Torgeir var ute i media ved flere anledninger og ga uttrykk for at han var uenig i den endringen. Det er kanskje mulig å omgå den regelen, men uansett må klubbens mål – som det også er uttrykt fra LSK – være at klubben på sikt skal bygge opp økonomien slik at man selv kan investere i og tjene penger på spillere.

                                  Vi må aldri mer komme i en situasjon hvor man er avhengig av enkeltpersoners bidrag, eller for den sakens skyld, svingende humør eller interesse! Hvis jeg har forstått det rett, er vi i gang med den prosessen. Til de som ikke vet det, mener jeg bestemt at det for noen år siden ble opplyst at Torgeir jobbet uten å motta lønn i en periode, så han har absolutt bidratt også økonomisk.

                                  Nedenfor er lenken til VG-intervjuet fra 2001. Jeg oppfordrer alle, ikke minst de yngre supporterne som kanskje ikke har lest dette tidligere, om å lese hele intervjuet. Ikke bare kan man få litt mer kunnskap om vår sportsdirektørs bakgrunn, man kan også smake litt på den i dag nesten uvirkelige følelsen av at Sportsklubben preger norsk fotball! God lesning!

                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7098

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Først: Snakk for deg selv! Selv vil jeg ha meg frabedt at du - eller andre - spekulerer i min privatøkonomi!
                                    Faktisk helt enig, jeg følte meg litt uggen da jeg sendte det innlegget. Men som du sier, han har snakket om dette offentlig. Det er ikke akkurat hemmelig. Apropos en investorrolle finnes det måter å omgå det. Se på hva Trøim til stadighet gjør i VIF (pumper inn penger, fordi de ikke klarer å styre seg selv).
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      Først: Snakk for deg selv! Selv vil jeg ha meg frabedt at du - eller andre - spekulerer i min privatøkonomi!

                                      Så til tema:

                                      Thor Bjarmann, Torgeirs far, var konsernsjef i Elkjøp fra 1987. Han hadde kjøpt opp aksjer i eget konsern og da den britiske elektronikkjempen Dixons Group kjøpte Elkjøp i 1999, tjente Thor Bjarmann 280 millioner norske kroner på salget av sine aksjer.

                                      Den britiske elektronikk-kjeden Dixons kjøpte i går den norske Elkjøp-kjeden for 5,7 milliarder kroner. Kjøpet gir Elkjøp-sjef Thor Bjarmann en gevinst på svimlende 280 millioner kroner.


                                      Da Thor Bjarmann døde, plutselig og uventet og altfor tidlig i mai 2001, arvet Torgeir, hans 2 søstre og hans stemor formuen. I et intervju i VG høsten 2001, under overskriften ”Norges rikeste fotballspiller”, forteller Torgeir ganske åpent om de store verdiene han på det tidspunktet forvaltet på vegne av familien.

                                      (I parantes bemerket ble dette intervjuet gjort rett før serieinnspurten i 2001, mens LSK fortsatt kjempet med RBK om seriegullet! Sukk! Drømme seg tilbake.)

                                      Her fremgår det at han da (høsten 2001) forvaltet samlet rundt 300 millioner kroner på vegne av seg selv, sine 2 søstre og sin stemor. Torgeir var på det tidspunktet styreleder i Solstrålen AS, men i dag er det hans to søstre som er styreleder og styremedlem i familieselskapet.

                                      Jeg har ikke tilgang til systemer som er oppdatert per 2014, som sannsynligvis er de nyeste tilgjengelige tallene. Der kan kanskje andre bidra?

                                      Hvis denne formuen er forvaltet med hell og dyktighet (eller omvendt), og de kom seg unna finanskrisen på en grei måte, kan selvsagt tallet ha økt til 2 milliarder i løpet av 15 år. Hvis så er tilfellet, vil jo Torgeirs del av dette tilsvare den summen trigz kom med, altså en halv milliard eller 500 millioner kroner.

                                      Det som imidlertid er verdt å merke seg, er at Torgeirs del av denne familieformuen på ingen måte er ”frie midler” som han kan gjøre hva han vil med.

                                      Jeg gjengir et avsnitt fra intervjuet i VG i 2001: ” - Det er helt sikkert at jeg kommer til å gjøre noe for klubben den dagen jeg legger opp. Om jeg tar lønnet arbeid, et verv eller kjøper meg inn, vet jeg ikke ennå, sier Bjarmann.

                                      Til trigz ”forslag” om at Bjarmann burde gå inn som investor: Jeg er usikker på om det eventuelt kunne ha vært mulig. Som vi vet, ble reglene endret for en tid tilbake, slik at klubbene ikke lenger har anledning til å la investorer kjøpe spillere. Torgeir var ute i media ved flere anledninger og ga uttrykk for at han var uenig i den endringen. Det er kanskje mulig å omgå den regelen, men uansett må klubbens mål – som det også er uttrykt fra LSK – være at klubben på sikt skal bygge opp økonomien slik at man selv kan investere i og tjene penger på spillere.

                                      Vi må aldri mer komme i en situasjon hvor man er avhengig av enkeltpersoners bidrag, eller for den sakens skyld, svingende humør eller interesse! Hvis jeg har forstått det rett, er vi i gang med den prosessen. Til de som ikke vet det, mener jeg bestemt at det for noen år siden ble opplyst at Torgeir jobbet uten å motta lønn i en periode, så han har absolutt bidratt også økonomisk.

                                      Nedenfor er lenken til VG-intervjuet fra 2001. Jeg oppfordrer alle, ikke minst de yngre supporterne som kanskje ikke har lest dette tidligere, om å lese hele intervjuet. Ikke bare kan man få litt mer kunnskap om vår sportsdirektørs bakgrunn, man kan også smake litt på den i dag nesten uvirkelige følelsen av at Sportsklubben preger norsk fotball! God lesning!

                                      http://www.vg.no/sport/fotball/lille...ler/a/8284907/
                                      Jeg skrev det på forrige side, men skriver det på nytt siden det gikk umerket hen

                                      Torgeir Bjarmann står oppført med en formue på 26 millioner. Resten er sikkert bundet opp i selskaper
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • CFC1976
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2015
                                        • 341

                                        Opprinnelig skrevet av 10theri
                                        Jeg tror LSK og Bjarmann har hatt et så enormt fokus på å finne spillere med stort videresalgspotensialet og derfor har brukt (litt for mye) energi på å lete i utlandet, fremfor å hente gode norske spillere. Nå som klubben er i ferd med å lande økonomisk, burde vi se en betydelig oppgang i satsing av unge og lokale gutter.

                                        Give this man a candy bar!!!! We have a winner, guys and galls.

                                        Kommentar

                                        • Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

                                          Noen som har sett, eller hørt noe fra Bjarmann? Hvor er mannen som har ansvaret for det sportslige i klubben?

                                          Kommentar

                                          Working...