Basert på hva Sportsklubben har levert de siste årene, med sitt gastronomiske forbruk av penger, så er det ikke en eneste en som er imponert over den jobben som har vært gjort så langt. For å sitere min professor - selv morra mi kunne gjort detta bedre. For å snu på flisa, hva har Bjarman gjort som medfører at han kan fortsette i jobben sin, med samme lønn?
Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør
Collapse
X
-
For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!👍 2Kommentar
-
Henger meg på Katta (ref Bjarmann): Med samme lønna? Hva tenkte du på Holmiz? Tjener Torgeir så fett? Han er en nyttig ressurs for klubben, men er nok enig at hans stilling også bør vurderes, eventuelt vurdere ny rolle i klubben.Kommentar
-
Mulig jeg husker dette helt feil, men den såkalte Haglund satsingen innebar vel at man fikk ned lønnsnivået i klubben ganske klart? Vi gikk fra 60 mill i budsjett i 2011 til 55 mill i 2012, som også var mot strømmen i Tippeligaen, da over halvparten av klubbene økte sine budsjetter i forkant av den sesongen iflg denne artikkelen: http://www.vg.no/sport/fotball/aales...et/a/10037735/
Mange av de spillerne vi mistet/kvittet oss med året før var jo spillere med veldig høy lønn fra gullalderen i norsk fotball, så selv om vi hentet inn mange nye spillere gikk lønnsnivået ned, noe som også bekreftes her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/bruke...s/1-95-6222627
Kun Godset, FKH, Sogndal og Sarpsborg hadde lavere budsjetter enn oss den sesongen. I RK sin første sesong hadde vi til sammenligning flere lag bak oss på samme liste og avstanden oppover var mindre, da flere "satsende" lag hadde kuttet mye fra 2012 til i fjor.
Nå er jeg fullstendig klar over at tallene man opererer med slår ut forskjellig i de forskjellige klubbene, som f.eks godset som vel fikk leie sin stadion for 1 krone av kommunen en periode, men tallene våre er i alle fall sammenlignbare med hverandre.
Last edited by Totti21; 26.10.2016, 10:29.Kommentar
-
Finn én bedriftsleder som både sitter trygt og kan vise til samme elendige resultater og negativ utvikling som det Sportslig leder i LSK har vært ansvarlig for de siste årene. Jobben han gjorde med å bli kvitt Lyn FC fra fotballkartet for godt var jo alle bare glade for, dessverre så holder det samme på å skje med LSK, samme f hvilken fantastisk fotballspiller han var. Ingen vinner fotballkamper basert på gårsdagens resultater, og nå har Torgeir vært sportslig leder i LSK siden 2009, og alle piler peker samme veien - nedover.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn👍 4Kommentar
-
Unntatt halvparten av de afrikanere, hva har TB fått til i klubben?
Vi har ingen sportslig plan
Alle de gode norske spiller velger å dra til andre utfordringer fremfor å bli
Kartlegging og henting av spiller til klubben, senest i år? Nei og nei. Malec, Dickoh, Jacobsen, Martin.... kan ikke klubben bedre enn dette?
👍 2Kommentar
-
Morten Stokstad på foppal på vgtv: "Alle signaler jeg har fått fra klubben er at om klubben reddet plassen, så blir Arne Erlandsen med videre som trener".
God natt sier jeg bare da. Følelsestyrte fotballedere er døden for fotballklubber. LSK er i ferd med å bli verst i klassen av alle når det kommer til å ta løsninger basert på luft.
Her bekrefter altså Tom Nordlie tidligere at han satt i møter med LSK frem til kl.2300 dagen før Erlandsen ble valgt og var et reellt alternativ for oss til det siste.
Det vil si at man i det øyblikket man valgte mellom Tom Nordlie og Arne Erlandsen som redningsmann, så tok man et valg for fremtiden hvis de skulle klare å få mer ut av dette mannskapet enn det Runar Kristinsson, klubbens svakeste trener i moderne tid klarte.
Hva skal vi egentlig med en sportslig leder i klubben? Han er rett og slett fullstendig ubrukelig og evner ikke å se noe utover det som finnes i nabolaget eller på Aneke sin klientliste. Grundig rekrutteringsarbeid skyr han som pesten.👍 4Kommentar
-
Det er jo mulig dette var en forutsetning for at Arne tok jobben i utgangspunktet. Men du siterer jo her bare et rykte. Nordlie etterlot seg en smørje av dimensjoner sist han var her, jeg syns ikke han bør få en ny mulighet.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 5Kommentar
-
Morten Stokstad på foppal på vgtv: "Alle signaler jeg har fått fra klubben er at om klubben reddet plassen, så blir Arne Erlandsen med videre som trener".
God natt sier jeg bare da. Følelsestyrte fotballedere er døden for fotballklubber. LSK er i ferd med å bli verst i klassen av alle når det kommer til å ta løsninger basert på luft.
Her bekrefter altså Tom Nordlie tidligere at han satt i møter med LSK frem til kl.2300 dagen før Erlandsen ble valgt og var et reellt alternativ for oss til det siste.
Det vil si at man i det øyblikket man valgte mellom Tom Nordlie og Arne Erlandsen som redningsmann, så tok man et valg for fremtiden hvis de skulle klare å få mer ut av dette mannskapet enn det Runar Kristinsson, klubbens svakeste trener i moderne tid klarte.
.Morten👍 4Kommentar
-
Enig. Redder Erlandsen plassen, kan man gi ham ett år til, for deretter å stake kursen, og forberede godt. Det gir også langsiktighet o ggjør det enklere å hente en permanent trener.
Utfra hva Erlandsen sier, hvordan laget spilte mot Enga, så er jeg usikker på om kanskje Erlandsen faktisk kan være mannen som tar sportsklubben videre utover 2017 også !👍 1Kommentar
-
Fordelen med Arne-ball er at det (bør være) enklere å hente spillere som passer inn i systemet hans. Vi kommer til å være vanskelige å bryte ned og solide mot nesten all slags motstand. Hvis vi nå skulle holde plassen må det være et varsko til klubben. Vi har levd helt på grensen av nedrykk i nesten alle år siden 2008. Hvis vi holder plassen nå er det omtrent et mirakel, og klubben bør kanskje stikke fingeren i jorda og se på hvor vi står som klubb og hva slags ambisjoner vi realistisk bør ha når det gjelder det fotballmessige.
Jeg vil iallfall gi hva som helst for å slippe å oppleve de siste ukene og månedene en gang til. Det skjer ikke med Arne bak rattet. Arne står også for LSK-identitet, og det er noe man ikke skal kimse av. Jeg er helt sikker på at et lag med en tydelig forankret identitet som tar hensyn til klubbens tradisjoner vil trekke folk tilbake til Åråsen. Et kommunegrått lag som later som om de spiller fin fotball og ikke oppnår en dritt betyr en fortsatt uthuling av klubbkulturen og nærheten folk rundt klubben føler til LSK.
Vi vinner ikke serien verken med Arne eller med noen andre trenere. Hvis vi oppnår at folk begynner å hate LSK igjen vil det være fremgang i seg selv.
Jeg vil ha Arne!Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 6Kommentar
-
Fordelen med Arne-ball er at det (bør være) enklere å hente spillere som passer inn i systemet hans. Vi kommer til å være vanskelige å bryte ned og solide mot nesten all slags motstand. Hvis vi nå skulle holde plassen må det være et varsko til klubben. Vi har levd helt på grensen av nedrykk i nesten alle år siden 2008. Hvis vi holder plassen nå er det omtrent et mirakel, og klubben bør kanskje stikke fingeren i jorda og se på hvor vi står som klubb og hva slags ambisjoner vi realistisk bør ha når det gjelder det fotballmessige.
Jeg vil iallfall gi hva som helst for å slippe å oppleve de siste ukene og månedene en gang til. Det skjer ikke med Arne bak rattet. Arne står også for LSK-identitet, og det er noe man ikke skal kimse av. Jeg er helt sikker på at et lag med en tydelig forankret identitet som tar hensyn til klubbens tradisjoner vil trekke folk tilbake til Åråsen. Et kommunegrått lag som later som om de spiller fin fotball og ikke oppnår en dritt betyr en fortsatt uthuling av klubbkulturen og nærheten folk rundt klubben føler til LSK.
Vi vinner ikke serien verken med Arne eller med noen andre trenere. Hvis vi oppnår at folk begynner å hate LSK igjen vil det være fremgang i seg selv.
Jeg vil ha Arne!
Men vi må definitivt vise mer enn det vi har gjort de siste kampene. Man kan ikke kun forsvare seg til poeng over en hel sesong. Vi må ha mer å by på. Men jeg håper, og ikke minst tror, at vi akkurat nå spiller i overkant kynisk selv for Erlandsens smak. Nå handler det om å ta poeng. Det ble jo sagt også da han tok over. Jeg tror nok at en hel vinter med Arne vil gjøre utgangspunktet mye bedre før neste år. Synes stort sett vi har åpnet kampene bra, ved å ligge kompakt, variere presset og komme etter med laget når vi angriper. Om vi er direkte dårlig trent eller ikke veit jeg ikke, men vi er hvertfall ikke godt nok trent til å gjennomføre Arne-ball. Utover i kampene faller vi altfor langt ned og klarer ikke stå opp i presset. Da blir vi fort straffa.
..................Kommentar
-
Ivar Hoff sa på Fotballekstra fra kampen mot Viking i 2. omgang at han mente LSK var altfor dårlig trent. Nå er ikke Ivar nødvendigvis noen fasit på dette, og han kan jo det med å uttrykke seg tabloid, men jeg mener å huske at han sa at han aldri hadde sett et lag som har vært så dårlig trent som LSK de to siste årene.Elska þetta félagKommentar
-
-
Ivar Hoff sa på Fotballekstra fra kampen mot Viking i 2. omgang at han mente LSK var altfor dårlig trent. Nå er ikke Ivar nødvendigvis noen fasit på dette, og han kan jo det med å uttrykke seg tabloid, men jeg mener å huske at han sa at han aldri hadde sett et lag som har vært så dårlig trent som LSK de to siste årene.
Det sies at alt har sin tid. Ivar Hoff har nok hatt sin, og verden har forandra seg en hel del siden da.
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor👍 7Kommentar
-
Ivar Hoff var også toneangivende i å kuppe årsmøtet der den etter hvert så udugelige styrelederen vår ble innsatt. Uttalte deretter til RB at himmelen over Åråsen var skyfri med Owe Halvorsen, nytt styre og Runar K på plass. Ironisk at han deretter sitter og raljerer over idiotien som har utspilt seg de siste par åra.
Det sies at alt har sin tid. Ivar Hoff har nok hatt sin, og verden har forandra seg en hel del siden da.Elska þetta félagKommentar
Kommentar