Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Hele denne saken må vel kunne kalles storm i vannglass!
At noen fotballspillere med millionlønninger bruker noen få hundrelapper til hotell en gang i året slås opp som en sensasjon/katastrofe!! ( avhengig av øynene som ser)
Hele denne saken må vel kunne kalles storm i vannglass!
At noen fotballspillere med millionlønninger bruker noen få hundrelapper til hotell en gang i året slås opp som en sensasjon/katastrofe!! ( avhengig av øynene som ser)
Tja, nå drar vel ikke hele førsteelleveren inn over million selv om de fleste sannsynligvis tjener godt. I mine øyne blir dette som å måtte betale for å reise på et jobbseminar, og noen synes det er greit mens andre nekter.
Med tanke på avreisetidspunktet det ble lagt opp til, så ser vel de fleste at dette ikke ville gitt en optimal oppladning til kampen og kunne fort ha vært tungen på vektskålen. De tre poengene vi tok med oss kunne fort ha vært 1 eller 0, og da hadde ikke tabellen vært like artig lesing om dagen.
Prinsippielt ser jeg det som lite proft av LSK å benytte et slikt reiseopplegg, og 30.000kr blir lommerusk i jakten på poeng i en liga som ser ut til å bli like kokos som i fjor.
Fra rb.no sin kommentar om hjemmestatistikken - se nyhetstråden:
Derfor var det så herlig befriende at de nektet å være med på klubbledelsens hårreisende opplegg med å stå opp midt på natta for å dra til Molde, men tok regningen for overnattingen selv. Det gjorde at laget var i stand til å avgjøre kampen til sin fordel.
Spillerne og laget har ganske sikkert vokst på det. Så får klubbledelsen tåle å bli utsatt for latterliggjøring i hele Fotball-Norge, der folk rett og slett trodde det var årets aprilspøk da RB-sporten brakte saken.
Det er forståelig at sportsdirektør Torgeir Bjarmann har et behov for å forsvare vedtaket om å droppe en overnatting. Men om han virkelig mener at det er forsvarlig med en slik oppladning, er sikkert Olympiatoppen villig til å bidra med kompetanse på området.
heidar støttes alltid.. av prinsipp. Med unntak av hans kritikk av BHR.
Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over
30 000 kunne Bjarmann betalt av egen lomme. Latterlig. Men det er bare en sak fordi Riise sutrer
Selvfølgelig kunne Bjarmann, og sikkert flere andre i styre og stell, betalt den summen av egen lomme. Men man ville fortsatt bommet på poenget som er å etterleve klubben økonomiske kjøreregler. Hvordan i granskauen skal klubben, dvs medlemmene, lære seg lenge etterspurt økonomisk disiplin dersom det skal tas snarveier hele tiden? Hva er poenget med et budsjett dersom det legges opp til at privatpersoner spytter inn midler til stadighet?
For at klubben på et eller annet tidspunkt skal kunne komme tilbake i den situasjon hvor det er klubb og ikke investorer som tjener på videresalg av spillere, så må klubben komme ovenpå økonomisk i en slik grad at det er klubben som har midler til nye spillere og eier rettighetene til disse. Første del av veien er å skaffe seg kontroll på økonomien, og bygge opp en kasse man kan hente midler fra.
30 000 kunne Bjarmann betalt av egen lomme. Latterlig. Men det er bare en sak fordi Riise sutrer
Nå har vel også PVM uttalt seg negativt til avgjørelsen, så det blir for enkelt å skylde på Riise.
Det abstrakte spørsmål som bør stilles er hvorvidt vi ville tatt med poeng fra Molde om klubbens opplegg hadde blitt fulgt. Det var små marginer som skilte oss fra Molde, og de tre peongene vi tok kunne fort ha blitt redusert til ett eller null poeng uten spillerenes beslutning.
En hypotetisk problemstilling er om tre poeng og bronseplass på tabellen vil resultere i at det kommer 150 ekstra tilskuere mot Viking. Hvis man regner 200kr per billett, så trengs det kun 150 ekstra tilskuere mot Viking for at hotellet i Molde hadde betalt seg, og jeg tror et medaljekjempende LSK lett drar inn 150 ekstra tilskuere fremfor et lag med 1 poeng etter to kamper.
@MortenA: Mener du at lsk med sine 4 poeng unna direkte nedrykk er medaljekjempende pdd?
Forresten så hadde vi vinni med 5 mål (3x PVM, 1x Helstad, 1x Kippe) om opplegget til klubben hadde blitt fulgt.
Men nok fjas fra meg.
Jeg aner ikke hva klubben har budsjettert med som tilskuertall i år. Men tallet er sikkert altfor høyt, om ikkespillera og Haglund får ut finger'n og byner å vinne hjemme.
Jeg aner ikke hva klubben har budsjettert med som tilskuertall i år.
Hvis jeg ikke husker helt feil er 5700 tilskuere nevnt som et budsjettert tall....men mulig dette er inkludert evt hjemmekamper i cupen (da fordelt ut over hjemmekampene i serien).
Hvis jeg ikke husker helt feil er 5700 tilskuere nevnt som et budsjettert tall....men mulig dette er inkludert evt hjemmekamper i cupen (da fordelt ut over hjemmekampene i serien).
LSK har vel spilt én -1 - hjemmekamp i cupen siden 2007. Så jeg håper virkelig ikke noen lyse hoder i klubben har budsjettert med inntekter i den turneringen!
LSK har vel spilt én -1 - hjemmekamp i cupen siden 2007. Så jeg håper virkelig ikke noen lyse hoder i klubben har budsjettert med inntekter i den turneringen!
Dog synes jeg Kjernen tok det på kornet i sin spådom for 2013:
Rosenborg og Lillestrøm trekker hverandre i cupens fjerde runde og kampen settes opp på Lerkendal. LSK raser mot fotballforbundet, da de spilte borte i alle de tre første rundene. I protestbrevet ligger bussbilletter til Eidsvold, Jessheim og Strømmen.
@MortenA: Mener du at lsk med sine 4 poeng unna direkte nedrykk er medaljekjempende pdd?
Forresten så hadde vi vinni med 5 mål (3x PVM, 1x Helstad, 1x Kippe) om opplegget til klubben hadde blitt fulgt.
Men nok fjas fra meg.
Jeg aner ikke hva klubben har budsjettert med som tilskuertall i år. Men tallet er sikkert altfor høyt, om ikkespillera og Haglund får ut finger'n og byner å vinne hjemme.
Beklager sen tilbakemelding.
Tja, med 4 av 6 mulige poeng etter to kamper var i hvertfall med i medaljekampen (bronseplass om jeg ikke husker feil), og Viking skremte vel ikke livet med sine to første kamper (seier hjemme mot Molde var sterkt, tap borte mot 08 ikke like imponerende). Nå er det mye som tyder på at LSK ikke finner løsningen på Åråsen-gåten i år heller, og da blir vi nok ikke med i medaljekampen. Poenget jeg ville få frem var at poengene mot Molde kunne fort ha glippet, og det må forventes at mange kamper i årets utgave av kokosligaen blir tette, og da kunne en hotellregning på 30.000 fort blitt utslaggivende for en god tabellplassering, noe som resulterer i større inntekter.
I mangel av noen bedre tråd å poste dette innlegget i, kommer det her.
Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen KFL opplever en total likegyldighet fra daglig leder, styret og markedsavdelingen, opp i mot personmarkedet, dvs. deg og meg.
Lillestrøm Sportsklubb trenger en opprydding i hele organisasjonen!
Takk til styret i KFL for et meget godt innspill! Håper det i alle fall kan vekke en og annen av dinosaurene på Åråsen.
Vi har sett det i mange år: LSK har blitt en lukket klubb. En arrogant klubb. En klubb som sjelden eller aldri er interessert i innspill. (De vet jo best selv!) En klubb som ikke gidder å ta seg bryet med å svare på henvendelser fra sine egne medlemmer. En klubb som ikke gidder å sende ut referat fra årsmøtene til sine egne medlemmer, til tross for gjentatte purringer og gjentatte løfter som man ikke holder. En klubb som nesten aldri er å få tak i på telefon, og når det en sjelden gang lykkes, møter du "ei sur kjærring (/gubbe: best å være politisk korrekt!)" som mest av alt får deg til å vurdere om du skal gidde å støtte denne steinalderklubben lenger. Så ille har det blitt, at et gjennomsnittlig oppegående elevråd ved en hvilken som helst ungdomsskole ville ha klart det bedre! Seriøst! Jeg mener det er så ille at det rett og slett har blitt så pinlig at mange oppegående medlemmer og støttespillere kvier seg for å ta opp det opplagte.
Det sies at Mathisen er en hyggelig og sympatisk mann, det samme er Bjarmann, og det er ingen tvil over hodet om at de har gitt og gir mye til LSK. Også økonomisk. Men er det først og fremst "hyggelige" folk vi trenger? Er det slik at fordi man "er snill og har gitt så mye" skal belønnes med et lederverv? Når man ikke klarer noe så elementært som å sette opp en organisasjon som evner å svare på eposter og returnere telefonsamtaler, da er det på steinaldernivå! Og nei, jeg mener ikke at Mathisen eller Bjarmann personlig skal sitte og svare på "vanlige" eposter, men det er like forbannet deres ansvar at det blir gjort.
Sett fra utsiden, fra MARKEDET som klubben er 100% avhengig av hvis den skal overleve som toppklubb, er det for meg ganske åpenbart at også markedsavdelingen og medieavdelingen i LSK er på et nivå som ikke er verdig en klubb med LSKs tradisjoner og ambisjoner(?).
Det var godt å få det ut!
Men man blir nok enda en gang møtt med øredøvende tauset og handlingslammelse fra ledelsen i LSK!
(Jeg hadde uansett ikke ambisjoner om å bli styremedlem i LSK! ;-)
Sett fra utsiden, fra MARKEDET som klubben er 100% avhengig av hvis den skal overleve som toppklubb, er det for meg ganske åpenbart at også markedsavdelingen og medieavdelingen i LSK er på et nivå som ikke er verdig en klubb med LSKs tradisjoner og ambisjoner(?).
Du peker på mye i innlegget ditt, men her må jeg virkelig si at du tar feil vedr mediaavdelingen.
Er det en avdeling som virkelig leverer 100% så er det media.
lsk.no, facebook, tvitter, nyheter så å si hele tiden.
Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
- ALT FOR FUGLA
I mangel av noen bedre tråd å poste dette innlegget i, kommer det her.
Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen KFL opplever en total likegyldighet fra daglig leder, styret og markedsavdelingen, opp i mot personmarkedet, dvs. deg og meg.
Lillestrøm Sportsklubb trenger en opprydding i hele organisasjonen!
Takk til styret i KFL for et meget godt innspill! Håper det i alle fall kan vekke en og annen av dinosaurene på Åråsen.
Vi har sett det i mange år: LSK har blitt en lukket klubb. En arrogant klubb. En klubb som sjelden eller aldri er interessert i innspill. (De vet jo best selv!) En klubb som ikke gidder å ta seg bryet med å svare på henvendelser fra sine egne medlemmer. En klubb som ikke gidder å sende ut referat fra årsmøtene til sine egne medlemmer, til tross for gjentatte purringer og gjentatte løfter som man ikke holder. En klubb som nesten aldri er å få tak i på telefon, og når det en sjelden gang lykkes, møter du "ei sur kjærring (/gubbe: best å være politisk korrekt!)" som mest av alt får deg til å vurdere om du skal gidde å støtte denne steinalderklubben lenger. Så ille har det blitt, at et gjennomsnittlig oppegående elevråd ved en hvilken som helst ungdomsskole ville ha klart det bedre! Seriøst! Jeg mener det er så ille at det rett og slett har blitt så pinlig at mange oppegående medlemmer og støttespillere kvier seg for å ta opp det opplagte.
Det sies at Mathisen er en hyggelig og sympatisk mann, det samme er Bjarmann, og det er ingen tvil over hodet om at de har gitt og gir mye til LSK. Også økonomisk. Men er det først og fremst "hyggelige" folk vi trenger? Er det slik at fordi man "er snill og har gitt så mye" skal belønnes med et lederverv? Når man ikke klarer noe så elementært som å sette opp en organisasjon som evner å svare på eposter og returnere telefonsamtaler, da er det på steinaldernivå! Og nei, jeg mener ikke at Mathisen eller Bjarmann personlig skal sitte og svare på "vanlige" eposter, men det er like forbannet deres ansvar at det blir gjort.
Sett fra utsiden, fra MARKEDET som klubben er 100% avhengig av hvis den skal overleve som toppklubb, er det for meg ganske åpenbart at også markedsavdelingen og medieavdelingen i LSK er på et nivå som ikke er verdig en klubb med LSKs tradisjoner og ambisjoner(?).
Det var godt å få det ut!
Men man blir nok enda en gang møtt med øredøvende tauset og handlingslammelse fra ledelsen i LSK!
(Jeg hadde uansett ikke ambisjoner om å bli styremedlem i LSK! ;-)
Du peker på mye i innlegget ditt, men her må jeg virkelig si at du tar feil vedr mediaavdelingen.
Er det en avdeling som virkelig leverer 100% så er det media.
lsk.no, facebook, tvitter, nyheter så å si hele tiden.
Jeg synes det kunne være fruktbart å diskutere hvilken rolle medieavdelingen skal ha i LSK. De har ansvaret for klubbens offisielle hjemmeside og er i mange sammenhenger klubbens ansikt utad. Vi kan ha forskjellige syn på rollen deres, og jeg mener på ingen måte at de ikke gjør en god del bra. Personlig synes jeg likevel lsk.no blir for mye menighetsblad og mikrofonstativ for det samme som sies foran hver kamp. For lite av interessante journalistiske vinklinger, etter min mening.
Det er imidlertid ett område medieavdelingen må få orden på omgående, og det er at de må få inn en rutine for å sørge for at artiklene som legges ut, er på forståelig norsk. Altfor ofte legges det ut artikler på lsk.no med et språk som er under enhver kritikk. Dette gjelder også artikler som er signert mediesjefen. Dette skaper en støy som forvansker kommunikasjonen og kan forhindre at budskapet kommer riktig frem som ønsket.
At medieavdelingen består av entusiastiske medarbeidere, er det ingen tvil om, radio live sendingene synes jeg illustrerte det veldig godt og jeg synes det er noe av det beste de har levert. Mer av det! Selv om noe - kanskje til og med mye - er bra, må ikke det hindre oss i hele tiden å lete etter forbedringer og utviklingsmuligheter. Målet er jo at LSK skal bli bedre på alle områder.
Hvis det skal kunne bli en debatt med mening, fordres det også at avdelingen selv (og resten av klubben) er åpne for innspill. Når det i tråden om lsk.no pekes på det mange mener er en veldig dårlig og irriterende løsning med videoinnslagene som starter automatisk, svarer OKB at ”sånn er det”. (Litt spissformulert.) Jeg skulle ønske at mediesjefen i LSK heller hadde prøvd å se det fra brukernes – fansens - side og svart noe sånt som: ”Bra innspill. Helt enig. Dette skal vi jobbe hardt for å finne ut av og om mulig gjøre mer brukervennlig så raskt som mulig!”
Man skal vinne kunden – ikke beseire ham, lærte jeg på et salgskurs for mange år siden. Dette er en god leveregel for alle som har noe å selge, det er kanskje om mulig enda viktigere når man har noe langt mer enn ”bare” en fysisk vare man ønsker å ”selge”.
Til slutt vil jeg understreke at jeg forstår at medieavdelingen (heller) ikke har ubegrensede ressurser og at de på mange områder er låst og styrt av klubbens overordnede organer.
Debatten om medieavdelingen bør likevel også tas, selv om den er underordnet diskusjonen om den viktige debatten om hele organisasjonen, om hvordan klubben styres og ledes, er bygget opp og klubbens forhold og samspill med alle sine ”samarbeidspartnere” og kunder, fra fansen til sponsorene.
Og Torgeir, samtidlig som dere hiver Haglund i søppelkonteineren, kan ikke det store flertallet av dere som jobber i LSK hoppe etter, jeg kommer å trykker på knappen slik att pressa starter og trøkker dere litt sammen, slik att vi kan hive noen av spillerne oppi etterpå.
Kommentar