Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3449

    Opprinnelig skrevet av Dole
    Med tanke på at han var ønsket av Molde, Rosenborg og Godset, er det kanskje slik at han har en høyere markedsverdi enn Ohi, Ringstad og Gabrielsen? Jeg er enig med Bukken. Er det utelukkende på grunn av sin unge alder Fredrik ikke skulle få samme lønn som de øvrige middelmådige spillerne vi har i troppen?
    Hvis så var tilfelle er det jo bare for andre klubber å legge ut følere på alle våre Bosman-spillere, og så er de kvitt oss gjennom konkurs i løpet av kort tid. Jeg mener det er intet som tilsier at FG skulle kunne kreve mer enn Ohi, Ringstad eller Gabrielsen, og at klubben ikke har spurtet etter han med et nytt og forbedret tilbud med en gang han sa nei er bare positivt. Forøvrig så er det vel Jim Solbakken som burde fremført motkravet til klubben, og ikke Bukken? Jeg sliter med å se hvordan Bjarmann kan lastes for at han ikke forholder seg til en uformell prat mellom kompiser.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Holterkanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 583

      Jeg får faktisk øket tillit til Bjarmann, han viser god dømmekraft og setter Sportsklubbens interesser fremfor alt.
      ________________________
      TB

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2151

        Synes Bjarmann bare har skutt seg selv i foten.Delt ut kjempelonninger til spillere paa hell,men greier ikke aa lonne lokale talenter ok,som tross alt er fremtiden .Tida hans som sjef i LSK, burde vert over for lengst.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Hva har disse spillerne på hell i lønn? Du får gjerne opplyse meg.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • *46*

            Grovt anslått de siste årene med Bjarmann:
            For tre år siden var Bjarmann helt - han og Berg redda klubben økonomisk. Gjorde en rekke smarte kjøp av yngre spillere. Ble hyllet.

            For to år siden, var det topp å tjene penger på Ujah, Nosa osv. Også hentet han ikke inn nye spillere pga dårlig økonomi. Ikke alle var fornøyd, men mye hang nok på Berg i en syltynn tråd som røyk.

            For ett år siden hentet man inn en rekke nye spillere pga særdeles tynn stall etter salg sist år. Mange gode spillere kom inn. De som var gode, er igjen i klubben minus to stk (Hauger på lån - utopi å tro at sportsklubben hadde råd til å beholde han + Roger som nok ikke trivdes i Norge (?)). Fikk klassespillere til klubben. Spillere ingen trodde skulle være mulig å få til sportsklubben. Mange skrøt av jobben.

            I år har det kommet inn to gode keepere + en rimelig Mjelde. En spillere har forsvunnet som ikke ville signerer kontrakt pga for lav lønn - ville ikke bryte lønnsspolitikken i klubben og få andre spillere på nakken. Fikk gode penger i ei slunken kasse for denne spilleren som hadde bestemt seg for uansett å ikke forlenge - MFK i sommer eller vinter.

            Det ene året hylles man for å få økonomien på stell. Senere klages det over at man holder økonomien i tømmene, samtidig som man får bra med cash inn for spillere som ikke vil forlenge. Hylles for å hente gode spillere ene året, men neste år klages det over at en ikke kjent lønn er for høy! Hva skal man da gjøre?

            Hva skal man si? Konklusjonen må være at enkelte er forbanna vanskelig å tilfredsstille. Skal innrømme at jeg høsten 2011 var særdeles lite fornøyd med utviklingen i spillerstallen før Berg forsvant, men både før og etter har Bjarmann levert bra. Du hører lite i fra han, men det er eneste ankepunktet ved han også. Ingen kan tilfredsstille alle.

            Slutt å syt over Bjarmann. Glem spillere som ikke vil spille for sportsklubben for lønn på linje med andre på samme nivå i klubben. Nå må man se på hva man har av spillere som ønsker å spille for sportsklubben og hvem som kommer inn i sommer (tipper 1-3 til, sannsynligvis 2 uten at jeg vet hvem, hva og hvor). Jeg tror det jobbes hardt i sportslig administrasjon om dagen. Eller, det vet jeg - flinke gutter som står på! La dem få fighte for klubben administrativt - noe historikken sier at dem gjør bra.

            Kommentar

            • Fuglamannen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2011
              • 543

              Kunne ikke vært mer enig *46*. Virker som yellow enten er : FG eller en kompis av FG. Det er ikke psykisk mulig å forsvare ALT som er gjort fra FG uten å stille noen spørsmålstegn. Konsekvent har du gått på en tirade mot alle som skriver noe om FG nå får du slappe av, lede det som er skrevet og gjort over en lenger tid. det er klin umulig å være LSK supporter samtidig som du forsvarer FG.

              Spillere kommer og går mens klubben består!

              Har en spiller lyst til å bli ordnes det. Må du ***** våkne opp gutt.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9466

                Spillere kommer og går - klubben består.

                Ja, men det er kjedelig (les trist) å se at spillera som er henta ikke yter for klubben. Som pappa G påpekte er det bare Kippe, tildels Riise og det var Fredrik som har/er nær en innsats klubben verdig. Sjæl vil jeg faktisk nesten ta med Helstad, basert på ymse inntrykk.

                Jeg stiller meg meget undrende, vil faktisk si kritisk, til troppen vi har i dag sin intensjon ovenfor klubben. Er det noen klubbfølelse i det heletatt, eller er vi bare en arbeidsgiver? Da Vidar Riseth spilte, satt jeg i det minste igjen med inntrykket at han spilte for LSK.

                I og med at Bjarmann har mye av ansvaret og er den klubbmannen han er (viser stadig at han bryr seg), så er jeg ikke så fornøyd med han. Han skulle ha tvingt inn i hue til spillera at LSK skal det spilles for med innsats; ikke bare tripp rundt og gjør det nødvendige for å heve lønn.

                Men når jeg tenker over det, så har han sikkert prøvd. Det er bare spillera som gir faen...

                Mvh knut, som opphever sin tilfeldige boikott av LSK med å dra på Godset hjemme. For Godset borte var det værste jeg har sett, NULL AVSLUTNINGER PÅ MÅL - RINGSTADS RÆVVA INNLEGG SOM KWARASAI MÅTTE REDDE TELLS IKKE - OG SÅ VAR ALLE FORNØYDE MED KUN Å TAPE MED ETT MÅL ETTERPÅ. FØKK OFF!

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2151

                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Hva har disse spillerne på hell i lønn? Du får gjerne opplyse meg.
                  Tenker Spesielt Riise,Palmasaon og Joan Andersson(selv om han har noen brukbare kamper i det siste) disse har lønn på ca 5 millioner totalt,i året. Store penger,som mann får veldig dårlig utbytte for ,synes nå jeg iallefall.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                    Tenker Spesielt Riise,Palmasaon og Joan Andersson(selv om han har noen brukbare kamper i det siste) disse har lønn på ca 5 millioner totalt,i året. Store penger,som mann får veldig dårlig utbytte for ,synes nå jeg iallefall.
                    Hva baserer du disse tallene på?
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2151

                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Hva baserer du disse tallene på?
                      Lønninger er ikke så hemmeligholdt nå som tidligere,og det har jo kommet frem flere steder at Riise har ca 2 mill,Andersson ca 1,7mill,samt Palmason over 1 mill i året.
                      Kan jo evt sjekke dette når neste års ligninger kommer ut? Mitt poeng samme om det totalt er 4,5 eller 5,5 millioner,så virker det som lønnspolitikken i klubben er veldig skeiv og urettferdig.nå er disse høytlønnede under kontrakt,og mann får ikke gjordt noe med dem før de utløper. Men dette kunne de fleste av oss skjønne ville skape økonomiske problemer for klubben når de ble signa,men ikke Bjarmann og Co tydeligvis.

                      Kommentar

                      • maurakanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 638

                        Husk at hvertfall Riise , kanskje Andersson også, er lønnet av investorer.
                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                        Kommentar

                        • Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

                          Vi har da ikke økonomiske problemer? Såvidt jeg vet har LSK et lønnsbudsjett som de følger til punkt å prikke. Det at de ikke gav etter for kravene til FG er bevis for akkurat det.

                          Er forskjell på økonomiske problemer og nok penger til å kjøpe nye spillere.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            3+mill for en 20 år gammel uferdig spiss som sjeldent scorer mål og har igjen 6 måneder av kontrakten? Er vel Torgeir som burde fått lønnsforhøyelse etter en slik avtale.
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 807

                              Tja, slik jeg ser det har Molde betalt 3 mill for en lotteribillett, hvor sjansen for å lykkes er relativt god. Lykkes man sitter man på 30 millioner kroner om et par år. Selv om man bare lykkes for hver tredje eller fjerde Gulbrandsen så vil man uansett sitte igjen med en fin gevinst over tid. Ingen dum strategi det.

                              Men klart, er man avhengig av investorer for å hente absolutt alle spillere vil man heller aldri sitte igjen med en gevinst.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                Tja, slik jeg ser det har Molde betalt 3 mill for en lotteribillett, hvor sjansen for å lykkes er relativt god. Lykkes man sitter man på 30 millioner kroner om et par år. Selv om man bare lykkes for hver tredje eller fjerde Gulbrandsen så vil man uansett sitte igjen med en fin gevinst over tid. Ingen dum strategi det.

                                Men klart, er man avhengig av investorer for å hente absolutt alle spillere vil man heller aldri sitte igjen med en gevinst.
                                Det kan godt hende at Molde også vil tjene på dette kjøpet som du sier, men å få over 3 millioner for en spiller som ikke vil signere ny kontrakt og har 6 måneder igjen er fremdeles ett godt salg, selv om Molde skulle selge han for 200 millioner senere. Alternativet hadde jo vært 0,-
                                I tillegg til dette vil vi jo også få en prosentandel av de 30 millionene du nevner i form av utdanningskompensasjon med mindre vi har solgt den rettigheten som en del av de 3 millionene nå som Skeid gjorde til vif med MOA. I så fall er jeg mindre imponert.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  I tillegg til dette vil vi jo også få en prosentandel av de 30 millionene du nevner i form av utdanningskompensasjon med mindre vi har solgt den rettigheten som en del av de 3 millionene nå som Skeid gjorde til vif med MOA. I så fall er jeg mindre imponert.
                                  Jeg har lest at man har en videresalgsklausul på 15 % av netto gevinst ved salg. 10 mill i gevnist - 1,5 mill i lomma på LSK. Osv osv.

                                  (Hvor jeg har lest det, husker jeg ikke. Husker bare at kilden var god. RB?)

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Jeg har lest at man har en videresalgsklausul på 15 % av netto gevinst ved salg. 10 mill i gevnist - 1,5 mill i lomma på LSK. Osv osv.

                                    (Hvor jeg har lest det, husker jeg ikke. Husker bare at kilden var god. RB?)
                                    Om det er tilfelle, så vil jeg si at Bjarmann ikke bare har gjort en god jobb. Men tidenes avtale i Norge der spillere har seks mnd igjen av kontrakten?

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                      Om det er tilfelle, så vil jeg si at Bjarmann ikke bare har gjort en god jobb. Men tidenes avtale i Norge der spillere har seks mnd igjen av kontrakten?
                                      Kan det tenkes at FG i det minste har hatt hjerte nok til at han faktisk har krevd at Molde skulle kjøpe han fri hvis han skulle signere en avtale? I sånne tilfeller er det jo vanlig at spilleren ofte signerer med den nye klubben først, slik at presset på den selgende klubben blir større ift å senke kravene sine. Tviler vel egentlig på det, da jeg vil tro at Bukken hadde nevnt dette i sitt forsvar av sønnen i RB, men synes det er utrolig hva vi har klart å skvise ut av denne avtalen.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Kan det tenkes at FG i det minste har hatt hjerte nok til at han faktisk har krevd at Molde skulle kjøpe han fri hvis han skulle signere en avtale? I sånne tilfeller er det jo vanlig at spilleren ofte signerer med den nye klubben først, slik at presset på den selgende klubben blir større ift å senke kravene sine. Tviler vel egentlig på det, da jeg vil tro at Bukken hadde nevnt dette i sitt forsvar av sønnen i RB, men synes det er utrolig hva vi har klart å skvise ut av denne avtalen.
                                        Jeg tviler jeg også da man tidligere har hørt av andre at gundersen hadde gitt LSK ultimatumet om at han skulle enten selges nå eller gå gratis etter sesongen. For til molde skulle han. Nå er jo dette ikke dette ett sitat hverken fra LSK eller gundersen selv så om det er sant vites ikke, men ingen røyk uten ild.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • Kay
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 763

                                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                          Tja, slik jeg ser det har Molde betalt 3 mill for en lotteribillett, hvor sjansen for å lykkes er relativt god. Lykkes man sitter man på 30 millioner kroner om et par år
                                          Hvor ofte blir en 23 år gammel norsk spiller solgt for 30 mill ?

                                          Vi klarte vel å få drøyt 20mill for 2 spillere som var yngre og viste mer talent, for ikke å snakke om å prege tippeligaen på en helt annen måte.

                                          Kommentar

                                          Working...