Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    #41
    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
    Den tusenlappen Frode Kippe må bruke på hotellovernatting er som piss i havet i forhold til bonusen ved seier. Synes egentlig fotballspillerne i større grad burde tatt ansvar for sin egen situasjon. Den dagen det blir flust med penger igjen i klubbkassa er jeg sikker på at de får dekket en ekstra natt på hotell.
    Jeg skriver selvsagt ut fra tankene om min egen arbeidssituasjon; jeg får som kommunalt ansatt dekket skrivebøker, penner, post it-lapper og markeringstusjer, men må betale kaffen selv. De fire førstnevnte er jeg henrykt over, det siste synes jeg arbeidsgiveren kunne betalt. Det har noe med å legge forholdene til rette for at arbeidstakeren skal yte sitt beste. Lønnsnivå er herunder irrelevant.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 807

      #42
      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
      Jeg skriver selvsagt ut fra tankene om min egen arbeidssituasjon; jeg får som kommunalt ansatt dekket skrivebøker, penner, post it-lapper og markeringstusjer, men må betale kaffen selv. De fire førstnevnte er jeg henrykt over, det siste synes jeg arbeidsgiveren kunne betalt. Det har noe med å legge forholdene til rette for at arbeidstakeren skal yte sitt beste. Lønnsnivå er herunder irrelevant.
      Lønnsnivå er selvsagt ikke irrelevant. Med høyere lønn kommer også høyere forventninger til at de ansatte er i stand til å ta selvstendige valg og avgjørelser. Nå jobber jeg ikke i noen sportslig bedrift, men hos oss er det nærmest forventet at man i vanskelige tider selv bidrar ved å være snille med utlegg og jobber noen timer ubetalt overtid om kvelden, for å sikre sin egen arbeidsplass. Jeg tviler på at dette er veldig enestående.

      Kommentar

      • TomLundby
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 616

        #43
        Borteseier mot Molde er LSKs beste resultat på mange år. Opplegget for kampen burde genierklæres, ikke kritiseres. Dette blir som "never change a winning team". Heretter betaler spillerne for hotell sjøl før bortekampene.

        La oss i det minste ihvertfall nyte LSKs beste resultat i manns minne et par dager før noen greier å gjøre noe negativt ut av å slå regjerende seriemester på bortebane. Gratulerer til Torgeir & LSK og alle oss andre!

        Kommentar

        • sten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2005
          • 873

          #44
          Jeg sier som jeg har sagt tidligere. Hva har spillerne sagt og hvilken vei har journalistene vridd dette til å få det til å høre mest mulig negativt ut. Var det ikke også slik at ei avis skrev at Origi hadde sagt at LSK ikke var aktuelt for hans del for at han ikke ville sitte på benken for Udjus? (jeg leste ikke den artikkelen selv) men det han hadde sagt var at LSK passet han perfekt for at det var en stor klubb og at han ikke trengte flytte for å spille der. Før freste jeg for det minste som sto i media, men det har jeg sluttet med.

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #45
            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
            Lønnsnivå er selvsagt ikke irrelevant. Med høyere lønn kommer også høyere forventninger til at de ansatte er i stand til å ta selvstendige valg og avgjørelser. Nå jobber jeg ikke i noen sportslig bedrift, men hos oss er det nærmest forventet at man i vanskelige tider selv bidrar ved å være snille med utlegg og jobber noen timer ubetalt overtid om kvelden, for å sikre sin egen arbeidsplass. Jeg tviler på at dette er veldig enestående.
            Lønnsnivået er irrelevant, da det handler om en tilsettingsavtale. Det vi snakker om her er at arbeidsgiver legger forholdene til rette for at arbeidstakerne skal utføre jobben sin best mulig.

            Videre - dersom jeg så skulle ta feil, hvilket jeg naturlig ikke gjør, spiller arbeidsmarkedskreftene også inn. Er det kamp om arbeidskraften, eller ikke? I LSKs tilfelle må vi vel kunne si at det absolutt er kamp om arbeidskraften. Selv om forumet renner over av folk som mer enn gjerne kunne tenkt seg å utføre spillernes jobb, tviler jeg på at særlig mange har kompetansen til det.

            Jo mindre markedsmakt arbeidsgiveren har, jo mindre rigid kan han være på prinsipielle saker som dette. Hvor din arbeidsplass står der vet jeg lite om.
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • barte
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2011
              • 145

              #46
              dette er en diskusjon som ikke fører noen plass.men merk dere alle sammen at vi har lite penger nå!og til sammenligning så får arbeidsfolk det bedre under en statsminister fra venstre siden eller en fra de blå!

              Kommentar

              • Fuglamannen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2011
                • 543

                #47
                Min mening:

                LSK jobber mot et budsjett for å holde kostnadene i sjakk. Jeg respekterer det - samtidig forstår jeg spillernes innspill at det er uaktuelt å stå opp kl 05:00-06:00 på kampdag.

                Men realiteten er at LSK gjør som de har bestemt seg for å gjøre - LSK spillerne som har mer enn godt nok betalt velger å betale for hotellet av egen lomme. KUDOS tenker jeg. Fantastisk initiativ.

                MEN nå må spillerne lære å holde kjeft - de spurte, de fikk nei, de booket sine egne rom. Saken er der ferdig.

                Istedenfor hauser media opp dette drittet i stedenfor å fokusere på at vi faktisk slo Molde BORTE som har vært seriemestre andre året på rad. Det er så utrolig frustrerende. Nå må i det minste gutta som spiller for LSK forstå at det holder. Ikke snakker til forbanna media...... Spør noen svarer de: Fantastisk kamp deilig å vinne borte mot Molde....

                Media er flinke til å hause opp dritten rundt laget vårt - slik har det alltid vært dessverre.

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                  - samtidig forstår jeg spillernes innspill at det er uaktuelt å stå opp kl 05:00-06:00 på kampdag.
                  Ser ikke helt problemet her. Både jeg og mange andre har og har hatt arbeidstider som tilsier at dette er nødvendig. Mange av oss jobber også adskillig lengre dager uten at man sutrer fordi. Om overbetalte fotballspillere må stå opp tidlig et par ganger i løpet av en sesong får de tåle det.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • Tittil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2009
                    • 341

                    #49
                    Istedenfor hauser media opp dette drittet i stedenfor å fokusere på at vi faktisk slo Molde BORTE som har vært seriemestre andre året på rad. Det er så utrolig frustrerende. Nå må i det minste gutta som spiller for LSK forstå at det holder. Ikke snakker til forbanna media...... Spør noen svarer de: Fantastisk kamp deilig å vinne borte mot Molde....

                    Media er flinke til å hause opp dritten rundt laget vårt - slik har det alltid vært dessverre.[/QUOTE]

                    Du har selvsagt helt rett. Men nå må enkelte ledere i denne klubben forstå at media har mye makt, og forholde seg litt smartere enn hva her er tilfellet. LSK må forstå at media i stor grad styrer omdømmet til klubben, og burde forstått at det ville bli en sak av å spare usle 30.000. Omdømmettapet målt i kr er garantert tidoblet målt i kroner. I stedet for en postiv markedsføring i lys av den flotte siern i Molde, fokuseres det negativt på en slik drittsak. Bjarmann har overhodet ikke forstått at klubben lever av oppmerksomhet på godt og vondt. Når han for en skjelde gang "synes" så skapes det negativt blest om klubben. Jævlig dumt!

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                      Ser ikke helt problemet her. Både jeg og mange andre har og har hatt arbeidstider som tilsier at dette er nødvendig. Mange av oss jobber også adskillig lengre dager uten at man sutrer fordi. Om overbetalte fotballspillere må stå opp tidlig et par ganger i løpet av en sesong får de tåle det.
                      Jeg reiser ofte med jobben, til København, trondheim, Tromsø og Stavanger. Før bestilte hr billettene, da fikk jeg alltid billetter til 07 avganger selvom ikke møtene starter før utpå dagen. Dette er meget irriterende og uheldig med tanke på prestasjon videre på dagen. Man bør alltid legge opp til best flyt for de ansatte.

                      Kommentar

                      • Fuglamannen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2011
                        • 543

                        #51
                        TV2 klarer til og med å slenge inn en kommentar ved cup trekning og at LSK slipper å dra 1 dag før da Skedsmo ligger 5 km unna.....

                        Takk for det.....

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #52
                          Jeg er fornøyd så lenge de ikke drar en dag etter...

                          Snakk om storm i vannglass.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                            TV2 klarer til og med å slenge inn en kommentar ved cup trekning og at LSK slipper å dra 1 dag før da Skedsmo ligger 5 km unna.....

                            Takk for det.....

                            http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...n-4020807.html
                            Morsomt sleivspark synes nå jeg..
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • brisbane-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 595

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                              Jeg reiser ofte med jobben, til København, trondheim, Tromsø og Stavanger. Før bestilte hr billettene, da fikk jeg alltid billetter til 07 avganger selvom ikke møtene starter før utpå dagen. Dette er meget irriterende og uheldig med tanke på prestasjon videre på dagen. Man bør alltid legge opp til best flyt for de ansatte.
                              Problemet her er at det ikke fantes noe økonomisk forsvarlig alternativ for en klubb med et stramt budsjett. Til Molde går det ett fly om morran - rundt 08:00 - hvilket tilsier at våre stakkars spillere måtte ha funnet fram vekkerklokka. Neste fly går ikke før i firetiden hvilket ville blitt for sent.
                              Hvis du hadde jobbet for en bedrift med meget slunken kassabeholdning tror jeg du hadde hatt forståelse for at din arbeidsgiver måtte sende deg avgårde med åtteflyet om morgenen i stedet for å sende deg avgårde dagen før og dermed fått hotellregning på toppen?

                              Støtter Bjarman fullt her. Vi har dårlig økonomi og det må en ansvarlig sportsdirektør ta med i vurderingen når reiser skal planlegges og budsjetteres. Hadde gutta prestert på hjemmebane ifjor og dermed klart å trekke litt flere tilskuere til Åråsen er det mulig det hadde vært litt mer spenn i reisekassa i år...

                              Når det er sagt; all honnør til startelleveren som betalte hotellrom av egen lomme.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4115

                                #55
                                Jeg synes faktisk at det er flott at vi nå har spillere som er trygge nok og proffe nok til å kalle en spade for en spade! Petter har så uendelig rett! Han fremfører til overmål denne "kritikken" på en så proff måte at jeg blir stolt av å ha Petter i klubben!

                                På Åråsen har det vært "lukket avdeling" og type "komiske Ali" og politikeruttalelser alt for lenge! Jeg får sikkert noen tomler ned, men jeg synes ledelsen i LSK er en grå gjeng som aldri sier noe viktig! Hvis klubben noen gang igjen skal kunne bli noe mer enn et bånnlag eller en middelhavsfarer, trenger vi LEDERTYPER!
                                Det er Petter! Takk, Petter!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  #56
                                  Det mest interessante her, dersom det stemmer at kun startelleveren reiste opp dagen i forkant, er hvordan de løste den delikate prim- eller oddetallsutfordringen? Måtte én stakkar sove aleine og kjøre dobbel regning av egen lomme? Hvem er i så fall den utstøtte og økonomisk lidende? Eller fikk de matematikk- og rompefintehjelp av BI-utdannede Johan Petter Winsnes og kjørte ekstraseng på tre rom + Kippe og Østli aleine? Hvorfor akkurat Kippe og Østli aleine? Skal Kippe forfordeles bare fordi han er kaptein, eller er det fysiske årsaker vi, heldigvis, ikke kjenner til?

                                  Platt ironi til side, dette er jo en solskinnshistorie av de sjeldne, all den tid vi ser bort i fra det faktum at klubben tydeligvis er blakk. Arbeidsgiver kunne p.t. ikke ta seg råd til å sende de beste selgerne sine ut på et optimalt reiseopplegg, og de brettet opp ermene og ut lommeboka, med god, gammal dugnadsånd, og gutsa på kort- og langsiktig sportslig og økonomisk gevinst. Med den mest presise vitenskapen for hånd, etterpåklokskapen, gjorde begge parter gjorde rett. Vi tribuneslitere kan skåle og humre av det hele på Martins søndag fk., fylle opp Åråsen litt ekstra og nyte en siddisskalp med unormalt lave skuldre. Ses på Åråsen!
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #57
                                    Kort oppsumert;

                                    kjipt at klubben har dårlig råd, utrolig fett at spillerne er proffe og ofrer litt selv og tar ansvar. Jeg skjønner at de prøver seg her. Jeg klarer lett å se saken fra både spillerne sin side og fra klubben i denne saken med Bjarmann i front sin side.

                                    Det mest gledelige oppe i det hele her er at jeg ser en tendens til at det er mye mer "en for alle, alle for en" i år, synes de siste sesongene så synes jeg det har vært litt for mye "meg, meg, meg"
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Fuglamannen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2011
                                      • 543

                                      #58
                                      Der er jeg helt enig med deg om xeR, hadde de bare droppet sytingen i etterkant som har skapt all media stormen.

                                      Hadde de heller sagt vi forstår klubben er i en tøff situasjon og vi har vært delaktig ved å under prestere over flere år. Det viktigste for oss er å få full pott.

                                      Hadde vi tapt hadde sangen vært noe annet!

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4115

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                                        Der er jeg helt enig med deg om xeR, hadde de bare droppet sytingen i etterkant som har skapt all media stormen.
                                        Vel, la oss være enige om at vi er uenige på ett punkt! Det du kaller syting, synes jeg viser at vi har profesjonelle spillere i klubben. Jeg synes det er flott at PVM med flere sier det jeg mener er helt innlysende. Selv mener jeg at klubben gjorde feil.
                                        Jeg mener likevel at de som sier at dette har skadet klubben noe særlig, tar feil! De flirer litt av oss? Javel, det bjuder vi vel på? Spillergruppa har vist veldig sterke holdninger og de viste i kampen mot Molde at det ikke bare er prat. "Kritikken" har blitt fremført på en saklig måte og i en positiv tone.
                                        Slik dette har kommet frem i media, har vi fått mye ekstra mediedekning. Siden saken også demonstrerer det sterke samholdet og den sterke vinnerviljen i spillergruppa, tror jeg fotball-Norge nå mer sitter og skjelver i buksene i frykt for at "gamle" LSK er tilbake, enn at de ler av oss.
                                        Og til slutt: Jeg tror ikke denne "kritikken" hadde blitt fremsatt hvis vi hadde tapt. I så fall kunne det ha blitt mer surt og negativt.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • pattriot
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Aug 2011
                                          • 108

                                          #60
                                          De kunne tatt fly til Kristiansund i stedet, det går kl 13 så vidt jeg husker. OGS kjører vel samme veien hver dag tenker jeg. En time med buss til Molde fra Kristiansund.

                                          Kommentar

                                          Working...