Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Det var en garanti med et tydelig forbehold, det Torgeir kom med! Men jeg skvatt skikkelig, da jeg først trodde han sa ”fem år”, og ikke ”fremover” … Jeg tror Bjarmann har liten påvirkning på trenerspørsmålet og at han bare sier det han blir pålagt å si. Kanskje mannen har en fremtid i politikken?
    Bjarmann mente at hvis han bestemte alene, så ble ikke Haglund sparket. Forbeholdet kom fordi han ikke bestemmer alene.

    Sportsdirektøren/daglig leder har nok en stemme i styret når det gjelder trenerspørsmålet.

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Ble ikke Torgeir Bjarmann grillet om Torgeir Bjarmanns jobb som sportsdirektør?
      Underforstått ble han det, da klubben/ledelsen fikk mye pepper.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4115

        Opprinnelig skrevet av vermu
        Bjarmann mente at hvis han bestemte alene, så ble ikke Haglund sparket. Forbeholdet kom fordi han ikke bestemmer alene.
        Tror vi skal være enige om at vi tolker det Bjarmann sier på forskjellig måte!

        Opprinnelig skrevet av vermu
        Sportsdirektøren/daglig leder har nok en stemme i styret når det gjelder trenerspørsmålet.
        Det er positivt feil. Verken sportsdirektør eller daglig leder er medlem av styret og har dermed ingen stemme der. Hvis du mener at de hører på hva også han har å si, har du selvfølgelig sikkert rett i det!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Reyrey
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2010
          • 379

          Gratulerer med 45års dagen, Torgeir !
          LSK i med- og motgang <3

          Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1252

            Etter å ha lest dagens RB syntes jeg nå det er på tide å rette fokus på styret og Torgeir Bjarmann. Ligger mye i det bukken skriver om i dagens lokalavis. Anbefaler alle og lese sporten i rb i dag og legge bort fokuset på hatet mot FG. Nok er nok. Oppfatter nå Bjarmann som en klovn som forvalter Lsk som sin kjeledegge. Styret og Bjarmann kan ta hattene sine og gå. Overlat Lsk til noen dom kan drive en klubb og ta vare på den lokale forankringen.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av glasgow
              Etter å ha lest dagens RB syntes jeg nå det er på tide å rette fokus på styret og Torgeir Bjarmann. Ligger mye i det bukken skriver om i dagens lokalavis. Anbefaler alle og lese sporten i rb i dag og legge bort fokuset på hatet mot FG. Nok er nok. Oppfatter nå Bjarmann som en klovn som forvalter Lsk som sin kjeledegge. Styret og Bjarmann kan ta hattene sine og gå. Overlat Lsk til noen dom kan drive en klubb og ta vare på den lokale forankringen.
              Dette fordi Bjarmann ikke var villig til å sprenge lønnsbudsjettet på en spiss som ikke scorer mål? Hvilke signaler ville det gitt til de andre som Stian, Ruben og Ohi og Gundersen skulle fått mye mer enn det de gjør?
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                Opprinnelig skrevet av glasgow
                Etter å ha lest dagens RB syntes jeg nå det er på tide å rette fokus på styret og Torgeir Bjarmann. Ligger mye i det bukken skriver om i dagens lokalavis. Anbefaler alle og lese sporten i rb i dag og legge bort fokuset på hatet mot FG. Nok er nok. Oppfatter nå Bjarmann som en klovn som forvalter Lsk som sin kjeledegge. Styret og Bjarmann kan ta hattene sine og gå. Overlat Lsk til noen dom kan drive en klubb og ta vare på den lokale forankringen.
                Nå har ikke jeg lest dagens RB, men som jeg ser det så gjorde Bjarmann det beste ut av situasjonen. Å få 3.5 mill for FG er veldig bra i mine øyne. og at han ikke gikk med på kravene til FG er også greit. Hvorfor skal FG ha mer i lønn enn f.eks Ringstad. Han burde tatt det tilbudet som Bjarmann la frem og bevist at han fortjener mer.

                Bjarmann har fortsatt min tillit inntil videre. Som sagt så har ikke jeg lest dagens RB men jeg synes LSK kom veldig bra ut av overgangen.

                Kommentar

                • Brækken
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2007
                  • 109

                  Har ikke hatt tid til å lese dagens RB enda, men ett spørsmål som jeg har tygd og tenkt en del på er....

                  Hvordan i h***te kan de sitte på hvert sitt gjerde og vente på at den andre skal ta initiativ?

                  Jeg støtter Klubben med at de har en lønnspolitikk som de skal holde seg til og ingen spiller er større enn klubben, men har de virkelig bare sitti å sett på hverandre og venta på ett motkrav?

                  Hvis klubben virkelig ønsker å beholde en spiller så krever jeg at de setter seg ned og snakker sammen, og hvis de rett og slett ikke blir enige (etter flere møter) så er det greit at spiller og klubb skiller lag, men å sitte å vente på ett motkrav?????
                  Team Wenche Myhre

                  Kommentar

                  • glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

                    Når en ansatt får jobbtilbud andre steder er det vanlig å juster opp lønnen om man ønsker å beholde arbeidstageren. I følge bukken farer Bjarmann med løgn. Det var ikke snakk om å sprenge lønnsbudsjettet. Forhandlinger er vanlig. Om noen av de andre unge hadde fått tilbud andre steder måtte man kanskje sett på lønnen deres også om man vil beholde de da. Det er jo slik verden/jobbmarkedet fungerer. Lsk ligger i sumpa. Disponeringer av spillere viser at mange spiller der de ikke bør. Styret og Bjarmann bør finne seg en ny hobby. I fjor satt vi rekord i spillere. Nå sitter vi igjen med snart med et "oldboyslag" som er over middagshøyden og skader hver uke. Tilbake til start sier nå jeg. Lenger ned kommer vi ikke snart. Evnt til Adecco da.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1591

                      Opprinnelig skrevet av KrisB
                      Hvorfor skal FG ha mer i lønn enn f.eks Ringstad. Han burde tatt det tilbudet som Bjarmann la frem og bevist at han fortjener mer.
                      Med tanke på at han var ønsket av Molde, Rosenborg og Godset, er det kanskje slik at han har en høyere markedsverdi enn Ohi, Ringstad og Gabrielsen? Jeg er enig med Bukken. Er det utelukkende på grunn av sin unge alder Fredrik ikke skulle få samme lønn som de øvrige middelmådige spillerne vi har i troppen?

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        Opprinnelig skrevet av Dole
                        Med tanke på at han var ønsket av Molde, Rosenborg og Godset, er det kanskje slik at han har en høyere markedsverdi enn Ohi, Ringstad og Gabrielsen? Jeg er enig med Bukken. Er det utelukkende på grunn av sin unge alder Fredrik ikke skulle få samme lønn som de øvrige middelmådige spillerne vi har i troppen?
                        Men har han prestert såpass bra at han fortjener enn høyere lønn? Ringstad har hatt en meget god sesong. FG har scoret 2 mål... Ja han ble jakta på av molde og rbk men det er mye fordi at han blir sett på som ett spisstalent. Men jeg synes fortsatt det var riktig av Bjrarmann å la han gå, å få 3.5 mill igjen for han.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Fakta: Klubben kom med ett kontraktsforslag (for ca 8 mnd siden)
                          Fakta: FG kom aldri med ett skriftelig motkrav
                          Svada: Alt pratet mellom partene i media og her på forumet
                          Konklusjon: Hold oss til fakta når det gjelder kontraktsvilkår o.l.

                          Følelser påvirker hva vi sier og hva vi gjør. På samme måte som at jeg "hyller" FG for hans hardtarbeidende stil, så slakter jeg han for hans holdninger til moderklubben sin i det han velger å dra til Molde og ikke minst når han juger fansen rett opp i trynet. På samme måte forsvarer Bukken sin sønn når det stormer rundt han og ikke minst soler seg i glansen når sola skinner.. Sånn er vi laget, men det betyr ikke at vi ikke kan holde tunga rett i munn når vi skal "evaluere" noen.

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Fakta: Klubben kom med ett kontraktsforslag (for ca 8 mnd siden)
                            Fakta: FG kom aldri med ett skriftelig motkrav
                            Svada: Alt pratet mellom partene i media og her på forumet
                            Konklusjon: Hold oss til fakta når det gjelder kontraktsvilkår o.l.

                            Følelser påvirker hva vi sier og hva vi gjør. På samme måte som at jeg "hyller" FG for hans hardtarbeidende stil, så slakter jeg han for hans holdninger til moderklubben sin i det han velger å dra til Molde og ikke minst når han juger fansen rett opp i trynet. På samme måte forsvarer Bukken sin sønn når det stormer rundt han og ikke minst soler seg i glansen når sola skinner.. Sånn er vi laget, men det betyr ikke at vi ikke kan holde tunga rett i munn når vi skal "evaluere" noen.
                            Men du er altså den som holder tunga rett i munnen? Ingenting var klart før fg signerte på mandag. Så da mener du at Tom Gulbrandsen ljuger i sitt innlegg i RB i dag? Da forventer jeg at du tar dette opp med bukken snarest, without further ado. Evt kan du jo spørre Solskjær når han kommer hit om ikke lenge.

                            Det er ikke svada det som kom i RB i dag, hverken fra Tom eller Bjar sin side. Endelig litt redelighet.

                            Unge spillere gjør helt rett i å stille krav til utvikling, og ellers helt edruelige forventninger til hva en ny kontrakt skal innebære. Et angrepstalent, som har skaffet oss mange målsjanser, og tilløp til disse. Dominerende i enkelte kamper. Helvete å møte.

                            Alle involverte er del av et marked. Vi ser det gang på gang at lojale spillere fort kan bli utnyttet. Av en eller annen grunn gjaldt det ikke Gamst i Blackburn, som fikk svimlende lønn uten å vise noensomhelst framgang. Og ble korrekt satt ut av laget av Henning. Tror dere at OG Solskjær plutselig ikke har peiling? Klart han har, men ikke hver gang han kan lykkes heller. Om noen her håper at en av spillera hans ikke lykkes så er jo det i det store og hele totalt uinteressant. Ingen som bryr seg etter 14 dager.

                            Syns forøvrig at Bukken Tom viser de ekte og riktige lsk-kvalitetene. Han har sikkert mye rett i hva som foregår i klubben, uten at han er så veldig kritisk. Grisepeil på duellspillets del av fotballen, trøkk osv det har han. Mener til og med å vite noe om publikumssvikten og grunner til at folk ikke kjenner seg igjen. Virker som en ærlig og bra kar! Skulle gjerne sett han i støtteapparatet, assistent f.eks. Han og Ståle, for et team, for et trøkk det hadde blitt. Styret merker seg nok uttalelsene hans.

                            Dere kan også tenke over hvordan det er å være 20 år og face den crowden som vi har. Mange gærne folk, som alle trur de gjør ting til beste for klubben. Uten å kjenne lsk innenfra, og hvilke prosesser som foregår. Akkurat som om man bare skal sitte der med lua i handa ved forhandlinger. Sjølsagt skal man føle seg noe verdt! Mye til og med.

                            Synd vi er sånn ei fattigkasse da Folke, enig i det?

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              At det er vanskelig å holde tunga rett i munnen når man diskuterer noe som er så følelsesladd som når en lokal "stjerne" som FG velger å forlate LSK, det skal jeg være førstemann til å innrømme. Men når vi skal "evaluere" TB sin jobb i denne saken, så er det vel lettere å holde tunga rett i munn?

                              Jeg kan ikke se noen grunn til at LSK skal gi FG lønn på nivå med etablerte spillere, men jeg syntes jo at man skulle funnet en løsning på dette for lenge siden og det er nok større sjanse for at FG hadde signert om man hadde hevet lønnen noe for 6 mnd siden. Per nå har jeg ingen tro på at han hadde signert for LSK uten at man hadde gitt han samme betingelser som i LSK.

                              Kommentar

                              • Holterkanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2009
                                • 583

                                Vi har ikke penger til noen lønnsfest.
                                Festen er over, jobb som faen så kanskje vi ser starten på et vorspiel snart.
                                ________________________
                                TB

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                  Vi har ikke penger til noen lønnsfest.
                                  Festen er over, jobb som faen så kanskje vi ser starten på et vorspiel snart.
                                  Uansett, litt ekstra cash til en lokal stjerne finner man alltids. Da er det mangel på vilje. leste innlegget til bukken og synes det kommer frem at Torgeir (som jeg har mistenkt en stund) ikke helt har fulgt med i timen, både når det gjelder denne saken og andre. I denne saken virker det som at Torgeir tok det for gitt at FG ville signere uansett. Synes ærlig talt ikke han har gjort en enormt bra jobb som sportsdirektør.
                                  Hvis det var så viktig for klubben å få ett skriftlig motsvar fordi man vil beholde FG og dermed ha muligheten til finne en løsning, så bør man vel kanskje gjøre ett forsøk på å få ett slik tilsvar, og ikke forvente at det går i orden.
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Spørs om ikke vi kanskje blir straffa litt for å bruke sportsdirektør som daglig leder? Kan noen av oppgavene ha blitt noe forsømt?

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                      Synes ærlig talt ikke han har gjort en enormt bra jobb som sportsdirektør.
                                      Hvis man unnlater å ta med spillere (kjøp/salg) som BBS, Ujah, Nosa, Bolly (hentet før Bjarmann sin tid, men solgt under han) mfl som tilnærmet har reddet klubben fra konkurs - er sikkert ikke jobben så bra...

                                      3 mill + 0,5 mill ved x antall kamper 15 % videresalgshonorar (av netto gevinsten) for FG er ikke mindre enn imponerende! Selvsagt skulle jeg likt å sett han videre i klubben, men klubben har jo fått meget godt betalt.

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1260

                                        Hvis Molde virkelig ville ha FG, hvordan i all verden skulle LSK pr. dags dato beholdt han. Tom Gulbrandsen bekrefter også at Molde ga han en meget bra konrakt noe som jeg regner med består av mere enn gratis soltimer hos Brun og blid.

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Et spørsmål: Er det slik at dere tror det bare er å banke på døra til Per Berg og strekke ut hånda, eller evner dere ikke å se saker i en større sammenheng?

                                          Lillestrøm Sportsklubb har et budsjett å forholde seg til. En del av dette budsjettet er satt av til lønninger. Den samlede summen av lønningene får ikke overstige et visst tall. Fotballspillere er ulike på mange måter. De har ulik erfaring, alder, egenskaper og så videre. De blir også lønnet ulikt. I Lillestrøm har man en lønnsstruktur. I denne strukturen havner Fredrik G i samme gruppe som Ruben, Stian og Ohi. Det rimer bra at disse skal være i samme gruppe. Alle er spillere som har et lite steg å ta før de kan kalles solide tippeligaspillere og klare førstevalg i sine posisjoner. Mange (meg inkludert) vil nok også hevde at Stian ser ut til å ha tatt det steget nå. Han er litt foran de andre. Fredrik G har mange bra egenskaper, men før han blir en fullblods elitespiller så må han begynne å score mål. Det er den absolutt viktigste egenskapen for en spiller i hans posisjon. Inntil han løser den koden må han finne seg i å være ung og uferdig.

                                          Fredrik har ikke nevneverdig mer erfaring enn de andre. Alle har startet eller kommet inn i ca. 50-60 kamper for Fugla. Fredrik har ikke putta flere mål enn Ohi, selv om Ohi har langt færre minutter på banen og stort sett har spilt på midtbanen (med unntak av høsten 2011). De andre to har i hovedsak spilt lengre bak i banen og kan ikke sammenlignes på antall mål. Stian, Ruben og Fredrik har alle hatt lengre skadeavbrekk. Alle disse har en del kamper på aldersbestemte landslag. Kun Stian kan sies å være et reellt førstevalg. Fredrik har fått veldig mange kamper, men må belage seg på å starte på benken om Helstad er tilgjengelig. Ohi er i samme posisjon og Ruben må nok også belage seg en del innhopp når han endelig kommer tilbake fra skade (selv om jeg personlig ser han som et bedre valg enn Østli).

                                          Ohi, Ruben og Stian har alle signert ny kontrakt uten større fuzz. Spørsmålet er hva i all verden som gjør Fredrik verdt mer penger enn de andre. At faren hans er Bukken? At han er oppvokst i Lillestrøm? En halv million kroner i årslønn (+ eventuelle bonuser), hvordan er det en dårlig lønn for en 20 åring som fortsatt ikke er "ferdig utdanna". I tillegg er han sikra en masse spilletid og tillitt, noe han har fått i overkant mye av siden 2009. Selvfølgelig er han et stort talent, men rett skal være rett: han har ofte spilt i mangel på alternativ. I så måte kan man argumentere for at han burde betale ned "studiegjelda".

                                          Hvordan Torgeir har handtert dette er det vanskelig å mene noe om, all den tid Solbakkens rolle ikke er belyst her og diskusjonene har dratt ut mye lengre enn resten. En ting man kan trekke frem i sammenhengen er å se på Torgeirs track-record når det gjelder resignering av spillere. Så vidt jeg kan huske har vi ikke tidligere mista spiller vi har ønsket ha med videre, så fremt de ikke har vært eid av andre klubber. Da kan man stille seg selv spørsmålet: Er det naturlig å anta at dette skyldes Torgeirs stahet og dårlig arbeid, eller kan det være slik at problemet sitter på andre siden av bordet? Om han var såpass kjip og non-chalant som det påstås, så ville det vært naturlig at flere spillere som vi ønsket med videre gikk på bosman, eller for en lav sum 6 måneder før kontraktens utgang.

                                          Torgeir har vært en viktig brikke i å redde klubben fra skifteretten, og at han fortsetter å utøve økonomisk disiplin er intet annet enn et sunnhetstegn. 500K for en ung, uferdig spiller er veldig fair, og godt over det jeg har i lønn (og jeg er nesten 30). Om Torgeir gir etter for urimelige krav fra Fredrik så har han satt i gang en lønnskarusell. Hva skal han si til de andre gutta når deres kontrakter skal reforhandles? Per Berg har vært veldig generøs med LSK, men nå for tiden er krana skrudd igjen. Det er helt OK, men det betyr også at vi må forholde oss til de økonomiske realitetene og den store sammenhengen. Fredrik anså at han var større enn klubben, og da fikk han gå. Jeg er helt cool med valget Torgeir har tatt her.

                                          Når man prater om økonomisk styring skal man kanskje ikke referere til Jan Åge Fjørtoft, men jeg gjør et forsøk likevel:

                                          "Jeg ville heller rykke ned med 11 mann som gir alt for klubben, enn å vinne serien med en gjeng drittsekker."
                                          (Det er nok ikke ordrett, men noe i den gata sa han vel etter Kaerjeng-fadesen)
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...