Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dennis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 872

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Jeg har lest at man har en videresalgsklausul på 15 % av netto gevinst ved salg. 10 mill i gevnist - 1,5 mill i lomma på LSK. Osv osv.

    (Hvor jeg har lest det, husker jeg ikke. Husker bare at kilden var god. RB?)
    Det skal først trekke ifra 3.5mill av eventuelt de 10mill i ditt eksempel.
    Deretter er det 15%av de da 6.5mill gjenstående kroner!

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av dennis
      Det skal først trekke ifra 3.5mill av eventuelt de 10mill i ditt eksempel.
      Deretter er det 15%av de da 6.5mill gjenstående kroner!
      Les innlegget en gang til og bit deg merke i ordene "netto gevinst"..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • dennis
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 872

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Les innlegget en gang til og bit deg merke i ordene "netto gevinst"..
        Ja det vet jeg men det er ikke sikkert alle skjønner regnestykket.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Les en gang til du Dennis :-)

          Kommentar

          • dennis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 872

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Les en gang til du Dennis :-)
            Kom heller med fasiten da!

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              46 gir deg både regnestykket og svaret.. Hva mer lurer du på? Er det noen ord du ikke kan betydningen av er det bare å spørre... :-)

              Kommentar

              • dennis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 872

                Opprinnelig skrevet av Folke
                46 gir deg både regnestykket og svaret.. Hva mer lurer du på? Er det noen ord du ikke kan betydningen av er det bare å spørre... :-)
                Nei.... Jeg lurer ikke på ett eneste ord eller regnestykket,Men det er mulig andre ikke skjønner hvordan regnestykket blir om han selges for 100mill!!eller hva summen måtte bli??
                15mill til klubben KAN det hende noen tenker, noe Som er feil.
                eller om han blir solgt for 20mill! Svaret er da ikke 3mill som er det enkleste for folk som ikke er innen dette med videresalgsklausul.
                jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg ikke skulle skjønne noe av,da jeg nettopp gjør det: skjønner regnestykket, men nå kobler jeg meg av etter en lang hjemreise fra ferie i dag...
                Sov godt folke

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av dennis
                  Nei.... Jeg lurer ikke på ett eneste ord eller regnestykket,Men det er mulig andre ikke skjønner hvordan regnestykket blir om han selges for 100mill!!eller hva summen måtte bli??
                  15mill til klubben KAN det hende noen tenker, noe Som er feil.
                  eller om han blir solgt for 20mill! Svaret er da ikke 3mill som er det enkleste for folk som ikke er innen dette med videresalgsklausul.
                  jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg ikke skulle skjønne noe av,da jeg nettopp gjør det: skjønner regnestykket, men nå kobler jeg meg av etter en lang hjemreise fra ferie i dag...
                  Sov godt folke
                  Sov godt og les innlegget på nytt i morgen. Det er i grunn ganske opplagt..
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

                    Opprinnelig skrevet av dennis
                    Nei.... Jeg lurer ikke på ett eneste ord eller regnestykket,Men det er mulig andre ikke skjønner hvordan regnestykket blir om han selges for 100mill!!eller hva summen måtte bli??
                    15mill til klubben KAN det hende noen tenker, noe Som er feil.
                    eller om han blir solgt for 20mill! Svaret er da ikke 3mill som er det enkleste for folk som ikke er innen dette med videresalgsklausul.
                    jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg ikke skulle skjønne noe av,da jeg nettopp gjør det: skjønner regnestykket, men nå kobler jeg meg av etter en lang hjemreise fra ferie i dag...
                    Sov godt folke
                    Gir deg et lite hint. Ordet er Gevinst. Jeg gjentar gevinst.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av dennis
                      Kom heller med fasiten da!
                      Jeg skriver "gevinst på 10 mill". Det er ikke salgssummen, men netto gevinst før utbetaling av videresalgsklausul.

                      Behøver ikke gjøre det vanskeligere enn det er. Tilbake til trådens tema nå

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9466

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Har nå sett Bjarmann på CMore, der han ble intervjuet for å forklare mer rundt Gundersen-overgangen. Og hva er det egentlig han driver med?? Her prøver han å fremstå som en gentleman som hverken vil sette hovedpersonen selv eller hans familie i et dårlig lys, men likevel ymter han frempå at nok alle fotballinteresserte ville gitt LSK en bølge av sympati hvis de fikk vite alt som hadde foregått. D'oh! Amatørmessig! Og så avslutter han intervjuet med å unnskylde at han ikke hadde mye info å tilføre. Mye mulig årets kleineste øyeblikk i CMore-studio.

                          Bjarmann gjør mye bra for klubben, men som poster boy er han en katastrofe og så langt fra en ordkunstner man kan komme. Ser man på reaksjonene rundt om på denne saken er det LSK som konsekvent sitter igjen med svarteper, og klubben har pådratt seg et muligens enda dårligere og ufortjent rykte som en klubb som ikke satser hverken på unge eller lokale spillere.

                          Jeg frykter vi kan få det enda verre med å lokke de beste unge til oss etter dette. Det er så vanvittig mye å hente på kommunikasjonen utad.

                          Kommentar

                          • OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 912

                            Som en solid digresjon i denne tråden kan jeg rapportere at Bjarmann ledet LSK G16-2 til 3-1-seier over Sand i Norway Cup i dag. Gode taktiske bytter i andre omgang, potensielt coaching i verdensklasse

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3450

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Jeg frykter vi kan få det enda verre med å lokke de beste unge til oss etter dette. Det er så vanvittig mye å hente på kommunikasjonen utad.
                              Jeg våger heller tro at talenter ser etter steder hvor de kan få spilletid og utvikle seg slik at de kan reise utenlands, og da stiller vi ikke så aller verst. Ikke har vi lagt hinder i veien for de som har fått muligheten heller.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Jeg våger heller tro at talenter ser etter steder hvor de kan få spilletid og utvikle seg slik at de kan reise utenlands, og da stiller vi ikke så aller verst. Ikke har vi lagt hinder i veien for de som har fått muligheten heller.
                                Jeg hevder heller ikke vi er så aller verst, vi er salgsmessig beviselig blant de aller beste. Men evig eies kun et dårlig rykte, og fjorårets signeringsfest kombinert med dårlige resultater og som også utrolig nok til slutt førte til en ekstra tynn stall, har gjort mye skade på klubbens image utad. Både blant egne og utenforstående. Og Bjarmann på TV gjør det ikke bedre, snarere tvertimot.

                                Savner Mesfin på skjermen jeg, der hadde du gullegod LSK-reklame.

                                Kommentar

                                • jeykey
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2012
                                  • 452

                                  Nok en røverdeal av Bjarmann. Mjelde, Origi, Udjus og Ødegaard-overgangene er et stort pluss i boka til Torgeir. Sitter på gjerdet og bare plukker opp gode dealer. Risk/reward i disse gutta er bare fantastisk. Ikke stresser han heller. Slik det skal være. Piermayr også. Trenger vel ikke ramse på dealene fra kjøpefesten, men denne overgangsfilosofien kler du mye bedre Torgeir !

                                  2-3 i hvert vindu er mer enn nok.
                                  Last edited by jeykey; 02.08.2013, 16:14.
                                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                  - Sitat Grusom B

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Kanskje på tide å vurdere stillingen? Miste to norske landslagstalenter i samme sesong, det har du et stort ansvar for! På toppen av alt annet altså.

                                    Kommentar

                                    • Patriot
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2010
                                      • 437

                                      Bjarmann bør ha en god forklaring. Og ikke kom med pisset om at LSK har en lønnsstruktur å forholde seg til. LSK er snart klubben som vet prisen på alt men ikke verdien av noe.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        LSK er klubben som tar de unge for gitt, det er nok det alt koker ned til. Akterutseilt fordi man lever i fortida på mange områder i den profesjonelle driften. Man hevder seg bra på elitenivå i alderbestemt, men noe skjer i overgangen til øverste nivå.

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4384

                                          Bjarmann kommer med det vanlige svaret. "Vi kunne ikke gjort noe annerledes". Hver jævla gang det.
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...