Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 1275

    Kanskje Torgeir skulle stengt han ned i kjellern og ikke sluppet han ut før kontrakten var underskrevet?

    Klubben sto på kanten av stupet før Torgeir og Henning kom til klubben, se hvilke spillere vi har fått inn etter de kom? Ja vi har mistet 2 æreløse hunder på kort tid, men folk glemmer fort de spillere han faktisk har hentet til LSK, og de som ble solgt videre med ganske stor gevinst.

    Bjarmann er en legende, og hvis han sier at de gjorde sitt beste så tror jeg på det.
    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
    Anders, Tidligere styremedlem KFL

    Kommentar

    • 307
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 358

      Det er vel best å gi noen skylda. Det er viktig å ta noen. Sutre sutre sutre gang på gang av sutre ungene.

      Kommentar

      • 307
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 358

        Enkelte sutreungen her inne ville nok klaget uansett hvem som trener eller styrer denne klubben. Enten det er Solbakken eller Kristinson dersom resultatene gikk imot. Røsler ville heller ikke sluppet unna. Men kjør på. Klag klag klag, sutre sutre sutre.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av 307
          Enkelte sutreungen her inne ville nok klaget uansett hvem som trener eller styrer denne klubben. Enten det er Solbakken eller Kristinson dersom resultatene gikk imot. Røsler ville heller ikke sluppet unna. Men kjør på. Klag klag klag, sutre sutre sutre.
          Det blir færre og færre av dere, men dette er like dumt hver gang. Det er ikke syting og klaging å komme med sin mening. Jeg ser veldig lite syting, de fleste har en veldig klar og tydelig tanke bak. Syting i kamptrådene, men det skulle faen meg bare mangle med det som blir bevist på banen, men det er i affekt. Jeg vil si at de aller aller fleste som er negative her inne en eller flere ganger har forklart seg på hvorfor de er negative.

          Eller mener du vi alle skal sette oss ned i en ronkering og synge barn av regnbuen?

          Kommentar

          • 307
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 358

            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            Det blir færre og færre av dere, men dette er like dumt hver gang. Det er ikke syting og klaging å komme med sin mening. Jeg ser veldig lite syting, de fleste har en veldig klar og tydelig tanke bak. Syting i kamptrådene, men det skulle faen meg bare mangle med det som blir bevist på banen, men det er i affekt. Jeg vil si at de aller aller fleste som er negative her inne en eller flere ganger har forklart seg på hvorfor de er negative.

            Eller mener du vi alle skal sette oss ned i en ronkering og synge barn av regnbuen?
            Da regner jeg med at du var på møte i dag og sa din fulle mening?? Og krevde at både Haglund og Bjarmann skal gå.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av Xavi
              Klubben sto på kanten av stupet før Torgeir og Henning kom til klubben, se hvilke spillere vi har fått inn etter de kom? Ja vi har mistet 2 æreløse hunder på kort tid, men folk glemmer fort de spillere han faktisk har hentet til LSK, og de som ble solgt videre med ganske stor gevinst.
              Stian Ringstad har re-signert med sportsklubben. En av tippeligaens beste venstre backer - fikk meget gode skussmål for tålmodighet og hardt arbeide av Mathisen og Bjarmann i kveld. Ohi har re-signert - han er pr definisjon fortsatt junior. Ruben Gabrielsen har re-signert, men dessverre skadet. Joakim Osvold har re-signert og er fortsatt junior - jobber veldig hardt, står på og fikk gode skussmål av Haglund i kveld. Synes ikke Bjarmann har gjort seg helt bort (noe Xavi ser ut til å være enig i). Og som Xavi sier, man kan ikke låse spillere inne og tvinge dem til å signere.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                Opprinnelig skrevet av 307
                Da regner jeg med at du var på møte i dag og sa din fulle mening?? Og krevde at både Haglund og Bjarmann skal gå.
                Nope, har ikke hatt tid. Har heller ikke sesongkort. Jeg har heller ikke krevd bjarmann sin avgang, kun at han ikke bør sitte på to stillinger samtidig.

                Bare så jeg forstår deg rett, man kan ikke være kritisk og uenig i tingenes tilstand om man ikke stiller opp på et informasjonsmøte?

                Jeg leser mye negativt her inne, mye godt begrunnet. Jeg er også negativ til tingenes tilstand. Men på den andre siden, dere som syter om at andre syter, dere kommer med lite konkret om hvorfor. Unntak finnes selvfølgelig. Dette er et diskusjonsforum, hvorfor ikke komme med mottrekk isteden for hersketeknikk? Kanskje dine tanker om Haglund får andre til å få en annen mening om mannen?

                Fotball er følelser og mitt inntrykk er at dere som syter om sytere ikke takler andres følelser og meninger.
                Last edited by Uwes disippel; 23.10.2013, 21:43.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3500

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Kanskje på tide å vurdere stillingen? Miste to norske landslagstalenter i samme sesong, det har du et stort ansvar for! På toppen av alt annet altså.
                  Her føler jeg neste dagens spillere er det største problemet. Jo tidligere de slår igjennom, jo tidligere vil de forlate klubben de er i. Mushaga Bakenga, Bård Finne, Stefan Strandberg, Mohammed Fellah, Harmeet Singh, Niklas Gunnarsson, Ola Kamara og Fredrik Gulbrandsen er bare noen få av spillerne som har dratt enten gratis eller for latterlig lave summer rett før kontraktslutt de siste sesongene. Niklas Gunnarsson sin kontrakt ble til og med finansiert av supporterne, og takken var at han stakk gratis så fort den utløp.

                  I tillegg har vi agenter som tjener mer på at spillerne deres bytter klubb enn at de signerer ny kontrakt.

                  Håpløst, men ikke noe Bjarmann er alene om å kjempe mot

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Her føler jeg neste dagens spillere er det største problemet. Jo tidligere de slår igjennom, jo tidligere vil de forlate klubben de er i. Mushaga Bakenga, Bård Finne, Stefan Strandberg, Mohammed Fellah, Harmeet Singh, Niklas Gunnarsson, Ola Kamara og Fredrik Gulbrandsen er bare noen få av spillerne som har dratt enten gratis eller for latterlig lave summer rett før kontraktslutt de siste sesongene. Niklas Gunnarsson sin kontrakt ble til og med finansiert av supporterne, og takken var at han stakk gratis så fort den utløp.

                    I tillegg har vi agenter som tjener mer på at spillerne deres bytter klubb enn at de signerer ny kontrakt.

                    Håpløst, men ikke noe Bjarmann er alene om å kjempe mot
                    Synes ikke navnene du drar opp helt kan sammenlignes, ihvertfall ikke alle, men Gunnarssongreia er jo helt på trynet, det hadde jeg faktisk fått med meg. Det er den helvetes tredjedivisjonen som biter oss i ræva her, den holder ikke hvis vi skal få beholde våre egne unggutter. Vi må gjøre oss selv så attraktive som mulig. Vi har tre mislykka forsøk på å ta oss opp, hvis det engang har vært skikkelige forsøk. Med opprykk i år hadde vi beholdt ham, det føler jeg meg hellig overbevist om.

                    Og sportsdirektørstillinga, hva faen skal den forestille egentlig?

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1476

                      Appropos klaging eller ikke.. Glasset er både halvtomt og halvfullt samtidig. At mange kan mislike det som skjer i Lsk er ikke uvanlig. Det som er uvanlig er tonen her inne på forumet.. Det har nemlig stormet før også, men jeg kan aldri huske at så mange trekker frem til stadighet hvor halvtomt glasset er. Før var supporterne til Lsk de mest optimistiske som fantes..! Om alle andre så mørkt på tingenes tilstand så fant man her inne en tro på at det umulige var mulig. Det som jeg syntes har endret seg er at vi som supportere mye oftere enn tidligere her inne har fokus på "alt" som er galt og som kommer til å gå galt, istedet for alt som er halvfullt og som kan gå bra.
                      Jeg sier ikke at alle klager, men at noe har endret seg det siste året, kanskje. Dog skal det sies at det i høst har vært tilløp til ny "tro".
                      Håper at vi - uansett hva vi ender opp med av stall og team til neste år, vil stå enda mer samlet for å skape optimisme og glød for at dette skal gå vegen!!
                      Og kanskje bør de siste kampene i år støttes ekstra, for her MÅ og KAN det sankes poeng!
                      Og støtte - det er supporterne skapt for!
                      Forza fugla!

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4115

                        Flyttet fra Høibråten-tråden:

                        Bjarmann til rb.no: – Jeg føler at vi ikke kunne gjort noe annerledes. Men det er nå engang slik at det er et hierarki i norsk fotball, og for tiden befinner ikke LSK seg på toppen av det. Nå er det trenere som Ronny Deila og Ole Gunnar Solskjær som er flinke til å trekke til seg spillere. Jeg håper LSK kommer tilbake i den posisjonen etter hvert.

                        Det er fint at du håper, Bjarmann. Det har vi gjort lenge. Men har du en plan?
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Det er fint at du håper, Bjarmann. Det har vi gjort lenge. Men har du en plan?
                          Garantert. Slik han snakket på møte i går kveld, så har jeg liten tro på at han og klubben ikke har noen plan.

                          Det jobbes hardt i klubben. 110 % sikkert. At en yngre, ivrig spiller velger andre lag - må man nok dessverre finne seg i. Slik er dessverre dagens fotball. Meg og mitt, bankkontoen ol går foran klubb. Ikke vanskelig å lukte det.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4115

                            Ble Bjarmanns dobbeltstilling tatt opp på møtet? Får vi en ny daglig leder, eller blir det same procedure...?
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Gigi
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Sep 2009
                              • 110

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Ble Bjarmanns dobbeltstilling tatt opp på møtet? Får vi en ny daglig leder, eller blir det same procedure...?
                              Dette ble aldri tatt opp.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4115

                                Jeg er ikke i tvil om at det jobbes hardt og etter beste evne. Jeg gjentar et utsnitt av hva Bjarmann sier: Nå er det trenere som Ronny Deila og Ole Gunnar Solskjær som er flinke til å trekke til seg spillere. Jeg håper LSK kommer tilbake i den posisjonen etter hvert.

                                Når vår trener per dato ikke er like flink som disse to på dette viktige området, ser jeg to mulige veier å gå: 1. Hjelpe og støtte nåværende trener slik at han kan komme opp på nivå med de to nevnte. 2. Finne en ny trener som alt har nivået inne, eventuelt vil ta det raskt. Begge deler krever en plan, det er den jeg etterlyser. Men adressaten bør nok heller være styret ved Per Mathisen enn Bjarmann.

                                Jeg synes for øvrig klubben sårt kunne trengt en daglig leder igjen og håper det er rom for dette. Vi trenger en person med en annen energi enn de noe grå herrer Mathisen/Haglund/Bjarmann. Jeg tror heller ikke det er mulig å gjøre en god nok jobb hvis man skal inneha begge disse viktige rollene slik Torgeir har i dag. En ny daglig leder kunne representert klubben mer aktivt og mer offensivt i media, og Bjarmann kunne konsentrert seg om å gjøre en enda bedre jobb som sportsdirektør.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2151

                                  Greier bare ikke å bli bitter på Høibråten.Men Bjarmann derimot.....
                                  Har mista det meste av troverdighet fra den Mannen,selv om jeg har hatt stor respekt og beundring for hva han har gjort som spiller i LSK .Igjen går han ut med at LSK har gjort alt dem makter for å beholde denne spilleren.
                                  Hvem tror på dette ? iallefall ikke jeg.Hvor vanskelig kan det være å overtale en talentfull 18-åring fra egne rekker og som er glad i klubben ,å ikke forlenge kontrakten istedet for å gå til en konkurent med bla mye dårligere treningsfasiliteter,som er så viktig for utviklinga ?
                                  Og hvorfor vente til talentfulle spillere er inne i sitt siste år av kontrakten, før dem man prøver å gjøre "grep"?

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9466

                                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                    Greier bare ikke å bli bitter på Høibråten.Men Bjarmann derimot.....
                                    Har mista det meste av troverdighet fra den Mannen,selv om jeg har hatt stor respekt og beundring for hva han har gjort som spiller i LSK .Igjen går han ut med at LSK har gjort alt dem makter for å beholde denne spilleren.
                                    Hvem tror på dette ? iallefall ikke jeg.Hvor vanskelig kan det være å overtale en talentfull 18-åring fra egne rekker og som er glad i klubben ,å ikke forlenge kontrakten istedet for å gå til en konkurent med bla mye dårligere treningsfasiliteter,som er så viktig for utviklinga ?
                                    Og hvorfor vente til talentfulle spillere er inne i sitt siste år av kontrakten, før dem man prøver å gjøre "grep"?
                                    Bjarmann prøvde så godt han kunne. Og i dette tilfellet, så er det godt nok. Bjarmann sier han har lite forståelse for overgangen, og du ramser selv opp gode grunner til hvorfor Høibråten burde bli.

                                    Men hele greie er nok så enkelt at Godset står høyere i kurs der i gården.

                                    Kommentar

                                    • 307
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2007
                                      • 358

                                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                      Nope, har ikke hatt tid. Har heller ikke sesongkort. Jeg har heller ikke krevd bjarmann sin avgang, kun at han ikke bør sitte på to stillinger samtidig.

                                      Bare så jeg forstår deg rett, man kan ikke være kritisk og uenig i tingenes tilstand om man ikke stiller opp på et informasjonsmøte?

                                      Jeg leser mye negativt her inne, mye godt begrunnet. Jeg er også negativ til tingenes tilstand. Men på den andre siden, dere som syter om at andre syter, dere kommer med lite konkret om hvorfor. Unntak finnes selvfølgelig. Dette er et diskusjonsforum, hvorfor ikke komme med mottrekk isteden for hersketeknikk? Kanskje dine tanker om Haglund får andre til å få en annen mening om mannen?

                                      Fotball er følelser og mitt inntrykk er at dere som syter om sytere ikke takler andres følelser og meninger.
                                      Selvfølgelig skal man kunne være kritisk. Og det er ikke sånn at jeg er fornøyd med alt som har blitt prestert og disposisjonene til Haglund kan diskuteres. Poenget er at det snakkes om kontuinitet. Men trener får ikke tid. Når Haglund ble ansatt var han klar på at han trengte tid. Og for min del så skal ha da ha tid. Ikke to år. Det ble syting etter et halvt år. Jeg ser en utvikling i positiv retning sjøl om poengfangsten ikke har vært god. Men det kan sikkert også diskuteres om hvorfor det. Hvis man ser på Deila og Grindheim så har de fått jobbe i fred i mange år og de er nå et topplag. Mjelde og Rekdal fikk også jobbe i noen år. Begge var nære på å rykke ned. De vant begge Gull. Ja, Erlandsen fikk vel 7 år og sto tilbake med et sølv. Men vi kan vel ikke bruke det som et argument for at Haglund ikke skal få de årene han mener han trenger. Det er faktisk mange år siden vi var et topplag jevnt over mange sessonger, men vi har alltid vært med i toppdivisjonen. Det som irriterer meg her inne er måten det negative som blir trekt frem og ikke det positive og at noen skal ha skylden for alt. Og det å påstå at Haglund er sånn og sånn og at Bjarmann ikke gjør sånn og sånn. De får jo skylden for det meste som går feil. Men takk for de innleggene der folk også ser det positive de også gjør og har gjort for klubben vår.

                                      Kommentar

                                      • runarM
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 565

                                        Fra dagens artikkel i VG ang Haglund sier Bjarmann:

                                        "..og vi begynner å nærme oss et tidspunkt der vi eventuelt må se etter en plan B"

                                        Nå får vi håpe at det spilles for galleriet her, ellers er det all grunn til å bli bekymret over dårlig planlegging.
                                        runarM

                                        Kommentar

                                        • HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

                                          Opprinnelig skrevet av 307
                                          Selvfølgelig skal man kunne være kritisk. Og det er ikke sånn at jeg er fornøyd med alt som har blitt prestert og disposisjonene til Haglund kan diskuteres. Poenget er at det snakkes om kontuinitet. Men trener får ikke tid. Når Haglund ble ansatt var han klar på at han trengte tid. Og for min del så skal ha da ha tid. Ikke to år. Det ble syting etter et halvt år. Jeg ser en utvikling i positiv retning sjøl om poengfangsten ikke har vært god. Men det kan sikkert også diskuteres om hvorfor det. Hvis man ser på Deila og Grindheim så har de fått jobbe i fred i mange år og de er nå et topplag. Mjelde og Rekdal fikk også jobbe i noen år. Begge var nære på å rykke ned. De vant begge Gull. Ja, Erlandsen fikk vel 7 år og sto tilbake med et sølv. Men vi kan vel ikke bruke det som et argument for at Haglund ikke skal få de årene han mener han trenger. Det er faktisk mange år siden vi var et topplag jevnt over mange sessonger, men vi har alltid vært med i toppdivisjonen. Det som irriterer meg her inne er måten det negative som blir trekt frem og ikke det positive og at noen skal ha skylden for alt. Og det å påstå at Haglund er sånn og sånn og at Bjarmann ikke gjør sånn og sånn. De får jo skylden for det meste som går feil. Men takk for de innleggene der folk også ser det positive de også gjør og har gjort for klubben vår.
                                          Nå har jo klubben valgt å satse på Haglund videre, derav kontraktsgorslaget. Problemet er bare at Haglund ser selv at den uberkjedelige svenskefotballen ikke funker i et land hvor 10 av 16 lag legger opp taktikken etter hvordan motstanderen spiller. Det er derfor vi taper mot lag som Sandnes og Hønefoss. De vet hva vi er gode på og gjør alt de kan for å bryte ned vårt spill. Null fokus på en egen spillestil...

                                          Selv foretrekker jeg den norske fotballen fremfor gå-fotballen de har i Sverige...
                                          ***Større baller enn vett***

                                          Kommentar

                                          Working...