Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2936

    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Ironivarsel, kjakan.
    Da må jeg minne deg på det samma... Kjakan
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      "Ok"
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        http://dbtv.no/?pid=1995254609001&vid= 5:40 ut i klippet.

        Ivar Hoff snakker alltid i overskrifter, men vanskelig å være uenig med ham i mye. Når han uttaler seg om LSK er det i likhet med alle andre aldri noe positivt, han ser heller ingenting i det LSK driver med som noe sunt og fremtidsretta og som en oppskrift for suksess. Det er en grå grøt. Slakter med rette klubben for at man fortsatt ikke har fått på plass statuen av mannen som har betydd alt for klubben. Heldigvis utelot Hoff faktumet at klubben ikke engang har penger, at de er noen runder med høye smørbrød unna å kunne betale regningen, og tigger nå de få som faktisk fortsatt gidder bry seg om penger.

        Ingenting er igjen av mannen som skapte LSK, det er det store problemet. Hverken det han sto for spillemessig, med leken og de drivende gode ferdighetene, eller vinnerkulturen den skapte. I 2013 kan LSK-spillere knapt føre ball i fart. Klubben selv pisser på alt Tom Lund representerte. Sjefen for den stødige driften ut i anonymiteten i fem år er Bjarmann, sportsdirektør og det siste året jammen også daglig leder. En klubblegende som beviser at det aleine nødvendigvis ikke er kvalifikasjon nok til å være god leder utenfor banen.

        Finn tilbake til røttene!
        Last edited by GIFKanari; 26.10.2013, 15:04.

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1591

          Alt annet enn suksess neste sesong bør innebære at Bjarmann pakker sammen sakene sine.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Med Haglund fikk vi bare 50%, assistenten hans ble igjen. I møte med inkompetansen her er han sjanseløs.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Bjarmann på TV2Sports Sportsdb18, kl.1800 i dag. Tema er hvorfor de store klubbene feiler.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4115

                Fra VG papir i dag:

                "Men for en hel del tilskuere ble det nok oppfattet som en kompensasjon for tapet. For LSK hadde ingenting å by på. (Min utheving.) De måtte finne en måte å juble for, sier Torgeir Bjarmann."

                Jøss, endelig klar tale fra Bjarmann!

                Kjære Torgeir: Du er Sportsdirektør og Daglig leder i klubben vår. Du har et stort ansvar for at klubben er i ferd med å forsvinne fra det øverste nivået i norsk fotball. Du sier selv at LSK ikke har noe å by på! Du har selv ivret for, og fått gjennomslag for, enda et år med Haglund.

                Nå forventer jeg at du går offentlig ut og forklarer hvorfor dette skal bli noe bedre neste år. Hvis du ikke gjør det, og det på en meget overbevisende måte, tror jeg det blir enda mer folketomt på Åråsen i 2014!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Fra VG papir i dag:

                  [I]"
                  Nå forventer jeg at du går offentlig ut og forklarer hvorfor dette skal bli noe bedre neste år. Hvis du ikke gjør det, og det på en meget overbevisende måte, tror jeg det blir enda mer folketomt på Åråsen i 2014!
                  Lurer også på hva klubben tenker her. Pilen peker ikke oppover etter to sesonger med Haglund, men status q.
                  Her må noen klare og argumentere for hvorfor man skal gå på Åråsen neste år.
                  Null fremgang, samtidig som LSK rævsleiker Haglung mens han vurderer tilbudene han har fått og ber på sine knær om en sesong til.
                  Er det kontinuitet på nedre halvdel man så sterkt ønsker.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Fint at Bjarmann nå kan konsentrere seg 100% om sport igjen. Han har en del oppgaver som krever hans oppmerksomhet neste sesong.

                    For det første må det fornyes med Ringstad ettersom vi kun signerte han for to år i år. De største talentene våre bør ikke være på utgående kontrakt slik alle var i år. Dette er en situasjon vi må unngå fremover.

                    PVM, Østli, Arnold, Kippe, Johan, Palmi, og erling har alle kontrakter som går ut etter sesongen 2014, så her må det signeres nye kontrakter eller erstattere.

                    I tillegg blir vel 98-generasjonen gamle nok til å signere kontrakter neste sesong. Her har vi en del spennende talenter på Romerike og i klubben som vi burde ha kontroll på.

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      Takk Torgeir, endelig klar tale til rb i dag.

                      – Spillerne har fått beskjed om at vi ikke er fornøyd. Vi har en selvransakende gruppe som heller ikke har problemer med å være enig i det. Avslutningen mot Rosenborg var langt under det vi forventer.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4115

                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        – Spillerne har fått beskjed om at vi ikke er fornøyd. Vi har en selvransakende gruppe som heller ikke har problemer med å være enig i det. Avslutningen mot Rosenborg var langt under det vi forventer.

                        Takk Torgeir, endelig klar tale til rb i dag.
                        La oss håpe at Haglund har fått samme beskjed og at han også, og kanskje også Torgeir selv, bruker de neste månedene på å gå i seg selv!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                          Pilen peker ikke oppover etter to sesonger med Haglund, men status q.
                          status quq vil jeg si. Skremmende at man må lete etter spillemessig fremgang i et mannskap som i det store og hele har vært sammen i snart to sesonger under Quqlund. Ville trolig gjort det bedre om han hadde sittet i et skjul i Götaland og spikket seljefløyter.

                          Og nå skal det handles... Ser til min ikke store overraskelse at det skal kjøpes kjent og etablert fra tippeligaen. Ikke ufornuftig fra Haglunds side, med ett år igjen av kontrakten og en cv som må påpyntes kraftig. Trist og leit for klubbens del, her måtte det være bedre å satse på fremtiden.

                          Og Bjarmann - når spillerne står og vitser seg imellom på dødball foran hjemmepublikummet med 2 sure i sekken, da er ikke spillergruppa særlig selvransakende. Da gir de kort og godt faen.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4115

                            Bjarmann er like overrasket over at Ull/Kisa ser på et samarbeid med søpla som han var uforstående til at våre unge talenter forlater klubben.

                            Jippie!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Bibaboy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 712

                              Opprinnelig skrevet av reka

                              Og nå skal det handles... Ser til min ikke store overraskelse at det skal kjøpes kjent og etablert fra tippeligaen. Ikke ufornuftig fra Haglunds side, med ett år igjen av kontrakten og en cv som må påpyntes kraftig. Trist og leit for klubbens del, her måtte det være bedre å satse på fremtiden.
                              Jeg må si jeg ble gledelig overrasket over de to spillerne som ble nevnt i RB i går. Innleggene dine bærer i all hovedsak preg av negativitet når det gjelder sportsklubben. Jeg tror vi alle er enige om at siste 7-8 år har vært langt under forventningene, men jeg mener det bør være rom for litt positivitet når det gjenlder noe. Om du mener en eventuell signering av disse to spillerne les; Riski og Ondrasek er meningsløs så vil jeg gjerne vite hvem vi bør signere for at LSK neste år skal ta noen steg i riktig retning. Slik jeg ser det så er det i det offensive spillet vi har hatt problemer. Jeg tror disse to spillerne vil gjøre at vi har langt flere strenger å spille på. Problemet til LSK har jo tydelig vært at vi skaper muligheter men klarer ikke å omsette de. Om vi også klarer å få tak i en god sentral midtbanespiller så frigir vi BHR til kantspiller som igjen vil gjøre Ondrasek til en perfekt signering. Spillerne er også i riktig alder, og har et videresalgspotensiale hvis de lykkes. Og hvem skal ta den offensive rollen av de vi allerede har. Selv om Osvold har bøttet inn mål i 3 divisjon så har han nok litt igjen til TL. At han skal få flere innhopp neste sesong enn han har fått i år er jeg selvsagt enig i men vi kan ikke basere oss på at en god 3 divisjons spiss tar TL nivået over natta.
                              Fugla Forever

                              Kommentar

                              • Oddis
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 2744

                                Hvis dette er alt Bjarmann og LSK har gjort for Kisa, mener jeg det ikke på langt nær er nok:

                                sitat fra rb:

                                "– Siden Ull/Kisa rykket opp har fysioterapeuten deres fått være med vår en hel dag. Vi har hatt trenerkompetanse på Kisas fotballskole, «Ullproffen», hvor jeg selv var mer enn en halv dag og trente. Der var det barn som betalte Ull/Kisa for å være der. LSK tok seg ikke betalt. Det er heller ikke til å legge skjul på at utlånet av Stefan Logi Magnusson ble et stort tapsprosjekt på oss. Vi har også vært representert på samtlige hjemmekamper denne sesongen. Senest denne uken har vi anbefalt en av våre beste juniorer, Markus Furseth, å trene med Ull/Kisa. Jeg kan ikke skjønne at han mener at vi har vært fraværende. "
                                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                Kommentar

                                • mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

                                  Tror og håper Torgeir med kun en jobb NÅ; fikser oppe i dette, håper det ikke er forseint, krise om de samarbeider med KISA

                                  Kommentar

                                  • PetterH
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2012
                                    • 668

                                    Opprinnelig skrevet av Oddis
                                    Hvis dette er alt Bjarmann og LSK har gjort for Kisa, mener jeg det ikke på langt nær er nok:

                                    sitat fra rb:

                                    "– Siden Ull/Kisa rykket opp har fysioterapeuten deres fått være med vår en hel dag. Vi har hatt trenerkompetanse på Kisas fotballskole, «Ullproffen», hvor jeg selv var mer enn en halv dag og trente. Der var det barn som betalte Ull/Kisa for å være der. LSK tok seg ikke betalt. Det er heller ikke til å legge skjul på at utlånet av Stefan Logi Magnusson ble et stort tapsprosjekt på oss. Vi har også vært representert på samtlige hjemmekamper denne sesongen. Senest denne uken har vi anbefalt en av våre beste juniorer, Markus Furseth, å trene med Ull/Kisa. Jeg kan ikke skjønne at han mener at vi har vært fraværende. "
                                    Det sier seg selv at når man må nevne "en dag med fysio" og en halv dag på Kisa" som tiltak de har gjort så har ikke bidragene vært de helt store.
                                    Fra LSK sin side så er det likevel utlån av spillere jeg synes er dårligst utført ved dette samarbeidet.

                                    Kommentar

                                    • junior
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 492

                                      Opprinnelig skrevet av PetterH
                                      Det sier seg selv at når man må nevne "en dag med fysio" og en halv dag på Kisa" som tiltak de har gjort så har ikke bidragene vært de helt store.
                                      Fra LSK sin side så er det likevel utlån av spillere jeg synes er dårligst utført ved dette samarbeidet.
                                      Flaut er det. Med 2.laget i 3 div burde utlån til kisa for Osvold etc være aktuelt. Samt at samarbeid med Kisa burde kunne gjøre LSK til et mer naturlig valg av lag for befolkningen på øvre, er jo faen meg like mange søplafans der som Fugler. Kisa kan vise seg å være en veldig nyttig samarbeidspartner for LSK, men da holder det ikke å la fysioen deres henge med vår en dag eller ta seg en halv dag på Ullproffen. Legg litt innsats i samarbeidet og bygg relasjoner med klubbene på øvre romerike slik at vi er synlige der oppe. Det er mange potensielle fordeler med å samarbeide med Kisa både sportslige og andre, men utbytte kommer ikke av seg selv, det må legges ned en jobb der!
                                      ------- Forza Fugla! -------

                                      Kommentar

                                      • Bibaboy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 712

                                        Opprinnelig skrevet av junior
                                        Flaut er det. Med 2.laget i 3 div burde utlån til kisa for Osvold etc være aktuelt. Samt at samarbeid med Kisa burde kunne gjøre LSK til et mer naturlig valg av lag for befolkningen på øvre, er jo faen meg like mange søplafans der som Fugler. Kisa kan vise seg å være en veldig nyttig samarbeidspartner for LSK, men da holder det ikke å la fysioen deres henge med vår en dag eller ta seg en halv dag på Ullproffen. Legg litt innsats i samarbeidet og bygg relasjoner med klubbene på øvre romerike slik at vi er synlige der oppe. Det er mange potensielle fordeler med å samarbeide med Kisa både sportslige og andre, men utbytte kommer ikke av seg selv, det må legges ned en jobb der!
                                        Det ligger jo litt i ryggmargen til LSK å være arrogante. I tida med Ivar og Joar Hoff så var høy sigarføring mer regelen enn unntaket. På tide at sportsklubben stikker fingern i jorda og innser at de er en middelhavsfarer. Vi ligger geografisk meget god til for å kunne dra store fordeler av samarbeid med de nærmeste kubbene. LSK må ha gjort mye feil når en klubb som UK ser det som mer spennende med et samarbeid med søpla enn oss. Kunne forøvrig vært spennende å høre hva søpla har gjort for UK, eller om dette er et utspill for å få LSK`s oppmerksomhet.
                                        Last edited by Bibaboy; 14.11.2013, 10:38. Begrunnelse: Skrivefeil
                                        Fugla Forever

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                          Om du mener en eventuell signering av disse to spillerne les; Riski og Ondrasek er meningsløs så vil jeg gjerne vite hvem vi bør signere for at LSK neste år skal ta noen steg i riktig retning.
                                          En ny trener.

                                          Nå har Haglund ettertrykkelig bevist at han ikke greier å få ut potensialet av flere klassespillere han har hentet. Haglund har ikke fått en gjeng som BHR, PVM, Helstad, Mjelde, Palmi og Johan til å levere stabilt så det er lite som tyder på at alt skal bli så mye bedre bare vi får inn en spiller eller to til. Haglund har disponert en tropp med solid TL og internasjonal erfaring over to sesong, og han har servert stort sett bare møkk.

                                          Vi kan hente hvem som helst (innenfor et normalt TL budsjett/klasse), men det vil ikke hjelpe det minste. Dessverre. Så ja, å hente Riski og Ondrasek (som forøvrig begge rykket ned, da er de vel best kvalifisert til å spille i Adecco?) er meningsløst.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...