Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør
Collapse
X
-
-
Om han for lønn eller ikke spiller fint liten rolle når vi serhva resultatet er blitt. Synes vi nå pr dags dato ser ut til å bli en kopi av Lyn, både økonomisk og alle spillerne som forsvinner ut porten for noen klistremerker og glansbilder.Sorry bjarmann, du var en stor fotballspiller, men som kontor-rotte fungerer du dårlig og har vel ikke mange gode resultater å vise til.Kommentar
-
Men mer interessant for meg ville det vært å investere i noen av våre lovende spillere (Fofana, Ruben, Lundemo, Ringstad m.fl), mot en avtale om en 50-50 profit split av differansen mellom oppnådd salgsbeløp og min kjøpesum.
At ingen formuende LSK-venner akkurat nå sitter og signerer kontrakter om dette på Åråsen er fullstendig uforståelig for meg, og utrooolig skuffende.. Når vi nå har et lag som presterer bedre enn på mange år, så må en spillerflukt på grunn av usikkerhet unngås.Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Hadde jeg hatt penger på det nivået, ville jeg også gitt noe som ren gave, nytt kunstgress for eksempel.
Men mer interessant for meg ville det vært å investere i noen av våre lovende spillere (Fofana, Ruben, Lundemo, Ringstad m.fl), mot en avtale om en 50-50 profit split av differansen mellom oppnådd salgsbeløp og min kjøpesum.
At ingen formuende LSK-venner akkurat nå sitter og signerer kontrakter om dette på Åråsen er fullstendig uforståelig for meg, og utrooolig skuffende.. Når vi nå har et lag som presterer bedre enn på mange år, så må en spillerflukt på grunn av usikkerhet unngås.Kommentar
-
At ingen formuende LSK-venner akkurat nå sitter og signerer kontrakter om dette på Åråsen er fullstendig uforståelig for meg, og utrooolig skuffende.. Når vi nå har et lag som presterer bedre enn på mange år, så må en spillerflukt på grunn av usikkerhet unngås.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Hadde jeg hatt penger på det nivået, ville jeg også gitt noe som ren gave, nytt kunstgress for eksempel.
At ingen formuende LSK-venner akkurat nå sitter og signerer kontrakter om dette på Åråsen er fullstendig uforståelig for meg, og utrooolig skuffende.. Når vi nå har et lag som presterer bedre enn på mange år, så må en spillerflukt på grunn av usikkerhet unngås.
f.eks... En overgang, er det for klubbens sitt beste eller din fortjenste, f.eks?Kommentar
-
Men HVIS jeg hadde penger, ville jeg kjøpt dem eller inngått en avtale med klubben som gjorde at man IKKE behøvde å gi dem bort for småpenger.
Alle de spillerne jeg nevner ville gå for minst det dobbelte, noen kanskje for 4-5 ganger beløpene du nevner DERSOM de kunne fortsette utviklinga her i LSK, og muligens etablere seg som viktige brikker på et landslag i løpet av et par-tre år.Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Sant, men det finnes jo mange andre i Lillestrøm eller i Norge som både har penger OG et forhold til klubben.Hunter S. Thompson:
-
Hvor tar du dette beløpet fra? Ja, hvis de går for småpenger i juli fordi alt har raknet, så er du innafor.
Men HVIS jeg hadde penger, ville jeg kjøpt dem eller inngått en avtale med klubben som gjorde at man IKKE behøvde å gi dem bort for småpenger.
Alle de spillerne jeg nevner ville gå for minst det dobbelte, noen kanskje for 4-5 ganger beløpene du nevner DERSOM de kunne fortsette utviklinga her i LSK, og muligens etablere seg som viktige brikker på et landslag i løpet av et par-tre år.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Tror alle kunne leve med disse etiske spørsmålene, HVIS vi kunne avklare de økonomiske problemene, og slippe å selge spillere for småpenger, og beholde et godt lag
Kommentar
-
Vel, som investor med hjertet i LSK ville jeg ikke sagt et pip om når noen skulle selges, mitt mål i dagens situasjon ville være å tilføre klubben likviditet NÅ. Hele poenget er å unngå salg til gribbene som nå begynner å sirkle over Åråsen.
Et utlegg på noen millioner for meg i dag, som jeg med relativt stor sannsynlighet får igjen senere. Og verdien for klubben blir ennå større. Hvis jeg var interessert i maksimal avkastning på investeringer ville jeg vel heller kjøpt aksjer i Norsk Hydro, Hexagon eller Opera med 2 års horisont :-)Hunter S. Thompson:
-
Det som skjer i dette vinduet bør avgjøre om han selv har noen fremtid i denne klubben. med to konkurser som sportsdirektør vil han stå som et av hovedeksemplene på den ukulturen som norsk fotball har vært preget av. Istedenfor å jobbe gratis hadde jeg heller stilt min plass til disp, med selvrespekten i behold.Kommentar
-
Bjarmann er en fin fyr, men jeg synes det er lite som tyder på at han er så veldig flink når det kommer til business. Hvis det stemmer at er klubber hadde forhørt seg om både Fofana og Ruben, samt ryktene om Ringstad finner jeg det merkelig at en sier ja til et slikt bud ifra Molde nesten på dagen.
Ikke minst er klubben under han og Haglund blitt så kjedelig at jeg godt skjønner at ingen gidder å sponse oss.Kommentar
-
Bjarmann er en fin fyr, men jeg synes det er lite som tyder på at han er så veldig flink når det kommer til business. Hvis det stemmer at er klubber hadde forhørt seg om både Fofana og Ruben, samt ryktene om Ringstad finner jeg det merkelig at en sier ja til et slikt bud ifra Molde nesten på dagen.
Å være fargeklatt er nok ikke det viktigste for en sportsdirektør, den jobben tilfaller nok i stor grad trener og spillere.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Bjarmann er en fin fyr, men jeg synes det er lite som tyder på at han er så veldig flink når det kommer til business. Hvis det stemmer at er klubber hadde forhørt seg om både Fofana og Ruben, samt ryktene om Ringstad finner jeg det merkelig at en sier ja til et slikt bud ifra Molde nesten på dagen.Kommentar
-
Spesielt nå som vi sikkert ikke har en krone å bruke på markedsføring, hadde litt gratis markedsføring iform av avisoppslag gjort seg.
Men lite interesse er det jo ikke bare vi som sliter med.Kommentar
-
Jeg sier ikke at vi måtte ha avslått budet. Vi kunne dog hatt litt mer is i magen og utsatt svaret noe, spesielt når det er snakk om en spiller som Ruben. Men det meste av skaden var jo allerede gjort når man offentliggjorde hvor desperat man var for å selge spillere tidligere i år.Kommentar
-
Nå vet jeg ikke riktig hvordan forhandlingene har foregått med molde, men hvis vi får 3 mill, noen prosenter ved videresalg + en god deal med Ødegård så er ikke dealen så halvgæli med tanke på dagens nordiske marked. VIktig å huske på at Ruben har vært skadet lenge og egentlig ikke vært outstanding særlig lengre en 1/3 av en sesong. Potensialet er der, men det er nå vi trenger penga og i dagens marked så tror jeg ikke vi kunne forventet å få fryktelig mye mer for han..
Meeeeeeeen, faen!Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
Kommentar