Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Opprinnelig skrevet av Felt C
    Han har visstnok sagt fra seg all lønn i 2014.Er et hyggelig bidrag det synes jeg.
    Nytt for meg. Da kryper jeg sakte til korset.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Torgeir motar lønn men har som alle andre gått ned ...

      Kommentar

      • Boing
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 711

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Nytt for meg. Da kryper jeg sakte til korset.
        Om han for lønn eller ikke spiller fint liten rolle når vi serhva resultatet er blitt. Synes vi nå pr dags dato ser ut til å bli en kopi av Lyn, både økonomisk og alle spillerne som forsvinner ut porten for noen klistremerker og glansbilder.Sorry bjarmann, du var en stor fotballspiller, men som kontor-rotte fungerer du dårlig og har vel ikke mange gode resultater å vise til.

        Kommentar

        • tonkro
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 347

          Bjarmann har vel endel penger på bok, rart at han ikke velger å hjelpe "klubben i hans hjerte" økonomisk. Jeg vet ihvertfall at det er noe jeg hadde gjort, MED GLEDE, om det var jeg som satt i hans posisjon.

          Kommentar

          • Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 634

            Opprinnelig skrevet av tonkro
            Bjarmann har vel endel penger på bok, rart at han ikke velger å hjelpe "klubben i hans hjerte" økonomisk. Jeg vet ihvertfall at det er noe jeg hadde gjort, MED GLEDE, om det var jeg som satt i hans posisjon.
            Hadde jeg hatt penger på det nivået, ville jeg også gitt noe som ren gave, nytt kunstgress for eksempel.
            Men mer interessant for meg ville det vært å investere i noen av våre lovende spillere (Fofana, Ruben, Lundemo, Ringstad m.fl), mot en avtale om en 50-50 profit split av differansen mellom oppnådd salgsbeløp og min kjøpesum.

            At ingen formuende LSK-venner akkurat nå sitter og signerer kontrakter om dette på Åråsen er fullstendig uforståelig for meg, og utrooolig skuffende.. Når vi nå har et lag som presterer bedre enn på mange år, så må en spillerflukt på grunn av usikkerhet unngås.
            Hunter S. Thompson:

            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

            Kommentar

            • tonkro
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2009
              • 347

              Opprinnelig skrevet av Wanker
              Hadde jeg hatt penger på det nivået, ville jeg også gitt noe som ren gave, nytt kunstgress for eksempel.
              Men mer interessant for meg ville det vært å investere i noen av våre lovende spillere (Fofana, Ruben, Lundemo, Ringstad m.fl), mot en avtale om en 50-50 profit split av differansen mellom oppnådd salgsbeløp og min kjøpesum.

              At ingen formuende LSK-venner akkurat nå sitter og signerer kontrakter om dette på Åråsen er fullstendig uforståelig for meg, og utrooolig skuffende.. Når vi nå har et lag som presterer bedre enn på mange år, så må en spillerflukt på grunn av usikkerhet unngås.
              Kunne ikke vært mer enig!

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av Wanker
                Men mer interessant for meg ville det vært å investere i noen av våre lovende spillere (Fofana, Ruben, Lundemo, Ringstad m.fl), mot en avtale om en 50-50 profit split av differansen mellom oppnådd salgsbeløp og min kjøpesum.

                At ingen formuende LSK-venner akkurat nå sitter og signerer kontrakter om dette på Åråsen er fullstendig uforståelig for meg, og utrooolig skuffende.. Når vi nå har et lag som presterer bedre enn på mange år, så må en spillerflukt på grunn av usikkerhet unngås.
                Hvor fristende er det å investere i spillere som blir solgt for 2-3 millioner?
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • stovnerfugl
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Nov 2013
                  • 163

                  Opprinnelig skrevet av Wanker
                  Hadde jeg hatt penger på det nivået, ville jeg også gitt noe som ren gave, nytt kunstgress for eksempel.
                  Men mer interessant for meg ville det vært å investere i noen av våre lovende spillere (Fofana, Ruben, Lundemo, Ringstad m.fl), mot en avtale om en 50-50 profit split av differansen mellom oppnådd salgsbeløp og min kjøpesum.

                  At ingen formuende LSK-venner akkurat nå sitter og signerer kontrakter om dette på Åråsen er fullstendig uforståelig for meg, og utrooolig skuffende.. Når vi nå har et lag som presterer bedre enn på mange år, så må en spillerflukt på grunn av usikkerhet unngås.
                  Altfor mange etiske spørsmål rundt en daglig leder som investerer i enkelte spiller.

                  f.eks... En overgang, er det for klubbens sitt beste eller din fortjenste, f.eks?

                  Kommentar

                  • Wanker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 634

                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Hvor fristende er det å investere i spillere som blir solgt for 2-3 millioner?
                    Hvor tar du dette beløpet fra? Ja, hvis de går for småpenger i juli fordi alt har raknet, så er du innafor.
                    Men HVIS jeg hadde penger, ville jeg kjøpt dem eller inngått en avtale med klubben som gjorde at man IKKE behøvde å gi dem bort for småpenger.

                    Alle de spillerne jeg nevner ville gå for minst det dobbelte, noen kanskje for 4-5 ganger beløpene du nevner DERSOM de kunne fortsette utviklinga her i LSK, og muligens etablere seg som viktige brikker på et landslag i løpet av et par-tre år.
                    Hunter S. Thompson:

                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                    Kommentar

                    • Wanker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 634

                      Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                      Altfor mange etiske spørsmål rundt en daglig leder som investerer i enkelte spiller.
                      f.eks... En overgang, er det for klubbens sitt beste eller din fortjenste, f.eks?
                      Sant, men det finnes jo mange andre i Lillestrøm eller i Norge som både har penger OG et forhold til klubben.
                      Hunter S. Thompson:

                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        Opprinnelig skrevet av Wanker
                        Hvor tar du dette beløpet fra? Ja, hvis de går for småpenger i juli fordi alt har raknet, så er du innafor.
                        Men HVIS jeg hadde penger, ville jeg kjøpt dem eller inngått en avtale med klubben som gjorde at man IKKE behøvde å gi dem bort for småpenger.

                        Alle de spillerne jeg nevner ville gå for minst det dobbelte, noen kanskje for 4-5 ganger beløpene du nevner DERSOM de kunne fortsette utviklinga her i LSK, og muligens etablere seg som viktige brikker på et landslag i løpet av et par-tre år.
                        Dette beløpet tar jeg fra overgangene til Gundersen, Høibråten, Ajer og nå trolig Ruben/Fofana/Ringstad. De blir solgt for en slikk og ingenting fordi klubben ikke har noe valg. Å sette betingelser om minimumsbeløp for overganger er nok lite gjennomførbart og vet ikke hvordan det er med lovligheten rundt det i Norge. Hadde det vært tilfellet med i hverfall Gundersen så hadde vi sittet igjen med 0,- Det er heller ingen garanti for at utviklingen på spillere er en konstant kurve som peker oppover i all fremtid.. Vi har sett nok av spillere som har stagnert tidlig og ikke blitt noe annet enn middelmådigheter.. Dessuten kan man diskutere hvor ønskelig det at det er investorene som skal bestemme når en spiller kan selges..
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Oldtimer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2011
                          • 316

                          Tror alle kunne leve med disse etiske spørsmålene, HVIS vi kunne avklare de økonomiske problemene, og slippe å selge spillere for småpenger, og beholde et godt lag


                          Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                          Altfor mange etiske spørsmål rundt en daglig leder som investerer i enkelte spiller.

                          f.eks... En overgang, er det for klubbens sitt beste eller din fortjenste, f.eks?

                          Kommentar

                          • Wanker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 634

                            Vel, som investor med hjertet i LSK ville jeg ikke sagt et pip om når noen skulle selges, mitt mål i dagens situasjon ville være å tilføre klubben likviditet NÅ. Hele poenget er å unngå salg til gribbene som nå begynner å sirkle over Åråsen.

                            Et utlegg på noen millioner for meg i dag, som jeg med relativt stor sannsynlighet får igjen senere. Og verdien for klubben blir ennå større. Hvis jeg var interessert i maksimal avkastning på investeringer ville jeg vel heller kjøpt aksjer i Norsk Hydro, Hexagon eller Opera med 2 års horisont :-)
                            Hunter S. Thompson:

                            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Det som skjer i dette vinduet bør avgjøre om han selv har noen fremtid i denne klubben. med to konkurser som sportsdirektør vil han stå som et av hovedeksemplene på den ukulturen som norsk fotball har vært preget av. Istedenfor å jobbe gratis hadde jeg heller stilt min plass til disp, med selvrespekten i behold.

                              Kommentar

                              • forzafugla!
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 461

                                Bjarmann er en fin fyr, men jeg synes det er lite som tyder på at han er så veldig flink når det kommer til business. Hvis det stemmer at er klubber hadde forhørt seg om både Fofana og Ruben, samt ryktene om Ringstad finner jeg det merkelig at en sier ja til et slikt bud ifra Molde nesten på dagen.

                                Ikke minst er klubben under han og Haglund blitt så kjedelig at jeg godt skjønner at ingen gidder å sponse oss.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                                  Bjarmann er en fin fyr, men jeg synes det er lite som tyder på at han er så veldig flink når det kommer til business. Hvis det stemmer at er klubber hadde forhørt seg om både Fofana og Ruben, samt ryktene om Ringstad finner jeg det merkelig at en sier ja til et slikt bud ifra Molde nesten på dagen.
                                  Enig

                                  Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                                  Ikke minst er klubben under han og Haglund blitt så kjedelig at jeg godt skjønner at ingen gidder å sponse oss.
                                  Å være fargeklatt er nok ikke det viktigste for en sportsdirektør, den jobben tilfaller nok i stor grad trener og spillere.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • OlaG
                                    Oversetterdrone
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 912

                                    Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                                    Bjarmann er en fin fyr, men jeg synes det er lite som tyder på at han er så veldig flink når det kommer til business. Hvis det stemmer at er klubber hadde forhørt seg om både Fofana og Ruben, samt ryktene om Ringstad finner jeg det merkelig at en sier ja til et slikt bud ifra Molde nesten på dagen.
                                    Sorry, men "å forhøre seg" betyr omtrent like mye som når noen sier "jeg skal tenke på det" hvis du prøver å selge dem noe. Å avslå et konkret bud nå fordi noen har "forhørt seg" om andre spillere som man kanskje har mer lyst til å selge ville vært fullstendig ansvarsløst.

                                    Kommentar

                                    • forzafugla!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 461

                                      Opprinnelig skrevet av xeR
                                      Å være fargeklatt er nok ikke det viktigste for en sportsdirektør, den jobben tilfaller nok i stor grad trener og spillere.
                                      Forsåvidt enig med deg i det. Det var vel heller en generell frustrasjon over hvor lite oppmerksomhet vi får nå i forhold til hva vi fikk med Fjøra og Uday/Rösler bak roret.

                                      Spesielt nå som vi sikkert ikke har en krone å bruke på markedsføring, hadde litt gratis markedsføring iform av avisoppslag gjort seg.

                                      Men lite interesse er det jo ikke bare vi som sliter med.

                                      Kommentar

                                      • forzafugla!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 461

                                        Jeg sier ikke at vi måtte ha avslått budet. Vi kunne dog hatt litt mer is i magen og utsatt svaret noe, spesielt når det er snakk om en spiller som Ruben. Men det meste av skaden var jo allerede gjort når man offentliggjorde hvor desperat man var for å selge spillere tidligere i år.

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Nå vet jeg ikke riktig hvordan forhandlingene har foregått med molde, men hvis vi får 3 mill, noen prosenter ved videresalg + en god deal med Ødegård så er ikke dealen så halvgæli med tanke på dagens nordiske marked. VIktig å huske på at Ruben har vært skadet lenge og egentlig ikke vært outstanding særlig lengre en 1/3 av en sesong. Potensialet er der, men det er nå vi trenger penga og i dagens marked så tror jeg ikke vi kunne forventet å få fryktelig mye mer for han..

                                          Meeeeeeeen, faen!
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...