Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9466

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Stovnerfugl nå har du kommet med 93 innlegg hvor alle er negativt vinkla til Lsk, hva er agendaen din???????????
    Neida, 400 til #vierlsk

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Stovnerfugl nå har du kommet med 93 innlegg hvor alle er negativt vinkla til Lsk, hva er agendaen din??????????? Logg deg på klanen sitt forum igjen er du snill.
      Greit nok at man kan bli lei av at enkelte brukere konstant er kritiske, men synes du bør holde deg for god til å anklage folk for å være klansaper..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Greit nok at man kan bli lei av at enkelte brukere konstant er kritiske, men synes du bør holde deg for god til å anklage folk for å være klansaper..
        Har vi ikke regler mot rasisme?
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • stovnerfugl
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2013
          • 163

          Er ingen Søpla-troll.

          Bare ønsker å legge en del av skylda på TB, noen som de fleste av dere har gitt fritak til? Fordi han er Fugllegenden som har spilt X-antall a kamper?!!!!

          TB har brukt for mye penger under Haglund. Han har hentet altfor mange spiller til HB som ikke var av TL kvalitet. Dette har kostet LSK dyrt.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
            Er ingen Søpla-troll.

            Bare ønsker å legge en del av skylda på TB, noen som de fleste av dere har gitt fritak til? Fordi han er Fugllegenden som har spilt X-antall a kamper?!!!!

            TB har brukt for mye penger under Haglund. Han har hentet altfor mange spiller til HB som ikke var av TL kvalitet.
            Tror du TB er lik LSK? Tror du ikke trener til gjeldende tid har stemmerett i forhold til spillerkjøp? Er det TB som bevilger penger til overgang og lønn? Jeg får inntrykk av at du går på person og ikke på sak, derfor setter jeg spørsmålstegn ved ditt angrep på TB! TB må ta sin del av ansvaret for uføret klubben er i, men det er vel ingen signaler på at han ikke har gjort det?!

            Kommentar

            • stovnerfugl
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2013
              • 163

              Opprinnelig skrevet av Folke
              Tror du TB er lik LSK? Tror du ikke trener til gjeldende tid har stemmerett i forhold til spillerkjøp? Er det TB som bevilger penger til overgang og lønn? Jeg får inntrykk av at du går på person og ikke på sak, derfor setter jeg spørsmålstegn ved ditt angrep på TB! TB må ta sin del av ansvaret for uføret klubben er i, men det er vel ingen signaler på at han ikke har gjort det?!
              Som jeg er vant til systemet er det TB som er "slusepunktet" for det sportslige, a-stall,rekruttlaget,osv. Det er han som har det siste ordet.

              En trener kan si... "jeg vil ha X" Bjarmann sier enten ja eller nei. Også er det TB som tar seg av overganger (inn-ut) og kontraktforhandlinger.
              Han er gitt de økonomiske rammene fra daglig leder, som han rapportere til?
              Så vidt jeg vet har han aldri tatt på seg ansvar for noe som helst??

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 967

                Hvor har du dine kilder/opplysninger på at TB har brukt mye penger under Haglund?? Det er faktisk feil. Veldig mange av spillerne som har kommet under Haglund har enten kommet gratis eller har blitt sponset. Mange av dem har ikke blitt kjøpt/lønnet av LSK. De økonomiske problemene vi har begynte lenge før Haglund kom inn i bilder.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  Kan jeg tillate meg å minne om alle de nærmest allment aksepterte "sannhetene" som florerte i mesteparten av året i fjor, om skyhøye lønninger og utgifter på en rekke av de mer etablerte spillerne? Som jeg refererte i det siste treningsreferatet mitt i november i fjor, viste det seg at disse spekulasjonene var grovt overdrevne for blant andre Fredrik Stoor, Thorstein Helstad, Erik Mjelde og Henning Hauger. Denne erfaringa fra i fjor gjør at jeg har god tru på at Bjarmann neppe har slengt rundt seg med haugevis av millioner for andre spillere heller. Selvsagt har spillere som Andersson, Palmason og Vaagan Moen høyere lønn enn de yngre, mindre etablerte spillerne, men mitt inntrykk er avgjort at det ikke er Bjarmanns og Haglunds innkjøp og lønnspolitikk som er hovedårsaken til klubbens vanskelige økonomiske situasjon.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Kan jeg tillate meg å minne om alle de nærmest allment aksepterte "sannhetene" som florerte i mesteparten av året i fjor, om skyhøye lønninger og utgifter på en rekke av de mer etablerte spillerne? Som jeg refererte i det siste treningsreferatet mitt i november i fjor, viste det seg at disse spekulasjonene var grovt overdrevne for blant andre Fredrik Stoor, Thorstein Helstad, Erik Mjelde og Henning Hauger. Denne erfaringa fra i fjor gjør at jeg har god tru på at Bjarmann neppe har slengt rundt seg med haugevis av millioner for andre spillere heller. Selvsagt har spillere som Andersson, Palmason og Vaagan Moen høyere lønn enn de yngre, mindre etablerte spillerne, men mitt inntrykk er avgjort at det ikke er Bjarmanns og Haglunds innkjøp og lønnspolitikk som er hovedårsaken til klubbens vanskelige økonomiske situasjon.

                    gilbert
                    Hva er egentlig hovedårsaken til klubbens vanskelige økonomiske situasjon? Personalkostnader (Lønn og godtgjørelser) må være den største utgiftsposten i en fotballklubb. Hvis dette er under kontroll, hva er det egentlig som driver opp utgiftene til sportsklubben, som har gjort at vi har mistet kontrollen så vanvittig?
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av Rune
                      Hva er egentlig hovedårsaken til klubbens vanskelige økonomiske situasjon? Personalkostnader (Lønn og godtgjørelser) må være den største utgiftsposten i en fotballklubb. Hvis dette er under kontroll, hva er det egentlig som driver opp utgiftene til sportsklubben, som har gjort at vi har mistet kontrollen så vanvittig?
                      Har vært skrevet at LSK-hallen har vært veldig dyr i drift også uten at jeg tror det er årsaken ene og alene. Legger man til sviktende sponsorinntekter, lave tilskuertall +++ så blir det nok en heftig skjevhet i inntekter vs. utgifter..
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Feil å dra inn Haglund her, han ble ansatt på premisser som aldri har blitt fulgt opp. Heldigvis! Han har også blitt holdt for narr. Det er helt utrolig hvor langt visse går i å forsvare Bjarmann, han er nær ved å oppleve sin andre konkurs som sportsdirektør for en norsk klubb, inne i sitt sjette år i stillinga for LSK. Skal ingen holdes ansvarlig for noe lenger? Som Rune nevner, det er bare en ting som forklarer røde tall, høyere utgifter enn inntekter. Og hva er den største utgiften for en fotballklubb? Regnskap og sportslig avdeling har kjørt hvert sitt race med klampen i bånn.

                        Så, skal man fortsette å stikke hue i sanda, eller holde de ansvarlige ansvarlig? Faktum er dog at Bjarmann fortsatt sitter, og som nevnt før skal han få ut sesongen av meg på å vise at han har lært av den ukulturen han i høyeste grad har gått i bresjen for. For spørsmålet er tross alt om det i det hele tatt er noen som vil overta, helst hadde jeg sett stillinga fjernet helt og holdent. Jeg mener uansett mye bra er gjort så langt, og man gjennomførte de kutt man kunne gjøre før spillersalg tvang seg igjennom. Og mer/mindre spennende unge navn linkes nå til klubben, tatt fra nivåer vi er nødt til å ble enda bedre kjent med fremover. Norsk fotball er nå de (pur)unges arena, spillere i sin "beste alder" karrieremessig har lite annet valg enn å være bankers i sin klubb, ellers tvinges de ut på jobbmarkedet som en vanlig tosk. Festen deres er over.

                        Fuck gode intensjoner, det er som kjent akkurat det veien til helvete er brolagt med. Det er inkompetanse og feighet som har kjørt oss i grøfta, ingenting annet!

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                          Er ingen Søpla-troll.

                          Bare ønsker å legge en del av skylda på TB
                          , noen som de fleste av dere har gitt fritak til? Fordi han er Fugllegenden som har spilt X-antall a kamper?!!!!

                          TB har brukt for mye penger under Haglund. Han har hentet altfor mange spiller til HB som ikke var av TL kvalitet. Dette har kostet LSK dyrt.
                          Hvorfor skal man legge skylda på noen? Hva hjelper dette? Sånn at man har noen å henge ut?

                          Bedre å støtte klubben og se fremover. Prøve å være positive, til tross for en vanskelig situasjon. Snakker man ned produktet og klubben så gidder folk hvertfall ikke å komme på kamp!
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2601

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Kan jeg tillate meg å minne om alle de nærmest allment aksepterte "sannhetene" som florerte i mesteparten av året i fjor, om skyhøye lønninger og utgifter på en rekke av de mer etablerte spillerne? Som jeg refererte i det siste treningsreferatet mitt i november i fjor, viste det seg at disse spekulasjonene var grovt overdrevne for blant andre Fredrik Stoor, Thorstein Helstad, Erik Mjelde og Henning Hauger. Denne erfaringa fra i fjor gjør at jeg har god tru på at Bjarmann neppe har slengt rundt seg med haugevis av millioner for andre spillere heller. Selvsagt har spillere som Andersson, Palmason og Vaagan Moen høyere lønn enn de yngre, mindre etablerte spillerne, men mitt inntrykk er avgjort at det ikke er Bjarmanns og Haglunds innkjøp og lønnspolitikk som er hovedårsaken til klubbens vanskelige økonomiske situasjon.

                            gilbert
                            Opprinnelig skrevet av Rune
                            Hva er egentlig hovedårsaken til klubbens vanskelige økonomiske situasjon? Personalkostnader (Lønn og godtgjørelser) må være den største utgiftsposten i en fotballklubb. Hvis dette er under kontroll, hva er det egentlig som driver opp utgiftene til sportsklubben, som har gjort at vi har mistet kontrollen så vanvittig?
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            Har vært skrevet at LSK-hallen har vært veldig dyr i drift også uten at jeg tror det er årsaken ene og alene. Legger man til sviktende sponsorinntekter, lave tilskuertall +++ så blir det nok en heftig skjevhet i inntekter vs. utgifter..
                            Dette er interessante innlegg etter min mening. Personlig sitter jeg med inntrykket av at Bjarmann er en leder med et godt potensial, men som kanskje har fulgt "klubblinja" litt for nøye. Med det mener jeg at han har kjøpt den måten klubben har pleid å føre regnskap litt for ukritisk og der fortjener han kritikk. Likevel opplever jeg Bjarmann som en veldig fornuftig mann, men også som en type så lojal at han kanskje ikke stiller de vanskeligste spørsmålene. Han har likevel, innbiller jeg meg, oversett hele revolusjonen fra kjøpeklubb til talentutviklingsklubb, og det står det respekt av. Det er ikke alle som klarer det, og Skeid, den gamle samarbeidklubben, rykket ned samtidig som LSK plutselig ble bedre i alt med ungdom.

                            Der er også nøkkelen. For alt negativt som har skjedd med LSK, så står vi tilbake med en god talentutvikling som nylig har bragt inn nødvendige midler. Dersom det, og den afrikanske suksess-importen fortsetter, så kan vi klare oss gjennom dette. Heidi Scheie får fortjent skryt for kompromissløst gå i gang med oppryddingen, men hadde dette kommet i de to foregående årene, så hadde neppe Sportsklubben overlevd i Tippeligaen. Er det muligens også kalkulert at man kjører i gang nå, så fort som det sportslige ser ut å tåle en støyt? Kan i så fall Bjarmann takkes for to av nøklene for sportslig suksess; omleggingen til lokal satsing på de yngre og kontaktene i Afrika?
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              Hvis Bjarmann hadde vært det bunnløse sluket i systemet er jeg trygg på at jernkvinnene i ledelsen hadde sendt ham på dør forlengst....

                              Kommentar

                              • nebbjævel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2009
                                • 511

                                <<<<....,ellers tvinges de ut på jobbmarkedet som en vanlig tosk.<<<

                                Bwæ-hæ-hæ-hæ-hæ-hæ !!!!!

                                Kommentar

                                • Gigi
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2009
                                  • 110

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Det er helt utrolig hvor langt visse går i å forsvare Bjarmann, han er nær ved å oppleve sin andre konkurs som sportsdirektør for en norsk klubb, inne i sitt sjette år i stillinga for LSK.
                                  Bare en liten pekefinger her: Å bruke Lyns konkurs mot Bjarmann blir skivebom. Problemene der befant seg høyere i hierarkiet. Uten å gå hele veien, så mener jeg å huske at de startet på A og sluttet på tle Brynestad.

                                  Ikke at det nødvendigvis fritar Bjarmann for all kritikk for jobben i LSK, men rett skal være rett.

                                  Kommentar

                                  • Ginola
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2010
                                    • 549

                                    Ref saken om at Odd har forhørt seg om å hente PVM og BHR på lån, så hadde det vært betryggende om TB hadde gått ut og sagt at det var totalt uaktuelt. Fremfor å komme med en generell kommentar.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Tipper PVM er borte snart, sikkert derfor han svarer slikt. Godt å høre BHR i det minste.

                                      Kommentar

                                      • nebbjævel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2009
                                        • 511

                                        Har ikke PVM nylig uttalt at han ønsker å bli i LSK, og høstet hederbetegnelser som "fugl" for utsagnet ? Klubben og spellera ligger ute for rev og ravn, det er nesten ikke til å holde ut.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                          Har ikke PVM nylig uttalt at han ønsker å bli i LSK, og høstet hederbetegnelser som "fugl" for utsagnet ?
                                          Men er ikke dermed sagt at LSK har råd til å beholde han?

                                          Kommentar

                                          Working...