Det er så.
Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør
Collapse
X
-
Hvor er mannen med det overordnede ansvar for LSK-sport? Gjør som strutsen og gjemmer hue i sanden hver gang det blir støy?
Synes det tross alt er litt ureddferdig at det er Haggis som alene må stå på barrikadene og forsvare elendigheten hver gang. Savner personer med evnen til å skape interesse i media på godt og vondt. LSK lever av oppmerksomhet, og det er det svært få i LSK som har forstått. Fjørtoft og Nordlie tok ifølge LSK styret for mye plass og skapte for mye støy. Men den gangen var pressen og TV2 til stede på hver trening, og skapte blest om klubben. Nå er det ingen som bryr seg i det hele tatt. Dette gjør det ikke akkurat enklere å skaffe en hovedsponsor.Kommentar
-
I følge dagens RB er vårt sportslig budsjett for 2015 fastsatt; 30 millioner kroner. Til sammenligning; 2014 rammene var 40 mil.
Med mindre at de tar et betydelig kutt i lønn, kan vi si adjø til alle spiller med utgående kontrakt; Andersson, Origi, osv....Kommentar
-
Origi forhandler om ny kontrakt ifølge RB nå. Er desverre redd du har rett angående Andersson.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Kommentar
-
Bli ikke forundret om du ser Anderson i en svensk Allsvenska-klubb neste år. Det samme gjelder Haggis, dog en annen klubb. (uten at dette passer inn i denne tråden).Kommentar
-
Enig, men vi må ikke glemme Mesfin oppi det hele - enten det gjelder overganger, få nye spillere inkludert og happy og sikkert også eks-spillere til å anbefale klubben til nye.TS05 - Felt CKommentar
-
-
Kommentar
-
Jeg synes du oppfører deg som en provokatør. Det er klart klubben sliter nå. Det er ingen vits å dyrke nedturen heller. Vi er ved friskt mot og på torsdag skal vi slå Mjøndalen som bør være et forbilde for alle klubbene i Norge.Kommentar
-
Har forståelse for at han har jobbet under vanskelige økonomiske forhold. Det som provoserer meg er den jobben han har gjort med ansettelse av ny trener. Så vidt jeg har forstått er det Torgeir som har vært ansvarlig for å samle kandidater og komme med sin anbefaling. Valget og prosessen har ikke vært hans alene, men han har ett stort ansvar her. Jeg synes gjerne vi kan ta en diskusjon på det."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Velg gjerne å kalle meg en provokator, men jeg synes det er på sin plass at den som har det øverste sportslige ansvaret må frem i rampelyset når det brenner. Det er hele tiden trenern som må stå til rette, slik har det vært siden Henning Berg. Hvis Runar skal rette opp dette, trenger han fokus og arbeidsro. Det hadde vært fornuftig at sportsdirektøren kanskje tok litt mer ansvar ovenfor media og avlastet trenern på dette området. det har jeg til gode å se. Dette er ingen kritikk av personen, men innspill til hvordan rollen bør utøves.Kommentar
-
Da er det jammen godt at du kom inn, for dette har nok ikke amatørklubben LSK tenkt på. LSK har jo bare ligget i eliten siden 75 og har ikke rykka ned siden 66. Da lå vel svømmere til våre opphav og kava rundt i taska.Kommentar
-
Vi snakker nåtid, ikke fortid. LSK var en gang en foregangsklubb som var banebrytende i Norge. VG hadde stoff om klubben daglig. I dag er det ingen som bryr seg om hva som skjer i klubben. Av forskjellige grunner har man blitt akterutseilt ift andre klubber. Det nytter ikke å hvile på gamle laurbær og vinnerkulturen som en gang satt i veggene. Fotballklubber lever av oppmerksomhet, mer enn noen gang pga utviklingen på mediasiden. Her har dagensledelse mye å lære av sine forgjengere, som klarte å selge klubben med privitime virkemidler ift i dag. I dag er det kun trenern som som står frem i media, og paradoksalt er det som oftest i sammenheng med dårlige sportselige resultatet. Men det er vel slik man ønsker å fremståKommentar
-
Vi snakker nåtid, ikke fortid. LSK var en gang en foregangsklubb som var banebrytende i Norge. VG hadde stoff om klubben daglig. I dag er det ingen som bryr seg om hva som skjer i klubben. Av forskjellige grunner har man blitt akterutseilt ift andre klubber. Det nytter ikke å hvile på gamle laurbær og vinnerkulturen som en gang satt i veggene. Fotballklubber lever av oppmerksomhet, mer enn noen gang pga utviklingen på mediasiden. Her har dagensledelse mye å lære av sine forgjengere, som klarte å selge klubben med privitime virkemidler ift i dag. I dag er det kun trenern som som står frem i media, og paradoksalt er det som oftest i sammenheng med dårlige sportselige resultatet. Men det er vel slik man ønsker å fremståKommentar
-
Nå som to kamerater har det sportslige ansvaret i LSK, så må det være mulig å kommunisere en felles plan ut til folket. Har aldri forstått eller likt Bjarmanns rolle i klubben, det eneste han beviselig har vist han duger til er å finne gode afrikanere. Altså, en speiderstilling virker langt mer naturlig. Og ikke minst billigere for klubben. Som ansikt utad er han intet mindre enn fullstendig intetsigende. Penger og status i klubben har gitt ham posisjonen, ingen reell kompetanse. Hans resultater som sportsdirektør imponerer ingen. En spillerstall som i alle år under hans tid i LSK har lidd av å være ubalansert og mangle de riktige spillertypene, er etter min mening et godt bilde på den manglende kompetansen. Bjarmann har ingen formening om hva LSK skal stå for fotballmessig, i beste fall skal man dilte etter (les: følge utviklinga).
Noe heftet ved meg i en av Runars første intervjuer var et som omhandlet Finnur, da Johans fremtid i LSK fortsatt hang i det blå. Runar solgte Finnur som en god spiller, men var samtidig klar på at han ikke var noen Johann. Ikke ennå ihvertfall. Finnur hadde ikke den roen i spillet sitt til å tåle noen sammenligning. Tiden etterpå har bekrefta dette, men også vist at Finnur mangler spisskompetanse på noe som helst, og aller mest på noe som utfyller Johan som partner sentralt. Cluet er nettopp Runars egen sammenligning med Johan, for hva med Finnur gjør at man skal kunne løfte Marius høyere i banen? Det pussige er at Ohi også hele tiden ble sammenlignet med Johann, det var Johans plass sentralt han konkurrerte med. Det var der han selv også helst ville spille. Islendingen er altså i praksis bare en direkte erstatter til reserven Ohi, nordmannen man lot dra til Jerv. Og da gidder jeg ikke engang begynne på grunnene til at de signerte Rexhepi, og at de faktisk også luktet på Piermayr. Reservemateriale og back ups over hele linja. Godt voksne utenlandske reserver. Er det en dart-skive med utvalgte navn de går etter?
En annen ting jeg ikke har kunnet la være å stusse over er hvordan Friday og Bonke ble ignorert i oppkjøringa. Begge har møtt sesongstart uten å være match-fit etter min mening. Det har vært et hardkjør for å integrere Finnur og Arni på bekostning av det som liksom er Bjarmanns ene store greie, de talentfulle afrikanerne. Runar har kommet med lovanden om at han skal utvikle spillere, foreløpig virker det klart at han mener sine spillere.
Kom gjerne med en oppklaring, Bjarmann. Bruk gjerne lokalvisa. En sportsdirektør som heller ikke er Mr. Personality, men som fungerer i stillinga si - Jostein Flo i Godset - brukte DT til å kommunisere ut da det blåste som verst etter Deilas avgang.Kommentar
Kommentar