Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    Savner en langsiktig plan og strategi både når det gjelder spillestil og hvordan man skal utvikle laget for å komme tilbake i toppen. Midlertidige løsninger som ettårige kontrakter og Fofana på utgående kontrakt vitner ikke om langsiktig tenkning. Men mulig det finnes en plan i en skuff et sted på Åråsen?

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      Det er ingen klubber i Norge som kan legge særlig langsiktige planer bortsett fra Molde.

      Når store klubber som Brann og Viking sliter, så sier det sitt.

      Spillerne må ville bli i klubben. Saken er at spillerens ønsker og klubbenes ønsker om å få inn friske penger til seg og sine investorer, gjør at klubbene selger spillerne.

      Klubbene bytter også trener. Når en ny trener kommer inn, må denne ofte klare seg med de spillerne han har. Det blir ofte hentet inn noe nytt, men ingen trenere, foruten Skullerud, får hente "alt" de vil av spillere i Norge og fra utlandet. Da må man tilpasse filosofi til det man faktisk har.

      Jeg synes Odd gjør mye riktig, men spiller kynisk, ensidig og kjedelig fotball. Men de gjør en god jobb. De har lite penger, men er i toppen år etter år. Kanskje må LSK også spille mer direkte og legge mer inn fra kantene og løpe som blodtrimma hester i midtbaneleddet og fra backene.

      Det blir veldig mye negativt nå og det er kanskje riktig, men klubben er på rett vei økonomisk, men sliter sportslig. Vi har mistet veldig mange spillere de siste årene og vi får håpe at Runar og hans assistent er slu nok til å holde oss oppe nok en sesong. Det er masse talent i laget og jeg er enig at Bjarmann kanskje kunne vært litt mer i media og tatt litt presset av Runar. Så får vi håpe at sagaen om LSK i 2015 ender godt likevel.
      Last edited by Frode D. Homb; 29.04.2015, 22:58.

      Kommentar

      • Dinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 884

        Opprinnelig skrevet av Tittil
        Savner en langsiktig plan og strategi både når det gjelder spillestil og hvordan man skal utvikle laget for å komme tilbake i toppen. Midlertidige løsninger som ettårige kontrakter og Fofana på utgående kontrakt vitner ikke om langsiktig tenkning. Men mulig det finnes en plan i en skuff et sted på Åråsen?
        Må si meg ganske enig med dette.

        Jeg syns det mangler en visjon bak om alt som skjer. Hva er LSK's visjoner? Essence? DNA?

        Hva/hvem er det man er? Hva/hvem er det man ønsker å være? Ønsker å bli?

        Hvor ønsker vi å være om 1 år, om 3 år, om 5 år og om 10 år. Nå vet jeg ikke hva LSK's visjoner er da det ikke er skrevet (statement) noe sted på LSK.no. Det kan godt være at de har en. Det kan godt være at de arbeider mot disse visjonene og målene. Tro mot sitt essence og DNA. Det er bare umulig for oss å se eller vite. Og det burde det ikke være.

        Jeg ser for meg to visjoner for LSK. En for klubben og en for laget.

        Om vi leter igjennom et drøss av artikler på nett, intervjuer osv så finner vi kanskje frem til hva de mener er LSKs visjoner med litt klipp og lim. Men slik burde det heller ikke være. Disse visjonene burde stå skrevet i stor skrift i alle LSKs kanaler. På nett og papir. På kontor og på gressmatter. Blant ledere, ansatte, frivillige og supportere. Slik at alle trekker i samme retning. Se på hammarby, hvor flinke de er og har vært på akkurat dette.

        Det er utrolig viktig å vite hva(hvem) man er og hva(hvem) man vil være. Jeg kan ikke se at klubb eller lag har en sterk identitet eller visjon akkurat nå. Ei heller igjennom Torgeir sin tid.

        Sett bort i fra det, så syns jeg Torgeir har gjort en veldig bra jobb. Isolert sett med tanke på ressurser. Ingen er perfekte. Ingen vil gjøre sin jobb perfekt. Likevel syns jeg Torgeir er en av de som har holdt LSK sammen i en riktig vanskelig tid. Han er limet sammen med en del andre. Så all ære til det.

        Jeg håper bare at LSK er litt mer visjonære, tøffe og tro mot seg selv. Vi er så mye mer enn det vi ser og blir fremstilt av vår egen klubb i 2015. Vi er LSK for helvete.
        twitter @amundsakis
        ΘΥΡΑ 13

        Kommentar

        • 307
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2007
          • 358

          Opprinnelig skrevet av Dinho
          Må si meg ganske enig med dette.

          Jeg syns det mangler en visjon bak om alt som skjer. Hva er LSK's visjoner? Essence? DNA?

          Hva/hvem er det man er? Hva/hvem er det man ønsker å være? Ønsker å bli?

          Hvor ønsker vi å være om 1 år, om 3 år, om 5 år og om 10 år. Nå vet jeg ikke hva LSK's visjoner er da det ikke er skrevet (statement) noe sted på LSK.no. Det kan godt være at de har en. Det kan godt være at de arbeider mot disse visjonene og målene. Tro mot sitt essence og DNA. Det er bare umulig for oss å se eller vite. Og det burde det ikke være.

          Jeg ser for meg to visjoner for LSK. En for klubben og en for laget.

          Om vi leter igjennom et drøss av artikler på nett, intervjuer osv så finner vi kanskje frem til hva de mener er LSKs visjoner med litt klipp og lim. Men slik burde det heller ikke være. Disse visjonene burde stå skrevet i stor skrift i alle LSKs kanaler. På nett og papir. På kontor og på gressmatter. Blant ledere, ansatte, frivillige og supportere. Slik at alle trekker i samme retning. Se på hammarby, hvor flinke de er og har vært på akkurat dette.

          Det er utrolig viktig å vite hva(hvem) man er og hva(hvem) man vil være. Jeg kan ikke se at klubb eller lag har en sterk identitet eller visjon akkurat nå. Ei heller igjennom Torgeir sin tid.

          Sett bort i fra det, så syns jeg Torgeir har gjort en veldig bra jobb. Isolert sett med tanke på ressurser. Ingen er perfekte. Ingen vil gjøre sin jobb perfekt. Likevel syns jeg Torgeir er en av de som har holdt LSK sammen i en riktig vanskelig tid. Han er limet sammen med en del andre. Så all ære til det.

          Jeg håper bare at LSK er litt mer visjonære, tøffe og tro mot seg selv. Vi er så mye mer enn det vi ser og blir fremstilt av vår egen klubb i 2015. Vi er LSK for helvete.
          Har du fått med deg videoen til Kristinsson? Gi alt mottoet. Inne i den videoen sies det litt hva LSK er. Vierlsk er vel et motto om at VI står sammen. Medlemmer og ikke medlemmer står sammen.

          Og en ting til: Og gå ut med en visjon må stå i forhold til resurser. I den sørpa vi står i nå etter et år med nedskjæringer vil jeg tro det ikke er lett å legge ned en visjon. Når man sparker Uwe Røsler etter å tatt en 4 plass så er det et klart signal om at klubben ikke samler på 4 plasser, men skal være et topplag. Jeg ser nytten av å hige etter noe. Sett at vi sier at Klubben skal kjempe om Gull hvert år. De utaler dette hvert år. Hvis da dette ikke skjer. Ser bare de siste tre årene hvor syting på Klubb, Trener, spillere. Haglund sa tydelig fra at han trengte 3-4 år på å skape et topplag. Han fikk av enkelte 4-5 kamper. Det var ikke måte på hvor evneveik han var ikke minst hvor dårlig han var etter at Westerberg var kommer og viste seg at han ikke dugde. Og før dette året kom Kristinsson. Vi har lite penger og unge spillere. Og han utalte at å bli dårligere en fjoråret 5 plass var ikke et mål, men forbedre dette. Nå går det ikke sånn. Da får Bjarmann kritikk for å hente Kristinsson. Da er han plutselig ikke bra nok. Og sette visjon er som å sette fyr på dette Forumet.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av Dinho

            Jeg syns det mangler en visjon bak om alt som skjer. Hva er LSK's visjoner? Essence? DNA?
            GULL er/var LSK er vel kanskje det nærmeste man kommer det du etterspør, iallefall på klubbnivå.

            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Opprinnelig skrevet av xeR
              GULL er/var LSK er vel kanskje det nærmeste man kommer det du etterspør, iallefall på klubbnivå.

              http://www.lsk.no/blogs/article/4m7t...e/anitas-blogg
              Det det er jo relativt vage saker. Antakeligvis noe vi betalte masse penger for, til en eller annen kvakksalver-coach-konsulent i 2007-sesongen. Jeg savner noe litt mer konkret som tydelig beskriver hva vi vil oppnå og gjøre sportslig, samt hvordan vi skal beholde og videreutvikle kulturen rundt klubben og forankringen i lokalsamfunnet. GULL er jo helt generisk og kan brukes som motivasjon for nesten hva som helst.

              GULL sier jo ingenting om hva man faktisk skal gjøre. Det sier bare hvordan man skal gjøre det.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av andersmm
                Det det er jo relativt vage saker. Antakeligvis noe vi betalte masse penger for, til en eller annen kvakksalver-coach-konsulent i 2007-sesongen. Jeg savner noe litt mer konkret som tydelig beskriver hva vi vil oppnå og gjøre sportslig, samt hvordan vi skal beholde og videreutvikle kulturen rundt klubben og forankringen i lokalsamfunnet. GULL er jo helt generisk og kan brukes som motivasjon for nesten hva som helst.

                GULL sier jo ingenting om hva man faktisk skal gjøre. Det sier bare hvordan man skal gjøre det.
                Målet er vel iflg #vierlsk at vi skal være norges tøffeste klubb.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • OptimistFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 462

                  Må si at Bjarmann har gjort en fantastisk jobb med spillerlogistikk nå. Mye billig og bra i stallen.

                  Kommentar

                  • mats
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 621

                    Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                    Må si at Bjarmann har gjort en fantastisk jobb med spillerlogistikk nå. Mye billig og bra i stallen.
                    Veldig bra! Skulle han få til en forlengelse med Fofana, henta Bjørn og Ruben - tar det av.

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2158

                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                      Må si at Bjarmann har gjort en fantastisk jobb med spillerlogistikk nå. Mye billig og bra i stallen.
                      Veldig enig.
                      For min del er det bare Islendingene jeg er misfornøyd med.

                      Kommentar

                      • WenZ
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Oct 2008
                        • 107

                        Arni har ikke akkurat glitret. Men Finnur?! Gjort sine feil han og, men jeg er ihvertfall veldig glad for å ha han på midten.

                        Kommentar

                        • Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

                          Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                          Må si at Bjarmann har gjort en fantastisk jobb med spillerlogistikk nå. Mye billig og bra i stallen.
                          Den økonomiske krisen vi har vært inne i kan ha vært en "blessing in disguise". Det kan også være greit å huske på at stemningen rundt spillerlogistikk var en ganske annen her inne for under en måned siden...

                          Jeg venter med å hylle Bjarmann til jeg ser hva som skjer i de to neste overgangsvinduene, nå som det virker som om økonomien er på bedringens vei.
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3210

                            Opprinnelig skrevet av WenZ
                            Arni har ikke akkurat glitret. Men Finnur?! Gjort sine feil han og, men jeg er ihvertfall veldig glad for å ha han på midten.
                            Takk for at du ikke henger deg på hylekoret som slakter islendingene på autopilot.

                            Finnur begynte shaky, men har spilt seg opp og har vært en av våre viktigste spillere.

                            Arni har ikke glitret, greit nok, men han har spilt med skade i en for han ukjent posisjon. Gi nå gutten en sjanse før han avskrives.

                            Blir så matt av alle som nå skal avskrive Arni og Finnur. Det er mange av de samme som mente at Ujah var ubrukelig og at Bjørn BS var den dårliste spilleren vi noensinne hadde dratt til klubben.

                            Kommentar

                            • WenZ
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Oct 2008
                              • 107

                              Arni tro jeg kommer utover, og Finnur likte jeg fra dag en. Ikke helt på da, men så tydlig kvaliteter.


                              OT: Bjarmann.. forlenger du med Foffen, liker jeg deg mer enn jeg gjorde da du var spiller. Og det var ikke lite

                              Kommentar

                              • athomash
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Oct 2007
                                • 118

                                Finnur kan bli bra, men mener han mangler kvalitet i avleveringer, samt teknikk for å være tippeligaspiller.
                                Gjør derimot en god jobb med å dekke rom og hjelpe forsvaret.

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  Torgeir finnur gull!

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9473

                                    Fra Nyhetstråden:

                                    Opprinnelig skrevet av Superstefan
                                    LSK-Bjarmann ønsker å vise frem det aller helligste
                                    Vil by på seg selv med åpne garderobedører - men Rosenborg sier nei

                                    http://www.vg.no/sport/fotball/lille...te/a/23476436/
                                    Fornuftig forslag av Bjarmann!

                                    For å sitere Morten Langli og Bernt Hulsker:

                                    "Vi er i underholdningsbransjen!"

                                    "Selvfølgelig er det det!!!!"


                                    Spoiler:
                                    Referansen, for den som ikke har sett
                                    http://www.vgtv.no/#!/video/103106/h...gli-paa-hoegmo

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Kapteinen sitt sitat må ikke glemmes:

                                      Lillestrøm-kaptein Frode Kippe (37) er positiv til sportsdirektørens forslag.

                                      – Jeg synes det var kjempefint slik som det var i gamle dager. Det var mindre mas da vi kunne gjennomføre intervjuene i garderoben. Det er mulig de ikke setter pris på det i Molde, men jeg synes vi skal være folkelige, by på oss selv, sier midtstopperveteranen.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • Marit
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2010
                                        • 885

                                        Jeg synes innspillet til Bjarmann er bra, men enhver bruk av ordet "folkelig" gjør meg småkvalm.
                                        Andas in och andas ut
                                        Orkar jag så orkar du

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av Marit
                                          Jeg synes innspillet til Bjarmann er bra, men enhver bruk av ordet "folkelig" gjør meg småkvalm.
                                          Dette innspillet til Bjarmann er ikke noe annet enn kjempe bra, utrolig viktig for klubben at man kommer seg ut i riksmedia igjen. Dette vil jeg se alt etter neste kamp.

                                          Kommentar

                                          Working...