Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10theri
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2010
    • 438

    Man kan si det samme om Vaagan Moen og Palmason. Er vel ikke mange som har savnet dem i år?

    Klart Fofana merkes. Men der en dør lukkes, åpnes en annen.

    Riise har vi allerede mer enn erstattet i Timisela, og ingenting tilsier at ikke Ringstad og Pellegrino kan gjøre gode figurer i det offensive fraværet til Fofana. Hell, kanskje vi tom. blir bittelitt bedre defensivt?
    Heia Lillestrøm......

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      Nå som Fred Friday (endelig) er helt skadefri, og har funnet, og fått, riktig rolle som oppspillspunkt hengende bak Erling Knudtzon, regner jeg med at han lett fyller tomrommet etter Fofana.

      gilbert

      Kommentar

      • Møkkamannen
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2014
        • 61

        Opprinnelig skrevet av reka
        På sikt har "tradisjonen" med å selge/la være å forsterke i sommervinduet kjørt klubben ut i en økonomisk hengemyr. Det kan ikke drives toppklubb med 3-4 000 betalende tilskuere og tilsvarende reklameverdi. Klubben har selv bedt om å slippe tilskuere over flere sesonger ved å prioritere spillersalg fremfor resultater etter ferien, hvem kjøper sesongkort når klubben sliter i gjørma hver høst? I år selger vi altså pga sviktende publikumsinntekter, og vi selger oss nok et steg nærmere obos-ligaen. Der er vi dømt til å havne så lenge ingen tar grep for å bryte ut av nedrykksspiralen.
        Hva mener du at Bjarmann skal gjøre da? kjøpe stjerner? Vilhjamson? De Lanlay? Altså man må leve av det man har råd til. Vi lå dårlig Ann, hadde for mye utgifter i lønn og måtte komme oss ned på et nivå som vi har råd til. Der er vi nå. Lillestrøm er ikke en STOR klubb. Derfor må det hentes riktig trener og handles/hentes smart. Men tror du det er Bjarmann som bestemmer alt som skal hentes? For eksempel Finnur og Arini? Tviler meget sterkt på det jeg.

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Det er altfor tidlig å avskrive Arni enda. Han har definitivt noe ved seg, både som type og spiller. Tror han kan komme grusomt tilbake neste år.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 422

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Stabæk har rykket opp og ned utallige ganger. At de har klart å hanke inn Bob Bradley er et stort mysterium, og de klapper nok sammen så fort han reiser videre. Det er et fundament som er ytterst ustabilt.

            søpla er også ei krutttønne som vil eksplodere, og da forlater Rekdal et skip som sannsynligvis synker.

            Godset bygde seg opp under Ronny Delia. De er ikke i nærheten av noe som lukter suksess etter at han dro. Det Torgeir kan kritiseres for er at han takket ja til Per Bergs penger mot at Henning Berg fikk sparken. Vi hadde kanskje ikke det mest karismatiske treneren, men han fikk mye ut av små ressurser.
            Ja, mulig fundamentet i Stabæk er ustabilt. Men jeg tror de fleste her hadde takket ja til å bytte. Står vel ikke akkurat fjellstøtt det fundamentet her hos oss heller?

            søpla er jeg litt mer usikker på. De har jo akkurat kjørt lønnskutt, men noen har kanskje pumpa dem fulle av penger igjen?

            Godset har, som du sier, bygget seg opp over tid. Var jo det som var poenget med kontinuitet. Lukta ikke svidd av dem rett etter at Deila tok over, men noen år senere vant de serien. Og de vant fordi de tenkte langsiktig i lagbyggingen sin. Stefan Johansen var jo ikke akkurat noen stjerne når han kom. Ikke Konradsen, Vilsvik eller de andre heller.

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Og på de syv årene har vi hatt tre forskjellige trenere. Jeg er enig i kontinuiteten, men å skylde på Torgeir for ting som er utenfor hans kontroll (Haglunds flukt og Berg-Berg konflikten) som gjør at langsiktige planer ikke bærer frukter blir feil.
            Haglund var her i tre år og tok over etter Berg som også var her i flere år. Berg kom høsten 2008, Bjarmann startet noen måneder senere. Runar er tredje trener. Det har ikke akkurat vært noen svingdør på trenersiden. Hvor mange klubber er det egentlig som har hatt færre trenere på en like lang periode? Kan ikke akkurat skylde på hyppige trenerskifter.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

              Når klubben ikke har noen plan for fremtiden er det helt naturlig at man velger spillersalg fremfor å bygge opp inntektsgrunnlaget på sikt. Når treneren gjennom sesongen kontinuerlig justerer målsetninger og forventninger viser han bare at klubben aksepterer å være en kasteball i Tippeligaen. Er bare å spørre en hvilken som helst prostituert, drar de ned buksa, snur stumpen til og sier værsågod til alle som går forbi tjener de ikke mye penger. Skjønner forøvrig godt at klubben ikke er villig til å gå ut med klare mål og planer foruten markedsavdelingens "gi alt garanti" som de beleilig lar enkeltspillerne fronte. Har man klare målsetninger og planer må man også levere og finne seg i å bli holdt ansvarlig, og det kan jo bety at noen kanskje blir nødt til å finne seg noe annet å drive med. Mye bedre nå, vi pisser i buksa, alle er varme og ingen trenger å tenke på hvor kaldt det blir i morra.

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Sikkert fint å ha et lovende intektsgrunnlag på sikt når strømmen er skrudd av, lønn uteblir og skifteretten er neste stopp.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • Nordby-Kanaris
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2006
                  • 146

                  Torgeir Bjarmann er sikkert en fin fyr og har gjort mye bra for sporsklubben som spiller og den rollen han har nå. Men vi ser den dag idag at han og Runar Kristinsson er akuratt de samme typene. Skaper null blest i media fordi det er A4typer. Og det blir klubben likegyldig av. Kom med personligheter ala fjørtoft og røsler som skaper blest om klubben fordi dem er ærlig rett frem og driter i hva media skriver og mener. Sorry Bjarmann du var en legenden som spiller men du passer ikke inn stilen til Lillestrøm som en av lederne, ta din hatt og gå!
                  Cupmestere 2007:D

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    Nå må du ta med deg gjengen å gå. Dette går ikke, LSK er historie til høsten om ikke noe skjer. Eneste som kan redde LSK nå er penga til Per Berg.

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      Jeg forventer at noe skjer nå. Vi kan ikke være bekjent av det LSK har fremstått som i sommer.
                      Dette er mye verre en det Haglund viste, noen gang. Selv med de poengene vi har så har LSK aldri fremstått verre.

                      Kommentar

                      • CFC1976
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2015
                        • 341

                        Ingen identitet. Ingen visjon = ingen fremtid i TL.

                        Kommentar

                        • Geirfugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 561

                          Nå orker jeg ikke mer. Ingen plan, verken på banen eller utenfor. Nye kluter. Gjør det som er best for klubben: Trekk deg.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Men hvem faen ønsker overta? Og får de som vil og har klare visjoner sjansen? Face it, den samme gjengen sitter, og har fått sitte, fordi klubben ledes av skikkelser som maler sin egen kake fremfor å tenke på klubben. Derfor forvitrer intressen, utenom storkampene spises det også nå på grunnfjellet av hjemmepublikum.

                            Og derfor er det bare temperatur på styremøter.

                            Kommentar

                            • BroganTrundler
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2014
                              • 665

                              Blir vanskelig å forsvare rollen som sportslig direktør når det sportslige er bånn i bøtta.

                              Kommentar

                              • CFC1976
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2015
                                • 341

                                Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                                Blir vanskelig å forsvare rollen som sportslig direktør når det sportslige er bånn i bøtta.

                                Og hvem sin skyld er det? Miljøet i LSK er råttent. Har hørt dette fra flere hold.

                                Etter ca.70 min begynte en kar å krangle med alle rundt seg. "Uten Torgeir hadde klubben rykket ned for lenga sida" Se hvem som han henta og hva vi solgte for, osv, osv...

                                Er lei av å høre om TB som finner diamanter fra intet. Det er faen meg ikke sant!

                                For hver eneste Origi har vi hatt en Logi og en Udjus
                                For hver eneste Ujah har vi hatt en Luke Rogers.
                                For hver eneste Nosa har vi hatt en Bassey eller en Obiufele eller en Guy Roger.

                                Bruker du to mil på BBS, kan du bruke to mil på en Jeppe Westeberg?
                                Scouter vi i TL? Hmm. Isaac Scheel? Tom Sadeh? Mads Dahm?
                                Skal vi hente norske spillere? Greit... Kan like godt hente en Midtgaarden hver gang vi henter en Riise.

                                Rekruttlaget er en vits. Ingen gode unge spiller har kommet opp gjennom våre egne rekka.

                                Haglund skjønte bildet for lenge siden. Han gjorde en brukbar jobb med dårlig kår. Men Bob Bradley gjør
                                en bedre jobb med enda mindre penger enn det vi klarer. Samme med klubber som Haugesund for å være ærlig.
                                Last edited by CFC1976; 09.08.2015, 20:49. Begrunnelse: Pissesur

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Jeg forventer at han fratrer. Usynlig og svak siste året. En veldig dårlig treneransettelse.

                                  Om Runar Kristinsson går, noe jeg forventer etter en svak start på sesongen og en enda svakere start på høsten, kan ikke Bjarmann få ansette enda en trener. Det ansvaret må han for all del ikke få.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Tittil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2009
                                    • 341

                                    LSK har ikke råd til å sparke trenern, i så fall må Bjarmann overta trenerjobben også

                                    Kommentar

                                    • Stan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 1082

                                      Om han blir sittende, er jeg redd Origi er den neste som blir solgt til en tippeligakonkurrent for småpenger.

                                      Kommentar

                                      • CFC1976
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2015
                                        • 341

                                        Opprinnelig skrevet av Stan
                                        Om han blir sittende, er jeg redd Origi er den neste som blir solgt til en tippeligakonkurrent for småpenger.
                                        Origi og SKM er de eneste som LSK hadde fått penger for i dagens markedet. Lundis er altfor variabel i det han leverer fra uke til uke.

                                        Kommentar

                                        • Tittil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2009
                                          • 341

                                          Det er vel et styre som setter rammene for Torgeir, og han gjør vel det som han blir bedt om. Men man må bli smarte når det gjelder å fornye kontrakter for spillere med potensial. Nytter ikke å vente 6 mndfør kontraktene går ut, da er det for sent. Dette gjentar med alle de unge talentene som har gått billig etter gratis til andre klubber. Forøvrig er LSK blottet for ledere msom profilerer klubben og skaper entusiasme. LSK har blitt en søvnig klubb uten mål og visjoner.
                                          Last edited by Tittil; 09.08.2015, 22:25. Begrunnelse: feil

                                          Kommentar

                                          Working...