Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
    Her var det mye rør. Bjarmanns rolle er ikke å selge klubben inn hos sponsorer. Bjarmann skal drifte klubben på daglig basis og har det sportslige ansvaret sammen med Runar.
    Bjarmanns rolle er ikke å drifte klubben på daglig basis, det er Robert Laurtisen som er daglig leder i LSK. Apropos blande kortene, mener jeg.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      Bjarmann drifter det sportstlige i alle fall. Lauritsen har flere roller, deriblant administrasjon og daglige rutineoppgaver. Lauritsen er også han som skal selge inn klubben til næringslivet.
      På LSKs nettsider er daglig leder-stillingen delt mellom Bjarmann og Lauritsen. Daglig leder skal drifte klubben daglig.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
        Han drifter det sportstlige i alle fall. Lauritsen har flere roller, deriblant administrasjon og daglige rutineoppgaver. Lauritsen er også han som skal selge inn klubben til næringslivet.
        På LSKs nettsider er daglig leder-stillingen delt mellom Bjarmann og Lauritsen. Daglig leder skal drifte klubben daglig.
        Torgeir Bjarmann er sportsdirektør, Robert Laurtisen har stillingen som daglig leder, kombinert med stillingen som markedsdirektør. Torgeirs stilling har ingen ting med drift av klubben å gjøre. Hvor har du det fra at de deler stillingen som daglig leder? Det er i så fall ny informasjon for meg.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          Opprinnelig skrevet av AG-3
          Vi var i praksis konk. Det brant på dass. De andre klubbene har ikke vært i nærheten engang...
          Odd Grenland nesten konkurs i 2011. Fikk poengtrekk og måtte selge unna spillere og kutte i administrasjonen. Endte i nedrykk, men har bygd seg opp igjen til et bærekraftig lag.

          Strømsgodset har flere nesten konkurser. Var også igjennom nedrykk og har blitt reddet av alt fra kommune til kronerulling.

          Bodø/Glimt har mange nesten konkurser. Senest i 2010.

          Tromsø har vel tigget om penger fra både kommune og Trond Mohn mange år for å unngå poengtrekk og konkursvarsel. Er så mange linker på det at jeg ikke klarer å velge en.

          vif har vært nære konkurs flere ganger. Denne saken fra 2013 er den siste jeg fant. Da tok vel Tor-Olav Trøim pant i klubben og bidro med resten etter en kronerulling for å redde klubben.

          Viking er på konkursens rand nå. De har solgt unna en haug med spillere og kuttet stort i administrasjonen de siste sesongene.

          Stabæk var vel nesten ikke vits å nevne, men de ble i alle fall reddet fra konkurs, men mistet stadionen sin i 2011 og måtte tåle et nedrykk.

          Søker du konkurs på google dukker fotballklubben Start opp på de tre første sidene. Der er det konkursfare hver eneste sesong, og de har også måttet spille en divisjon under for å bygge seg opp, før de havnet i konkursfare igjen..

          Dette var i alle fall noen som har slitt stort de siste 10 årene. Så har man da Sarpsborg 08, Sogndal og FK Haugesund som stort sett har budsjettert som et adecco/OBOS lag, og derfor unngått de største problemene, selv om FK Haugesund har fått noen advarsler for noen år tilbake de også. Men, dette er jo også lag som dermed har måttet tåle litt opp og nedrykk.

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Torgeir Bjarmann er sportsdirektør, Robert Laurtisen har stillingen som daglig leder, kombinert med stillingen som markedsdirektør. Torgeirs stilling har ingen ting med drift av klubben å gjøre. Hvor har du det fra at de deler stillingen som daglig leder? Det er i så fall ny informasjon for meg.







            Bjarmann drifter det sportslige, mens Lauritsen drifter administrasjonen. Verre er det ikke. Send en mail til LSK og spør der, så får du svar.

            Bjarmann må gjøre noe ettersom han er sportslig direktør. Han er ikke styreleder og leder et styre. Han må gjøre noe hver dag; nemlig å drifte den sportslige biten.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              De første linkene dine er sist oppdatert januar 2015. Den siste linken din er derimot oppdatert - der står Bjarmann som sportsdirektør, ikke daglig leder. Du har rett i at Torgeir har det overordnede ansvaret for sport i LSK, men han drifter ikke klubben på daglig basis som jeg rettet på i ditt første innlegg.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                Jeg tror vi avgjør dette ved at du sender en mail til Torgeir hvor du spør hva som er hans ansvarsområde hver dag. Jeg gidder ikke å repetere det jeg skriver. Jeg vet at Lauritsen er daglig leder i tillegg til markedsdirektør. Men hva tror du Bjarmann gjør hver dag? Sitter på kontoret og gir faen?

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  De første linkene dine er sist oppdatert januar 2015. Den siste linken din er derimot oppdatert - der står Bjarmann som sportsdirektør, ikke daglig leder. Du har rett i at Torgeir har det overordnede ansvaret for sport i LSK, men han drifter ikke klubben på daglig basis som jeg rettet på i ditt første innlegg.
                  Jeg skriver jo at driften er delt i to; sportslig og administrativt. Det kler deg dårlig å sette ut en stråmann.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2558

                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Bjarmann har vært sportsdirektør siden 2009? Vi har på den tiden han har hatt ansvaret for det sportslige hatt den fantastiske rekka med resultater 11-10-13-9-10-5-8. Det er på tide å gjøre forandringer i klubben?
                    Brems litt nå. 11-10-13 henger vel på Henning Berg? Enten har jeg drømt eller så husker jeg muligens veldig feil, men jeg mener Henning Berg var over TB i hierarkiet når han var trener.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • AG-3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 1081

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Odd Grenland nesten konkurs i 2011. Fikk poengtrekk og måtte selge unna spillere og kutte i administrasjonen. Endte i nedrykk, men har bygd seg opp igjen til et bærekraftig lag.

                      Strømsgodset har flere nesten konkurser. Var også igjennom nedrykk og har blitt reddet av alt fra kommune til kronerulling.

                      Bodø/Glimt har mange nesten konkurser. Senest i 2010.

                      Tromsø har vel tigget om penger fra både kommune og Trond Mohn mange år for å unngå poengtrekk og konkursvarsel. Er så mange linker på det at jeg ikke klarer å velge en.

                      vif har vært nære konkurs flere ganger. Denne saken fra 2013 er den siste jeg fant. Da tok vel Tor-Olav Trøim pant i klubben og bidro med resten etter en kronerulling for å redde klubben.

                      Viking er på konkursens rand nå. De har solgt unna en haug med spillere og kuttet stort i administrasjonen de siste sesongene.

                      Stabæk var vel nesten ikke vits å nevne, men de ble i alle fall reddet fra konkurs, men mistet stadionen sin i 2011 og måtte tåle et nedrykk.

                      Søker du konkurs på google dukker fotballklubben Start opp på de tre første sidene. Der er det konkursfare hver eneste sesong, og de har også måttet spille en divisjon under for å bygge seg opp, før de havnet i konkursfare igjen..

                      Dette var i alle fall noen som har slitt stort de siste 10 årene. Så har man da Sarpsborg 08, Sogndal og FK Haugesund som stort sett har budsjettert som et adecco/OBOS lag, og derfor unngått de største problemene, selv om FK Haugesund har fått noen advarsler for noen år tilbake de også. Men, dette er jo også lag som dermed har måttet tåle litt opp og nedrykk.
                      er vel kanskje bare Start vi kan sammenligne oss med der eller? Kanskje Viking om et års tid.
                      Odd har en viking-Lotto millionær som cashflow, VIF har Trøim, Godset har vel solgt litt spillere?, Tromsø overlever på almisser fra en smågal Bergenser, Stabæk er "bløff-blakke"..... Hvis du ikke forstod hvor kritisk det var hos oss - uten rik onkel- så er det bare å gratulere. De kom for å ta strømmen. DA er det alvor. Ikke når du må selge en spiller litt for billig.
                      Vi skulle faktisk egentlig ikke vært her i dag - så kokkos var det. Hvordan det regnestykket gikk opp må gudene vite...

                      jeg tror faktisk ikke en eneste VIF-løk går å er seriøst redd for å bli utradert liksom

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        På bakgrunnen av utviklingen av denne tråden:

                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          På god vei til å kjøre enda en klubb ned i fortapelsen. Får han lov til det?

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3392

                            Som ventet lever han på gamle minner og meritter og sier selv til VG:

                            – Hva tenker du om at din tidligere trener Ivar Hoff mener at Arne Erlandsen bør inn i trenerteamet?

                            – Det er ikke akkurat noe vi har tenkt på. Utgangspunktet er at vi kjører med den spillertroppen vi har og det støtteapparatet vi har. LSK har vært i trøbbel mange ganger i løpet av de 42 årene vi har vært i Tippeligaen, og alltid kommet ut av det. Det skal vi klare denne gangen også.

                            Egen kommentar: lever i sin egen drømmeverden.

                            Kommentar

                            • CFC1976
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2015
                              • 341

                              Mannen baserer hans lag på hit og miss imports fra "beste venn" Atta Aneke, og for hver Fred Friday, får vi en Bassey.

                              Vi har vunnet Norway Cup g16 to ganger på rad og NM med g17 og g19 de siste årene.

                              Hvor er disse gutter? De slutter med fotball siden klubben foretrekker å hente pisseutlendinger som Martin eller Frankenstein Malec istedenfor å satse på disse.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Aneke-importene er da en kjempebonus... Tippeligaen uten han? Kanskje men da måtte vi henta noen andre som redder poeng alene til tider. Ujah, Nosa og Fred er vel nesten 50 mill i salgsum og?
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • CFC1976
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2015
                                  • 341

                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Aneke-importene er da en kjempebonus... Tippeligaen uten han? Kanskje men da måtte vi henta noen andre som redder poeng alene til tider. Ujah, Nosa og Fred er vel nesten 50 mill i salgsum og?
                                  Ja. Tippeligaen uten han. BBS var ikke hans import.

                                  Og i tillegg til det... hvor mange er fremdeles "hans spiller"? Er vel grunn til at Bolly, Ojo, et.al dropper han som en stein etter kort tid.

                                  Kommentar

                                  • Fredenburg91
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2013
                                    • 377

                                    Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                    Ja. Tippeligaen uten han. BBS var ikke hans import.
                                    Uten Atta Anekes importer kunne vi fort ha liggi på nedrykksplass allerede. Klubbøkonomien hadde vært mange ganger verre uten de pengene den har fått på salg av de afrikanske spillerne. Det er fakta enten du liker det eller ei. Du nevner én spiller, BBS, mot Ujah, Nosa, Friday.. BBS var da heller ikke en egenutvikla unggutt fra guttelaga til LSK...?

                                    Det er flott å satse på å utvikle egne, lokale talenter. Og det tror jeg klubben jobber ganske mye mer bevisst med nå enn bare for noen år siden, med seier eksempelvis i Norway Cup som bevis. Og jeg skulle gjerne sett enda flere unge lokale talenter ta steget opp på A-laget, men det er viktig å tenke på balanse i troppen. For mange uerfarne unggutter ville fort gjort at vi hadde vært i nøyaktig samme posisjon nå. Petter Mathias Olsen tar snart steget opp, det føler jeg meg sikker på. Sheriff, Kolstad, Kind Mikalsen (selv om SKM ikke er egenutvikla, var og er han ung) er alle unge og har tatt steget, eller er i ferd med å ta steget opp. Ser som sagt gjerne flere av denne typen spillere, men vi trenger også spillere med erfaring, og litt andre typer med en x-faktor som mange av afrikanerne som har vært innom LSK har hatt. Noen har vært feilkjøp, men det har ikke bare vært i tilfeller med afrikanske spillere (Kiesenebner anyone?). Det finnes ingen garantier, men klubben har tjent viktige penger på Atta Anekes spillere.
                                    ---------------------------------------------------------------------
                                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                    ---------------------------------------------------------------------

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2940

                                      – Vi har ingen vinnerkultur i LSK lenger, men vi har en overlevelseskultur, sier Torgeir Bjarmann til RB.

                                      Stort klarere går det ikke an å formulere det. LSK er ikke lenger en toppklubb. Vi er blitt en klubb i myra, der klubbene ustanselig rykker ned og av og til opp igjen. Vi er blitt markeringskjegler for ambisiøse klubber som RBK, Brann, VIF, Odd, Godset og Molde, som kommer til Åråsen for å hente trepoengere for å delta i medaljekamp og Europacupen. Vi er blitt som Sogndal, Mjøndalen, Sandefjord og Fredrikstad. Hilsen Sportslig direktør Lillestrøm Sportsklubb.

                                      Kommentar

                                      • OptimistFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 462

                                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                        – Vi har ingen vinnerkultur i LSK lenger, men vi har en overlevelseskultur, sier Torgeir Bjarmann til RB.

                                        Stort klarere går det ikke an å formulere det. LSK er ikke lenger en toppklubb. Vi er blitt en klubb i myra, der klubbene ustanselig rykker ned og av og til opp igjen. Vi er blitt markeringskjegler for ambisiøse klubber som RBK, Brann, VIF, Odd, Godset og Molde, som kommer til Åråsen for å hente trepoengere for å delta i medaljekamp og Europacupen. Vi er blitt som Sogndal, Mjøndalen, Sandefjord og Fredrikstad. Hilsen Sportslig leder i Lillestrøm Sportsklubb.
                                        Synes dette var et viktig og riktig utsagn. Skal vi fikse problemet må vi først innse at vi har et problem. Det gjør Bjarmann her.

                                        Kommentar

                                        • forzafugla!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 461

                                          Å innse problemet er flott hvis man er en alkoholiker, narkoman eller lignende. At Bjarmann innser noe enhver som har fulgt med tabellen de siste åra allerede har innsett for lenge siden er ikke mye å skryte av. Stiller seg i køen av selvfølgeligheter som kommer rennende ut av menneskene som styrer LSK om dagen.

                                          Kommentar

                                          Working...